Kirjoittaja Aihe: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 131448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aaltosa

• "C3"
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : Helmikuu 19, 2008, 13:37:56 »
Joudun nyt pari päivää ajamaan C5:n sijaan C4 Coupella. Ensi huomioiden perusteella taso tippuu huomattavasti:
- Kova alusta
- Kilinää, kolinaa (ei kiinnosta tietää mistä, kun ei ole oma)
- Varustelu
- Melutaso varsinkin motarilla
+/- Penkeissä hyvä sivuttaistuki, mutta jos ei nojaa rajusti taakse lapaluiden yläpuolella selälle ei ole tukea, selkänoja kaartuu väärin, niskatuki liian takana
Kone (1,6) tuntuu tosiaan riittävän, kun ei ole ralliharrastusta.

Poissa mp71

• "C3"
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #51 : Helmikuu 19, 2008, 13:49:37 »
Itte päädyin C4seen. Olen omistanut C5sen, josta luovuin koska en tottunut siihen että se oli niin tunnoton ajaa ja esim. BX ei ollut tunnoton vaikka olikin mukava.

Mun kommentit C4 verrattuna C5:seen:
+muotoilu
+ohjaustuntuma ja ohjauksen nopeus
+suuntavakavuus/sivutuuliherkkyyden vähyys
+vaihteensiirto (BMP vs. manuaali C5)
-tilat
-melutaso
-mukavuus

Tippuuko taso riippuu siitä mitä arvostaa. Ainakin pidän vähemmän C5sesta kuin C4sta - katotaan tunnelmat uudelleen vuoden päästä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2008, 13:52:40 kirjoittanut mp71 »
BMW 325d, BMW K1200S ja Polaris 600 CFI

Ex- C4 Hdi BMP, BX, Saxo, C5 ja emännän Xsara VTR

Poissa C5power

• "C2"
  • **
« Vastaus #52 : Huhtikuu 06, 2008, 20:43:55 »
Näin se C5 vaihtui C4 2.0 16v VTR Berline malliin. Mehujousituksen jälkeen voisi C4 alustaa luonnehtia kovahkoksi mutta muuten autoon olen tyytyväinen. Kyseessä on vm 2005 ja ajettu 35.000km.
Millaisia kokemuksia edellä mainitun omistajilla on kertoa noviisille C4 omistajalle.
Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista.

PicassoHDI

• Vieras
« Vastaus #53 : Huhtikuu 06, 2008, 21:10:45 »
Softat kannattaa heti päivittää uusimpaan versioon ja kysyä onko kaikki korjauskampanjat tehty. Käsijarrun säätö kannattaa tarkistaa, ettei ole liian tiukalle säädetty. Onko lukkojen vesisuojat?

petteria

• Vieras
« Vastaus #54 : Huhtikuu 06, 2008, 22:10:48 »
Tjaahans, itse vaihdoin taustapeilin lyhyempivartiseen (Berlingosta muistaakseni) niin näkyy risteyksessä etuviistoon. Muutoin oma C4 ollut ihan mainio vekotin.

Gerge

• Vieras
« Vastaus #55 : Huhtikuu 06, 2008, 22:19:24 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin mitä eroja uudessa softassa on verrattuna vanhaan. Minulla on C4 vm 2005. En tiedä jos softa on päivitetty siihen. Ei taida päivitys kuulua normaaliin huoltoohjelmaan?

Kivasti on C4 pelittänyt minulla!

wade

• Vieras
« Vastaus #56 : Tammikuu 03, 2009, 01:10:54 »
Terve! Olen tässä suunnitellut tuollaista C4 VTR coupea 2 litran koneella seuraavaksi autoksi ja nyt olisi katseltuna tuollainen yllä mainittu menopeli vm 05 ja reilu 50 tkm ajettuna.Kokemusta PSA-tuotteista on jo useamman auton verran(sitikoiden ja pösöjen sielunelämä on tullut tutuksi :)) ja konsernia en aio vaihtaa joten kyselenkin teiltä nyt infoa tuohon ceenelkkuun liittyen.Viestiketjut on käyty moneen kertaan läpi mutta tähän saa nyt jokainen laittaa plussat ja miinukset vielä kerran niin saan minäkin lopullisen sykäyksen ostopäätökselleni :) kiitos jo etukäteen!

