Huolto ja sen hinta

Aloittaja Renee, kesäkuu 02, 2013, 08:08:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zego

Aseöljylle ääni täältä.

maximi

Lainaus käyttäjältä: Zego - syyskuu 15, 2013, 12:55:32
Aseöljylle ääni täältä.
Meillä kävi töissä lukkoliikkeen heppu öljyämässä ovien lukkoja ja saranoita. Piti käydä kysymässä mitä tököttiä "oikeat ammattilaiset" käyttävät: pienen virnistyksen kera hän näytti öljypurkkiansa: Anti-Corrol aseöljy...
Toimii kuulemma yhtä hyvin tai paremmin kuin ns. oikeat lukkoöljyt. Toinen ääni siis aseöljylle.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Renee

Joo itse olen käyttänyt aseöljyä mutta tuon lukkoöljyn lisäsin kun noita ihmisä on jotka vannovat tuon nimeen on viellä aika paljon.Olen sen elämäni aikana  huomannut.
Eli jopa 3 ihmistä luotttaa tässä foorumissa aseöljyyn,ei paha.

vibes

Itsellä on WD40 toiminut tuossakin hommassa. Käytin sitä tosin aikanaan myös Remington 870:n öljyämiseen, joten aseöljy sekin siis.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Joerkka

ATF-öljy käy kanssa lukkojen öljyämiseen, mutta Anti-Coroll (aseöljy) on melkein paras tähän mennessä. Tosin Anti-Corollissa ön aika paljon liuotinaineita, hyvät puhdistusominaisuukset, mutta haihtuu aika äkkiä.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Seevitska

Tänään vietiin C5 vuosihuoltoon Linnanmaan Autohuoltoon (AutoÅströmin omistuksessa oleva Autoasi-korjaamo).

Öljynsuodatin 15,68€
Öljypropun tiiviste 1,00€
Mobil1 0W-40 16,43€
Parkkipoltin lasikanta (2x) 2,02€
Jarruneste DOT-5.1 /ABS 13,83€

Loppusumma töineen päivineen: 161,94€

Palvelu oli hyvää ja lopullinen hinta olikin alempi kuin mitä hinta-arviossa. Pari vaihtokehotustakin tuli: edessä jarrulevyt ja -palat vetelevät viimeisiään, pitää vaihtaa loppuvuodesta. Kuluvia osia, joten ei niin ihmekään. Hinta-arvio oli jossain 300 euron tietämillä töineen.

Pieni, mutta palveleva ja edullinen huoltopaikka. Suosittelen.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Renee

Muuten hyvä muttaa toi öljynhinta jäi vaivaamaan kun itsellä maksoi. Öljyt ja öljysuodatin  36€

Pasis

^^ Öljyn hinta on litra-hinta  ?

Seevitska

Öljyn hinta 3,90€/ litra. Autoon meni 4,3 litraa.

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Seevitska - syyskuu 16, 2013, 18:43:46
Öljyn hinta 3,90€/ litra. Autoon meni 4,3 litraa.

Ihmeen halpaa on, kun Mobil 1 0W-40 maksaa Motonetissäkin 42,90 €/4 l eli yli 10 €/l.

Seevitska

^ Jotain alennusta tuli myös S-etukortilla, mikä oli positiivinen yllätys.

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: Zego - syyskuu 15, 2013, 12:55:32
Aseöljylle ääni täältä.

Ja täältä vielä yksi. Kakkoskulkineen eli Fiat 500:n krooninen takaluukun lukon jäätymis- ja tahamailuongelma poistui lopullisesti CRC:n aseöljyllä, lukkoöljyt sitä ennen auttoivat vain tilapäisesti. Aseöljyllä "korjattu" myös saman auton takkuilevat ja huonosti toimineet virtalukko ja kuljettajan oven lukkopesä. Hieno tuote, toisin kun italialaiset lukot, näemmä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Renee

Jos haluatte HDI omistajat huoltaa autoanne tuossa noihin suodattimiin ja öljynvaihtoon hyvä ohje

http://www.youtube.com/watch?v=CmaEDObfsJw

jtbo

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - syyskuu 16, 2013, 20:36:08
Ja täältä vielä yksi. Kakkoskulkineen eli Fiat 500:n krooninen takaluukun lukon jäätymis- ja tahamailuongelma poistui lopullisesti CRC:n aseöljyllä, lukkoöljyt sitä ennen auttoivat vain tilapäisesti. Aseöljyllä "korjattu" myös saman auton takkuilevat ja huonosti toimineet virtalukko ja kuljettajan oven lukkopesä. Hieno tuote, toisin kun italialaiset lukot, näemmä.

