C5 III - Edessä olevat huomiovalot

Aloittaja C5 III HDI Exclusive, helmikuu 06, 2012, 15:09:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Basbarduu

On kyllä ihan mielenkiintoset. Testatkaas joku ku itellä ei oo nyt oikein mahollista.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Jyri-80

Tässä olisi nuo yllä olevat ledit nyt toisella puolella ja toisella puolella vanha hehkupoltin..

tuokiv

Lainaus käyttäjältä: Jyri-80 - kesäkuu 07, 2014, 16:32:46
Tässä olisi nuo yllä olevat ledit nyt toisella puolella ja toisella puolella vanha hehkupoltin..

Hyvän sävyiset ja taitaa kirkkauskin olla riittävä? Itsellä kanssa odottelee hyllyssä, että reistaileva lamppu lopettaa lopullisesti toimintansa.. Tuohan selvästi vaatii vielä sitten siniseksi maalatut parkkipolttimot, että sävy on kutakuinkin samaa luokkaa päivävalon kanssa? :)

HiTec

Millä ihmeen kirurgin kätösillä te noita DRL:iä vaihdatte? ??? Itse olen yrittänyt pelkääjän puolelta nyt kahdesti, mutta sinne kourat väliin mitenkään mahdu => taitaa mennä umpion irrottamiseksi = koko keulan purkamiseksi, molemmat DRL:t kun ovat jo pimeinä ja LED:it oottelee pöytälaatikossa :-\
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

tuokiv

Lainaus käyttäjältä: HiTec - kesäkuu 09, 2014, 10:16:09
Millä ihmeen kirurgin kätösillä te noita DRL:iä vaihdatte? ??? Itse olen yrittänyt pelkääjän puolelta nyt kahdesti, mutta sinne kourat väliin mitenkään mahdu => taitaa mennä umpion irrottamiseksi = koko keulan purkamiseksi, molemmat DRL:t kun ovat jo pimeinä ja LED:it oottelee pöytälaatikossa :-\

Taipuva ranne ja pianistin sormet! Mutta itse otin kyllä sumuvalon kuskin puolelta irti ja taipuisalla riittävän pitkällä (vaijerimaisella) jatkovarrella virittelin sumuvaloreiän kautta tavallisella ruuvimeisselillä torx-kärjen samanaikaisesti toisella kädellä yläkautta auttaen paikalleen. Ja sitten kärkipihdeillä lamppu irti. Puoli tuntia meni askarrellessa.

Olikohan tässä keskusteketjussa kuva lenkkiavaimen ja torx-kärjen pikaliimanaittamisesta, se vaikutti myös ihan toimivalle sovellutukselle. Joku bilteman lyhyistä räikkävarsista taisi myös olla suositeltu työkalu ja sitten kärjestään käännetyt kärkipihdit auttanevat tuossa lampun paikaltaan vetämisessä. Ja umpioa ei vissiin tarvitse missään tapauksessa irroittaa, puskurin irroittaminen riittää jos keulaa lähtee purkamaan, se todennäköisesti pitäisi joka tapauksessa ottaa pois jos umpioa lähtee irroittamaan.

Jyri-80

LainaaHyvän sävyiset ja taitaa kirkkauskin olla riittävä?

Kyllä noissa on ihan riittävä kirkkaus. Itsekin mietin että pitää vielä tehdä jotain noille parkkipolttimille.

Citrung

Niinhän se kuskinpuoleinen vaihtui.. Valmistauduin pahimpaan, mutta ei tuo kummonen homma ole. 10 minuuttia meni kaikkiaan. Tuo bilteman torx-avain auttaa paljon, ja näppärät näpit!
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

mikkoC5

Tilaus tuli nopeasti (nuo edellä mainitut Pösö kuvalla Ebaysta). Räpläsin vanhat irti ja uudet paikalleen. Apuna oli Bilteman torksisarjan avain.

Näyttävät kirkkailta.

