Ajoneuvovero 2013

Aloittaja epmoj, maaliskuu 23, 2012, 10:17:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Xari - maaliskuu 25, 2012, 21:50:21
Nettikaupan aikana ne ostokset siirtyy ulkomaille parilla hiiren napsauksella.

Jo nyt haen ulkomailta alkoholin ja vastaavat, breikin takakonttiin kyllä mahtuu, varsinkin kun monesta tavarasta saa suomessa maksaa tolkutonta ylihintaa, jos olis eläkepäivät vaan lähempänä, etelästä sais nyt kämppää halvalla ::)

Liekkö verotus vai mikä syynä, mutta esimerkiksi nyt led taskulamput tai melkein mikä vaan ei jokapäiväinen tuote, niin Suomessa maksat siitä 2-3 kertaa sen mitä Saksassa tai Englannissa, tuotteet tulee kuitenkin pääosin Kiinasta myös tänne, joten jokuhan siinä on syynä oltava.

Työtä ei ole mitään mahdollisuutta ostaa minimipalkalla jos olet töissä, mediaanipalkkaisiakaan en montaa ole tavannut, kaikilla alle sen tuntuu olevan, eikä niillä tuloillakaan oikein mitään työtä ostella, mistä lie johtuu, että työ on suhteessa niin kovin kallista?

Joissain isommissa kaupungeissa saattaa saada palkkoja joita tilastoista näkee, mutta pinta-alallisesti suurin osa maata on yhä siellä 1700€/kk bruttotuloluokassa ja monet tienaa tuotakin vähemmän.

Kustannustason ja tulojen pitäisi olla sellaisia, että jokainen työssäkäyvä voi ostaa työtä ilman muutaman vuoden säästämistä, näin saataisiin paljon enemmän sitä rahan kiertoa ja verotuloja.

Tuo palkkatulojen verotuksethan on ihan vaan sellaista näpertelyä, ALV se on millä valtion liian raskas virkamieskunta pidetään töissä.

Tämä autoilun verotuksen koventaminen tekee käytännössä vaan aika paljon hallaa juuri sille rahan kierrolle, kun moni juuri ja juuri on vanhalla pikkuautolla voinut pätkätöissä kulkea kunnan alueella siellä ja täällä, mutta nyt taas isketään lisää riippakiveä kaulaan, kuinka pitkään sitten kestävät pinnalla? Paljonko sitten maksaa ne työttömät ja sairaseläkkeelle masennuksen takia joutuvat syrjäytyvät, kun ei ole varaa muuhun kuin tarjouselintarvikkeisiin ja töissä käymiseen, kyllähän siinä pian tie nousee pystyyn.

Meillä on päätöksenteossa sokaistuttu keskiarvoista ja ei ymmärretä kuinka sieltä päädystä velkakellon viisareitakin olisi helpompi kääntää kuin akselin vierestä.

pakkotoisto

Se on kyllä kumma, että keskieurooppalaisesta nettikaupasta saa puolet halvemmalla samaa tavaraa kuin Suomesta. Kun paketti vielä tuodaan kuriirin toimesta kotiovelle, niin miksi jättäisin tilaamatta? Reklamaatio/takuuasioiden hoito onnistuu muuten siinä missä Suomessakin, joten sekään ei ole ongelma.

Veronkorotuksissa mentiin taas sieltä mistä aita on matalin. Suurinpaan ongelmaan eli massatyöttömyyteen ei taaskaan yritetä edes keksiä keinoja.

Teuski

Lainaus käyttäjältä: pakkotoisto - maaliskuu 26, 2012, 07:27:40
Se on kyllä kumma, että keskieurooppalaisesta nettikaupasta saa puolet halvemmalla samaa tavaraa kuin Suomesta. Kun paketti vielä tuodaan kuriirin toimesta kotiovelle, niin miksi jättäisin tilaamatta? Reklamaatio/takuuasioiden hoito onnistuu muuten siinä missä Suomessakin, joten sekään ei ole ongelma.

Ja mitä kauempaa tilaat, sen pienemmät postikulut. Kiinasta saa ilmaiseksi vaikka tilaisit euron tavaran :D

Nopeudesta ei viitsi enää valittaa, Itella on petrannut siinä asiassa viime aikoina oikein kovasti :)
Noin kuukausi sitten tuli paketti turkulaisesta sivupostista Tampereen kautta Raumalle 16 tuntia 9 minuuttia!

