Huolto ja sen hinta

Aloittaja Renee, kesäkuu 02, 2013, 08:08:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renee

Tuossa C3 vm 04 pikkuhuolto eli 20tkm kilometriä välein
Joskin itse pidän tuosta 15tkm vaihtovälistä
Öljyt ja öljysuodatin  36€
Ilmasuodatin               12€
Raitisilmasuodatin       14€
   Yht                            62€

Eli  joskin siihen sisältyy tuohon hintaa pesut ja vahaukset ja ns.
pientarvikelisä.
Ja määrätty asentaja on aina autollesi varattu.
Eli omanaa työnnä harrastan noita hommia kun paikka jossa touhuta ja on pelit ja vehkeet mikäs sen mukavempaa.

Renee

Sitä aina pieni ihminen miettii miksi se ilmaputsarin kotelon joutuu irrottamaan kun  ilmasuodattimen  vaihtaa.Tai no samalla kun putsaa kotelon  pölystä ilmapaineella niin sen vaihde siirtomekanismin putsaa myöskin paineella ja laittaa rasvaa niveliin.
Muutenkin noissa on hyvät koneet ei kuluta öljyä eli ylärajassa pysyy koko vaihtovälin varmaakiss siitä syystä kun Mobilin 3000 5w-40 on käytetty.Putsasin myös ne huohotusjutus että letkut puhtaat
Mitä nyt melkein  4 vuotta ja 90 tuhattaa ajettu eli mittari lukemaa on 187tkm
Laittakaa lukijat noita omia huoltoja julki tulee sitä vertailu pohjaa  noihin huoltofirmojen taksoihin.
Kun ei se auton arvo siitä' nouse niistä leimoista vaan missä kunnossa se auto on.

MarieCurie

Jonkun täytyy ylläpitää myös noita korjaamoja, joista osa arvostaa asiakkaitaan ja osa halveksii. Jos kaikki tekisi kaiken itse, tämä markkinatalousyhteiskunta romahtaisi täysin ;) .Olen pyrkinyt valitsemaan autoni huolloille ja korjauksille  paikan,  joka arvostaa asiakasta  :) .

Seevitska

Pitäisi käyttää lähiaikoina meidän 11-vuotias pikku prinsessa vuosihuollossa. Kaikenlaista mukavaa tiedossa öljynvaihdosta ilmastointihuoltoon. Jakohihnasta ei onneksi tarvitse huolehtia pitkään aikaan (kiitos sen idiootin, joka asennutti vääränlaisen vesipumpun aikoinaan...).
Pitää ottaa hinnat ylös ja laittaa tänne vertailtavaksi sitten.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Renee

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - kesäkuu 02, 2013, 19:20:10
Jonkun täytyy ylläpitää myös noita korjaamoja, joista osa arvostaa asiakkaitaan ja osa halveksii. Jos kaikki tekisi kaiken itse, tämä markkinatalousyhteiskunta romahtaisi täysin ;) .Olen pyrkinyt valitsemaan autoni huolloille ja korjauksille  paikan,  joka arvostaa asiakasta  :) .

Siinäpä se yhdin on .Kun lasten autot huollat hyvin niin jos ne vaikka vanhana hoitaisivat minua.Se vuorovaikutus jota ei saa ostaa mistään Valintalon hyllystä

Renee

Tyttärelle hommasin auton oli oiken merkkihuollossa huolettu yksilö .Mutta kun ilmaputsarikotelon avasin ja suodattimen vaihdoin samallaa putsasin paineilamalla sen kotelon sisustan ja pyyhin pölyt pois,kyllä oli hiekkaa ja roskia.Normi hommaa suodatin vaihdetaan ja muusta viis veisataan.Se kiire kun pilaa niin monta asiaa kuten Suomen hometalot.Itse kun huoltaa eihän silloin ole kiire vai kuinka on.

Renee

Kun itse huoltaa tai vie sellaiseen paikkaa jossa homma onnistuu kerrallaa näitä juttuja ei tarvitse netissa katsella.Hoh hoijaa.
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,6524.msg139298.html#new

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Renee - kesäkuu 13, 2013, 21:36:36
Mutta kun ilmaputsarikotelon avasin ja suodattimen vaihdoin samallaa putsasin paineilamalla sen kotelon sisustan ja pyyhin pölyt pois,kyllä oli hiekkaa ja roskia.Normi hommaa suodatin vaihdetaan ja muusta viis veisataan.Se kiire kun pilaa niin monta asiaa kuten Suomen hometalot.Itse kun huoltaa eihän silloin ole kiire vai kuinka on.

Mulla oli ilmansuodadin pikimusta 90 tkm kohdalla. Jopa puhdas puoli oli mustunut... ??? Vehon leimat löytyi vihosta 80 tkm asti. Sen takia vaihdan tulpat, öljyt ja suotimet ihan ite. :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Renee

Eikö porukka käytä autoja huollossa kun ei noita lukemia tule näkyviin
Sehän taasen on hyvä että omatoimisuutta harrastetaan.

