C5 - Mitä moottoriöljyä ?

Aloittaja rado, marraskuu 28, 2006, 10:15:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Yvette

Mobilin 5W-30W oon käyttänyt vuoden päivät. Ei ole tullut sinä aikana yhtään antipollutionilmoitusta. Johtuuko öljyistä vai ei, en tiedä, mutta samassa pysyn.

Alpo Kieppi

Mitäs mieltä täällä on joukkue suodattimista, alkuperäinen vai kotimainen tarvikefiltteri? Itse olen hakenut merkkikaupasta alkuperäisen. Tosin ainakin evoluutiokoneessa vaihdetaan pelkkä paperiosa vaan joka rajaa pois aika monta vaihtoehtoa.
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Alpo Kieppi - huhtikuu 01, 2012, 14:24:06
Mitäs mieltä täällä on joukkue suodattimista, alkuperäinen vai kotimainen tarvikefiltteri? Itse olen hakenut merkkikaupasta alkuperäisen. Tosin ainakin evoluutiokoneessa vaihdetaan pelkkä paperiosa vaan joka rajaa pois aika monta vaihtoehtoa.

Alkuperäinen tai hyvälaatuinen tarvikesuodatin. PSA ei tee suodattimia, joten tarvike se Purflux tai Bosch mikä lieneekin tavallaan on.

Citikka99

Suomessa valmistetut Teho ja M-suodattimet todettiin viime vuonna TM 20/2011 testissä paremmiksi pudistusteholtaan kuin Purflux.  Molemmat suomalaiset olivat kolmen parhaan joukossa. Puhdistusteholtaan Teho oli paras.
Merkistä riippumatta suodattimet kannattaa vaihtaa riittävän usein.  Jos suodatin tukkeutuu päästää se ohoivirtausventtiilin kautta likaisen öljyn kiertoon kuluttamaan moottoria.
Omassa C5 käytän ympäri vuoden Mobilin Formula 1 ESP 5W- 30 öljyä. Xantussa Teboilin Diamont 5W - 40. Xantulla on ajettu hieman yli 200000 km. Öljyt ja suodattimet vaihdetaan molempiin 10000 km:n välein. Kumpikaan ei kuluta öljyä. Molempien moottorit ovat pysyneet puhtaina.

M.M.A

Omaan 2L bensa vitoseen olen kerran kokeillut Mobil1 5W50 ja Valvoline MaxLife 5W40 öljyjä, nykyään olen laittanut vain Total Quartz 9000 5W40 öljyä, ei siihen mitään erityistä syytä ole, onpahan sitikkaöljyä ainakin. Tuntui nuo muutkin sopivan aivan hyvin, ei siis ongelmia ainakaan öljynkulutuksen kanssa. Tosin vaihdan 10000km välein. Suodattimeksi laitan yleensä "alkuperäisen" Purfluxin tai kotimaisen M-Filterin.

sipale

Ja mulla kanssa täräytti parikertaa antipöpöä,ja naputti sillee hassusti.Moottorissa 13k ajetut Delphi 5w40 litkut.Nyt sitten hain kokeeks liqui moly 5w30 mallia top tech 4300.
Huomenna vaihtelen,ja kassellaan miten meneepi..

kehvelin hyvin kilistys kaikkosi,ja nyt poistuu itikka ilman pööpöilyä
C5 break 2.0i A  Xsara Picasso

C52.2

Aikaisempaan vuodatukseeni lisäys/korjaus: Jos kone on diesel, ja varsinkin hiukkasloukulla, öljyksi vähätuhkainen Total Quartz Ineo tai tuo  vastaava Mobil.

Ves_ku

Mistä Totalia saa? Motonetistä sai, muttei enään.

vibes

"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

hyper

Onkos kukaan kokeillut GM Dexos2 5w-30 öljyä, bensakoneisessa kakkoskoppaisessa tai vastaavan motorin omaavassa kulkineessa? Kiinnostaisi tuo öljy kun on vain 19,90e Puuilossa 5L purkki. 5w-30 ilmeisesti sinänsä toimisi mutta onko tuosta ooppelin öljystä ranskalaiseen?  ???
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Geijo

Kylläpä porukka käyttää kalliita öljyjä autoissaan. Tuohon omaan peliin pitäisi varmaan kanssa vaihtaa öljyt. Itse käyttänyt aina Teboilin öljyjä. Meinasin laittaa Teboilin Gold S 5W-40 öljyt sisään. Maksoi 16.90€ 4-litran pönikkä öljyä. Tuolla on veivattu jo niin paljon että ihan sama mitä litkua sinne koneeseen tunkee.

vibes

Omalla noin 18000 km vuotuisella ajosuoritteella mikään öljy ei ole kallista oikeasta paikasta ostettuna.

