Xantian omistajat, paljonko mittarissa ?

Aloittaja aquavitix, helmikuu 09, 2007, 14:04:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aquavitix

Ihan vaan mielenkiinnosta, että paljonko on kertynyt mittariin, mikä vuosimalli ja onko ollut isoja remppoja. En tarkoita mitään normaaleja huoltoja. Itselläni 252 tkm, Xantia 95, 1.8 16v. Melko huoleton peli, ainoastaan huohotinletku tuottaa nykyisin ongelmia kovilla pakkasilla. Pitäisi uusia. Muuten ainoat 'ylimääräiset' huollot ovat olleet : oikean puolen jarrusatulan uusinta, vasen  jousisylinterin ylätuki (ruostui irti) ja tuo kuuluisa takakorkeuden säätimen vipumekanismi, johon laitettiin n. 70 tkm kohdalla joku viritys, että pysyisi paikoillaan.

ace

Kesällä tuli haettua länsinaapurista 96 vm Xantia Activa TCT. Mittarissa on nyt n. 263tkm. Autoon ei oltu hetkeen tehty muuta kuin vaihdettu öljyjä, mutta pienellä laitolla siitä sai/saa ihan hyvän. Toki ostohintakin oli ruotsin puolella vain n. 1500e, joten ei ihan liikoja voinut olettaakkaan.

Vikoja:
Toinen flekti piti vaihtaa, termostaatti, lämppärin kenno + letkuliitin(ei hajonnut kennorempassa, vaan vaihdoin sen jo ennemmin, koska oli halki), taka-aktiivisylinterin pusla sekä ite/pajalla on herkistelty noita aktiivijousituksen niveliä. Alapallonivelestä oli suojakumi kadonnut, joten se pitäis myös vaihtaa.
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

danbomp

-99 1,8 break ja mittarissa 123000km. Takapöntön kuoret ovat juuri lähdössä ja muutaa sata kulsaa sitten toinen takajarru jumissa, oli töhnät satulan ja kynkän välissä. Eipä ole ihmeemmin ollut murheita siitä kun se ostettiin, silloin oli mittarissa 69000km. Paras sitikka mitä rahalla saa.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

erkki

Break-99 2.0 DOHC ,ajettu 290 tkm, ostin vuosi sitten.
Vaihdatin heti ajoitusremmin ,vesipumpun ja moniuraremmin.
Paineistettu takajousipallot ja varaaja ,asennettu viimasija ja pohjapanssari (muovinen). Ilmastintilaite perushuollettu.
Korkeudensäätimien rensselit putsattu ja voideltu todella hyvin.
Entiseen BX:n verrattuna erittäin vaikea korjata.Korkeudensäätimet sohloja muovisine osineen ,startin irroitus pirun vaikea (Imusarja pois) ohjekirjan mukaan.
Helkutin hyvä ajaa ,takapää jymähtää montuissa ,toiminut muutoin hyvin pakkasissakin.  OLEN TYYTYVÄINEN 
Ps Citroen jo vuodesta 1962 (DS-19)
terv erkki

Rosberg

Xanttu -95 1,8 8v toin Saksasta kaksi vuotta sitten. Silloin mittarissa 172,000km. Nyt 201000km. katsastukseen uusin takapallot. Hyde pumppu vuotaa keskikohdastaan(liitoksesta)Jakohihna ,tilpehööreineen vaihdetaan lähiaikoina.xanttuni ei ole läheskään niin lämminauto,kuin Bx 19gti...se ois keväällä muuten myynnissä.
"Monet moottoripyöräilijät ovat tavallisen ihmisen kaltaisia"

Tervo

Tänään kävin myyjältä hakemassa 1.8 8V vm -94/95, mittarissa 252000. Hyvältä tuntui ainakin tuossa illan pyörityksessä, aikaisempi kokemus Sitikoista on C5 2.0 vm 2002 joka oli työsuhdeautona kolme vuotta. Jotain pieniä koeajoja tehnyt 70-luvun lopussa CX:llä ja GS:llä, -80 luvulla BX:llä, mutta tämä on tosiaan eka oma Sitikka. Ajoltaan on minusta enemmän Sitikka kuin tuo C5.
Saas nähdä kumpi tällä enemmän ajaa, vaimo, jolle tämä ostettiin, vai minä itse (jolloin vaimo saa tyytyä kaukoidän tuotteeseen) :-\

Jallu

Ave !

Xantia 2.0 Break -99 265 tkm uudesta asti ollut.

Vikoja:
- korkeudensäädön muoviklipsu takana
- ajovalojen pesimen rele (2 kertaa  >:( )
- koiranluut edestä ja raidentangon pää
- just alkoi etupyörän laakeri äänteleen joka vaihdettiin
- takajarrut putsattu (hapettumaa satulan ja kynkän välissä)
- tyhjäkäyntimoottori putsattu

Sitten jarrupalaa/levyä, pakoputkea ja lampujen polttimoita mennyt. mutta
ne on kulutuskamaa.

