C5 - LDS nestepinnan tarkistus / vaihto / hinnat

Aloittaja sitröön, tammikuu 24, 2007, 20:57:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yason

Onko C5:n LDS-kierrossa muuten suodatinta?

Vitonen on ollut useamman viikon telakalla, kun olen aina iltana muutamana käynyt ropailemassa. Erinäisiä hydeosia on ollut avoinna pidemmän aikaa, kuten ohjaustehostin, takapään hydrauliikka ja nyt otin hydraulipumpunkin puhdistukseen, kun kerran oli nesteet valutettu valmiiksi pois.

Olen tulppaillut avoimia letkuja ja putkenpäitä laatikosta löytyneillä kumi/muovitulpilla, mutta ihan varmasti on jossain purku- tai kasausvaiheessa päässyt jokunen hitule tomun tai noen sekaista paskaa johonkin rööriin, vaikka olen koittanut kovasti varoa ja pestä paikkoja ennen availuja. Öljyllä ja paineilmalla olen huuhdellut kierteitä puhtaiksi ennen kiinnilaittoa yms., mutta siinäkin touhussa on varmasti osa lentänyt vaan syvemmälle systeemiin. Ei siellä suuria määriä mitään ole, kun olen kuitenkin varonut, mutta ei noi mun puitteet nyt ihan ranskalaisen asennuslinjan puhtautta vastaa muutenkaan.

Eli mietinpä tässä nyt iltapuhteeksi, että mihinkähän asti ne möhnät mahtaa kulkeutua ja hierooko ne tomut seuraavaksi pumpun männät ja jousisylinterit naarmuille vai jäävätkö johonkin suotimeen? Vaiko onko huoleni kuitenkin turha. Miten tuon järjestelmän sais parhaiten huuhdeltua varmuuden vuoksi? Motoxin hydrauliöljyä á 3€/litra löytyis "ylimääräisenä": mietin, et jos täyttäisin sillä ja jumppaisin systeemiä huuhtelun vuoksi ja vaihtaisin sitten vasta kalliimmat LDS:t tilalle. Suotimesta vois silloin löytyä suurimmat mujut. Tai öljystä.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Bornyhalls

Huuhteluun kelpaa löpö.
Mistä tulikin mieleen että pitäis kai pistää lds:t säiliöön...

yason

Lainaus käyttäjältä: plagu - joulukuu 21, 2016, 21:06:51
Huuhteluun kelpaa löpö.
Mistä tulikin mieleen että pitäis kai pistää lds:t säiliöön...

Noh, eipä ollu löpöä tässä, niin pistin tuota ISO 32 -luokituksen hydrauliöljyä. Nousi auto ylös (kun olin virittänyt sopivan paineistussysteemin säiliöön) ja ohjauskin pelaa. Hiukan tahmeampaahan tuo on, mutta ajelen sillä hetken. Google tiesi kertoa, että hydrauliyksikön sisällä pitäis olla jotain suodattimia, mutta ainakaan niitä ei voi helpolla vaihtaa tai puhdistaa.

Seuraavaksi pitää vaan saada noi väliaikaiset huilet pois sieltä systeemistä. Jos poistan paineet Leksalla, avaan ohjaustehostimen paluuputken vasemmassa etunurkassa, annan valua tyhjäksi ja vemputan vielä ohjaustehostimesta viimeiset pisarat kääntämällä rattia päästä päähän, niin paljonko öljyä jää ja mihin kohtaan? Ehkä keskijakotukkien ilmausruuveista vielä jotain? Hydeputket menee kyllä ylös ja alas, joten kaikkea ei varmaan voi millään saada pois.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

TeURaS

Oliko se jollain tavalla rikki? Eikö jokin toiminut? Vai miksi aloit tuohon projektiin?
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break, C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break

yason

Lainaus käyttäjältä: TeURaS - tammikuu 09, 2017, 00:32:43
Oliko se jollain tavalla rikki? Eikö jokin toiminut? Vai miksi aloit tuohon projektiin?

Osin siksi, että hammastangossa oli väljää (no olis sillä nyt vielä jonkun aikaa ajellutkin), ohjaustehostimen paineputki hikoili ja sen pumppu tiputteli satunnaisesti pisaroita laturin päälle, ja noita purkaessa ja öljyjä valuttaessa päätin vielä operoida ennestään kostean takajousisylinterinkin kuntoon, ja sittenpä olikin jo hyvä tilaisuus puhdistaa toi hydraulipumppu :)

Osin myös siksi, että pääsin viime vuonna vihdoin parkkipaikalta talliin hommailemaan, niin tulee tehtyä kaikkea semmoista, mitä ei just välttämättä vielä tarvis tehdä, mutta vuoden parin päästä jo kuitenkin. Korjaamolla kun olisin teettänyt rahalla vain akuutit ongelmat kuntoon, mutta diy-hommat taas on kaivattua hermolepoa. Lisäksi auton ylläpitokustannukset tippuvat roimasti, jolloin voi ajella vanhoilla hyvillä sitikoilla :) Etsiskelen netistä halvalla purkuosia tai tilailen ulkomailta edullisesti uusia etukäteen, ja sitten vaan kaikessa rauhassa ropeltamaan.

Tänä vuonna on laitettu lisäksi uudet jarrulevyt + palat + jarrunesteet + takasatuloiden puhdistus, takaa yksi jarruputki, takapallon hydeputki, alapallonivel, koiranluut, käsijarruvaijerit ja putket, etusylintereiden paluuputket, rämisevä pakosarja, viikset nappeineen, ja vielä pitäis asentaa ne takaluukun kaasujouset. Useampi satanen on tuohon mennyt tänä vuonna, mutta noilla ajelee monta vuotta puhumattakaan siitä, että olisin saanut maksaa korjaamolle jokusen päivän työtunnit noista samoista hommista.

Eli tulevana vuonna ongelmana on se, että pitää keksiä lisää ropaamista. Noh, jakohihnan vaihtoa vois vielä vähän aikaistaa sillä tekosyyllä, että vaihtaisi ne EW10J4:n takeltelevat paininkupit, kun auto ei niistä johtuen käynnistynyt -20 astetta kylmemmällä säällä viime talvena.

tarhuri

TeURaS

Jos tuntuu, että tarviit tekemistä, niin täällä olis 2kpl C5 II joita vois ropeltaa.  ;)
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break, C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break

yason

Lainaus käyttäjältä: TeURaS - helmikuu 21, 2017, 23:58:26
Jos tuntuu, että tarviit tekemistä, niin täällä olis 2kpl C5 II joita vois ropeltaa.  ;)

Tilan valitettavasti rajoittamana olen vielä liian tyytyväinen nykyiseen muhkuun käyttöajokkina, ja tällä hetkellä ropelletaankin bemmiä ja prätkää. Vaan olis sellanen 2.2-litrainen HDi C5-II kiva vielä joskus omistaa. Perkule vaan, kun niitä myöhempiä kakkoskoppaisen vuosimalleja on myyty liian paljon väärän värisinä... Tars nimittäin olla viininpunainen break automatique. Tai edes jokin väri. Valkoinen, musta, harmaa ja beige eivät ole värejä. :-P