Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki  (Luettu 28311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bende

  • Vieras
C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« : Huhtikuu 09, 2011, 15:01:59 »
C4 Picasso 2.0 BMP, vm.07, ml. 70 000 km. Vaihdelaatikon laakerit hajosivat, vaihtoon menee akseleiden päätylaakeita,yksi ryhmäpakka, tiivisteet, tasauspyörästön laakerit ja painelaakeri. Onko jollain muulla tapahtunut samaa (mutta myyjä olisi suostunut sopimaan asian)? Minun tapauksessa asiaa alkaa neuvotella kuluttajaneuvoja ja todennäköisesti asia menee sitten ajallaan kuluttajariitalautakuntaan, koska näkemyserot maksajasta ovat todella suuret. Yritän nyt tämän foorumin kautta saada tietoa, miten yleinen ko. vika on ollut BMP laatikoissa. Jos sinulla on ollut samanlainen ongelma, niin voisitko kommentoida palstalle...  :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2011, 15:01:44 kirjoittanut PicassoHDI »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #1 : Huhtikuu 09, 2011, 15:05:28 »
En ole vastaavaa ennen kuullut. Olisiko ollut öljyt vähissä.

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #2 : Huhtikuu 09, 2011, 15:09:51 »
Ei ollut öljy vähissä, laakereissa ei sinisyyttä

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 168
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #3 : Huhtikuu 09, 2011, 15:49:51 »
Minulla ei ollut BMP laatikko, mutta 1.6HDi Xsara Picasso vm 2006 manuaaliaskista synkronointi oli 40 tkm kohdalla sökö.En muista menikö käytetyn auton takuuseen,vaiko auton takuuseen.Veho korjasi eikä tullut kuluja. Sunkronoinnin lisäksi laakereita oli uusittu. Ainoa harmi oli etä tuli ensin väärät osat ja auto seisoi liki 2 vkoa korjaamolla, tosin Veho lainasi mulle odottelun ajaksi mesen.

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2011, 15:56:23 »
Minulle löivät 2100 euron laskun, jota en nyt hevin niele

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2011, 16:13:08 »
Kauanko on aikaa auton ostosta ja liikkeestä kait ostettu ?

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #6 : Huhtikuu 09, 2011, 16:16:59 »
Uutena ostettu Jyväskylän Autobestiltä vuonna 2007. Maahantuoja lupasi korvata 244 euroa ja liike "hyväntahtoisesti" saman verran.

Poro-

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2011, 13:12:43 »
Uutena ostettu Jyväskylän Autobestiltä vuonna 2007. Maahantuoja lupasi korvata 244 euroa ja liike "hyväntahtoisesti" saman verran.

Kuullostaa kyllä varsin perinteiseltä Autobestiltä. Itse en asioisi kyseisessä puljussa ikinä jos ei olisi ainoa huoltosopparille kelpaava paikka tässä kylässä. Etevimmät Googlettelijat löytävät firman taloustiedot netistä, ei kovin hyvin mene.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #8 : Huhtikuu 20, 2011, 11:36:24 »
Mitkä olivat oireet ennen kuin veit autosi korjattavaksi? Omassa BMP:ssä on viime aikoina kuulunut jotain "ylimääräistä", eli sellaista outoa kihinää keulan alueelta. Ajo sujuu normaalisti mutta pieni pelko on p:ssä, mitä jatkossa seuraa. Tässä vaiheessa tekisi mieli laittaa auto kiertoon ja tarvittaessa vaikka vaihtaa merkkiä. Ei neljän vuoden ajon jälkeen vielä laatikkoon saisi tulla mitään vikaa. Jos vain voisit kertoa autosi oireista ennen remppaa, niin olisin kiitollinen.
Itse asiassa kolme ja puoli vuotta meni lähes ilman vikoja, mutta sitten niitä alkoi tulla. Itse en kyllä jaksaisi teettää laatikkoremppaa ja maksaa siitä 20%:a auton nykyisestä hyvityshinnasta.

