Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki  (Luettu 28260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 160
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #25 : Toukokuu 04, 2011, 21:01:56 »
Manuaalivihteisista autoistani BX:ni aikoinaan ominaista voimansiirron jollottelua piti. Xsara ja Xsara Picasson voimansiirto ei ole jollottanut. Synkronointi petti Xsara Picassosta.Minä kun olen luullut että BMP6 on murheeton loota.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #26 : Toukokuu 04, 2011, 21:12:15 »
Robotti on lähes sama laatikko kuin manuaalilaatikko. Vähän noissa on ongelmia ollut.

Bende

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #27 : Toukokuu 05, 2011, 11:17:13 »
Omasta autosta jäi nyt ulinat pois, hieman pitää laatikko vielä ääntä. Mutta sekin varmaan häviää, kunhan tulee kilometrejä lisää.
Nyt on enää sisätilalämmitin ja ajovalojenpesin rikki. Toisesta varmaankin on muoviratas rikki (puhaltaa pakkasella maksiminopuedella pelkkää kylmää) ja pesinmoottori hajosi sadekuurolla (alijäätynyttä vettä, sulake vaihdettu). Hieman kyllä ihmetyttää ranskalaisen auton laatu... :-(

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #28 : Toukokuu 05, 2011, 20:59:02 »
Laatu tai sen puute on meikäläistäkin ihmetyttänyt. Vuodesta -88 olen sitikalla ajanut ja yhdestäkään ei ole laatikko pettänyt tai edes pitänyt ylimääräistä ääntä. Tämä robottilootakin saa ehkä turhaan syyt päällensä. Nimittäin robotti kyllä toimii mutta laatikko ulisee. Siellä lootassa on varmaan joku tai jotkut laakerit pettämässä. Toisaalta, vaihtaakohan tuo robotti kovilla pakkasilla ikäänkuin väkisin? Pakkasilla se muuten kyllä pelasi ihan hyvin. Mutta nämä viat pistävät miettimään. Perinteisessä manuaalissa kun tuntee käteen pakkasen vaikutuksen laatikon öljyihin ja vaihtotapahtuma "automaattisesti" tapahtuu varovaisemmin käyttäjän toimesta.

Oman auton laatikon korjaus on nyt selvitysvaiheessa. Odottelen kutsua pajalle, jolloin vahinkojen suuruus selvitetään. Mitä sitten löytyykään.


C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #29 : Toukokuu 10, 2011, 18:38:11 »
Asia on sen verran edennyt että kysäisin uuden vaihteiston hintaa maahantuojalta. Listahinta uudella on kohtuulliset 5400 euroa. Tehdaskunnostettu onkin sitten halpa kuin ranskanleipä, vain 3200 euroa. Turhaan siis murehdin, luulin kalliiksi remontiksi  :P Tiedä sitten, jos pojat pajalla ottavat vanhasta huonot osat pois ja uudet tilalle,  mitä sitten kustantaa  ??? Hinta saattaa pompsahtaa, tai sitten ei.

Tästä voisi joku vääntää huumoria, että sitten jatkossa joka neljäs vuosi uusi loota autoon. Vaan taitaapa olla jonkun toisen murhe se.

Ps. Odottelen käskyä auton viemisestä korjaamolle. Palaan asiaan myöhemmin  :o

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #30 : Toukokuu 11, 2011, 19:43:18 »
Robotti taisi saada synninpäästön tällä kertaa. Öljyt vaihdettiin, vanhat oli puhtaat-ei siis valittamista sen suhteen. Mutta sitä ujeltavaa ääntä ei ole saatu paikallistettua. Huolto selvittää asiaa  :-\

Siis juuri äskettäin tarkasteltuna vaihteisto öljyt olivat kirkkaat (ei partikkeleita laakerielementeistä öljyn seassa) ja nyt sitten hajosi vaihteisto laakerivaurioon? on se kyllä jännä..

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #31 : Toukokuu 11, 2011, 19:47:31 »
Autolla ajetaan vielä. Ei siis ole kajahtanut vielä. Mutta ääni on sitä luokkaa että radiota ei tarvi kuunnella. Ja jos ajaa ikkunat auki niin tuntuu kuuluvan ulos asti...Maahantuojalle ja huollolle on sanottu, että auto on koko ajan ajossa siihen asti, kunnes menee pajalle. Vaan eipä heillä tunnu olevan kiirettä remppaan (odottelen kohta kolmatta viikkoa kutsua pajalle). Eli siis ajetaan. Jos laukeaa, niin hinuri saa viedä sitten.

