Minkä merkkisten autojen kuljettajat ärsyttävät eniten?

Aloittaja Seevitska, joulukuu 08, 2012, 21:58:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarieCurie

Joo niinhän ne ajaa, mutta usein vaan tietynlaiset ihmiset ostavat tietynlaisen/-merkkisen auton...

Esben

:(

Tuosta joukosta kuitenkin synnittömimpiä ovat omien havaintojeni mukaan ulkomaan kilvissä olevat rekkakuskit jotka ilmeisesti ymmärtävät nopeusrajoitukset ja turvavälin merkityksen ja ovat usein muutenkin kohteliaampia jopa tarpeettomasti, kenties oman kotimaansa lakien mukaisesti toimien. Mutta suomenkilvissä ajetaan aina nopeusrajoitinta vastaan ja pidetään viimeiseen asti kiinni omista oikeuksista, myös kuvitelluista, isomman oikeudella. Rekka voi 80kmh alueella lähteä ohittamaankin jos ajat rajoituksen mukaan, roikuttuaan ensin takapuskurissa jonkun matkaa...
[/quote]

Et taida tietää mistä puhut :)
Täällä kotkassa ovat aiheuttaneet lukuisia kolareita ja vaaratilanteita törttöilyillään ja idioottimaisilla u-käännöksillä moottoritiellä. Kaksi motoristia kuoli Kotka-Karhula moottoritiellä hiljattain, kun venäläiset tekivät u-käännöksen maasturilla ja eräs nainen törmäsi nyt syksyllä venäläiseen rekkaan, sen tehdessä u-käännöstä moottoritiellä.
Eräältä rekkakuskilta oli mennyt tuulilasi paskaksi, niin oli viritellyt huovan tilalle ja näivertänyt siihen 10 cm kokoisen reijän ja siitä kurkistelemalla ajeli ihan vaan pokkana Kotkan keskustassa, kunnes joutui poliisin pysäyttämäksi.

Pate

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - joulukuu 12, 2012, 22:57:31
Joo niinhän ne ajaa, mutta usein vaan tietynlaiset ihmiset ostavat tietynlaisen/-merkkisen auton...

Exactly my thoughts!

Tähän perustuu sarjamurhaajien profilointi, tietyn tyyppiset ihmiset tekevät tietyntyyppisiä asioita.

Itse en voisi kuvitellakaan ostavani Audia tai Volvoa koska en tunne tarvitsevani statusta tai egon pönkitystä. Lisäksi monella työsuhde-skoda-kuskilla on jonkun asteinen alemmuuskompleksi... "Tämähän on melkein kuin Audi, eikö olekin? Eikö olekin? Eikö olekin?" ... ja sitten pitää ohitella kaikki koska tämähän on melkein Audi.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Xari

Lainaus käyttäjältä: Pate - joulukuu 13, 2012, 08:27:51
Itse en voisi kuvitellakaan ostavani Audia tai Volvoa koska en tunne tarvitsevani statusta tai egon pönkitystä. Lisäksi monella työsuhde-skoda-kuskilla on jonkun asteinen alemmuuskompleksi... "Tämähän on melkein kuin Audi, eikö olekin? Eikö olekin? Eikö olekin?" ... ja sitten pitää ohitella kaikki koska tämähän on melkein Audi.

Se Sohlo on niin karu laite ajaa ettei sillä viitsi olla pätkääkään ylimääräistä tien päällä ;D

vibes

Heh. Heitänpä villin kortin pöytään nyt. Toyota!

Olen ollut huomaavinani, että lähes aina kun maantiellä ajellessa kahdeksankympin/satkun alueella tulee autoletka kuuttakymppiä hanuri edellä vastaan, on johtoautona tai vähintäänkin toisena vanhan hattupäisen miehen ohjastama kakkoskoppainen Avensis. Ne on saaatanasta!

Ehkä mun sisällä sit asuu se pieni kusipäinen bemarikuski :( Nykyinen auto tekee onneksi ohituksista helppoja.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

jsantala

Eilen kakkostien statistiikka ohittajista:

Volvo  2
Mersu 1
BMW  1

Kieltämättä liikennettä oli vähän ja otos on siksi vähäinen, mutta enivei. Lähtökohtaisesti ajan vakionopeussäätimellä rajoitus + 10 km/h, joka tällähetkellä vastaa 90 näytöllä 83 km/h. Kesärenkailla pari pykälää enemmän.

