Kirjoittaja Aihe: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!  (Luettu 16450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 233
  • Peukkuja: 0
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 728
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #51 : Maaliskuu 20, 2014, 21:27:11 »
Sisarmalliin 407:aan 57 euroa, halpa  ;)

Poissa mikkoC5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #52 : Toukokuu 12, 2014, 08:57:23 »
Terve,

Vaihdoin nostimen omaan C5:seen (vm. 2009, 134 tkm) ketjun oheiden mukaisesti. Ohjeet selkeät ja hyvät.

Nostimen tilasin lasinnostin.comista. Toimitus tapahtui 2 päivässä.

Ylimääräisiä reikiä en joutunut tekemään mihinkään. Motonetistä löytyi pienellä hakemisella pikku pussilinen PSA Pösö Citikka verhoilukiinnike "nappuloita".

Toisessa viestiketjussa luin konepellin tuulihaan rikkoutumisherkkyydestä. Mulla hajonnut kahdesti talvipakkasella, pakkasta ollut molemmilla kerroilla yli 20 astetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 676
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #53 : Toukokuu 12, 2014, 09:11:40 »
Sisarmalliin 407:aan 57 euroa, halpa  ;)
Onko 100% yhteensopiva?

Poissa Citrung

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 233
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #54 : Toukokuu 12, 2014, 16:56:15 »
Ei tuo minusta sitikkaan käy..
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 617
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #55 : Heinäkuu 18, 2014, 23:21:06 »
Laitoin vaimon C5 III  vasemman etuoven lasinnostimeen uudet vaijerit, ehti olla jo pariviikkoa rikki.
Nyt toimii, kustannuksia tuli, 25€ vaijerisarja +postit.
Kotipihalla vajaa 2 tuntia, ei paha homma.
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Poissa börde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #56 : Elokuu 20, 2014, 11:30:37 »
Pistitkö siis pelkät vaijerit ilman vaijerikuoria? Pitikö kyseisessä sarjassa vaijerin toinen pää liimata lopuksi?

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 617
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #57 : Elokuu 20, 2014, 11:41:04 »
Ei, kyllä ne oli vaijerit kuorineen. Ei liimauksia, valmiit päissä olevat knöölit vaan sovitettiin paikoilleen.
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Poissa MarkoCee

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #58 : Elokuu 20, 2014, 22:31:30 »
Täällä levisi tänään apparin puoleinen nostinlaite, kuskin puoleinen meni vuosi sitten  >:(
Mutta lohdullista että kohtalotovereita piisaa, ei tarvi yksin ihmetellä tätäkään :)

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #59 : Tammikuu 29, 2016, 07:45:06 »
Liitytään kerhoon. -08 ja 113tkm, apparin puoli. Tilasin lasinnostin.com pe klo 07.30 Palaan kunhan asennettu.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #60 : Tammikuu 29, 2016, 14:56:11 »
Kun noi 2 x troxit on irti niin onko se "ovipahvi" yhtenä osana ml. se muovinen "panta" joka kiertää ovea?  ts. Otetaanko sillä ruuvarilla ihan peltiä myöten kun etsitään niitä klipsuja vai jostain siltä väliltä?  -10 vm C5 ?