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #32 : Toukokuu 11, 2011, 19:56:15 »
Asia on sen verran edennyt että kysäisin uuden vaihteiston hintaa maahantuojalta. Listahinta uudella on kohtuulliset 5400 euroa. Tehdaskunnostettu onkin sitten halpa kuin ranskanleipä, vain 3200 euroa. Turhaan siis murehdin, luulin kalliiksi remontiksi  :P Tiedä sitten, jos pojat pajalla ottavat vanhasta huonot osat pois ja uudet tilalle,  mitä sitten kustantaa  ??? Hinta saattaa pompsahtaa, tai sitten ei.

Tästä voisi joku vääntää huumoria, että sitten jatkossa joka neljäs vuosi uusi loota autoon. Vaan taitaapa olla jonkun toisen murhe se.

Ps. Odottelen käskyä auton viemisestä korjaamolle. Palaan asiaan myöhemmin  :o


No mitä vaihteistossa sitten on rikki?, mitkä on ne yo. viestissäsi mainitsemasi ns:"huonot osat"?

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #33 : Toukokuu 11, 2011, 20:37:38 »
Viittaan aikaisempiin kommentteihini, että edelleen auto odottaa korjaamolle pääsyä. Kai siellä jotain rikki on kun laatikko pitää samanlaista ulinaa kuin liikennelaitoksen loppuunajettu bussi tai vanhan mersun perä. Kysymys onkin siitä, laitetaanko tilalle tehdaskunnostettu laatikko vai puretaanko nykyinen ja vaihdetaan uutta osaa tilalle. Tarvittavista osista minulla ei ole hajuakaan. Ja tietysti vielä selvitetään, mikä on eri vaihtoehtojen kustannusarvio.
Sehän tässä pinnaa kiristääkin, kun asiaa ei vielä(kään) ole saatu työn alle. Kaiken kaikkiaan vaihteisto on ulissut jo reilu pari kuukautta. Ja huoltoon asia on jo aikanaan kerrottu.

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #34 : Toukokuu 11, 2011, 21:05:41 »
Viittaan aikaisempiin kommentteihini, että edelleen auto odottaa korjaamolle pääsyä. Kai siellä jotain rikki on kun laatikko pitää samanlaista ulinaa kuin liikennelaitoksen loppuunajettu bussi tai vanhan mersun perä. Kysymys onkin siitä, laitetaanko tilalle tehdaskunnostettu laatikko vai puretaanko nykyinen ja vaihdetaan uutta osaa tilalle. Tarvittavista osista minulla ei ole hajuakaan. Ja tietysti vielä selvitetään, mikä on eri vaihtoehtojen kustannusarvio.
Sehän tässä pinnaa kiristääkin, kun asiaa ei vielä(kään) ole saatu työn alle. Kaiken kaikkiaan vaihteisto on ulissut jo reilu pari kuukautta. Ja huoltoon asia on jo aikanaan kerrottu.

Kaiken kaikkiaan jännä tarina, raportoi heti kun tiedät lisää viasta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 127
  • Peukkuja: 23
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #35 : Toukokuu 11, 2011, 22:49:13 »
Välihuomiona, jaoin manuaalivaihteistoa koskevan keskustelun BMP-jutuista omaksi ketjukseen. Jäi vain tänne mainitsematta kun selain kaatui alta.

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,14943.0.html

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 460
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #36 : Toukokuu 27, 2011, 08:37:02 »
Mikä suodattimen näköinen mokkula on bmp laatikon alla, siinä päässä on ruuvikanta ikäänkuin öljynsuodattimessa?

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #37 : Toukokuu 27, 2011, 18:05:16 »
Auton laatikosta on nyt sitten löytynyt pari viallista laakeria. Joku sivuakseli ja sen laakerit oli ihan finaalissa (sisäkooli oli pahan näköinen). Ei sieltä vieläkään löytynyt metallia öljyn seasta. Tosin niillä ei montaa viikkoa ajettukaan. Seuraavaksi alkaa kasaus. Toivotaan, että ulina jää pois. Ainakin sen aiheuttaja löytyi. Toivottavasti asiaan suhtaudutaan maahantuojalla asiallisesti. Odotan jotain (rahallista) vastaantuloa tässä asiassa. Muuten...

Tarina jatkuu  :?