MartyMcFly

Vibesin kanssa 100%sti samoilla linjoilla, ja samaan kastiin voisin laittaa viimeisimmän Nissan Primeran, kaikki sedan Corollat, ja itse asiassa lähes kaikki keskiluokan ja sitä pienemmät - yleensä japanilaiset mutta jos kyseessä on Jetta/Bora niin luetaan sekin tässä yhteydessä japanilaiseksi - sedanit. Yhteistä näille autoille on lisäksi korkeintaan 15 tuuman peltivanteet pölykapseleilla (yleensä Prisman), veivattavat takaikkunat, manuaali-ilmastointi ja ainoana maksullisena lisävarusteena (koska auto on ostettu ns. talvipaketin kanssa eli lohko ja 14 tuuman talvikumit peltivanteilla maksoi yhteensä euron) metalliväri, joka voi olla joko tumman tai vaalean harmaa, shampanja, beige tai vaalean sininen. Tuosta ei auto enää parane!  ;D
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: Pate - joulukuu 13, 2012, 08:27:51

Tuo lausunto taas kuulostaa minun mielstä siltä että ajattelet aika pinnallisesti. Mielestäni auto pitää ostaa omien tarpeiden mukaan ja sen mikä itseä miellyttää eikä ajatella mitä muut ajattelevat. Toki joku voi ostaa sen myös egon boostaukseksi mutta uskoisin että loppupeleissä varmaan aika marginaalista. Turha sitä on pelätä jos joku on kateellinen.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

hyper

Lainaus käyttäjältä: Esben - joulukuu 13, 2012, 06:28:08
Et taida tietää mistä puhut :)
Täällä kotkassa ovat aiheuttaneet lukuisia kolareita ja vaaratilanteita törttöilyillään ja idioottimaisilla u-käännöksillä moottoritiellä. Kaksi motoristia kuoli Kotka-Karhula moottoritiellä hiljattain, kun venäläiset tekivät u-käännöksen maasturilla ja eräs nainen törmäsi nyt syksyllä venäläiseen rekkaan, sen tehdessä u-käännöstä moottoritiellä.
Eräältä rekkakuskilta oli mennyt tuulilasi paskaksi, niin oli viritellyt huovan tilalle ja näivertänyt siihen 10 cm kokoisen reijän ja siitä kurkistelemalla ajeli ihan vaan pokkana Kotkan keskustassa, kunnes joutui poliisin pysäyttämäksi.

Kyllä tuolla teillä ajelee paljon muitakin ulkomaalaisia kuin venäläisiä, ja jokatapauksessa kommenttini koski ammattiautoilijoita, ei turisteja yms autoilijoita jotka tosiaan osaavat välillä töppäillä mitä kummallisimmilla tavoilla.

Venäläisiä rekkoja on toki paljon mutta myös pohjoismaalaisia ja baltteja ja jonkun verran keskieurooppalasiakin ja turkkilaisiakin olen nähnyt tässä kehäkolmen lähialueilla. Jonkun verran noita on tullut työ puolesta lastailtuakin ja kuomia purettua ja siinä yhteydessä kuskien kanssa päässyt kommunikoimaankin ja useimmat on kyllä ihan normaalin oloisia tyyppejä... mutta on siellä joukossa vähän ammattitaidoiltaan kyseenalaisempiakin kuskeja toki näkynyt. Tosin surkeimmat tapaukset on niiltäkin osin olleet suomalaisia.

Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Lexa

Jos noita pitkäkilpisiä henkilöautoja liikenteessä, niin niihin pidän extra ison turvavälin. Sen verran on tullut niiden "ajokulttuuria" nähtyä. Suoralla tiellä yhtä-äkkiä jarruja pohjaan ja auto parkkiin keskellä tietä, vilkutetaan eri suuntaan mihin käännytään, ohituksia ylämäissä jne jne.

Pari vuotta sitten kiroilin noita oikein urakalla ja ainakin yksi kuolikin silloin noiden sankareiden ajotaitojen takia...

Pysykää kaukana on mun neuvo.
...Hilijaa ja matalalla...
Ex-C6 2007 2.7HDI

-VJ-

Lainaus käyttäjältä: black_van - joulukuu 12, 2012, 22:18:49
Ihmiset niitä autoja ajavat,ei automerkeillä ole omaa tahtoa eikä v****sta luonnetta.....

Vaan olisiko että tietynluonteiset ihmiset hankkivat tietynmallisia autoja?
C3 Aircross BlueHDi 100

Pate

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - joulukuu 13, 2012, 14:47:27
Tuo lausunto taas kuulostaa minun mielstä siltä että ajattelet aika pinnallisesti. Mielestäni auto pitää ostaa omien tarpeiden mukaan ja sen mikä itseä miellyttää eikä ajatella mitä muut ajattelevat. Toki joku voi ostaa sen myös egon boostaukseksi mutta uskoisin että loppupeleissä varmaan aika marginaalista. Turha sitä on pelätä jos joku on kateellinen.