Eli eihän tuossa ole juurikaan vikoja esiintynyt.  8)

aquavitix

No joo, on minunkin xantuuni vaihdettu koiranluita, etupyöriin laakerit, kuskin puolelle eteen alapallonivel ja tyhjäkäyntimoottorikin. Nuo koiranluut ovat kyllä kulutustavaraa, muista en niin osaa sanoa. Ainakin laakerit kuluvat ja nivelet kuluvat. Nuo laakerit ja alapallo on vaihdettu 200 tkm jälkeen. Jarrulevyt on vaihdettu eteen kahdesti ja taakse kerran (jarruttelenkohan liikaa ?) Niin, ja jousipallot kahdesti, varaajapallo kerran. Ainoastaan se takana oleva keskimmäinen pallo on vaihtamatta, kun ei viimeksi ollut huollossa varaosaa, muuten olisi kyllä. Nyt epäilyttää että saakohan tuota keskimmäistä irti, kun on alkuperäinen. Ilmeisesti kannattaisi kuitenkin uusia..

hene75

471000 pamahti tulla täyteen, 1.9TD, itsellä ollut marraskuulta, 10000km kerinny ajelemmaan...

t. Hene

andre

"Kesäautossa" 260 000 km mittarissa, ollut mulla viisi ja puoli vuotta. Sinä aikana tullut ajettua 106 000 km. Lähinnä kulutusosia vaihdettu. Pyöränlaakeri, pakoputki pariin kertaan, katti, jarrupaloja ja kaikki jarrulevyt kerran, lämppärin kenno, kaikki pallot, raidetangon pää, jakohihna ja vesipumppu.

"Talviautossa" 220 000 km mittarissa, ollut vasta puoli vuotta mulla. Ajeltu on 9 000 km. Mitään muuta ei ole vielä tarvinnut tehdä kuin tankkia silloin tällöin täyttää. Edellinen omistaja oli ennen myyntiä vaihtanut pakoputken ja jakohihnan.

aquavitix

471 tkm on jo aika kunnioitettava kilometrimäärä. Mikähän mahtaa olla auton ikä ?
Aika paljon on ajettu Xantioilla kaiken kaikkiaankin ilman "suuria" ongelmia. Omani taitaa olla vielä vähän ajettu :)

japa

Omassa -95 2.0 Xantiassa vasta 144tkm mittarissa ja ollut viimeiset 10v ja 100tkm meidän perheessä.
Paljon ei ole tarvinnut osia vaihtaa:
-2kpl abs-antureita
-3 kertaa pakoputken takapönttö
-pakoputken keskipönttö
-toinen raidetangonpää
-tihkukytkimen rele

Ei kauaa aikaa kun nettiautossa oli vastaava 500tkm ajettu xantia (2.0 bensa siis) eikä oltu moottoria rempattu!
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Valvoline

Xantia 1.8 -99
Juuri tuli 55000km täyteen, joista itse ajettuja on 22000km. Puolitoista vuotta siis tuolla olen huristellut, normaalien huoltokirjassa olevien toimenpiteiden lisäksi autoon ei ole tehty tänä aikana mitään muuta.

seolu

xantia vsx-94 mittarissa 370000km, hyvät kilometrit, melkeimpä kaikki ´`tyyppi`viat jo kerran korjattu, moottorikin toimii kuin unelma..myös kasivitonen bx karvalakkimalli vuodesta yheksän neljä ja matka eikun jatkuu..

hene75

471tkm ajetuttu on vuosimallia -96 1.9TD, moottorin vaihtoivat 10tkm sitten, oli silloin vielä liikkeen auto.
Ei ollut mennyt katsastuksessa läpi päästömittauksista, kuvittelivat vian olevan loppuunajetussa moottorissa, mutta vika olikin väljässä turbossa, huomasivat vasta irroitettuaan vanhan moottorin. Vanhassa moottorissa ei ollut mitään vikaa. Eli nyt on vaihdettu Moottori, kytkin ja koneistettu turbo. Kori muuten hyvässä kunnossa.

t. Hene

erciti

Myin oman uutena ostamani 1,8 16V berlinen vm. -99 vuoden vaihteessa työkaverille ja mittarissa oli 67 tkm. Mainittavia murheita ei ollut. Kaverin käytössä nuo vuotuiset km-määrät ei tuosta ainakaan lisäänny. Olisikohan tämä sitten Suomen vähiten ajettu?