Beppe

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #38 : Maaliskuu 02, 2012, 12:42:38 »
C4 Grand Picasso, 2.0 BMP, vm.2008, n. 70 000 km. Vaihdelaatikon laakerit rikki. Vaihteistoöljyssä metalli lastuja. Huoltoaika varattu tulevalle maanantaille. Kustannusarvio n. 2100 EUR. Työn kesto n 16 h. Oireina vinkuminen vasemmalla puolella, voimistuu > 40 km/h.  Vehon/maahantuojan/valmistajan  huoltojärjestelmä tunnisti oireen heti kun  auton valmistusnumero oli syötetty ja ehdotti vikaa ensiö ja toisio akselin laakereissa. Vian tunnistus nimenomaan vaihteistoöljyn lastujen perusteella. Eli tuttu vika. Kuinka yleinen vaiva on kysymyksessä? Miten valmistaja, maahantuoja ja vähittäismyyjä ovat suhtautuneet asiaan? Kuinka kustannukset hoidettu? Eihän noin pienillä kilomterillä vaihdelaatiko voi hajota. Haisee selvälle materiaalivialle ko. laakerisarjassa tms. Täällä palstalla keskusteltu samasta asiasta aiemmin. Miten tarinat päättyivät?

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #39 : Maaliskuu 02, 2012, 18:00:49 »
Todella harvoin edes kuulee Bmp6 vaihteiston hajonneen mekaanisesti, asiantuntijat kertoivat että on todella harvinaista sen hajoaminen, ko.vaihteisto on yksi varmimmista nykyajan ratkaisuista..teillä on käynyt nyt kyllä "paska stägä"

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #40 : Maaliskuu 02, 2012, 19:12:04 »
Yksi on korjattu. Taksikäyttöä reilut 200 tuhatta eikä öljyjä koskaan...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #41 : Maaliskuu 02, 2012, 21:27:19 »
C4 Grand Picasso, 2.0 BMP, vm.2008, n. 70 000 km. Vaihdelaatikon laakerit rikki. Vaihteistoöljyssä metalli lastuja.
Kyllä tuo taitaa olla aika tyyppivika, sillä olen asiasta kuullut jo joku aika sitten myös ihan toistakin kautta kaverilta joka noiden Picassojen kanssa on enempikin ollut tekemisissä :-\ Tuli vain puheeksi kun tuon 1007 2Tronic tuli taloon 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #42 : Maaliskuu 02, 2012, 22:56:27 »
Yksi on korjattu. Taksikäyttöä reilut 200 tuhatta eikä öljyjä koskaan...
Jaa tyyppivika... :-\
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #43 : Maaliskuu 03, 2012, 00:19:38 »
Kyllä on karmea tyyppivika tosiaan jos muutama on hajonnut.

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #44 : Maaliskuu 03, 2012, 08:37:41 »
C4 Grand Picasso, 2.0 BMP, vm.2008, n. 70 000 km. Vaihdelaatikon laakerit rikki. Vaihteistoöljyssä metalli lastuja.
Kyllä tuo taitaa olla aika tyyppivika, sillä olen asiasta kuullut jo joku aika sitten myös ihan toistakin kautta kaverilta joka noiden Picassojen kanssa on enempikin ollut tekemisissä :-\ Tuli vain puheeksi kun tuon 1007 2Tronic tuli taloon 8)

Hah, kieroutunut käsitys tyyppiviasta..

Käyppä tuolla lukemassa, niin ehkä käsityksesi tyyppivioista muuttuu vikkelään..

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
http://www.tuulilasi.fi/kysymys/vagn-14-tsi-moottori-ongelmat?page=2

Useita/toistuvia vakavia tyyppivikoja --> ketjuvikoja, turbovikoja, vaihteistovikoja ja mitä lie muita vikoja..(vähän ajetuissa autoissa), ja tämä kaikki vieläpä yhdessä suomalaisten suosikki merkissä,eikä siis pelkästään tuossa 1.4tsi:ssä , vw "luottopeli", siis osta se..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2012, 08:58:05 kirjoittanut Arskamalaattori »

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #45 : Maaliskuu 03, 2012, 09:09:30 »
Kuten sanoin, "tieto" on ns. toisen käden infoa :-[ Kaveri vain (kateellisena?) kommentoi tuota Pököäni ja mainitsi Picasson siinä ohessa että "Onneksi ei ole Picasso, koska niissä... Kaveriltakin siitä vaihdettiin aski jo... Ja toisellakin se jo..." :-\