-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

HiTec

Jonka on mm. moni mp-tarvikekauppias saanut karvaasti kokea :-\ Ääripäässä porukka käy vain sovittamassa ajovermeitä paikallisessa kivijalkakaupassa ja tilaa ne samat sitten netin kautta ulkomailta. Ilmainen palvelu kyllä kelpaa, mutta kaupankäynti ei - ja sitten ihmetellään kun ei paikallisessa kivijalkakaupassa olekaan sitä taikka tätä tuotetta varastossa, kohta ei ole koko kauppaakaan >:(
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

jtbo

Ehkä jotain kannattaisi sitten tehdä sille syylle mikä pistää hintatason niin älyttömäksi täällä?

Jos asiakas ei äänestä lompakollaan, niin kyllähän sitä kupataan niin kauan kuin raadossa lihaa on, sitten uutta putkeen, se on vaan ihan fiksua siirtää ostokset muualle, niin tulee paineita kehittää toimintaa, jos ei muuten onnistu niin sitten vaikka vetoamalla päättäjiin etujärjestönsä kautta, että toiminnalle saisi sellaiset edellytykset joilla toiminta mahdollistuu.

Se jos kivijalkaliike kuolee 2-3 kertaisen hintatasonsa vuoksi on voi voi, mutta se on evoluutiota eli kilpailu karsii kannattamattoman toiminnan pois. Tarvitaanko oikeasti kivijalkaliikkeitä ja mihinkä niitä tarvitaan? Ehkä senkin asian voisi hoitaa toisin?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 26, 2012, 08:09:28
Tarvitaanko oikeasti kivijalkaliikkeitä ja mihinkä niitä tarvitaan? Ehkä senkin asian voisi hoitaa toisin?
Sulta napsahtaa vaikka autostasi osa X ja ei ole sitä paikallista kivijalka-tarjontaa lainkaan => tilaat netistä mahd. viikon toimitusajalla tms. Ja sen viikon... ajelet polkupyörällä ;) No juu, hieman kärjistetty esimerkki mutta kyllä noille kivijalkakaupoillekin oma funktionsa on. Se vain on aika tiukka paikka kun kauppa menee sivu suun netissä toimivalle kilpailijalle, niin mitä teet siinä vaiheessa sille varastossa makaavalle tavaralle? Lasket hinnat nettikaupan tasolle ja otat turpaan jokaisesta ulos myydystä tuotteesta -ko? Korkeammalla hinnalla taasen se kauppa ei käy lainkaan niin sitä on oikeasti puun ja kuoren välissä :-\

Näinhän tuo toiminta on mennyt jo aika pitkälle merkkiliikkeilläkin, varastossa ei kannata enää makuuttaa yhtään mitään. Omakohtaisesti esim. Relluun ei Automaasta löytynyt yhtään tarvitsemaani nippeliä hyllystä, vaan joka ainut oli tilaus-tavaraa. Oottele siinä sitten. No onneksi yksikään noista ei ollut kuitenkaan ajolle kriittinen, joten ei tarttenut sentään polkupyörää ruveta kaivelemaan 8)
BMW R 1200 ST -05

jtbo

En minä muista vuosikymmeneen olleen millään muulla varastossa osia kuin Motonetillä, kaikilla muilla on ollut sitten se tilaaminen ja kun itse netistä tilaten saat samalla aikataululla osan, niin aika huono siinä on kivijalkamyymälän kilpailla.

Tietty onhan se tuttu vaihtoehto, johon on tottunut, sekä jonkinsortin ihmiselle se hypisteleminen on tärkeä osa ostotapahtumaa, pakettia aukaistaan ja osaa pyöritellään käsissä, että joo, siinä se osa on, osa on siinä ja jono vaan kasvaa niin ettei pieneen myymälään enää mahdu sekaan, mutta aika on ajamassa sellaisesta ohi aika lujaa, ei nykyään sovi patsastella ja ihmetellä.