Hyvät vinkit ;)

tomba86

No niin,tänään nopeesti vilkasin et voisi ittekin ryhtyä eteen huomiovalojen vaihtoon.Nopeesti kokeilin niin konehuoneen puolelta pääsee jotenkin noihin valoihin käsiksi.Nyt kuitenkin kyselisin et millasia valoja suosittelisitte,ja hyviä ohjeita asennukseen.Meneekö valot suoraan paikalleen,vai joutuuko tekemään jotain muutoksia.?
C5 Aircross Hybrid

Basbarduu

Kalastelin pudonneen polttimon umpiosta mutta se ei suostu palamaan. Se on ledi, joten kokeilin myös toisin päin mutta ei auttanut. Onkohan mulla rikkinäinen polttimo vai pitääkö nollata vikakoodit ennen kuin auto antaa virtaa tuonne?
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

CelaVii5

Kokeilehan jollain muulla virtalähteellä sitä polttimoa. Ei noissa C5 valoissa mitään älyä ole (ei tartte olla mitään can-väylä-ledejä esim.), joten ei siihen nollaukset auttane.

TuhoMeriMursu

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 06, 2014, 11:50:25
Kokeilehan jollain muulla virtalähteellä sitä polttimoa. Ei noissa C5 valoissa mitään älyä ole (ei tartte olla mitään can-väylä-ledejä esim.), joten ei siihen nollaukset auttane.

itse laitoin ledit vilkkuhin. niin auto herjaa koko aika et vilkku on palanut. vaikka ledivilkut toimii normaalisti.

jotain älyä niissä on. kuluttaako ledit niin paljon vähemmän virtaa et auto luulee jonkun vilkun palaneen kun virtaa kuluu niin vähän?

siis näin c5 II vm 2008

CelaVii5

Ei mulla ole tämä III valitellut palaneista polttimoista ollenkaan, joten olen kuvitellut että ko. toiminto on jätetty pois.

tuokiv

Lainaus käyttäjältä: TuhoMeriMursu - elokuu 06, 2014, 12:06:58

itse laitoin ledit vilkkuhin. niin auto herjaa koko aika et vilkku on palanut. vaikka ledivilkut toimii normaalisti.

jotain älyä niissä on. kuluttaako ledit niin paljon vähemmän virtaa et auto luulee jonkun vilkun palaneen kun virtaa kuluu niin vähän?

siis näin c5 II vm 2008

Vilkuissa lienee jonkinlaista älyä, koska ainakin kytkettäessä vilkkuviallinen peräkärry alkaa auton vilkku räpsyä tuplanopeudella, eli samaan tapaan kuin olisi polttimo palanut.

Ja itse asiaan.. Itsellä toimi toinen noista ledeistä noin viikon ajan. En tiedä olisiko helteillä ja auringon porotuksella ollut jotain asian tekemisen kanssa. Mahdollisesti voi toki olla irronnut liimauksistaan, ei ole vielä jaksanut alkaa akrobatisoimaan.. Kirkkaassa auringonpaisteessa autoa vastaan ei meinaa teho riittää, mutta muuten ihan ok.

tomba86

Lainaus käyttäjältä: TuhoMeriMursu - elokuu 06, 2014, 12:06:58

siis näin c5 II vm 2008

Kyllähän ledit viä paljo vähemmän virtaa mitä tavallinen polttimo.Toisen psa konsernin autoon ku laitettiin peräkärry missä kaikki valot oli ledeinä,niin voi sitä vikailmotusten määrää.Vika korjaantu sillä kun laitto muutaman vastuksen peräkärryn valoihin.
C5 Aircross Hybrid

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 06, 2014, 12:44:33
Ei mulla ole tämä III valitellut palaneista polttimoista ollenkaan, joten olen kuvitellut että ko. toiminto on jätetty pois.

Ainakin Boschin testerillä anto esim. 4A7 koodin että rekkarikilven valo on palanut ja muistaakseni osas kertoa myös ton päiväajovalon palaneen. Mut joo kokeilen polttimon toimivuuden.

tuokiv

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - elokuu 06, 2014, 13:39:22
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 06, 2014, 12:44:33

Ainakin Boschin testerillä anto esim. 4A7 koodin että rekkarikilven valo on palanut ja muistaakseni osas kertoa myös ton päiväajovalon palaneen. Mut joo kokeilen polttimon toimivuuden.