Veholta kerran kysyin, neljän litran kannu Mobilin Super 3000 olisi maksanut 120 e. Se oli kallista :D

kaselin

Ihan mikä luokitukset täyttävä käy niitä on käytetty ja pelittäny ok vaihdellaan 10000km välein suodatin lukien mukaan ajo kun on vähän pätkä semmosta.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

tttt

Ite kun puolitoistavuotta sitten ostin C5:den (vm -05, bensa) vaihdoin mobilin öljyt. Jouduin vaihtovälillä lisämään 2 litraa. Käytin sitten sen jakohihnanvaihdossa ja samalla vaihdettiin öljymerkki totaliin. Noilla ajettu 21tkm (joo, pitäisi jo vaihtaa, ensi viikolla voisi ehtiä) ja olen lisännyt 1/2litraa. Onko eroa sitten öljyssä vai sattumaa, mutta Totalia meinasin laittaa nyttenkin. Ainoa harmi, ettei sitä myydä juuri missään.

vibes

^Omat kokemukset Totalista edellisen C4:n kanssa ovat samansuuntaisia. Toisaalta oma öljynkulutuksen seuranta on kyllä kaukana tieteellisestä tarkkuudesta, mutta tuntuis sitä vähemmän kuluvan silti.

kaselin

Mitä tieteellisyyttä siinä tarvitaan eikö mittatikusta näe jos tarvii lisätä?
C5 break 1.8 -03,

vibes

Näkee toki. Tarkoitin tuolla sitä, etten ole noista lisäämisistä pitänyt kirjaa. Niinpä tuo öljynkulutuksen väheneminen Totalilla on enemmän mutua.

kaselin

Joo eipä sitä kirjaa tuu pidettyä kun sillä ei oo merkitystä omakin kinneri syöpi vähän öljyä ja lisätään tavittaessa. ^-^
C5 break 1.8 -03,

Jarppa

Eikös Totalin ja Castrolin öljyt ole ihan samaa tuotetta?

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Jarppa - marraskuu 19, 2012, 20:52:28

Jos näin on, ihan uusi tieto ainakin minulle.

hyper

Lainaus käyttäjältä: Pasis - marraskuu 20, 2012, 09:17:04
Lainaus käyttäjältä: Jarppa - marraskuu 19, 2012, 20:52:28

Jos näin on, ihan uusi tieto ainakin minulle.

Niin en minä ainakaan googlettamalla löytänyt väitteelle mitään tukea... eri firmoja ovat.

Mutta takaisin omaan kysymykseeni, ilmeisesti kukaan täällä ei ole kokeillut GM:n öljyä sitikassa/pösössä?
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

kaselin

Oon kokeillu ihan samanlaista kun muutkin öljyt. mitä eroa pitäs huomata??
Ostan aina edullisinta luokitukset täyttävää miksi maksaa puolet enemmän öljyistä?
C5 break 1.8 -03,

Megaman

Just vaihoin öljyt. En enää nykyisin muuta anna kuin 0W-30 lirua tolle koneelle.
Nostimet ei jäykemmillä öljyillä pelaa kylmänä, vaan alkaa pötpöttämään "tön-tön-tön-tön" se sanoo, ennenkuin kone lämpiää. Ja yli 15 tkm ei kannata kuvitellakkaan vaihtoväliä venyttää. Ajoin juuri 18 tkm ja pötpötti. :)

Kippasin samalla koneeseen purkillisen Bardahl Engine Tune Up & Flush litkua vanhan öljyn sekaan ja käyttelin tunnin verran.

Nyt 0-keleillä lähtee taas ekalla käymään ja jää myös käyntiin. Vanhoilla öljyillä hörähti ja tokalla jäi käymään.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

kaselin

Taitaa olla pienet öljyreijät C5sen välyksentasaimissa itellä eka kerran antipölly kun sammutin ja starttasin uudelleen käyntiin alko pöpöttään ja antipööly ilmesty, muuten ei tee moista 5W30 öljykin ois parempaa näin "talvikeleille" ja huuhtely tekis hyvää myös.
C5 break 1.8 -03,

hyper

Lainaus käyttäjältä: kaselin - marraskuu 20, 2012, 12:13:08
Oon kokeillu ihan samanlaista kun muutkin öljyt. mitä eroa pitäs huomata??

No jos vaikka öljynkulutus olisi suurempi tai pienempi kuin jollain toisella öljyllä... tai moottorin käyntiääni.
Castrolin 5w-40llä ainakin venttiilit äänteli enemmän kuin ennen vaihtoa koneessa olleella öljyllä (jonka valmistajaa en tiedä kun oli edellisen omistajan jäljiltä)  ja öljyäkin tuntui kuluvan enemmän.  Toista kertaa en tuohon koneeseen Castrolia kaada. Veholla laittoivat viimeksi Mobilia ja sillä on toiminut jonkun verran paremmin.

Lainaa
Ostan aina edullisinta luokitukset täyttävää miksi maksaa puolet enemmän öljyistä?

Jokainen tyylillään mutta minä ainakin yritän valita sellaisen öljyn jolla moottori toimii hyvin.