Aletaan olla siinä tilanteessa, että jos ei ole toimivaa nettikauppaa, niin tavaran myynnissä on hankala pärjätä, tietsikkapuolellahan tuo on ollut todellisuutta jo 12 vuotta, että ei liikkeessä mitään varastoja pidetä, vaan kaikki on tilauskamaa, eikä kovin montaa alan firmaa taida tänään olla jotka menestyvät osamyynnillä ilman nettikauppaa, se on vaan mikä takaa sen kilpailussa pärjäämisen, autojen osien suhteen mohikaanit ei vaan ole vielä heränneet, heräävätköhän ennen kuin on myöhäistä?

Multa jos osa laukeaa autosta, niin halvempaa se on tilata paketti kotiovelle, kuin lähteä taksilla osia hakemaan kymmenien kilometrien päästä, johon ne pitää tilata kumminkin  ;D

Tähänhän tuo autoilun verotus muutenkin ajaa, yhä enemmän vaan verkon yli tehdään työt ja hoidetaan asiat että ostokset, luoko se sitten niitä työpaikkoja vai työttömyyttä?

Onko se sitten hyvä näin?

Ei tuohon osaa vastata, mutta musta ainakin näyttää että siihen touhu vaan menee väistämättä, globalisaation ihanuutta on kovasti rummutettu ja tässä näemme nyt käytännössä mitä se on, onko se hyvä vai paha?

Itselle kyllä sinällään sopii, ostan lähinnä sapuskan kaupasta, muut verkkokaupasta, mausteista lähtien jo tulee verkon kautta tilattua, tosin siinäkin kumma juttu, paketti kotimaasta on yli tuplasti kalliimpi kotiin kuin ulkomailta ja tulee samassa ajassa tai ulkomailta joskus nopeammin, pakkohan täällä on jotain olla pielessä tai jotain tehdään väärin koska noin on?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 26, 2012, 08:45:00
tosin siinäkin kumma juttu, paketti kotimaasta on yli tuplasti kalliimpi kotiin kuin ulkomailta ja tulee samassa ajassa tai ulkomailta joskus nopeammin, pakkohan täällä on jotain olla pielessä tai jotain tehdään väärin koska noin on?
Itsekin tuota joskus ihmetellyt kun Kauko-Idästä tulee paketti kotiovelle hintaan jolla Itella ei suostu kuskaamaan vastaavaa pukettia edes Suomen sisällä, saati sitten ulkomaille. No vastaavasti lentokoneella Hki-Oulu voi maksaa helposti jopa 10x sen mitä jollain halpis-yhtiöllä pääsee Keski-Eurooppaan. Jostain syystä herää aika vahva epäily onko oikeasti kaikki palikat enää näillä kotimaisilla toimijoilla kohillaan ???

Tavaraa netistä tilatessa, jonkunhan se pitää myös kuskata = kuljetuslogistiikan businesksella hyvät näkymät. Ja sitten siihen saumaan iskee verottaja mm. korottamalla ajoneuvoveroa, polttoaineverojen yms. lisäksi. Eikö tässä maassa yksikään yritys siis saa voida hyvin, vaan ne pitää aina jollain keinoin valtiovallan taholta yrittää kampittaa nurin :-\
BMW R 1200 ST -05

jtbo

Lainaus käyttäjältä: HiTec - maaliskuu 26, 2012, 09:02:53
Tavaraa netistä tilatessa, jonkunhan se pitää myös kuskata = kuljetuslogistiikan businesksella hyvät näkymät. Ja sitten siihen saumaan iskee verottaja mm. korottamalla ajoneuvoveroa, polttoaineverojen yms. lisäksi. Eikö tässä maassa yksikään yritys siis saa voida hyvin, vaan ne pitää aina jollain keinoin valtiovallan taholta yrittää kampittaa nurin :-\

Nälkäkuoleman rajoilla kituva orja on valmiimpi tekemään kaiken mitä käsketään ja näin saa ulosmitattua paremmin 'hyvinvoinnin' vuoksi?

Kai sen joku viisas on laskenut, että tällä mallilla riittävän moni pysyy pystyssä ja ovat riittävän jumissa päivittäisten rutiinien kanssa ettei kukaan ala esittämään vaatimuksia, toinen mallihan olisi antaa rahan virrata ja siitä reilusta virrasta ottaa isompi siivu, ettei sitä pientä jokea vaatimattomaksi puroksi kuihduttaisi, mutta täällä maailman parhaassa maassa on nähty paremmaksi purostakin ottaa vielä se hyvinkin reilu puolet pois.