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2011, 15:27:44 »
Se alkoi epämääräisenä vinkumisena. Vinkuminen vaan voimistui ja kuului selvimmin yli 40 km vauhdissa. Lopulta kuulosti vaimealta sirkkelin tapaiselta ääneltä. Ensin luulin, että joku hihna vonkuu pakkasella, mutta se vaan jatkui pakkaskauden jälkeen ja paheni. Silloin vein sen heti huoltoon.
Loppujen lopuksi jouduin maksamaan korjauksesta 700 euroa, mikä on kyllä paljon viasta, jota ei pitäisi tulla lainkaan. Eniten ihmetytti maahantuojan/tehtaan asenne. He pesivät kätensä jutusta alun alkaen. Lasku sitten jäi jälleenmyyjän ja asiakkaan maksettavaksi, vaikka virhe oli lähtöisin tehtaalta. Jotenkin jäi kuva, että maahantuojaa ei kiinnostanut lainkaan asia, eivät suostuneet edes keskustelemaan asiasta minun kanssa.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #10 : Huhtikuu 24, 2011, 18:48:38 »
Omassa äänet tulivat eka kerran kovien pakkasten jälkeen. Nyt on sen verran lisää kokeiltu ja testattu, että yli 80 kmh:n vauhdissa ääni tulee esille joko kiihdytettäessä tai moottorilla jarruttaessa. Itse asiassa ensiksi epäilin etupyörän laakereita, mutta nyt äänilähteen paikka ja äänikin kuullostavat erilaiselta. Ei nyt vielä reilut 100 tkm:n ajetulla autolla pitäisi laatikossa mitään vikaa olla. Paitsi että sitikassa kaikki on mahdollista. Ajattelin ajella vielä normaalisti. Sitten kun ääni on niin paha, että ei kärsi kuunnella, vien sen pajalle. Tai vähän ennen sitä vaihtoon ;D

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2011, 11:32:14 »
Hassu juttu, mutta minäkin luulin aluksi pyörän laakereita. Sitten hihnaa. Ääni tuntuu tulevan kuitenkin kuljettajan puoleiselta puolelta. Tuon vian pystyy muuten paikallistamaan vaihdelaatikon öljystä. Tosin kun en ole oikein korjausihminen, niin en tiedä, pitääkö moottori irroittaa pelkän vaihteistoöljyn vaihtamiseen.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #12 : Huhtikuu 25, 2011, 20:22:31 »
Sen verran paljon alkaa olla omassa nelkussa kulumisesta johtuvaa laitettavaa tulossa, että tarkkaan kannattaa harkita, pitääkö autoa ja kuinka pitkään. Vielä siitä saa jonkun verran vaihdossa mutta parin vuoden päästä ei saa kuin muutaman tonnin. Reilut pari vuosikymmentä merkin kanssa on edetty. Taas on usko lujilla ja merkin vaihto on lähempänä kuin aikoihin. Valitettavasti.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #13 : Huhtikuu 28, 2011, 21:48:13 »
Ensi viikolla lasketaan robottinelkusta vaihteiston öljyt ulos ja katsotaan, löytyykö sanomista. Jos löytyy, niin sitten tapellaan myyjäliikkeen kanssa  >:(

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #14 : Huhtikuu 28, 2011, 21:59:37 »
Kannattaa ajaa uudet ohjelmat robottivaihteisto härveliin.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 809
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #15 : Huhtikuu 28, 2011, 23:30:59 »
Kannattaa ajaa uudet ohjelmat robottivaihteisto härveliin.
Mihinkäs se softa auttaa?
Tällä hetkellä 130 tuhatta ajettu ja toimii kuin uutena. Öljyt kerran vaihdettu. Vanhat oli vaihdettaessa kirkkaat. Ihan kuin uudet.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #16 : Huhtikuu 29, 2011, 18:51:15 »
Yritin etsiä jonkinlaista kuvaa BMP-laatikosta. Eipä tahdo löytyä helpolla. Tämä oli ehkä paras, mutta ei sekään ole mikään räjäytyskuva.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2011, 18:34:13 »
Omasta 2000km ajetusta C4 1,6 hdi BMP:stä tuntuu kanssa hajonneen jotain. Auto nykii 1500-2000rpm kohdalla rauhallisesti kiihdytettäessä, etenkin ylämäkeen. Parkkiin tullessa haisee kytkin. Onko nää todellakin näin surkeita vehkeitä ettei kestä ajoa. Myös C2 alkoi kytkin luistaa keväällä ja alle 30Tkm ajettu. Onko tähän uuteen C4 jotain softa päivityksiä jo? Saattaapi olla viiminen sitikka jos näihin ei löydy korjausta.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #18 : Huhtikuu 30, 2011, 19:15:51 »
Takuuaikana korjaus on helppoa, kun maksaja löytyy maahantuojasta. Mutta sen loputtua saakin tapella maksajasta. Ainakin minulle tämä on todella viimeinen ranskalainen auto, jonka aion omistaa. Nyt alkaa olla tila-autoissa ja citymaastureissa valinnanvaraa ja pidemmät takuuajat.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #19 : Toukokuu 01, 2011, 09:16:04 »
Omasta 2000km ajetusta C4 1,6 hdi BMP:stä tuntuu kanssa hajonneen jotain. Auto nykii 1500-2000rpm kohdalla rauhallisesti kiihdytettäessä, etenkin ylämäkeen. Parkkiin tullessa haisee kytkin. Onko nää todellakin näin surkeita vehkeitä ettei kestä ajoa. Myös C2 alkoi kytkin luistaa keväällä ja alle 30Tkm ajettu. Onko tähän uuteen C4 jotain softa päivityksiä jo? Saattaapi olla viiminen sitikka jos näihin ei löydy korjausta.