Ostakoot vaikka Bugattin mutta muita pitää kunnoittaa. Enkä minä ole kateellinen kuin korkeintaan ihmiselle jolla on tälläinen autotallissa: http://www.seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Peugeot-908-HDi-FAP-Front-And-Side-Tilt-3-1280x960.jpg Luuletko sinä, että minä yritän Peugeot 206:lla tai 405:lla miellyttää muita? En yritä, ne vain miellyttävät minua ulkonäöllisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan, niitä on mukava katsella ja niillä on kiva ajaa.

Noiden ego-ohittelijoiden ohitukset parhaimmillaankin ovat sellaisia, että heti takaisin keulan edestä omalle kaistalle. Vaikka olisi nelikaistainen moottoritie. Ja mukavasti kurat toisen tuulilasiin.
Itse kun ohitan, ohitan siten, että ajan liioitellun pitkään rinnakkaisella kaistalla vaikka olisin jo 300m päässä ohitettavasta (tietenkin siten ettei silloin ole vastaantulijoita ja näkyvyys on hyvä). Se on tyylikkäin keino ohittaa.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

olli__o

Lainaus käyttäjältä: Pate - joulukuu 13, 2012, 22:21:02
Itse kun ohitan, ohitan siten, että ajan liioitellun pitkään rinnakkaisella kaistalla vaikka olisin jo 300m päässä ohitettavasta (tietenkin siten ettei silloin ole vastaantulijoita ja näkyvyys on hyvä). Se on tyylikkäin keino ohittaa.
Tyylipisteet saat minulta, ainakin nelikaistaisella tätä yritän itsekin noudattaa (ellei takanakaan ole hätäisiä).

Viime viikonloppuna juuri hymistelin, että kuinka pieni pippeli kuskilla täytyy ollakaan että tekee formulatyyppisen ohituksen melkein tyhjällä moottoritiellä ja palaa kaistalle niin lähelle eteen kuin mahdollista, kuitenkin jatkaen reipasta ylinopeutta poispäin. Vilkun käytönkin voinee arvata, keli ei kuitenkaan ollut rapaa heittävä, mutta miksi... (merkkikin tuli noteerattua, mutta enpä niitä merkin viaksi laske - kohteliaita herrasmiehiäkin löytyy joka merkiltä).
(jottei oma stressitaso nouse niin omaksi iloksi hymyillen näitä voi luokitella: tällä kuskilla kuului luokkaan siskonmakkara - pieni mutta löysä)

Basbarduu

Ostakoot vaikka Bugattin mutta muita pitää kunnoittaa. Enkä minä ole kateellinen kuin korkeintaan ihmiselle jolla on tälläinen autotallissa: http://www.seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Peugeot-908-HDi-FAP-Front-And-Side-Tilt-3-1280x960.jpg Luuletko sinä, että minä yritän Peugeot 206:lla tai 405:lla miellyttää muita? En yritä, ne vain miellyttävät minua ulkonäöllisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan, niitä on mukava katsella ja niillä on kiva ajaa.
Et nyt ehkä ihan käsittänyt mitä tarkoitin. Viitsisitkö lukea ensin oman viestisi ja minun viestini uudelleen.
Noiden ego-ohittelijoiden ohitukset parhaimmillaankin ovat sellaisia, että heti takaisin keulan edestä omalle kaistalle. Vaikka olisi nelikaistainen moottoritie. Ja mukavasti kurat toisen tuulilasiin.
Tässä olen täysin samaa mieltä. Pitäisi varmaan ottaa se tuulilasivakuutus nuitten sankarien takia. Ja ennen ohitusta pidän riittävästi turvaväliä, minkä ansiosta näen paremmin ja saan kiihdytettyä enemmän vauhtia jo ennen kuin siirryn vastaantulijoiden kaistalle. Em. tavalla on paljon positiivisia vaikutuksia, kuten vietän vähemmän aikaa vastaantulijoiden kaistalla, ikkuna ei ole ravassa ja etenkin pienempitehoisilla autoilla ohittaminen helpottuu. En oikein ymmärrä sitä että tullaan puskuriin kiinni ennen ohitusta ja koitetaan sitten kiihdyttää vasta vastaantulijoiden kaistalla.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Teuski

Enkä minä ole kateellinen kuin korkeintaan ihmiselle jolla on tälläinen autotallissa: http://www.seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Peugeot-908-HDi-FAP-Front-And-Side-Tilt-3-1280x960.jpg
Saiskohan ton rekisteröityä veronkiertopakuksi? Istuinpaikkoja on jo valmiiksi vähän niin voisi säästää dieselverossa... hmm...  :mrgreen:
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

ExXm

Itse olen psyykannut itseni siihen malliin, etten enää ärsyynny muista tienkäyttäjistä. Asiassa on huomattavasti auttanut pohjalaissyntyinen vaimoni  :)

Mutta jos ärsyyntyisin muista autoilijoista niin, se olisi se hakeautonkuljettaja, joka meinasi ajaa perheemme yli Lahden hyppyrimäkien kohdalla. Onneksi C5:ssa oli hyvä taustapeili ja risteysalueella tilaa, jonne saattoi hätäpäissään kiskaista pois alta, vaikka punavalo paloikin.