Käsitääkseni tämä malli osaltaan saa aikaan sen, että on vaikea nousta jos putoaa, sopii hyvin varmasti siihen tilanteeseen jossa joskus oltiin, vienti veti ja teknologian kärkimaa, mutta kun muut paineli ohi, vienti ei vedä ja kukaan ei pidä enää nokiaa ykkösnimenä, niin ehkä joku toinen tapa toimia voisi olla vaihteeksi sellainen jolla talouteen saataisiin sitä vauhtia.

Tai ehkä pitäisi pistää koko talousajattelu uusiksi, tosin ei ihmiset ole siihen valmiita.

Kenkävero voisi sopia tähän aikaan, kansalaisella saisi olla yhdet kengät, kaikista ylimääräisistä kengistä kannettaisiin kenkäveroa. Historiaa tuntevat ehkä osaavat myös yhdistää tämän ehdotuksen kaksoismerkityksenkin  ;)

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - maaliskuu 25, 2012, 14:31:17
En usko, että kukaan yhden prosenttiyksikön alvin korotuksen takia muuttaa ulkomaille tai siirtää ostoksensa sinne.

Jo nyt haen ulkomailta alkoholin ja vastaavat, breikin takakonttiin kyllä mahtuu, varsinkin kun monesta tavarasta saa suomessa maksaa tolkutonta ylihintaa, jos olis eläkepäivät vaan lähempänä, etelästä sais nyt kämppää halvalla ::)

Toivottavasti haet myös sairaskulusi ja muut meidän muiden maksettavaksi jäävät  sinulle maksetut korvaukset ulkomailta.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 26, 2012, 09:32:11
Kai sen joku viisas on laskenut, että tällä mallilla riittävän moni pysyy pystyssä ja ovat riittävän jumissa päivittäisten rutiinien kanssa ettei kukaan ala esittämään vaatimuksia, toinen mallihan olisi antaa rahan virrata ja siitä reilusta virrasta ottaa isompi siivu, ettei sitä pientä jokea vaatimattomaksi puroksi kuihduttaisi, mutta täällä maailman parhaassa maassa on nähty paremmaksi purostakin ottaa vielä se hyvinkin reilu puolet pois.
Näistä "laskentamalleistahan" on tuolla toisaalla jo aika hyvin juttua kuinka nyt näyttää siltä että valtion verotulot laskee n. 140 miljoonaa tuon 1.4. voimaan astuvan autoveromuutoksen johdosta ja valtiokonttorin "mallit" kun näytti ihan päinvastaista ::) No onneksi sentään edes jossain herättiin kun tuosta asuntoautoillekin kaavaillusta autoverosta luovuttiin ja näin valtio säästyi vieläkin suuremmalta verotulojen menetykseltä 8)
BMW R 1200 ST -05

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - maaliskuu 26, 2012, 09:50:23
Toivottavasti haet myös sairaskulusi ja muut meidän muiden maksettavaksi jäävät  sinulle maksetut korvaukset ulkomailta.

Joka tilistä sitä sairausvakuutusta taidan maksaa kumminkin, tosin mitään vakuutuksista en ole täysikäisyyden saavutettuani kustantanut, tohtorikulutkin olen maksanut ilman kelan avustusosuuksia, samoin lääkkeet jne, koska mulla on siihen ollut varaa, en ole nähnyt mitään järkeä ottaa yhteisestä potista.

Jos kaikki ajattelisivat kuten minä, meillä olisi helkkaristi pienemmät verot, luulen ainakin, minä en ole vain saita, vaan kitupiikki jopa yhteisten rahojemme suhteen, kuinka monesti itse olet jättänyt ottamatta kela korvauksen koska on ollut varaa maksaa koko summakin? ;D

Eläke taitaa aika pitkästi sitten joskus tullakkin ulkomailta, siinä vaiheessa kun itse eläköidyn taitaa olla niin ettei kahvirahojakaan sillä lakisääteisellä saa, ainakaan munkin kanssa jää haaveeksi, tosin ei kai sitä munkkia enää eläkeiässä voi syödäkkään, vain nestemäisiä, kun pitää niin vanhaksikin tehdä töitä  >:(

Xari

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - maaliskuu 26, 2012, 09:50:23
En usko, että kukaan yhden prosenttiyksikön alvin korotuksen takia muuttaa ulkomaille tai siirtää ostoksensa sinne.