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Renee - heinäkuu 11, 2013, 10:55:56
Eikö porukka käytä autoja huollossa kun ei noita lukemia tule näkyviin
Sehän taasen on hyvä että omatoimisuutta harrastetaan.
Varmaan löytyy joka lähtöön porukkaa, itse kuulun siihen "yksinhuoltajien" sakkiin joka vain viimisessä hädässä teettää jollain muulla. Viimeksi muistelisin käyttäneeni autoa huollossa 2005 kesällä, ja se olikin sitten ainua kesä jolloin tuollaista tapahtumaan pääsi. Syitä siihen oli työn viemä aika/tuoma raha...

Osaltaan varmasti vaikuttaa sekin että uusin taloudessa oleva auto on vuodelta -92, sit toinen ympärivuotinen on -74. Aika vähän on huoltoja/korjaamoita minne noita edes kuvittelisi vievänsä...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Renee

Tuossa juhanuksena tutun perheen Toyota vähän kettuili eli konepelti jäi tuulihakaan, ei auennut enempään eli kita auki mentiin eli kilauttivat Renelle.
Ajeli siinä klo 21.05 pihaan.
Voimaa sanoi hän ja auto tuli kuntoon.
3 minuutin hommasta kuin ei voi ottaa rahaa niin sekin viellä.
Käytti merkkihuollossa  tarkistamassa että onko varmasti kunnossa .
Päätös oli tyly auto on kunnossa ei tarvitse tehdä mitään.
Varmaakin kohta pitää hommata Toyotan haalarit Volvon on jo.

Pasi A S

Mun piti vaihtaa perheen kakkoseen eli pösö 307 antipollution fault autoon sytyspuola.Totesin että vien merkkiliikkeseen.Saan siten ko puolapaketille 2v takuun.Tuo syö puolia 1- 2kpl / vuosi tahtia. 307 antipollution fault on 1.6 bensa,-03. Onkohan samaikäiset ja moottoriset C4:set yhtä surkealla yhtenäisellä puolapaketilla varustettuja?

Renee

Jännä homma kuin tuollainen puolan tuhoja on kyseessä mahtaako ollaa sopiva puola alkujaan siellä.
Vanhaan hyvä aikaa kyllä ne puolat kesti 20v testi menossa tuossa vm94 pihassa ja ei ole noita tarvinnut vaihtaa

Pasi A S

Tässä kävi niin hyvä tsäkä että nykyinenkin puola on takuunpiirissä. Ilmeisesti ovat alkup. osia käyttäneet tällä kertaa, myös ei alkup. tarvikepuolalla  on lyhyehkö takuu. Huoltoliikkeen mielestä ihan normaalia tässä konetyypissä että syö puolia kuin leipää. Suunniteltu väärin tms. Inhottavinta on se että vika on joskus piilevä, sytytää moottorinhäiriövalonja sammuttaa sen seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Tällä kertaa puola ilmeisesti laukoo häiriöjännitettä auton sähköjärjestelmään, auton OBD portista testeri kiljuu kiljuu kaikkea mahdolista vikakoodia.

Renee

jtbo

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - kesäkuu 02, 2013, 19:20:10

Niin se romahtaisi, mutta olisiko se hyvä vai huono? Nimittäin jos tarkastellaan 200 vuoden päähän, niin ehkäpä se olisi jopa hyvä?

Keväällä käsijarruvaijerin uusiminen oli ZX:ssä, sitä edellistä en enää muista, olisiko ollut laturin hihnan vaihto, joka tosin taas luistaa, nyt kun oikein pohdin, niin taitaa olla niin, että öljynsuodatin on 4 vuotias, öljyt 3 vuotiaat ja ilmansuodatinkin luokkaa 3-4 vuotta, taisi käydä niin, että pari vuotta takaperin kun ajot väheni kerrasta olisi ollut moisten huoltojen aika, mutta kun ei ole ollut oikein tarvetta ajella niin ei ole moiseen rahaa tahtonut laittaa kiinni, että menee se vielä vähän aikaa, mutta nykyään kun aika menee niin hurjan nopeasti eteenpäin, niin on tainnut käydä niin, että on tullut vuosikertatavaraa öljyistäkin.

Täytynee ottaa ja vaihtaa, ettei käy kehnosti, jos vaikka tulisi ajoja.

Nykymalleissahan ne puolat vaihdellaan melkein jokaisessa öljynvaihdossa, ne tulpanjohdossa olevat ei jotenkin vaan kestä monessakaan laitteessa.

Ehkäpä mun pitäisi tosiaan myydä laitos pois, kun ei sille näy tarvetta oikein ilmenevän, vanhenee suotta pihassa seisoen.

