C5 - Farkun takaluukun lasi ei aukea

Aloittaja knockout, joulukuu 12, 2006, 18:26:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

knockout

Ostin tuossa loppu kesästä käytetyn c5 farkun,mutta n.2kk kaupan jäkeen viisastuin tiedolla että ko mallissa takaluukun lasiosa,joka aukeaa!TOSIN minun ei aukea.
Kysymys kuuluukin jos joku viisaampi tietää :onko joku "korjaa itse" konsti,vai olisiko merkkiliike keikka.
herttoniemen veholta sanottiin että koko takalasi olisi uusittava..kehoitin kyllä kaveria pitämään osansa hyllyssä!!!oli se niin muikean hintainen. >:(

Citroman

Storck keuruulla kertoi ikkunaan olevan nykyisin "halpa" korjausarja. Muistaakseni 35 euroa. Niin, ja Storck on Citroen korjaamo.

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: Citroman - joulukuu 12, 2006, 18:50:33
Storck keuruulla kertoi ikkunaan olevan nykyisin "halpa" korjausarja. Muistaakseni 35 euroa. Niin, ja Storck on Citroen korjaamo.

Mä oon myös kuullut edullisesta korjaussarjasta. Muistaakseni siinä vedetään uudet johdot takalasin avausnupille lasin sisäpintaa pitkin (alkuperäinen johdotushan menee kait lasin sisässä, eli jos se katkeaa niin mahdoton korjata jos ei riko lasia tuhannen säpäleiksi).

Kaj Nordling

Mistä saa? Ei toimi mullakaan... Vai pitääkö lukea käyttölohjeet? En kyllä suomalaisena viittis millään alentua... :)

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: kaitsu - joulukuu 14, 2006, 00:08:53
Mistä saa? Ei toimi mullakaan... Vai pitääkö lukea käyttölohjeet? En kyllä suomalaisena viittis millään alentua... :)

Sitruunapatongin puolella oli maininta, että Veholla olis kuulemma korjaussarja olemassa tähän vaivaan. En sitten tiedä tuon todenperäisyyttä, sillä oman kuulemani mukaan Veholla vaihtavat kovin hanakasti koko lasin eivätkä pukahdakaan mistään korjaussarjasta (kuten knockoutkin tuossa aiemmin totesi).

Usein takalasin toimimattomuuden syynä voi olla pelkästään se mikrokytkin, josta luukku avataan (eli johdotus on ehjä). Pelkän mikrokytkimen vaihto onkin sitten huomattavasti edullisempi toimenpide kuin koko lasin vaihto.

knockout

JEP JEP!
Eipä poika veholla puhunu mistään korjaus-sarjoista,vaan sanoi että KOKO takalasi olis vaihdettava..jum###auta eihän mun LASISSA ole mitään vikaa,vaan kytkimessä  >:(

Citroman

Soita 014 735866 Jouko Storck ja tiedustele apua!

knockout

knockout

DO DII.
soitimpa joukolle ja sanoi että yleisin vika on juuri siinä mikrokytkimessä ja että vaihtamaan pystyy itsekkin eikä tarvitse purkaa kun takalasin pyyhkimen sulka kytkimineen irti ja kytkin vaihtoon.
hintaakin oli kokonaiset 59e,elikkäs hieman huokeampi kuin vehon ehdottama toimenpide :)
ja eikun tilaukseen...
KIITOS KAIKILLE VASTANNEILLE!

läjjeejä

se korjaussarja sisaltää mustaa johtoa +2mustaa teipinpalaa johto juotetaan ylhäällä olevaan johtosarjaan +vedetään lasinreunaa myöten mikrokytkimenluo jossa juotetaan kiinni kytkimeen .sitten teipitjohdon päälle suojaksi voit tehdä painokytkimellä toimivan laita kytkin johonkin lisäjarruvalon lähelle mielellään suojattu ja 20 cm johtoa

Strombi

Nyt tuo breakin sähköinen takalasi herkesi vallattomaksi. Kun yrittää avata, niin ei tapahdu mitään, mutta kunhan vähän aikaa odottaa niin itsekseen ponnahtaa auki. Aukeilee myöskin omia aikojaan. Vasta korjattu ja vähän aikaa toimi niinkuin piti. Miksei se heti reagoi katkaisimeen vaan viiveellä.  ???  Pakkastakaan ei ole niinkuin ei kylläkään koko talvena. Ei voi sitäkään syyttää.

lothar

Mulla on samanlaisia kokemuksia juuri saman ikäisestä ja tyyppisestä C5:sesta. Kuvailemaasi vikaa yritettiin Vehossa korjata vaihtamalla mikrokytkin, mutta loppujen lopuksi piti vaihtaa koko takalasi...se vaihdettiin yht. kolme kertaa. Silloin, kun ikkuna availi itse itseään, sattui kerrran mukava tapaus: olin autopesussa ja sitä vettä tuli sisään sitten oikein kunnolla :). 

