Kirjoittaja Aihe: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat  (Luettu 166136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #375 : Maaliskuu 26, 2018, 11:57:33 »
Epäluotettavat automekaanikot vihaavat tätä laitetta! ;D

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Y7mkUMsm8HQ

http://specialoffer.cardoc.ltd/cms/fi/root/cardoc/promotional/gray?affid=1&utm_source=Facebook&utm_campaign=fi_cardoc

Tokmannilta saa vastaavan tökkelin joka pelaa Torquen kanssa, hintaan 24 €. Että kukahan tässä on epäluotettava?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 427
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #376 : Maaliskuu 26, 2018, 12:04:24 »
Mutta kun tossa on 50% alennusta ja Tokmannilta ei saa alennusta!
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 916
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #377 : Maaliskuu 26, 2018, 12:08:04 »
ebaysta saman saa kolmella eurolla  8)
https://www.ebay.co.uk/p/Bluetooth-Mini-Elm327-Obd2-II-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-CD/1448140242?iid=291932994775&opts=opick

Mikäs tuon cardocin hinta on? Menin jo niin pitkälle, että kyseltiin luottokortin numeroa, mutta hinnasta ei ollut puhetta :D Toki 50% alennusta ja ilmaiset toimituskulut...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #378 : Maaliskuu 26, 2018, 12:32:32 »
Olikos se 44,99 € ?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 258
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #379 : Maaliskuu 26, 2018, 12:37:59 »
Noiden halpispalikoiden kanssa kannattaa olla hieman varovainen, kaikki ne käytännössä perustuvat johonkin halpispiirisarjaan jonka kiinalaiset ovat kopioineet aidosta asiasta joskus kauan sitten bugeineen päivineen. Yhteensopivuus ja toimivuus siis vaihtelee, piirisarjan versiosta riippuen ja sitä taas ei yleensä myyjät mitenkään mainosta, saattavat jopa valehdella että on uusin versio vaikka tosiasiassa ei olisikaan. Kannattaa goolailla asiaa ennen ostopäätöksiä, hakusanoiksi vaikka elm327 versions ja bugs...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #380 : Maaliskuu 26, 2018, 18:06:22 »
Hetken ehdin ihmetellä mutta en löytänyt kohtaa mistä voisin sopeuttaa tuon kaken ?
oisko tuohon kellään apuja antaa?
Kerro tarkemmin mitä olet tekemässä. Onko sulla sellainen kake, joka on autossa jo toiminut vaiko ihan uusi?

Uuden paritukseen tarvitset turvakoodin (auton papereissa, jos ei ole niin marmorilta) ja kaikki käytössä olevat avaimet ja kaukosäätimet.

Jos paritus on jo tehty ja on muuten vaan mykkänä, niin käännä virrat päälle, pidä lukkonappia 10sek pohjassa, ota avain pois ja pitäisi toimia.

Eli tilanne seuraava:
Autoon kaksi kappaletta avaimia, toisessa kauko-ohjain mallia sämpylä/C5
Tuo kake toimii fyysisesti kun testattu laitteella millä voidaan vain todeta että signaali liikkuu

Ei ole tietoa onko toiminut milloin viimeksi autossa. Ostin auton joku aika sitten eikä minulla ainakaan ole toiminut.
turvakoodi siis dealerila ?
Eli menenkö kohtaan missä sopeutetaan avaimet(tässä vaiheessa kysyi tuota koodia mitä minulla ei toistaiseksi ole)

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #381 : Maaliskuu 26, 2018, 18:07:10 »
lisäyksenä vielä että tuo nappi pohjassa virrat päälle temppu mikä oli myös autodatalla ei toimi..

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #382 : Huhtikuu 06, 2018, 08:17:30 »
No niin!
Lexiaa taas käpistelty toisen kerran ja saatu pitkän kaavan kautta kaukossädin toimimaan..

Kaasuläppäkotelokin saatiin sopeutettua.

Nyt kun painaa kaasua ei enää kierrokset ensin nouse ja tämän jälkeen laske..