Taitaa l***allakin näyttää vikakoodit palaneista polttimoista, mutta tosiaan noista ei mitään sen kummempaa ilmoitusta auton näyttöihin/mittaristoon/check-napin taakse tule. Muistaakseni itselläkin näytti palanutta parkkipolttimoa vikakoodeissa.

CelaVii5

Joo nimenomaan sitä tarkoitin ettei mittaristossa näy palaneista polttimoista mitään herjaa. Melko jännä valinta toi jos testerillä noi kuitenkin näkyy, silloinhan ei liene kyse kuin softasäästöstä.

tomba86

No niin,tänään piti sit vaihtaa polttimot ledeihin.Vaan kuinkas kävikään kuskin puolella kaikki meni hienosti ja vanha polttimo ja kanta pois paikaltaan parissa minuutissa.Repsikan puolella aukeaa kyllä hienosti mutta ei vaan lähde pois.Tiiviste vissiin puree niin hyvin kiinni.
Muistan lukeneeni et porukka on ajellu lampun ollessa auki,ja et lähtee tärinän ansiosta helpostikin irti.Nyt kysymys kuuluukin että uskaltaako ajaa sillain et lampun kanta on auki ja odotella et se putoo sieltä.Voiko lamppu tippua sieltä ajon aikana ja hukkua.?Vai onko muita hyviä keinoja lampun pois saantiin.?
C5 Aircross Hybrid

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: tomba86 - elokuu 07, 2014, 13:18:06
No niin,tänään piti sit vaihtaa polttimot ledeihin.Vaan kuinkas kävikään kuskin puolella kaikki meni hienosti ja vanha polttimo ja kanta pois paikaltaan parissa minuutissa.Repsikan puolella aukeaa kyllä hienosti mutta ei vaan lähde pois.Tiiviste vissiin puree niin hyvin kiinni.
Muistan lukeneeni et porukka on ajellu lampun ollessa auki,ja et lähtee tärinän ansiosta helpostikin irti.Nyt kysymys kuuluukin että uskaltaako ajaa sillain et lampun kanta on auki ja odotella et se putoo sieltä.Voiko lamppu tippua sieltä ajon aikana ja hukkua.?Vai onko muita hyviä keinoja lampun pois saantiin.?

Laita avain kiinni siihen ja vääntele sitä edestakaisin. Kyllä se sieltä tulee.

tomba86

Kyllä on niin hyvin kiinni että ei lähe ees hemputtelemalla pois.Pitää vissiin ajella lampun kanta auki.Ja toivoo et jos se sieltä lähtis ja ei hukkuis...
C5 Aircross Hybrid

tuokiv

Kärjestä taitetuilla kärkipihdeillä itse oon saanut irtoamaan. Toinen kärki "ruuvinkoloon" ja toinen sitten johonkin siihen ulkopuolelle ja napakka puristus yhdistettynä alaspäin painamiseen ja pieneen nitkutukseen.

tomba86

Lainaus käyttäjältä: tuokiv - elokuu 11, 2014, 11:38:03

Kärjestä taitetuilla kärkipihdeillä itse oon saanut irtoamaan. Toinen kärki "ruuvinkoloon" ja toinen sitten johonkin siihen ulkopuolelle ja napakka puristus yhdistettynä alaspäin painamiseen ja pieneen nitkutukseen.

Pitääkin kokeilla...Tuntuu vaan paikat aika ahtailta.Mahtuuko sinne kärkipihdit...
C5 Aircross Hybrid

tomba86

Lainaus käyttäjältä: tomba86 - elokuu 11, 2014, 17:11:37
Lainaus käyttäjältä: tuokiv - elokuu 11, 2014, 11:38:03

Hienosti lähti vanha pois.Ja uuskin sopi nätisti tilalle.Kiitoksia kaikille vinkeistä.Nyt tarvis noille parkeille keksiä uudet kirkkaat polttimot.Onko vinkkejä.?

Pitääkin kokeilla...Tuntuu vaan paikat aika ahtailta.Mahtuuko sinne kärkipihdit...
C5 Aircross Hybrid