Ton aseöljyn kanssa pitää vaan muistaa se, että se häipyy, eli säännöllinen käyttö on aika tärkeää, mutta en minä ole oikein mitään muuta käyttänyt lukkoihin. Harmi kun mistään en ole enää löytänyt Carlaken sumupullossa ollutta lukkosulaa, se oli mahdottoman tehokas pesuaine lukoille, sitä runsaasti ja perään sitten tiuha kuuri aseöljyä niin pahinkin lukkotahma katosi.

Polkupyörän ketjutkin aseöljyllä voitelen, ei tartu möhnä niin herkästi ketjuihin, mutta toki pitää voidella melkein jokaisen lenkin jälkeen. Saranoihinkin käytän tuota aseöljyä ja yleensä kaikkeen, CRC 5-56 putsaa kohtalaisesti, joten sitä olen puhdistuksessa käyttänyt, voiteluahan sillä ei saa kovin pitkäksi hetkeksi.

Paanaz

huoltoja on pukannut tänä vuonna... :P
C5 III hdi 136 Tourer vm.-08 mittarissa nyt jo 192t.
Keväällä ennen katsastusta oikealta edestä jousisylinteri, n.600€
Heti perään vetarin suojakumi n.300€
sitten kesällä 180t huolto, marmoritiskin listahinta 2200€, mutta eivät vaihda hiukkassuodatinta ennekuin hajoaa, hinta 1200-1300€, no huollatin toisaalla, 790€
kesänakit oli sakoilla, uudet halvimmat nakit alle, 370€ vakiokokoiset.
auto ja käyttövoimavero tms. reipas 600€
Nyt alkaa jo pitää melkoista metakkaa oikean takapyörän laakeri, marmoritiskillä osa reilu 300€, toisaalla osa n.100€ + tunnin työ. tuo pitäs teettää jossain vaiheessa.  Ja lisäksi joku koiranluu väljä samassa osoitteessa.
Onhan nuo toisaalta kaikki kuluvia osia, mutta silti kirpasee kun kaikki samana vuonna tulee...
Xsara Break 1,6 SX -03,
C5 136HDi Confort Tourer -08
Yamaha Virago 535 -94, Tunturi Maxi -84

Renee

Moi onko noi kallista noitten dieselien huoltaminen kun kummiskin kyseessä on tavallinen auto.

Paanaz

On kai tuo 180t km huolto iso, mutta melkoinen hinta siltikin, ja tuo 790 oli halvin hinta minkä tarjosivat.
Seuraavaksi halvin tarjous taisi olla 900-1000€, ja tosiaan merkkiliikkeen hinta sen 1200-1300.
Elämä on, vai pitäisikö sanoa että Autoilu on...

No nyt ei tartte hihnaa vaihdella seuraavaan 170t km aikana, se kuului siis tuohon 180t km huoltoon.
Xsara Break 1,6 SX -03,
C5 136HDi Confort Tourer -08
Yamaha Virago 535 -94, Tunturi Maxi -84

Sitikkapuoskari

Alkuperäinen laakeri maksaa merkkiliikkeessä 139e.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

jtbo

Lähes 3000 euroa vuoden aikana kun auton ylläpitoon menee, niin kyllähän se hieman voi harmittaa.

2000 eurolla saa jo kohtalaisen täysjousitetun maastopyörän ja jäisi aika moneksi vuodeksi huoltoihin  ja tarvikkeisiinkin rahaa, jos elämän kykenee muuttamaan autottomaksi, niin kyllä siinä pitkällä tähtäimellä tulee säästöä.

No, ei se toki mitenkään halpaa ole pyöräilykään, kiitos sapuskan hintatason.

Itse olen ajellut nyt 60km keikkoja mäkisessä maastossa ja kylläpä se auto on aika turhake, saan hoidettua tarvittavan kulkemisen pyörällä täysin kelissä kuin kelissä, joten ei ole mitään syytä pitää autoa enää, mieluusti möisi pois niin saisi parempaa fillaria alle :P

Kaasunestejousitettu maastopyörä voisi ollakkin aika veikeä, kas kun ei taida sellaista imagonkohottajaa löytyä sitikalta vielä?

Ceeviitonen

Lainaus käyttäjältä: jtbo - lokakuu 04, 2013, 14:13:45
Lähes 3000 euroa vuoden aikana kun auton ylläpitoon menee, niin kyllähän se hieman voi harmittaa.

2000 eurolla saa jo kohtalaisen täysjousitetun maastopyörän ja jäisi aika moneksi vuodeksi huoltoihin  ja tarvikkeisiinkin rahaa, jos elämän kykenee muuttamaan autottomaksi, niin kyllä siinä pitkällä tähtäimellä tulee säästöä.

