Kirjoittaja Aihe: C2:n käyntiongelmat  (Luettu 9496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sipe

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
Vs: C2:n käyntiongelmat
« Vastaus #75 : Helmikuu 27, 2013, 07:30:28 »
Hellurei kaikki! C2 kehrää yhä edelleen, mutta stressi ei ole mihinkään hävinnyt. Sitä akkuvalon syttymistä vaan seurailen yhä edelleen. Yhtenä viikonloppuna näin jopa painajaista: heräsin siihen, että kissankokoinen moottorin vikavalo sytty ja auto hajos kokonaan.
Nyt kun saatiin mun auto kuntoon, niin ukkelin C4:ssa on moottorin vikavalo syttyny; se on jotain "lambadoja" vaihdellu, mutta ei ole auttanu; ja sen autolla on ajettu tosi vähän.

Ja mulla on ollu vasta yksi liksa sen jälkeen kun päätin, että pitää hommata joku toinen auto, enkä ole paljoa säästöön saanu; pitää ruveta varmaan lottoomaan.... toivottavasti C2 toimisi vielä pari vuotta ilman pahempia vikoja  :)

Poissa oddjob58

• "C6"
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #76 : Helmikuu 27, 2013, 15:12:11 »
Todella stressaavaa tuo auton omistaminen...
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa Saxo

• "C4"
« Vastaus #77 : Helmikuu 28, 2013, 07:56:55 »
taman takia ostan uuden auton ja huolenpitosopimuksen... saa stressitonta kyytia. lopetin omasta  c2sta huolenpitopalvelun kuukausi sitten. jos isompaa vikaa tulee niin vaihtuu mb cla han tai uuteen a sarjaan.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Poissa Sipe

• "C1"
  • *
« Vastaus #78 : Elokuu 14, 2013, 11:36:18 »
Hellurei pitkästä aikaa. Tässä kuulumisia mun C2:stani. Auto ei ole sammuillu sen viimeisen korjaamisen jälkeen kertaakaan.
Huomattiin nyt kesällä jossain vaiheessa, että auton alla on öljyläikkiä ja ukko suostu tutkimaan sitä pitkällisen suostuttelun jälkeen. No diagnoosi oli, että jakohihna pitää vaihtaa ja joku kannen tiiviste laittaa. Ilmeisesti jakohihnan vaihdon teki, koska autoa joutu purkamaan jonkun verran ton tiivisteen takia. Kesän aikana hajos myös ilmastointi, jota ei saatu kuntoon vaikka ukko vaihto joitakin tiivisteitä ja vietiin täyttöhuoltoon. No, muuta ei olekaan hajonnu vielä; pitänee koputtaa puuta; maanantaina alkaa nääs työt ja pitäis mennä taas ruuhkiin ajelee.

Poissa pmatil

• "C1"
  • *
« Vastaus #79 : Elokuu 14, 2013, 14:37:51 »
Jotain se korjaamopäällikkö kertoi, että auton piti olla täysin kylmä (mä vein sen varmuuden vuoksi sinne pihalle edellisenä päivänä, että ehtisi kylmetä; ei kuitenkaan niin paljon, että olis voinu sanoa, että rest in peace). Sitten kun auto on kylmä, niin ne tekevät jotain, että se kuumenee pirusti. Tää varmaan liitty siihen anturiin, kai  ???

Juttu on jo ohi mutta kommentoinpa silti. Tämä liittyy auton ohjelmiston päivitykseen. Omaan DS3:een tehtiin ohjelmistopäivitys ja syy miksi päivitys kestää koko päivän on se, että auton (moottorin) pitää olla ensin kylmä. Siis jäähtynyt. Ja sitten laitetaan ohjelmisto sisään, jonka jälkeen auto käytetään tyhjäkäynnillä kuumaksi ja annetaan käydä melko pitkään, että ohjelmisto "oppii" parametreja yms. Näin kertoivat Veholta ja kesäaikaan saattaa mennä kauankin että moottori jäähtyy riittävästi.

Renee

• Vieras
« Vastaus #80 : Lokakuu 27, 2013, 14:24:21 »
Hellurei ja hellät tuntee.
Mutta asiaan kuinka se C2 on nyt pelaillut synkkä ja kova talvi edessä .
Eli onko 100% kunnossa kulkine?

Poissa Sipe

• "C1"
  • *
« Vastaus #81 : Joulukuu 19, 2013, 13:24:20 »
C2 on pysynyt käynnissä. Enää ei mua vapisutakaan, kun on pysähdyksissä risteyksissä.
Kesällä siihen jouduttiin vaihtamaan kannen tiiviste ja jotain muita hommeleita, kun huomattiin, että tiputti öljyä.

Olin muuten eilen katsastamassa kissani, eikä vikaa löytynyt  :) Koputanpa jälleen puuta varmuuden vuoksi.

Onneks mun työmatka lyhenee ensi vuonna; ei tarvii motarille enää mennä audi-kuskien kiusaksi :)