C5 HDi 2.2 webaston toimimattomuus

Aloittaja Kenguru, marraskuu 01, 2012, 08:26:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Geijo

Lämpiääkö diesel C5 ilman tuota webastoa talvella? Itsellä se nimittäin toimii toistaiseksi. Mutta olisi hyvä jos sen saisi jotenkin kytkettyä kokonaan pois automatiikalta. Kun tietää että ajaa lyhyen matkaa niin nappulasta valitsisi ettei se käynnisty. Nuo lyhyet ajot on aika perus kauraa pk-seudulla. Toisaalta töihin kestää ajaa n.20min ja sinä aikana tuo on lämmittänyt auton ja firman parkkipaikalla webasto ei enää käy. Huomannut että se lopettaa toimimisen siinä vaiheessa kun lämpötila on mittarin mukaan puolessa välissä, eli siinä normaalissa. En tie käykö se pitkillä matkoilla yhtään pidempään? Polttaa karstat tms? Välillä se kyllä savuttelee oikein urakalla. Varsinkin noissa lyhyissä ajoissa.

lukkis

Kyllä tarkenee, vaikka on farkku. Tietenkin olisi kiva jos se #¤!¤ lämmitin toimisi. Pyyntö on ollut siinä 22-24 astetta tuntuu siltä että jopa toteutuu jopa 30 pakkasella. Juu, en aja takki päällä ainakaan pidempiä matkoja :)

Tarde

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - marraskuu 14, 2012, 17:35:30
Nyt on testattu suoralla virralla ja tilanne ei muuttunut. Ei myöskään pölläyttänyt yhtään vaikka suoralla virralla naksuttelin pumppua jonkun kymmenisen kertaa.
Tosin kymmenellä naksauksella ei taida vielä montaa millilitraa liikkua..

Taitaa tulla vähän asian vierestä, mutta kyselin tosta thermo top c:n sielunelämästä yhdeltä Webasto-asentajalta. Hän kertoi, ettei  sen yhteydessä saisi käyttää "napsupumppua", vaan pitäisi olla yhtenäisesti syöttävä pumppu.
Kuinkahan lienee?  ???
C5 2.0 HDi Break automaatti -02.
C5 2.0 HDi 136 Break -09.
Xsara 1.8 Break -99.
Zero -11

Pasi A S

No, mun thermotop c on ainakin tiltissä. Jollakin tällä palstalla kirjoittavalta oli kolmas webasto menossa.

KariM

Lainaus käyttäjältä: Tarde - joulukuu 14, 2012, 10:00:33
Taitaa tulla vähän asian vierestä, mutta kyselin tosta thermo top c:n sielunelämästä yhdeltä Webasto-asentajalta. Hän kertoi, ettei  sen yhteydessä saisi käyttää "napsupumppua", vaan pitäisi olla yhtenäisesti syöttävä pumppu.

Ei ole tuota tiennyt minun autooni thermo top c:n asentanut. Auton alta kuuluu nakutus ja tuollalailla se on toiminut jo 6+ vuotta.

Tarde

Niin, tarkennuksena vielä. Thermotop Z/C-D.
Voin vielä kysellä, kun kaverin tapaan...
Xsara 1.8 Break -99.
Zero -11

kariseija1

Lainaus käyttäjältä: Tarde - joulukuu 14, 2012, 12:54:48
Niin, tarkennuksena vielä. Termotop Z/C-D.
Voin vielä kysellä, kun kaverin tapaan...
Juuri tuollainen naputellut minun C Fünfissäni jo yli 5 vuotta (150 000 km) ongelmitta. :-\

Janne L

Auto C5 2.0 Hdi A -04

Ei lähde lämmitin käymään, ei edes yritä. Ainoastaan sisäpuhallin käynnistyy. Onko jotain mitä voin itse tarkistaa suht helposti, ennen kuin harkitsen korjattavaksi vientiä?
Audi A4 tdi Q

Jankos

Lainaus käyttäjältä: Tarde - joulukuu 14, 2012, 10:00:33

Kuinkahan lienee?  ???

Mulla on ainakin pakussa C malli ja se naksuttaa. Myös uusin evo naksuttaa, taitaa olla tuo V malli missä ei ole naksutuspumppua. Tai ainakin evon pumpussa lukee ettei saa käyttää V-mallissa.

Jos websu ei käynnisty niin kannattaa aina koittaa resettiä, eli painaa päälle ja sitten ottaa se sulake irti  muutaman sekunnin aikana mikä on sille lämmittimelle. Sitten takaisin ja sitten pitäisi yrittää käymään.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Tarde

Lainaus käyttäjältä: Jankos - joulukuu 14, 2012, 20:21:41

Mulla on ainakin pakussa C malli ja se naksuttaa. Myös uusin evo naksuttaa, taitaa olla tuo V malli missä ei ole naksutuspumppua. Tai ainakin evon pumpussa lukee ettei saa käyttää V-mallissa.

Tapasin asentajan.
Juuri niin, että V-malliin ei saa laittaa naksupumppua.
Xsara 1.8 Break -99.
Zero -11