No, ei se toki mitenkään halpaa ole pyöräilykään, kiitos sapuskan hintatason.

Itse olen ajellut nyt 60km keikkoja mäkisessä maastossa ja kylläpä se auto on aika turhake, saan hoidettua tarvittavan kulkemisen pyörällä täysin kelissä kuin kelissä, joten ei ole mitään syytä pitää autoa enää, mieluusti möisi pois niin saisi parempaa fillaria alle :P

Kaasunestejousitettu maastopyörä voisi ollakkin aika veikeä, kas kun ei taida sellaista imagonkohottajaa löytyä sitikalta vielä?

Sama meininki täällä. Sitä paitsi omalla lihasvoimalla liikkumisessa on jotain hienoa, terapeuttistakin. Ja syödä pitää joka tapauksessa.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Ceeviitonen - lokakuu 04, 2013, 18:47:18
Sama meininki täällä. Sitä paitsi omalla lihasvoimalla liikkumisessa on jotain hienoa, terapeuttistakin. Ja syödä pitää joka tapauksessa.

Kyllä se terveyttä ainakin edistää :D

2000kcal sijaan kun alkaa tarvitsemaan 5000kcal, niin kyllä se tahtoo kalliiksi vaan käydä, laskin että se on likimäärin samaa luokkaa pyörällä ajaminen kuin autollakin, tosin pyörällä pikkaisen kalliimpaa, niin kallista on terveellinen ruoka tässä maassa.

Yli 5€ / kWh ruoka ja polttoaine jotain 0.15€ /kWh luokkaa, ajatelkaas jos polttoaine olisi samanhintaista kuin ruoka? :o

Mutta huoltokulut on halvemmat fillarissa ja ukon huoltokulutkin laskee, kun liikkuu riittävästi :D

Tässä jo vähän malttamattomana odottelen talvea, että pääsee testailemaan kuinka paljon se kunnon kohentuminen oikein talvipyöräilyssä auttaa.

Nimim. +5C on vielä t-paitakeliä ;D

Ceeviitonen

Lainaus käyttäjältä: jtbo - lokakuu 04, 2013, 19:30:03

Kyllä se terveyttä ainakin edistää :D

2000kcal sijaan kun alkaa tarvitsemaan 5000kcal, niin kyllä se tahtoo kalliiksi vaan käydä, laskin että se on likimäärin samaa luokkaa pyörällä ajaminen kuin autollakin, tosin pyörällä pikkaisen kalliimpaa, niin kallista on terveellinen ruoka tässä maassa.

Yli 5€ / kWh ruoka ja polttoaine jotain 0.15€ /kWh luokkaa, ajatelkaas jos polttoaine olisi samanhintaista kuin ruoka? :o

Mutta huoltokulut on halvemmat fillarissa ja ukon huoltokulutkin laskee, kun liikkuu riittävästi :D

Tässä jo vähän malttamattomana odottelen talvea, että pääsee testailemaan kuinka paljon se kunnon kohentuminen oikein talvipyöräilyssä auttaa.

Nimim. +5C on vielä t-paitakeliä ;D

Hienosti olet laskenut  :) Itse en osaa noin tieteellisesti ajatella fillarointia. Mutta melkein jokaisella olevaa ylimääräistä vararavintoa saa fillaroimalla pienennettyä. Itse en syö juurikaan enemmän kuin normaalisti.

Huoltoa fillarikin tarvitsee, ketjut menee uusiksi 3000 km:n välein, rattaat kestää n.3-4 ketjut, jarrupalat, vaijerit, laakerit maksaa nekin jotain. Ja renkaitakin joutuu uusimaan. Mutta auton huoltokustannuksiin verrattunahan nuo on pelkkiä pipanoita.

Nyt olis muuten hyvä aika ostaa uusi fillari alesta  :)
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Pasi A S