Se vaan on tyhmää maksaa liikaa :P

Jos Teknoksen kotimaista ulkomaalia myydään K-Raudassa 84,95€ + sävytys ja saman maalin saa Tallinnan Bauhausista 55€ sävytettynä niin yhden omakotitalon maaleilla tekee hyvän säästön ja samalla saa talkookaljat.

Että siinähän makselette veroja minunkin puolesta >:D

yason

Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 26, 2012, 10:08:30
Jos kaikki ajattelisivat kuten minä, meillä olisi helkkaristi pienemmät verot, luulen ainakin, minä en ole vain saita, vaan kitupiikki jopa yhteisten rahojemme suhteen, kuinka monesti itse olet jättänyt ottamatta kela korvauksen koska on ollut varaa maksaa koko summakin? ;D

Mä olen jättänyt usein hakematta, en mistään periaatteesta vaan ihan siksi, kun en nyt vaan jaksa täytellä jotain hakemuksia muutaman kympin takia. En kyllä ole juuri pahemmin terveyspalveluita käyttänytkään, täytyy myöntää. Hammaslääkärillä Kela on viime vuosina tullut jo lääkärin koneesta valmiina, joten siinä olen kyllä omalta osaltani nyhtänyt yhteiskuntaa puille paljaille tarkastuksen ja puhdistuksen verran vuosittain; joskus on saatettu joku reikäkin paikata.

Siinä olen samaa mieltä, että turhan takia käytetään terveyspalveluja. Olisin periaatteessa sitä mieltä, että brittiläinen systeemi (sikäli jos suinkin olen oikein sikäläisen systeemin ymmärtänyt) olisi parempi: jokaisella on joku hyväksi havaitsemansa GP (yksityinen lääkäri), jolle mennään ensiksi omasta pussista ja joka sitten määrää julkiselle jatkohoitoon, jos tarvetta on. Julkiseen sairaalaankin oli toki mahdollista mennä suoraan, mutta siinä oli joku juju, että yksi kerta ei maksanut mitään, mutta sitten maksoi ja jos oli oma GP, niin sen lähetteellä jatkossa. (En muista ihan tarkkaan ja meininki voi olla muuttunut.)

Jos muutaman kympin maksaa yksityisvastaanotosta, ni ei tule turhaan ravattua joka ikisen finnin takia.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

jtbo

Siinä vaiheessa kun apteekin tiskillä tai yksityisen vastaanotolla ilmoitan maksaessani että en tahdo kelakorvauksia, niin kassatätillä menee selvästi aivo solmuun, hetken aikaa tyhjä katse ja muutaman sekunnin jälkeen kysytään vielä varmistukseksi että kuuliko oikein, sen jälkeen alkaa inttäminen että ota ota, eihän ole mitään järkeä jättää ottamatta kun se kuuluu.

En edes muista nähneeni kelakorttiani, noinkohan mulla lie onkaan moista, jos on niin sen olen varmastikkin hukannut johonkin ja mitään lappujahan en todellakaan ala täyttämään, joita ne siitä huolimatta lykkäävät mukaan vaikka selvästi ilmaisen tahtoni etten moisia kaipaa.

Niin vanhvassa on se harhaluulo että se kelakorvauskin olisi jotain ilmaista rahaa ja niin huonosti ymmärretään koko järjestelmän hintaa nykymuodossaan, sitä kun voisi aivan hyvin suurin osa pärjätä ilmankin ja siitä säästyisi miljoonia vai lie kymmeniä/satoja, paljon joka tapauksessa.

Itse niin harvoin tulee käytettyä noita terveyspalveluita, että käyn yksityisellä, hinnassa ei tule niin isoa eroa ja mielestäni tuo julkinen puoli on suhteellisen turha, kun voitaisiin yksityisellä puolella hoitaa vähävaraisille kuitenkin tuolla kelajärjestelmällä se palvelutaso tai ehkä jopa vähän parempikin palvelutaso kuin mitä on julkisella puolella.