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2009, 08:19:37 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Kotkis

• "C1"
  • *
« Vastaus #57 : Tammikuu 20, 2009, 23:14:49 »
Ilmastointi petti!
Eilen rupesi kuskinpuolen suuttimista puhaltamaan pelkästään todella kuumaa ilmaa. Apukuskin puolella säädöt toimivat vielä jotenkin.
No prkl, nyt tuli mun -05 C4:ään tämä vika! Huoltoon siis - toivottavasti kaikki merkkihuollot nyt osaa korjata tuon sillä uudella, helpommalla tavalla? Koko kojetaulun purkaminen kuulostaa kalliilta.
Lisäksi: onko normaalia, että toiseltakin puolelta, siltä joka ei puhalla tulikuumaa ilmaa, tulee ulos ilmastoinnin manuaaliasennossa ja asetuksella "LO" lämmintä/haaleaa ilmaa. Ulkona kuitenkin pari astetta pakkasta, eikö "LO"-asennossa pitäis tulla suoraan sitä? Vai liittyykö tuohon vikaantumiseen?

sevä

• Vieras
« Vastaus #58 : Tammikuu 21, 2009, 14:33:16 »
Kun tuo vika iskee päälle, niin ei ole säädöillä enää väliä. Yleensä juuri näin että toiseltapuolelta tulee tulikuumaa ja toiselta haaleaa. LO asento ei ole läpiveto ulkoa, vaan jäähdytys esim kesäkuumalla muistaakseni +15 asteeseen.

Poissa Kotkis

• "C1"
  • *
« Vastaus #59 : Tammikuu 21, 2009, 17:26:49 »
Kun tuo vika iskee päälle, niin ei ole säädöillä enää väliä. Yleensä juuri näin että toiseltapuolelta tulee tulikuumaa ja toiselta haaleaa. LO asento ei ole läpiveto ulkoa, vaan jäähdytys esim kesäkuumalla muistaakseni +15 asteeseen.
Ok, kiitos tiedosta. Minkähänlaista kustannusarviota tuolle sopii odottaa? Sain perjantaiksi ajan pajalle.

Poissa Kotkis

• "C1"
  • *
« Vastaus #60 : Tammikuu 24, 2009, 01:39:58 »
Ok, kiitos tiedosta. Minkähänlaista kustannusarviota tuolle sopii odottaa? Sain perjantaiksi ajan pajalle.

Itse itselleni vastaten: 165 euroa maksoi. Eikä puhettakaan vastaantulosta hinnan suhteen, vaikka kyseessä selvä tyyppivika/suunnitteluvirhe. No, yhdenlainen tapa hoitaa jälkimarkkinointia se on tämäkin.  >:(

PicassoHDI

• Vieras
« Vastaus #61 : Tammikuu 24, 2009, 09:05:41 »

Itse itselleni vastaten: 165 euroa maksoi. Eikä puhettakaan vastaantulosta hinnan suhteen, vaikka kyseessä selvä tyyppivika/suunnitteluvirhe. No, yhdenlainen tapa hoitaa jälkimarkkinointia se on tämäkin.  >:(
Citikalla maahantuoja ei oiken ymmärä tätä "good will" juttua. Sisar merkillä homma toimii paljon paremmin.

Poissa jjk

• "C2"
  • **
« Vastaus #62 : Tammikuu 24, 2009, 11:22:13 »
meillä C4 coupe -05 1.6 ajettuna  n.60tkm

meillä pääsiäisestä -08. Nyt "pikku" vika lukoissa. Kun keskuslukon avaa niin takaluukku aukeaa (pitää käydä erikseen sulkemassa). Sama tapahtuu jos pistää auton käyntiin ja putsaa lumia auton päältä ja kun avaa oven niin taas on takakontti auki. Niin ja pissapoika lakkas toimimasta.

Poissa Aakku

• "C8"
  • Peukkuja: 10
« Vastaus #63 : Tammikuu 24, 2009, 11:56:23 »
meillä C4 coupe -05 1.6 ajettuna  n.60tkm

meillä pääsiäisestä -08. Nyt "pikku" vika lukoissa. Kun keskuslukon avaa niin takaluukku aukeaa (pitää käydä erikseen sulkemassa). Sama tapahtuu jos pistää auton käyntiin ja putsaa lumia auton päältä ja kun avaa oven niin taas on takakontti auki. Niin ja pissapoika lakkas toimimasta.

Siinä -05 mallista puuttuu suoja takaluukun lukon päältä. Näin minulle Vehossa aikoinaan kerrottiin. Asia korjattiin takuuna aikoinaan mulla. Uudemmisa homma pitäisi olla kunnossa.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa jjk

• "C2"
  • **
« Vastaus #64 : Tammikuu 24, 2009, 12:33:03 »
tattis täytyy kattoo missä sen suojsn sais siihen

Poissa VTR

• "C2"
  • **
« Vastaus #65 : Helmikuu 11, 2009, 18:01:21 »
Ite olen kanssa hankkimassa c4:sta lunastukseen menneen xsaran tilalle.
Kuinkas paljon c4:ssä ja xsarassa on yhtäläisyyksiä? 1.6-litranen moottori ainakin on kaiketi sama???
Onko jotain mitä ostaessa tulisi erityisesti ottaa huomioon?

simpp4

• Vieras
« Vastaus #66 : Helmikuu 28, 2009, 16:47:16 »
Olen harkinnut C4:sen ostoa. Haluaisin kommentteja ja käyttökokemuksia C4 Coupésta. Kannattaako harkita? Kiinnostaa lähinnä ajomukavuus, luotettavuus ja onko jotain tyyppivikoja. Suosittelisitteko jonkun muun merkin samassa hintaluokassa kokemuksien perusteella?