Vielä jossakin vaiheessa se vakkarin asennus :)

Poissa Sit-iikka

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #383 : Huhtikuu 07, 2018, 13:55:37 »
FAPLite löytää Tokmannin DriveLooper-palikan. C5 I 2.0 bensa vm. 2004:ssa tunnistuu ECU ja löytyy vikakoodeja pari kpl. Ne sai nollattuakin, joskin toinen tuli takaisin: "P0485 Status of the fan assembly. Short circuit to negative. Short circuit to positive. Open circuit." Oliskohan flektin etuvastukset taas... Tosin FAPLitessä on pari fan-testiä, ja ne meni molemmat läpi. Eka testissä kuului matalaa suhinaa. Toka testissä samaa matalaa suhinaa, joka sitten äkisti yltyi kovaääniseksi. Flekti siis toiminee ok virheestä huolimatta, mutta mitähän koodiin tuumaa katsastusmies?

Tuossa Lite-versiossa on asetuksissa Injection:ECU tai Gearbox:ECU. Ohjelma löytää vaan tuon ekaksi mainitun. Oliskohan täysversiossa enempi ECUja, mua kun kiinnostaisi esim. nuo turvatyynyt? Vai mitenkähän homma toimii? Auton "Airbag fault" -vika on vielä tallella (korjaamolla luettu koodit), mutta FAPLite ei sano ko. asiasta mitään. Niille vissiin on omat ecunsa...

Vaimon Xsara Picasso 1.6 bensa vm. 2006:ssa ohjelma antoi vaan ilmoituksen 'Unsupported ECU'. Aika kummaa, kun kyseessä on ainakin Euroopassa hyvin suosittu citikka-malli. Ja harmi, koska olisi pari-kolme oikkua ihmetyksen alla.

-iik

Citroën C5 2.0I SX Berline 2004
Citroën Xsara Picasso 1.6 2006
-
Ekkönää rääkkääkkää sitä sitikkaa? No rääkkäänhän mää, ekkönää nää...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 258
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #384 : Huhtikuu 07, 2018, 16:54:13 »
Tuossa Lite-versiossa on asetuksissa Injection:ECU tai Gearbox:ECU. Ohjelma löytää vaan tuon ekaksi mainitun. Oliskohan täysversiossa enempi ECUja, mua kun kiinnostaisi esim. nuo turvatyynyt? Vai mitenkähän homma toimii? Auton "Airbag fault" -vika on vielä tallella (korjaamolla luettu koodit), mutta FAPLite ei sano ko. asiasta mitään. Niille vissiin on omat ecunsa...

Vaimon Xsara Picasso 1.6 bensa vm. 2006:ssa ohjelma antoi vaan ilmoituksen 'Unsupported ECU'. Aika kummaa, kun kyseessä on ainakin Euroopassa hyvin suosittu citikka-malli. Ja harmi, koska olisi pari-kolme oikkua ihmetyksen alla.

On mahdollista että se drivelooper-palikka ei tue kaikkien vikakoodien lukemista tai on siinä määrin buginen ettei lukeminen vain onnistu.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #385 : Kesäkuu 03, 2018, 01:44:52 »
Löytyykö Cactuksen OBD portista kierrosluku, jos tökkää Torquen kiinni? Itsellä kun ei ole kokemuksia PSA-konsernin kulkineista, niin löytyykö kuinhyvin tietoa /arvija OBD-portin kautta? Esim. ahtopaineet, kierrosluku, öljyn lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 258
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #386 : Kesäkuu 03, 2018, 09:59:03 »
Löytyykö Cactuksen OBD portista kierrosluku, jos tökkää Torquen kiinni? Itsellä kun ei ole kokemuksia PSA-konsernin kulkineista, niin löytyykö kuinhyvin tietoa /arvija OBD-portin kautta? Esim. ahtopaineet, kierrosluku, öljyn lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila?

En ole kokeillut mutta luulisin niin, kierrosluvut ja lämpötilat ovat ihan standardin mukaista obd-informaatiota mikä pitää pystyä lukemaan standardilaitteilla.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break