Tuo terveydenhoitopuoli on iso kustannuserä, meillä on maailman eniten sairaanhoitajia per asukas ja eikös viimekädessä ainakin valtio sen henkilökunnan palkat maksa? No kun valtion menoista 75% luokkaa on palkkakuluja, niin minä äkkiä kuvittelisin, että autoilijoiden verojen noston sijaan olisi näppärä säästökohde olemassa tuolla puolella, jotain sielläkin tehdään väärin, kun niin paljon henkilökuntaa per kansalainen ja silti on pulaa henkilökunnasta, vai kuvittelenko vain? Ehkä sitä vaan ollaan maailman sairainta kansaa?

Onkohan nuo veronkorotukset autoilijoille jonkun kymmenen miljoonaa valtiolle lisää tuloa yksin siitä omistamisen maksusta?
Äkkisestään voisi kuvitella, että sairaanhoitohenkilökunnan toiminnan paremmalla organisoinnilla säästettäisiin sama summa ja ehkä enemmänkin.

Niin, pienten flunssien yms. osalta olen ottanut sellaisen käytännön, etten turhaan mene saikkua hakemaan, jonottamaan tunteja, ajamaan yli 60km ja pahentamaan tautia, vaan otan vaan palkattomia vapaapäiviä, pyrin suunnittelemaan toimintaani siten, että aina on mahdollisuus tuohon. Tosin kovin vähän tuohonkaan on ollut tarvetta.

Suurin säästö kuitenkin tulisi siitä jos unohdettaisiin se harha ilmaisesta rahasta, ei sellaista olekkaan, on olemassa yhteistä rahaa jonka itse jokainen maksaa, se on ihan sama käykö omalla vai yhteisellä pussilla, sillä joka tapauksessa sen ihan itse joutuu maksamaan, mutta jos jättää sen yhteisen pussin koskematta ja käyttää sitä vain kun ei ole muuta mahdollisuutta, niin se verotustarve on paljon pienempi tai vaihtoehtoisesti voidaan lyhentää velkoja huomattavasti reippaammin.

Järjestelmä on ihan hyvä olla olemassa, mutta kun ihmiset ei ymmärrä eikä tiedosta syyseurauksia, niin sitä on ajauduttu tilanteeseen jossa verotus sitten on tarpeettoman kovaa.

pakkotoisto

Lainaus käyttäjältä: HiTec - maaliskuu 26, 2012, 08:20:35
No onneksi yksikään noista ei ollut kuitenkaan ajolle kriittinen, joten ei tarttenut sentään polkupyörää ruveta kaivelemaan 8)

No olisiko se ollut hirveän vaarallista jos olisi joutunut pyörän kaivamaan esille?

Jotain mätää täkäläisessä hinnoittelussa kuitenkin on. Esim olisin halunnut erään litium-vara-akun, Keski-Euroopassa postikuluineen 39 eur, Suomessa 75 eur. Led-valo + akku + kiinniketarvikkeet, Keski-Eurooppa 85 eur, Suomi 169 eur. Vain muutama halpa esimerkki mainitakseni. Tuota hintaeroa on todella hankala kuitata edes hyvällä palvelulla.

jtbo

Hankin tuollaisen led valonheittimen, siis sellainen musta kuten halogeenimalli, mutta ledillä, hintaa 35 euroa toimitettuna Kiinasta, täsmälleen sama valaisin kotimaisessa liikkeessä olisi ollut 119 euroa + toimituskulut yli kympin.

Noissa led valoissa etenkin on aivan hurjia nuo hintaerot ja tismalleen sama tavara kyseessä.

Olen joskus tutun kauppiaan kanssa keskustellut ja hinta mitä kauppias maksaa on enemmän kuin millä itse saan suoraan tilattua ulkomailta, onko siis niin että kauppiaat eivät vain osaa ostaa?

HiTec

Yksityinen voi nyt hommata about mitä haluaa, mistä haluaa. Suomalainen kuluttajansuoja kuitenkin iskee kampoihin mitä liike voi asiakkaalle myydä. Luuletko että kauppias tekee hirveästi enää voittoa jos myy tuollaisen kiinalaisen ja parin viikon päästä vaihtaa sen takuun piikkiin uuteen ??? Tai pahimmassa tapaksessa laite räpsähtää asiakkaan silmille, niin siinähän sitä on kauppiaalla naurussa pitelemistä :-\