Nykiminen ja haju johtuu hiukkaspoltosta. Tai suuttimissa tai egr vikaa.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #20 : Toukokuu 01, 2011, 09:47:47 »

Omasta 2000km ajetusta C4 1,6 hdi BMP:stä tuntuu kanssa hajonneen jotain. Auto nykii 1500-2000rpm kohdalla rauhallisesti kiihdytettäessä, etenkin ylämäkeen. Parkkiin tullessa haisee kytkin. Onko nää todellakin näin surkeita vehkeitä ettei kestä ajoa. Myös C2 alkoi kytkin luistaa keväällä ja alle 30Tkm ajettu. Onko tähän uuteen C4 jotain softa päivityksiä jo? Saattaapi olla viiminen sitikka jos näihin ei löydy korjausta.

Nykiminen ja haju johtuu hiukkaspoltosta. Tai suuttimissa tai egr vikaa.


Toivotaan että se vika on tuo hiukkaspoltto. Se olisi kyllä mahdollista koska aina tota nykymistä ei tapahdu. Tosin vaimo ajaa autolla pääasiassa eikä kerro nykimisistä ei hajuista, luulaa niitä varmaan uuden auton ominaisuuksiksi.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #21 : Toukokuu 03, 2011, 17:41:13 »
Robotti taisi saada synninpäästön tällä kertaa. Öljyt vaihdettiin, vanhat oli puhtaat-ei siis valittamista sen suhteen. Mutta sitä ujeltavaa ääntä ei ole saatu paikallistettua. Huolto selvittää asiaa  :-\

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 461
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #22 : Toukokuu 03, 2011, 17:55:25 »
Moi, jos se ääni kuuluu vedätettäessä että moottorijarrutuksella on se todennäköisesti vaihdelaatikosta johtuvaa(vetopyörästö). Itselläni ainakin on samat äänet mutta sanoisin että noin 15 omistamastani sitikasta tai pösöstä on kuulunut ainakin 10 samat äänet mutta koskaan ei ole hajonnut. Samat äänet kuuluu kyllä monesta muustakin merkistä mutta kun niitä rupeaa seuraamaan ne tuntuvat kovilta mutta kun unohtaa niitä ei huomaakaan. Tosin öjlyllä tuntuu olevan hieman merkitystä ääniin.

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #23 : Toukokuu 03, 2011, 20:18:44 »
Juuri tätä itsekin epäilen. Äänet on toisaalta sitä luokkaa että ulina kuuluu radion äänen yli häiritsevästi. Sitä ei voi olla huomaamatta vaikka haluaisikin. Vertaisin ääntä pari miljoonaa ajetun mersun perän ulinaan. Tai sitten loppuunajetusta linja-autosta kuuluvaan mekkalaan. Jos sitikassa on vasta 120 tkm mittarissa, pitäisin k.o ääntä asiaan kuulumattomana.

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 461
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #24 : Toukokuu 04, 2011, 16:19:04 »
Tuntuu kohtuuttomalta, itselläni ei kuulu ainakaan kuutosvaihteella juuri ollenkaan. Pahiten ehkä jossain 40-80 vauhdissa olisko silloin 3-5 vaihde päällä. Sen voisi tietysti testata ajelemalla manuaalivaihteilla. Aikaisemmin oli xsara hdi jossa vollotti ainakin 2 ja 3 vaihteilla etenkin moottorijarrutuksella.