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä: Renee - heinäkuu 17, 2013, 15:53:29
PSSST.Pane kiertoon
Tuota mikäs sitten tilalle? C4:ssa on samanlainen puolapaketti? Nyt kun vihdoin selvisi että puolapaketille on takuu 2v, niin eihän tuo kulujen puolesta harmiksi muodostu, huoltoon viemisen vaiva säilyy toki. Olen ainakin kaksi puolaa itse maksanut, perskele (110-140 eur /kpl).  Vaimo ei 307:staan luovu :) Kovasti tykkää ajaa kun on "isollakin tiellä ihan hyvä". Tuo on niin hyvässä maalissakin kuin -03 auto olla ja voi, nätti on katsella. Tämä 307 on vielä sellainen jota osaan korjatakin. Veikkaan että uudempaan vaimo autonsa seuraavaksi vaihtaa, siihen loppu tee-se-itse työt. Tähän autoon on helppo tehdä huollot itse, huoltokohteisiin pääsee helposti käsiksi (öljyt,tulpat ,suodattimet,simppelillä tekniikalla toteutetut jarrrut). Puolapaketti on toki murheenkryyni mutta joka autossa mulla jokin tyyppivika on ollut.

Renee

Mutta autoon pitää luottaa .Ajattele, synkkä metsätie pakkasta -30 auto hyytyy .Ihmisä ei missään voitko antaa vaimosi lähteä tuollaisella autolla liikenteeseen ja susien ulvonta kuulu taustalla.

Jasu

Puolapaketista. Tahtoo olla pikkasen liian kuuma paikka mokomalle, osaksi moottorin sisällä ja muutenkin ympäröity kuumilla moottorinpalikoilla. Ylhäälläpäin sitten vielä konepellin ääni/lämpöeristeet mitkä varmistavat puolapaketin kuumanapysymisen...

No, ei tosin ole kovin harvinainen vika nykypäivänä. Vaikkakaan se ei tee tuosta yhtään sen hauskempaa kun muissakin merkeissä on vastaavat ongelmat...

Menee tuplalähtöisiä puolia Cadillacin NorthStar -moottoristakin, niitä kun on ne neljä rakentelemassa kipunaa kahdeksalle mukille. Ja vastaavat/samat AC DElcon valmistamat puolat löytyy vähän yleisemmästäkin laitteesta, 110 Ladasta. Eikä ne ihan viattomia ole nuo Ladankaan tapaukset...

Mikä se sitten olisi riittävä kestoikä puolalle? Rättäristä olen yhden saanut pimenemään, tilalle vaihdoin vastaavanikäisen osan. Nelisenkymmentä vuotta siis. Ja on kaverin -57 DS:n keulilla edelleen siihen moottoriin uutena tällätyt vastaavat puolat kuin mitä niihin aikoihin 6-volttisiin Rättäreihin tehtaalla laiteltiin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä: Renee - heinäkuu 17, 2013, 16:18:55
Mutta autoon pitää luottaa .Ajattele, synkkä metsätie pakkasta -30 auto hyytyy .Ihmisä ei missään voitko antaa vaimosi lähteä tuollaisella autolla liikenteeseen ja susien ulvonta kuulu taustalla.
Ylöjärvi-Tampere välillä ei sudet ulvo.No ok, joskus tämä auto ajetaan Helsinkiin ja takas. Sepä tässä puolapaketissa on mielenkiintoista että ikinä ei ole meno tämän takia  kokonaan katkenut, yleensä vain kierrostenotto yläpäästä ahdistaa .Renussa kun meni puolapaketteja,tosin tosi harvoin, matka katkesi kerrasta.

Renee

Yksi hyvä hommaa ettei ne sudet ulvo ,muttaa siitä huolimatta rattoisaa kesäjatkoa vain.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Jasu - heinäkuu 17, 2013, 17:02:48
Mikä se sitten olisi riittävä kestoikä puolalle? Rättäristä olen yhden saanut pimenemään, tilalle vaihdoin vastaavanikäisen osan. Nelisenkymmentä vuotta siis. Ja on kaverin -57 DS:n keulilla edelleen siihen moottoriin uutena tällätyt vastaavat puolat kuin mitä niihin aikoihin 6-volttisiin Rättäreihin tehtaalla laiteltiin...

Tollanen 40 vuotta alkaa olemaan jo siellä tontilla osan kestolle ja toki pitää voida vaihtaa tienposkessa susien ulvoessa taustalla taskulampun valossa korkeintaan Lethermania käyttäen, siinä voisi olla hyvä lähtökohta suunnitteluun?  :)

Renee

Tuollaisen C3 1.4 koneella jakohihnan vaihto kaikilla osilla myöskin se moniurahihna ja vesipumppu ja nesteet maksaa siinä 390€ pintaan merkkihuollossa.Joka täten lukijoille kerrottakoon näin julkisesti.

hyper

Vähän hintatietoa aiheeseen liittyen...

C5 II - etujarrulevyt ja -palat asennettuna 212 euroa (tunnin homma, pieni korjaamo).
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Renee

Muistakaa pestä ja vahata se auto talvea varten kun keli viellä suosiii ulkona työskentelyä.
Samoin noi lukot ja saranat kannattaa käsitellä lukko tai aseöljyllä.
Toimivat sitten pakkasella.
Itse kun tekee säästyy muutama euro.