C4 - Vtr 2.0i bensankulutus

Aloittaja Rassee, toukokuu 12, 2012, 15:13:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rassee

Terve!

Elikkäs ostettiin tammikuussa vuoden -06 c4 ja talven aikana kulutus on ollut 8 litraa sadalla. Pari viikkoa sitten vaihdettiin kesäkumit alle ja kulutus on noussut 1,5 litraa. Mikä tähän voisi olla syynä?

JarnoF

Eipä parissa viikossa tehdä vielä kovin luotettavia kulutusmittauksia... Kato Ettei käsijarru laahaa!

Joerkka

Lainaus käyttäjältä: Rassee - toukokuu 12, 2012, 15:13:22
Terve!

Elikkäs ostettiin tammikuussa vuoden -06 c4 ja talven aikana kulutus on ollut 8 litraa sadalla. Pari viikkoa sitten vaihdettiin kesäkumit alle ja kulutus on noussut 1,5 litraa. Mikä tähän voisi olla syynä?
Mittaa, miten paljon enemmän kaasupoljin painuu kesägummeilla...
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Renee

Kannattaa lukea tuo linkki kun se kulutus on niin monen asian yhteen sovittaminen.
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11688.0.html

PicassoHDI

Kesärajoitukset, kesärenkaan vierintävastus huonompi joka nostaa kulutusta, vanteen/renkaan paino voi olla painavampi ja lisää yllättävän paljon kulutusta. Parin kg lisäys per rengas jo tuntuu.

Esben

Meillä on ollut cee nelkussa 2,0/143hp coupe, keskikulutus 8,5 litraa/100km.
Pääasiassa kaupunkiajoa tämä tankillinen mistä noi lukemat, matka ajossa pääsee hieman alle 7 kun oikeen pihtaa kaasua.
Aika syöppöjähän noi on.
Mites toi kuuluisa bensakeskustelu, 95 menee enempi vai?, mulla ei ole kokemustakun oon nyt ajanu(vaimo ajanu) 98:lla.

vibes

Mulla kanssa kylmästöinti päällä vie tuon 8,5 normaaliajossa, lyhyitä matkoja (<10 km) ja kaupunkipyöritystä.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

VTSBOY

minulla vie 90% kaupunkia 10% maantietä noin 8,7l

c4 vts 2.0 180hv

saa kyllä menemään yli 10l reippaalla kaasuttelulla

maantiellä ollaan menty 6,2-6,5 kulutuksella.

ennen ecun säätöä mentiin samalla ajolla 10 - 11,5l
ja maantiellä 7.0 - 8.0 välillä.

pyöreesti litran menee vähemmän nyt kun vain malttaa ;)