Itse vain hirvittelen kuinka nuo komponentit kestää sitä jatkuvaa ropaamista. Manuaalilla tulla laskettelen isolla vaihteella moottorijarrutuksella risteykseen / valoihin /..., kunnes heitän vapaalle ja annan rullata loppumatkan. Mutta tuo robottihan nakkaa jatkuvalla syötöllä vain pienempää pesään => painelaakeria ja kytkinlevyä ropataan jatkuvalla syötöllä ja voimansiirtoakseliin kohdistetaan melkoisia voimasykäyksiä :-\ Ja Pökönkin ohjekirjasta katsottuna tuo manuaalin tapaan vapaalle nakkaaminen rullatakseni on nimenomaisesti kielletty ??? No tuota omaa kauhisteluani vasten onhan se aika helppo "niellä" nuo kaverin kommentit Picassosta kun kyseessä kuitenkin on hieman suuremmat voimat ja massat kuin tuossa Pökössä => varsin helppo kuvitella että robotin samankaltainen toiminta saattaa aiheuttaa pitkässä juoksussa ongelmia :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 160
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #46 : Maaliskuu 03, 2012, 09:16:20 »
Mielenkiintoista olisi tietää kuluttajansuojan kanta,eli onko 70tkm niin vähän ko laatikolle että korjauksen maksaminen ei kuulu kuluttajalle.Tampereella eräs autoliike ei ota dsg laatikolla varustettuja autoja vaihdossa vastaan.

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #47 : Maaliskuu 03, 2012, 09:25:57 »
Mielenkiintoista olisi tietää kuluttajansuojan kanta,eli onko 70tkm niin vähän ko laatikolle että korjauksen maksaminen ei kuulu kuluttajalle.Tampereella eräs autoliike ei ota dsg laatikolla varustettuja autoja vaihdossa vastaan.

Eivät muuten ota kovin yleisesti enää mitkään liikkeet, koskee myös koko vw:n Tsi-perhesarjaa...

Ps: Bmp6-Citikat kelpaa vaihdossa muitta mukinoitta kyllä :)

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #48 : Maaliskuu 03, 2012, 14:17:17 »
Itse vain hirvittelen kuinka nuo komponentit kestää sitä jatkuvaa ropaamista. Manuaalilla tulla laskettelen isolla vaihteella moottorijarrutuksella risteykseen / valoihin /..., kunnes heitän vapaalle ja annan rullata loppumatkan. Mutta tuo robottihan nakkaa jatkuvalla syötöllä vain pienempää pesään => painelaakeria ja kytkinlevyä ropataan jatkuvalla syötöllä ja voimansiirtoakseliin kohdistetaan melkoisia voimasykäyksiä :-\ Ja Pökönkin ohjekirjasta katsottuna tuo manuaalin tapaan vapaalle nakkaaminen rullatakseni on nimenomaisesti kielletty ??? No tuota omaa kauhisteluani vasten onhan se aika helppo "niellä" nuo kaverin kommentit Picassosta kun kyseessä kuitenkin on hieman suuremmat voimat ja massat kuin tuossa Pökössä => varsin helppo kuvitella että robotin samankaltainen toiminta saattaa aiheuttaa pitkässä juoksussa ongelmia :-\

Samaa mieltä, muutamaa olen kokeillut ja robotti runnoo pykäliä tosi rumasti päälle, hetkittäiset rasitukset laatikossa täytyy olla aika huimia, ihmettelen ettei noita hajoa enempää, tosin yli 200tkm ajetut on vielä harvassa joten aika näyttää....

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 807
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #49 : Maaliskuu 03, 2012, 16:06:58 »
Samaa mieltä, muutamaa olen kokeillut ja robotti runnoo pykäliä tosi rumasti päälle, hetkittäiset rasitukset laatikossa täytyy olla aika huimia, ihmettelen ettei noita hajoa enempää, tosin yli 200tkm ajetut on vielä harvassa joten aika näyttää....
Mielestäni ei BMP runno mitenkään. Kyllä se on kuski joka runnoo niitä kaasulla. BMP ei ole oikein sovelias niille, joilla on painava kaasujalka.
Omallani on nyt ajettu 160 tuhatta ja toimii kaikin puolin hienosti. Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu. Kerran on öljyt vaihdettu, jotka olivat kristallin kirkkaat.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56