Mulla on -95 Marin Muirwoods maastopyörä vielä iskussa.On niin vähän ajettu. Nyt talvella fiilistelen sen kauppajyräksi, bikediscountista löytyi JTBO:n avulla kuormateline etuhaarukkaan ja Biltemasta kuormatelineeseen "kauppakassit." Mikäli oikein innostuu niinlaittaa nastat ja polkasee talevllakin sillä kauppaan. Lenkkeilen 30-100 km per vko, hyötyliikuntaa vielä mahtuu joukkoon. Työksensä kun ajaa 40-60 tkm vuodessa niin kaipaa fillarointia. Tänään oli hiljainen hetki kun totesin yhdessä nuorimmaiseni kanssa että hän on kasvanut ulos fillarini Hamax turvaistuimestaan. Vyöt ei enää riittäneet. Niin se aika rientää.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - lokakuu 04, 2013, 20:36:30
Mulla on -95 Marin Muirwoods maastopyörä vielä iskussa.On niin vähän ajettu. Nyt talvella fiilistelen sen kauppajyräksi, bikediscountista löytyi JTBO:n avulla kuormateline etuhaarukkaan ja Biltemasta kuormatelineeseen "kauppakassit." Mikäli oikein innostuu niinlaittaa nastat ja polkasee talevllakin sillä kauppaan. Lenkkeilen 30-100 km per vko, hyötyliikuntaa vielä mahtuu joukkoon. Työksensä kun ajaa 40-60 tkm vuodessa niin kaipaa fillarointia. Tänään oli hiljainen hetki kun totesin yhdessä nuorimmaiseni kanssa että hän on kasvanut ulos fillarini Hamax turvaistuimestaan. Vyöt ei enää riittäneet. Niin se aika rientää.

Mukava kuulla, että apua oli :)

Jos 26", niin tuolla on tarjouksessa:
http://www.bike-discount.de/shop/k1040/a84880/marathon-winter-200-spikes-26-x-200-wired.html

Tosin sanovat, että Ice Spiker Pro olisi pitävämpi ja rullaisi paremmin, mutta hinta on kovempi ja jos lokarit niin ei välttämättä mahdu, kun sitä taisi olla vain 2.2" leveänä ja isompana.

Sillä rahalla mikä menisi ZX:n remminvaihtoon ja katsastukseen, ostan aika paljon ruokaa ja fillarinhuoltoja, joten fillaroinnilla jatketaan.

Tällä viikolla ma, ke ja to tuli yhteensä noin 230km mäkien kiipeilyä. Yksi 70km lenkki oli peräti noin 19km/h keskinopeutta, nousuja taisi olla yhteensä noin 950 metrin edestä. Bussi samalla reitillä omaa 36km/h keskinopeuden, että onhan siihen vielä vähän matkaa toki  :)

Jos vaihtaisi kolmea ketjua säännöllisesti, niin kestäisi kuulemma rattaat pisempään, mutta mun takapakka taitaa olla jotain 15 euron hintaluokkaa ja ketjun saa noin 8 eurolla, joten ei se niin hirveitä tee ja itse kun vaihtaa niin fillarin huollot tulee todella halvoiksi, kunhan oppii mistä mitkäkin osat kannattaa hankkia.

Jos täällä syrjäseudulla mäkien keskellä pärjää näinkin hyvin fillarilla, niin kaupungissa varmasti pärjäisi vaikka pitäisi jälkikasvuakin kuskailla.

Rasvaa on tosiaan vielä poltettavaksi, mutta näillä mun pisemmillä ajomatkoilla aika tärkeää on riittävä hiilarien tankkaaminenkin, että suorituskyky säilyy loppuun saakka.

Varustehuoltokin vie osansa sitten.

Lainasin minä vähän toisten laskelmiakin, mutta kyllä tuo tuntuma on ollut, että ei ole fillarillakaan paljon ajaminen halpaa, kyllä se kuskin huolto alkaa maksamaan jossain kohtaa, olen sellaisia 4 tunnin kuntolenkkejä ajellut aika ahkerasti, käytännössä voin syödä mitä tahansa miten paljon tahansa ja silti paino laskee, mutta kyllä läskikin katoaa ja lihakset kasvaa ;D

Jos sen vartin päivässäkin liikkuu toimistotyöläisenä, niin se jo tekee aika paljon parempaa kuin jos ei ollenkaan liikkuisi, parasta on että ei tarvitse läähätykseen asti revitellä, ihan rauhallinen tahti riittää.

Äkkiä sitä tulee justiinsa jostain kauppareissuista kilsoja autoonkin ja pyörällä ajettuna sitten saa lykättyä huoltoja vähän pisemmälle välille, yllättävänkin nopeasti tuossa tulee vaikutusta.

Pasis

Jos nyt palataan autoihin vaikkakin toisenmerkkiseen, niin 120 tkm:n (laajin määräaikaishuolto) huolto tuli maksamaan merkkihuollossa 350 € + ilmastointihuolto 75 € + takajarrupalat 50 € + uudet eturenkaat 240 € eli yhteensä 715 €. Ilmastointihuolto tilattu huollon yhteyteen, takajarrupaloista ja eturenkaista soitettiin ja kysyttiin lupaa vaihtaa. Renkaat Goodyear efficient grip performance 205/55 r16 91v olisi voinut saada 15 € halvemmalla jostain rengasliikkeestä, mutta olin tyytyväinen.