Xantinisti

Moi, täällä vm. 2000 1.8 Xantia Break. Mittarissa hankittaessa v. 2001 22000 km ja nyt 135000. Hienosti on pelannut ainoastaan sähköjohtojen kanssa ranskalaiset on kyllä sekoilleet. Ei 2-3 vuotta vanhassa autossa saisi vielä olla mitään ongelmia johtojen murtumisen kanssa ovissa ja takaluukussa. Takaluukun johdotukset olen korjannut toiselta puolelta ja nyt näköjään saa siirtyä korjailemaan ovien johdotuksia. Saa kyllä odotella lämpösempiä kelejä kun ei ole tallipaikkaa : (

aquavitix

Liekö nuo uudemmat sitten huonompia kun omassani ei vielä (kop kop) ole noita ongelmia ilmennyt. Ja autolla ikää 11.5 v (korjaan, nyt on epäilys että takaluukun ko. härvelissä saattaisi olla, korostan että kyseessä on vasta EPÄILY)

Xantinisti

On täysin mahdollista että "vanhemmissa" xantiossa on käytetty laadukkaampaa johtoa. Alihankkijoiltahan nuo johtosarjat tulee ja jos on vaikka haluttu säästää niin on valittu halvempaa tavaraa. Näyttää muuten aika paskamaiselta tuo ovien johtosarjojen korjaus, varsinkin jos sen tekee kunnolla (abiko jatkot ei käy). Takaluukun toisen puolen (oikea puoli = enemmän johtoja) tein uusimalla korin ja luukun välin johdot kokonaisuudessaan päittäisjuotoksin ja kutistemuovi päälle, hommaa riitti mutta hyvä tuli ja TOIMII.

hamis

Xantia break 2.0 16V vm-97
Mittarissa: 284tkm.

Itse hankin 04/06, silloin mittarissa n.240tkm:ä.

Suurimmat rempat mitä oon kustantanut on olleet kytkin ja vetoakseli.
Jälkimmäinen meni kyllä oman toiminnan seurauksena...

Sähkövikoja on ollut ja on vielläkin jonkin verran, takaluukun haitarikumit ovat heikko osa xantiassa.
Kunhan säät sallivat korjaan takalasin pyyhkijän, varmasti johto poikki haitarikumissa.

Valvoline

Lainaus käyttäjältä: erciti - helmikuu 16, 2007, 15:06:33
Myin oman uutena ostamani 1,8 16V berlinen vm. -99 vuoden vaihteessa työkaverille ja mittarissa oli 67 tkm. Mainittavia murheita ei ollut. Kaverin käytössä nuo vuotuiset km-määrät ei tuosta ainakaan lisäänny. Olisikohan tämä sitten Suomen vähiten ajettu?
Kuten juuri tuossa pari riviä sitten sanoin niin itse ajelen tällä hetkellä -99 xantialla jossa 55tkm mittarissa, eli ei ainakaan sinun myymäsi ole suomen vähiten ajettu ;)

erciti

"Kuten juuri tuossa pari riviä sitten sanoin niin itse ajelen tällä hetkellä -99 xantialla jossa 55tkm mittarissa, eli ei ainakaan sinun myymäsi ole suomen vähiten ajettu".

Sori Valvoline, niinhän siinä selvästi lukee. Enpä huomannut kun aiemmin hätäseen lueskelin. Parin vuoden päästä on varmaan kilometrit aika lähellä toisiaan.

Juu_pe

Toissapäivänä tuli pihaan Xantia 1.8 16v berline -97 mittarissa 146tkm, enkä ole vielä kerennyt mitään laittamaan. Jaa no wunderbaumin laitoin kun edellinen omistaja oli käryyttänyt sisällä. On sevaan niin  8)

laakeri

1.8 SX 8v '94 mittarisas 246 Mm, joista 34 Mm tullut meillä. Normaaleja huoltoja (litkut, kytkin, pakoputki, vaijerit, kynkänlaakerit, pallot) vain ollut. Kyllä siellä ainakin yksi ihan vikakin on ollut: lasinnostimen relepalikassa (kuskin ovessa) oli kylmäjuotos, jonka takia edellinen omistaja oli repinyt koko moottorin pois ja täytyi sitten ostaa uusi lasinnostinmoottori sinne.

CitXsan97

97 Breikki 2ltr 16v koneella, 210tkm mistä me (mamma ja mä) ajettu 60tkm. Vajaa kolme vuotta ollut ja onhan tuohon tullut kaikenlaista laitettua. Palloja vaihtelin muutamia heti kärkeen ja litkut tietysti. Nyt on kaikki pallot varustettu venttiilillä. Jarrut on käyty molemmin päin läpi, takajarrut ostaessa myyjän piikkiin (myös abs-anturi). Pakoputki yllättäin kattia myöden (katti meni ulosajossa rikki) on vaihettu. Ovien johtoja vaihdeltu, kenno vuotaa ja silleen...
Kaikki hommat on olleet mielestäni normaalista kulumisesta johtuvia huoltoja. Ei mitään erityistä, mutta kohtuu tiheään huoltohommiin on joutunut. Toki olen teettänyt ja tehnyt semmoisia remppoja, jotka käyttöikää jatkavat.
Ei voi moittia, mukava auto.