Eli tältä pohjalta ihan kaikkea en kuitenkaan vertailisi 1:1. Toki on runsaasti tavaraa jonka todella saa netistä merkittävästi edullisemmin ja kyseessä on 100% tasan sama tuote. Itse esim. aikanaan odottelin mp-kypärää paikalliselle kauppiaalle lähes 1/2 vuotta, mutta kun ei niin ei. Kauppias aina vain lupaili että tilausta lähtee, mutta kummasti vain minun suureen päähäni sopivaa ruukkua ei koskaan tullut. Hmm >:( No ei kun nettiin tilausta ja alta viikossa oli haluamani värinen ja kokoinen kypärä kädessä, toimituskuluineen about -40% siitä mitä tuo paikallinen kauppias siitä olisi halunnut ::)
BMW R 1200 ST -05

CelaVii5

Näille suomalaisten kauppiaiden puolesta itkijöille muistutus; itkekää sitten kun teidänkin työt siirtyy Kiinaan. Yritykset ei varmasti ajattele kuten meidän odotetaan ajattelevan. Ne teettää työnsä tasan siellä missä se on halvinta riippumatta siitä mikä on moraalisesti oikein. Minäkin ostan tavaran sieltä missä se on halvinta. Jos yhteiskuntamme / maailmamme on niin rakennettu niin se on päättäjien vika - ei meidän kansalais-kuluttaja-orjien.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 26, 2012, 20:53:16
itkekää sitten kun teidänkin työt siirtyy Kiinaan
Hep! Satun meinaan työskentelemään softa-alalla :-\
BMW R 1200 ST -05

Aimo Käikäle

Aiheeseen palatakseni niin kysyisin henkilöautosta pakettiautoksi muunnettujen autojen käyttöverosta.

Jotkut edelleen myyvät kyseisiä autoja mainoslauseella "halpa vero", mten on näiden ajoneuvon käyttöveron laita?

Meidän Jumpperi pakettiauton vero ainakin on ihan kiitettävästi noussut joten kaiketi se näiden muunnos pakettiautojenkin vero on noussut?
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

jtbo

Lainaus käyttäjältä: export - lokakuu 03, 2012, 18:53:36
Aiheeseen palatakseni niin kysyisin henkilöautosta pakettiautoksi muunnettujen autojen käyttöverosta.

Jotkut edelleen myyvät kyseisiä autoja mainoslauseella "halpa vero", mten on näiden ajoneuvon käyttöveron laita?

Meidän Jumpperi pakettiauton vero ainakin on ihan kiitettävästi noussut joten kaiketi se näiden muunnos pakettiautojenkin vero on noussut?

Dieselverohan siinä se halpa pointti kai onkin, siinä kun on aika iso ero ensivuoden verotuksessakin, sitten se auton omistamismaksu on kai samalla tavalla kuin henkilöautoissa.

Omani muutin pakuksi ja jos oikein tulkitsin, niin jo maaliskuulle 2013 maksamallani henkilömallin verolla taidan ensi vuodenkin saada ajella ilman uutta laskua, vaikka kallistuuhan tuo maksu aika hillittömästi, pakko vaan järjestellä niin, että pitää seisonnassa autoa ja suunnittelee ajot siten, että kerran kuussa tai harvemmin ajelee yhtenä päivänä kaikki pakolliset ajot.

Citikka99

Sitten jätät saamasi sairauskulut, koulutuksen ym. yhteisesti kustannetut maksut meidän muiden maksettavaksi. Olethan reilu ja rehti suomalainen.

Xari

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - lokakuu 10, 2012, 16:24:22

Sitten jätät saamasi sairauskulut, koulutuksen ym. yhteisesti kustannetut maksut meidän muiden maksettavaksi. Olethan reilu ja rehti suomalainen.

Kreikkalaiseen malliin ;D

Oikeasti, miksi hitossa pitäisi maksaa suomalaiselle kauppiaalle tai verottajalle ylihintaa jos muualta saa halvemmalla, vaaleissa äänestäminen ei juuri muutosta tuo, onneksi voi äänestää myös lompakollaan ;)

Ei se hullu ole joka pyytää,vaan........

Olen muuten maksanut viimeisen vuoden aikana pelkkää Alvia ihan perkeleesti, alkaa riittää mulle nämä talkoot.

MarieCurie

Olen myös kyllästynyt olemaan rehti ja reilu suomalainen epärehdissä ja epäreilussa Suomessa! Täällä ei ole enää kauaa elinmahdollisuuksia ilman suuren suuria tuloja.