Jos 80-l saabistille korvaajaa silti pitäisi hakea, niin eiköhän siellä se ledirivistö hienosti keulalla hohda...

olli__o

Pasi A S

Kyllä keski-ikäistyvä nainen citikan ratissa on ärsyttävä.Meillä klo 5.40 aamulla: "hei,ukkoseni, ylös nyt, siellä on aura käynyt, autoilla ei pääse pihasta mihikään ,lumitöihin siitä! " "Mä otan kuule sun sitikan nyt tallista kun mun oma on ihan jäässä, eikä se mun ole edes lämmityksessä kun et laittanut iltasella, mee tekeen nyt ne lumityöt ja muista myös tallin edestä että saan otettua sun automn ongelmitta tallista..." saaplari!

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: olli__o - joulukuu 16, 2012, 00:36:04
Arvaan että joku on saattanut pitää yhtä sitikkakuskiakin lievästi ärsyttävänä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288524611809.html

Ahh, suomalaisen perus-essonbaari-karjalalippispään kommentteja sitikan paskuudesta odotellessa... ::)
Komeasti on saanut C3:n sisään polille. Taitaa kyllä enemmänkin tarvita apua mielenterveyspuolelta...
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Putkimies22

Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

danbomp

En nyt haluaisi lähteä toisia sormella osoittelemaan, mutta mua ei niinkään ärsytä nää audit ja volvot vaan pikemminkin fiat puntot, nissan micrat, pikkupösöt ja sitikat joissa yleensä rouvashenkilö joka ei uskalla ajaa rajoitusten mukaan ja kerää kahdenkymmen auton letkan taaksensa kuten myös mopoautoilijat sukupuoleen katsomatta. Mulla kun  tuo työmatka on 42km suuntaansa ja siitä ekat 7 kilsaa nelinumeroista mutkatietä ja sitten kolkyt kilsaa kolminumeroista tietä jossa ohituspaikkoja on todella vähän. Niinä aamuina kun ovat edes luvanneet vesisadetta tai jotain muuta niin toivon että tuli varattua taas hyvää musiikkia, se on ainoa joka pelastaa homman.

Se on vaan niin kumma että miksei voi antaa tietä kun huomaa että on oikeasti tien tukkeena.

Sitten on merkistä riippumatta nää persiissä roikkujat jotak ei ymmärrä turvavälin tarkoitusta. Onneksi olen ihan oikeasti oppinut että vedän sitten vauhdin niin hitaaksi että se ymmärtää mennä ohi tai sitten vetäsen lunjuripysäkille.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

-VJ-

Lainaus käyttäjältä: xs2jammu - joulukuu 16, 2012, 21:43:44
Sitten on merkistä riippumatta nää persiissä roikkujat jotak ei ymmärrä turvavälin tarkoitusta. Onneksi olen ihan oikeasti oppinut että vedän sitten vauhdin niin hitaaksi että se ymmärtää mennä ohi tai sitten vetäsen lunjuripysäkille.

Oli kerran hupaisa? roikkuja takana. Kymmenkunta kilometriä tuli noin itseni ikäinen (50+) naisenpuoli perässä tojotalla? - ehkä, oli niin lähellä että taustapeilistä näin vain tuulilasin, en keulaa - ja sitten pitkällä suoralla kyllästyin ja pudotin vauhtini kolmeenkymppiin. Perässä tulija tuli edelleenkin yhtä lähellä mutta löysi ruoristaan äänimerkin. Tuli kilometrin suoran perässä matelemalla ja kun se loppui mutkaan ja siltaan niin heti kun keltainen viiva alkoi niin ajoi ohi.
C3 Aircross BlueHDi 100

MarieCurie

Tuo keltainen viiva taitaa tarkoittaa muutamille ohitusmahdollisuutta  :o Näin siis mun kokemusten perusteella.

Seevitska

Juu, ei tunnu moniakaan keltainen viiva kiinnostavan pätkän vertaa... etenkin ylämäissä on monesti meikäläinenkin ohitettu, näkyvyys nollassa mutta nasta laudassa.  :-\
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

maximi

Tässä paikassa on aika monta ohitusta nähty vuosien varrella...lähinnä audeja, volvoja ja bimmereitä. Yhtään sitikkaa en muista....
http://goo.gl/maps/OJZyE
...onhan tuossa sekä leveyttä ja näkyvyyttä... ;D
Kyseessä siis Saaristotie (180) hieman ennen Paraista...
(edit: typoja)
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02