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #61 : Helmikuu 02, 2016, 07:46:24 »
Samalla tuli laitettua uudet 6,5" kaiutinelementit ja 4mm eristelevyt koko oven ulkopellin sisäpintaan ja tietty öljyttyä tuo uusi vaijeri. Lasinnostin.comin sarjalla kasatessa se keskimäinen ruuvi jäi tarpeettomaksi kun olivat korvanneet sen niin että siihen meni vastaava mutteri. Tälle joutui poraamaan reijän ehkä 3 mm alkup. viereen. Hienosti toimii ja "oppi" heittämällä korkeudet.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 728
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #62 : Helmikuu 02, 2016, 07:58:49 »
Hyvä juttu. Kerrotko hieman enemmän. Asennus, vaimennus ja kaijutinmerkki. Ulkopelti kannattaisi vaimentaa myös.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #63 : Helmikuu 02, 2016, 09:22:57 »
Siis vaimennus nimeomaan ovenulkopeltiin. Hassua jättää tekemättä kun verhoilu ja ennenkaikkea ikkunan avausmekanismi on pois jo muutenkin. Motonetista Bitumilevyä 40cm * 100cm n. 15€ menee yhteen oveen samalla kun haki pussillisen niitä nipsuja. Niitä menee rikki puolenkymmentä/ ovi. Bitumilevyssä on liimapinta mutta ehdottomasti sprayliimaa (Motonet n. €11)  uudestaan sekä levyyn että oven peltiin sen jälkeen kun palat sovitettu. Tarraa kiinni tosi hyvin kun rullaa esim. 10cm maalitelalla tms.  Noita laitoin aikoinaan Sprinteriin useita neliöitä. Ovi muuttuu kertaheitolla "premiumiksi". 6,5" kaiutinelementit ovat ihan vakiokamaa esim Autostudio.fi. Nyt enää kolme ovea läpikäymättä kesää odotellessa kun tuota bitumia on kivempi käsitella lämmössä niin ei halkeile vääristä kohdista suotta :-)  MB Väyrysessä oli tuo sama tyyppivika sähköikkunoiden kanssa - muuten olisin haukkunut tuon Citikan konstruktion alimpaan helvettiin. Se on se vasen alarissa johon kosteus kertyy ja ruostuttaa vaijerin rikki. Tuo lasinostin.fi:n valmis setti oli tosi hjelppo pujottaa paikalleen enkä olisi rikkinäistä vanhaa edes osannut korjata jollain "setillä". Sen verran solmussa ne vaijerit oli purkaessa...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2016, 10:25:14 kirjoittanut CarrierGrade »

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #64 : Helmikuu 02, 2016, 09:32:50 »
Se on se vasen alarissa johon kosteus kertyy ja ruostuttaa vaijerin rikki.

Mitenkäs jos askartelisi rosteri-vaijerista, metritavarana "ikuisen" systeemin kun kerran on paikat auki? ??? Itse laitoin jo tuon konepellin tuulihaan avausvaijerin rosterista ja hyvin pelittää 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #65 : Helmikuu 02, 2016, 10:27:23 »
Miten tuo konepellin vaijeri irroitellaan?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #66 : Helmikuu 02, 2016, 10:53:29 »
Miten tuo konepellin vaijeri irroitellaan?

Ei tartte irrottaa kun pujottalee paikallaan ollessaan wanhaan sukkaan uuden vaijerin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 390
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #67 : Helmikuu 01, 2018, 09:08:46 »
Mikäs on vikana kun kuskin ovilasi liikahtaa vain pari senttiä auki ja kiinni? Ei kuitenkaan kuulosta että moottori pyörisi tyhjää tai olisi muita osia rikki. Tilaanko suosiolla tuon korjaussetin vai voiko olla joku ongelma nostinmoottorin sopeutukseen liittyen? 13-vuosimallin laite kyseessä.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -13