Strombi

Niinpä, ei tuo mukavaa ole ei varsinkaan autopesussa, mutta ei mieltä lämmitä sekään, että illalla on laittavinaan ovet lukkoon, mutta sitten joku hölmö mikrokytkin availee omia aikojaan ja sopivasti paikalle sattunut pitkäkyntinen huomaa tilaisuutensa tulleen.  Selitä sitten siinä vakuutusyhtiölle, kun ei ole murronjälkiä. Taidan eliminoida koko kytkimen pois pelistä.

C5 Shadow

LainaaTaidan eliminoida koko kytkimen pois pelistä.
Taitaa olla viisain ratkaisu. Käyttääkö kukaan aktiivisesti tuota ikkunaa esim. lastaustarkoituksissa vai onko ehkä osittainen käyttämättömyys ongelmana. Toki perusongelma on rakenteessa. Mielestäni tuo feature on turha, noin yleisesti ottaen.

Strombi

Tuskin vika kuitekaan on mikrokytkimessä. Epäilen, että ohjauslogiikka jollain tavalla temppuilee tai sitten lukitusmekanismi jotenkin takertelee. Joskus, kun painan lasin kiinni, niin lukkomekanismi loksahtaa siinä vaiheessa auki. En vaan löytänyt kyseiselle kohteelle sulaketta.

Kane80

Joopa joo, mulla vaihdettiin takalasi takuuna 20.000 huollossa ja nyt kun autolla päästy 40.000 asti rupesi lasi aukoilee  itseään. Pysyi yleensä kolmannella yrittämällä kiinni, mutta aukoili esim. autoa lukitessa, takaluukkua avatessa.
Rarkaisuna revin luukusta verhoilut irti ja kun lasin sain kiinni irroitin se lukon solenoidista piuhat.
Nyt on ja pysyy kiinni.
Luokaton roska koko systeemi tossa autossa toi takaluukun lasi.

Jasse

Mulla vaihdettiin -01:seen ensin mikrokytkin, toimi päivän. Sitten vaihdettiin johtosarja ja nyt on sitten toiminut oikein jo vuoden, "koputtaa puuta".

jarmo65

Mikä vikana takaluukku ponnahtaa auki kun avaa ovet kaukosäätimellä. :?c5 break vm:2001

Jasse

todennäköisesti juuri sama kuin minulla oli, mikrokytkin tai johdot. Samaa teki mulla. Vai oliko niin että ponnahti aina kun oven avas, en muista varmasti.

Kaitzu

Kun myyjä polleana näytti mulle tuota takalasin-avaus-ominaisuutta autoliikkeessä, ajattelin mielessäni, että " juu, tuota en kyllä varmana uskalla käyttää ..." . Enkä oo kertaakaan käyttänyt. On ja pysyy kiinni.

AC

Maddis

Onko C5:ssa paljonkin ko. ominaisuuksia joita ei uskalla käyttää? ;)

Itselläkin C5 break enkä ole takalasia aukassut. Tosin, auto kerkes olla useamman kuukauden ennen kuin edes moisen aukeavuudesta sain tietää. Ihmettelen vain miten voi olla noin vaikeaa saada homma toimimaan. Elektroniikkaharrastajana haluttais itse korjata tuo, mutta katsoo nyt.

C5 Shadow

LainaaOnko C5:ssa paljonkin ko. ominaisuuksia joita ei uskalla käyttää?
Tuo takalasi on ainoa josta on juttua kuulunut.

Xanteri

Mulla toimi edellisessä C5:ssa (-03) takalasi moitteetta, ja käytinkin sitä jonkin verran. Pikkupussukat ja -tavarat tuli heitettyä monesti lasiluukusta sisään...koin sen helpommaksi, nopeammaksi ja kevyemmäksi käyttää kuin avaamalla koko luukun. Lisäksi monesti kaupan parkkihallissa tuli peruuteltua niin liki seinää, että koko luukku ei mahtunut aukeamaan. Silloin lasiluukku oli kätevä (toki eihän siitä kovin isoja kasseja viitsi punnertaa sisään). Talvella tuli myös sellaisia tilanteita eteen, että takapuskurin päälle oli muodostunut jäätä niin paljon, että luukku ei suostunut aukeamaan raapimatta jäähän. Silloin lasiluukku oli kätevä.

Toki ilmankin tuota "hienoutta" pärjää vallan mainiosti, eli ei tämä nyt mikään fanaattinen puolustuspuhe ollut tuon lasiluukun puolesta. Nykyisestä kulkineesta en oo muuten edes kokeillut, että aukeaako luukku vai ei. Täytyypä huomenna tempaista se auki, katotaan meneekö enää ikinä takaisin kiinni ;D

TeeKoo

Takalasi kerran takuuna korjattu (vm -02).

Ihan kätevä mökkireissulla, kun pysähdytään. Koira takaluukussa, ikkuna auki, koira saapi raitista ilmaa eikä hyppää ulos. (Leonberginkoira, 60 kg, säkä 70 cm)
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

lkaant

Mulla johdon liitin nykäisty irti! Ei aukee enää.. :)