Yksilö jota olen harkinnut on siis C4 Coupé  VTR vuosimallia 2005
-ajettu 147tkm
-merkkihuollettu
-1.6 litrainen
-jakohihna ja takajrrulevyt vaihdettu 135tkm kohdalla
-työmatka ajossa ollut, 110km/päivä
-1 omistaja

XsaraVTR84

• Vieras
« Vastaus #67 : Maaliskuu 01, 2009, 00:52:38 »
Kyllähän noita C4 löytyy myös vähän ajettuja yksilöitä. Veli osti automaasta -05 C4 coupen jolla oli ajettu vain 29tkm mutta tuossakin yksilössä rupesi keskuslukitus jumittamaan heti eli ovet eivät menneet lukkoon, no broidi vei sitten auton takaisin samaan firmaan huoltoon ja siellä sanoivat että joku oli tehnyt jotain omia johtoviritelmiä jonka takia tuo keskuslukitus ei toiminut kunnolla. Saivat myös vian korjattua. Muutaman kerran olen ajellut tolla broidin C4 ja kyllähän se ihan mukavan jämäkkä auto on, ja kulkeekin ihan kohtalaisesti tolla 1.6l moottorilla. Tuohon on myös alustasarja asennettu jälkeenpäin joten se ei paljoa kallistele mutkissa. Vaihteisto toimii hyvin, paremmin ainakin kuin omassa. Mukava auto kaikinpuolin, parempaa saa hakea.    :)

drakomorphos

• Vieras
« Vastaus #68 : Maaliskuu 02, 2009, 21:43:45 »
Kyllähän noita C4 löytyy myös vähän ajettuja yksilöitä...

Kuten tämä http://www.nettiauto.com/citroen/c4/2377997  ;)

xanttuaapo

• Vieras
« Vastaus #69 : Maaliskuu 03, 2009, 13:21:49 »
Taitaa olla nuo alustasarjat niitä poikasten hommia - Suomen nopeuksille nelkussa kyllä riittää ominaisuudet.

sevä

• Vieras
« Vastaus #70 : Maaliskuu 03, 2009, 14:35:49 »
Taitaa olla nuo alustasarjat niitä poikasten hommia - Suomen nopeuksille nelkussa kyllä riittää ominaisuudet.

Alustasarja parantaa kyllä kummasti Nelkun vakautta. Ainakin puskeminen ja sivutuuli herkkyys vähenee... ja maltillinen sarja tai jouset ei vielä tee autosta kivirekeä.
Lisäksi 30-35mm madallus näyttää huomattavasti paremmalta, kun renkaan ja lokarin kaaren väliin ei jää hehtaarin kokoista aukkoa...

-->Keshustelua C4:n alustan palikoista

samppak

• Vieras
« Vastaus #71 : Maaliskuu 03, 2009, 17:33:24 »
Ostin itse viime viikolla 37tkm ajetun -06 C4 tuolla 2.0 VTR koneella.
Emäntä pääasiassa sillä ajelee. Vielä ei ainakaan moitittavaa
ja koeajoin ensin myös 1,6 mutta tuntui aika lussulta tuohon kakslitraseen
verrattuna. Ainoa vika joka on löytynyt oli 2 päiväksi ulos jäätynyt valonpesurin
lärpäke. Sekin palautui itsekseen myöhemmin. Vaihdoin siihen sulakkeen
joka oli kärähtänyt, mutta vasta seuraavana aamuna oli sitten mennyt takas sisään  :)

Poissa vibes

• Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • Peukkuja: 8
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
« Vastaus #72 : Heinäkuu 10, 2009, 16:54:41 »
Hei vaan kaikille! Pistän tän kysymyksen nyt tähän ketjuun kun  en muutakaan keksi enkä viitsi uutta aihettakaan aloittaa.

Eli siis. Onko vuosimallien 2005 ja 2006 C-nelosien kaksilitraisissa koneissa jotain eroa? Hämmentää kun Nettiautossa ja Autotallissa noilla näkyy olevan erilaisia suoritusarvoja. Itse olen 99% varmuudella ensi viikolla onnellinen Sitruunanomistaja ja tässä vaiheessa vois vielä vaikuttaa hankintoihin tällainenkin seikka.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

PicassoHDI

• Vieras
« Vastaus #73 : Heinäkuu 10, 2009, 22:29:18 »
On noita 136hb ja 140hv versioita. 140hv versio on hiukan paranneltu versio.

Rishikumar

• Vieras
« Vastaus #74 : Heinäkuu 18, 2009, 00:19:17 »
Omalla C4 on nyt n. 22 000tkm ajettu (07 vm.), 20tkm huolto on tehty mutta mitähän tässä seuraavaksi voisi olla tiedossa ongelmia tai huoltoja? Jarrut tuntuu olevan tosi huonot ja ilmastoinnilla jos kylmää haluat niin saat odottaa tosi kauan ennen kuin saat kylmää ilmaa,