Poissa JukkaT

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #68 : Helmikuu 01, 2018, 09:29:58 »
Mikäs on vikana kun kuskin ovilasi liikahtaa vain pari senttiä auki ja kiinni? Ei kuitenkaan kuulosta että moottori pyörisi tyhjää tai olisi muita osia rikki. Tilaanko suosiolla tuon korjaussetin vai voiko olla joku ongelma nostinmoottorin sopeutukseen liittyen? 13-vuosimallin laite kyseessä.
Mulla teki toisinpäin eli aukesi kokonaan, mutta ei mennyt kiinni, jäi sentin auki, niin liikkeessä ohjelmoivat uudet rajat, niin alkoi toimimaan oikein.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #69 : Helmikuu 02, 2018, 13:17:13 »
Kokeile Hessu jotain voitelua ensiapuna. Itsellä oli samoja vaivoja, ja arvelen sen johtuvan lasin aika tiukasta sovituksesta eli ne lasin urat ovikarmissa hankaavat vastaan. Laitoin Nahkis-nimistä rasvaa noihin lasin kulku-uriin ovissa. Tilanne helpottui vähäksi aikaa, mutta taas pitäisi homma uusia. Viimeiset sentit menevät kiinni todella hitaasti, vaikka molemmissa ovissa on uudet hissimekaniikat. Samaten ikkunat tuntuvat aina sotkeentuvan avauksen ja sulkemisen jälkeen, eli tiukat ovat.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #70 : Helmikuu 03, 2018, 21:51:45 »
Onko mitään arviota millä klasien käyttömäärillä ongelmia alkaa ilmenemään? Itse kun mietin tässä kolmen ilmastoidun sitikan kokemuksella niin en edes muista, että olisin etulaseja availlut muuten kuin parkkilipun kanssa tusatessa. Lähinnä siis ajattelin, että onko tämä tupakkihenkilöiden ongelma vai ovatko vaan todella vaatimattomat laadultaan.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 676
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #71 : Helmikuu 04, 2018, 05:48:03 »
Liian tiivis on ettei vesi pääse haihtumaan jolloin joko vaijerit ruostuvat poikki tai pakkanen tekee tepposet (vesikeli ja sitten pakkanen). Mulla meni 100tkm kohdalla (6,5 vuotta).

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #72 : Helmikuu 04, 2018, 10:13:53 »
Eli käyttämättömyys voi olla jopa haitallisempaa.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #73 : Helmikuu 04, 2018, 10:30:35 »
Talvella ei kyllä houkuttele turhaa käyttämään kun ikkunan tiiviste on syvemmällä kuin oven pinta eli se on  aina jäässä ja vähän hankalasti puhdistettavissa. Vesi, räntä ja lumi kerääntyy tuohon syvennykseen helposti. ???
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Ikkunamekanismi hajosi!!
« Vastaus #74 : Helmikuu 04, 2018, 14:54:21 »
Omastani meni vaijeri poikki, kun olin illalla lähdössä (onneksi kotona!) lämpimästä tallista ja suljin ikkunaa, joka oli kuivatuksen takia auki tallissa. Lähtö siirtyi tunnilla eteenpäin, kun piti ensin avata ovipahvi, nostaa ikkuna käsin ylös ja ottaa piuha irti varuilta. Käsin nostaessa havaitsee sen, miten tiukka on viimeisten senttien ylös saaminen. Ehkäpä pitäisi ostaa tulevan varalle imukuppikahvat peräkonttiin, että saa lasin ylös vaijerin katketessa matkalla jossainpäin maailmaa, sateisena syysyönä...

Tämä katko tapahtui vuosi sitten auton ollessa aika tarkkaan kuusi vuotta täyttänyt silloin. Ja ensin meni hanttarin puolelta, josta voisi ajatella, että on se vähemmin availtu. Kuskin puolen vaihdoin varalta, ja sielläkin oli vaijerin säikeitä jo katkennut. Sanoivat merkkiliikkeessä vaivan olevan valitettavan tuttu. Olisivat korjanneet hintaan noin reilut 400 ecua per ovi.

Ja oven sisukset olivat märät sekä ummehtuneelle haisevat, mitä en ole missään muussa autossa havainnut aiemmin. Saisiko tuonne edes jotenkin järjestettyä ajoviimatuuletuksen?

Onneksi tuo hissin vaihto on autohommia harrastelevalle aika helppo operaatio, mutta lämmin tila on talvella kyllä melkeinpä ehdoton. Ja verhoilun kiinnittimiä on syytä olla varalla ovipahvia varten. Samalla laitoin oviin äänieristeeksi jotain hifimiesten mattoa, ettei enää rämähdä halvan peltisesti suljettaessa.

Sinänsä on kiintoisaa, että tähän mennessä kaikki viat ovat olleet ennustajan kristallipallossa näkyviä...! Eli siis tällä palstalla kerrottuja.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.