C4 Picasso - Lämmityslaitteen teho

Aloittaja Jalamari 53, helmikuu 23, 2011, 09:04:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sitikkapuoskari

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Juksa

Lainaus käyttäjältä: Juksa - tammikuu 06, 2016, 20:40:45Omassani temppuilee puhallin välillä ettei eteen höngi mitään, mutta takapenkki toimii kyllä. Ongelma on satunnainen ja auto menossa sen takia huoltoon selvitykseen mikä vialla.

Puhaltimen toimiessa lämpötilat toimii mielestäni ihan ookoo.

Lainaus käyttäjältä: Tahma - tammikuu 06, 2016, 21:39:53
Kehtaatko laitta tänne ilmotuksen jos auto on saatu kuntoon Juksa?
Ja missä oli vika

Soittivat huollosta, puhaltimen moottorista mitä ilmeisimmin hiilet menny. Uusi moottori 250 euroa, todenäköisesti menee myyjän piikkiin, niin ei toinna ruveta pelkkiä hiiliä putsaileen/vaihteleen... :) Moottorin vaihto tapahtunee vko 3 alussa, joten sen jälkeen on kokemuksia, auttoiko asiaan.

Tosin heräilee kysymys, onko järjestelmässä omat moottorit eteen ja taakse, koska sinne taakse tulee ilmaa vaikka etupuhaltimet eivät toimi?

Exä - C4 PICASSO FARMARI - VAPAA-AIKA 2.0 HDi 138 FAP-hiukkassuodatin BVMP 6, robottivaihteisto, Exclusive, vm 2007

buusba

Onko kukaan laittanut tai yrittänyt laittaa jälkeenpäin tollasta sähkövastusta esim bensa-autoon? Tuleeko valmiit johdot lämmittimelle? Testerillähän sen saisi kytkettyä päälle.
Ei ole ite jaksanut/kerennyt tutkimaan omasta...
Nyt: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW VTI 120 -08

Ex: Peug. 308 SW Puretech 130 -14, Peug. 306 1,6 -98, Peug. 308 SW 1,6 HDI -10, Peug. 406 V6 GW -03, Peug. 206 1,4 -99, Citr. Xsara HDI -01, Peug. 406 V6 -98, Peug. 406 2,0 -98

jruoho

Moro,

Jollain ulkomaisella foorumilla joku oli asentanut sen PTC-vastuksen bensa-volkkariin. Siinä tapauksessa muistaakseni piti vetää piuhaa ohjain-boksilta, tökätä vastus paikalleen ja ohjelmoida vastus käyttöön. Linkkiä en jaksa etsiä :/
Harkitsin aikanaan samaa meidän kakkosautoon (Skoda Superb 1.4-koneella), mutta kun siihen kivirekeen ei kuitenkaan mahdu koko perhe niin en ole raaskinut (AVK pyytää niistä vastuksista niin kovaa hintaa)..

Jake

GC4P

Lainaus käyttäjältä: Juksa - tammikuu 14, 2016, 11:38:17
Lainaus käyttäjältä: Juksa - tammikuu 06, 2016, 20:40:45Omassani temppuilee puhallin välillä ettei eteen höngi mitään, mutta takapenkki toimii kyllä. Ongelma on satunnainen ja auto menossa sen takia huoltoon selvitykseen mikä vialla.

Puhaltimen toimiessa lämpötilat toimii mielestäni ihan ookoo.

Lainaus käyttäjältä: Tahma - tammikuu 06, 2016, 21:39:53
Kehtaatko laitta tänne ilmotuksen jos auto on saatu kuntoon Juksa?
Ja missä oli vika

Soittivat huollosta, puhaltimen moottorista mitä ilmeisimmin hiilet menny. Uusi moottori 250 euroa, todenäköisesti menee myyjän piikkiin, niin ei toinna ruveta pelkkiä hiiliä putsaileen/vaihteleen... :) Moottorin vaihto tapahtunee vko 3 alussa, joten sen jälkeen on kokemuksia, auttoiko asiaan.

Tosin heräilee kysymys, onko järjestelmässä omat moottorit eteen ja taakse, koska sinne taakse tulee ilmaa vaikka etupuhaltimet eivät toimi?

Just eilen vaihdoin omaani uudet hiilet.  :) Vajaa parikymppiä maksoi Aditassa, Helsingissä.

t.Rasmus

C4owner

Nyt on webasto asennettu ja lämpöä riittää. Sopivasti loppu pakkaset että ei tiedä auttoko samalla tehty ilmaus tuohon tyhjäkäynnin kylmyyteen. Ainakin pikku pakkasilla tulee nyt lämpöä myös tyhjäkäynnillä (ilman webastoa)

Juksa

Lainaus käyttäjältä: GC4P - tammikuu 17, 2016, 14:47:57

Just eilen vaihdoin omaani uudet hiilet.  :) Vajaa parikymppiä maksoi Aditassa, Helsingissä.

t.Rasmus

Siis vaihdoit itse vai vaihdatit? Minkälainen homma ja miksi vaihdoit, mitkä oli oireet?

Se voi olla kun merkkihuoltoon vie, niin ei ne ala siellä osaa eli tuulettimen moottoria korjaamaan, ei ole kannattavaa... :) Ja varsinkin kun itse en oo maksumiehenä, niin ei kiinnosta muu kuin se, että tulee kuntoon :D
Exä - C4 PICASSO FARMARI - VAPAA-AIKA 2.0 HDi 138 FAP-hiukkassuodatin BVMP 6, robottivaihteisto, Exclusive, vm 2007

GC4P

Lainaus käyttäjältä: Juksa - helmikuu 10, 2016, 21:48:59
Lainaus käyttäjältä: GC4P - tammikuu 17, 2016, 14:47:57

t.Rasmus

Siis vaihdoit itse vai vaihdatit? Minkälainen homma ja miksi vaihdoit, mitkä oli oireet?

Se voi olla kun merkkihuoltoon vie, niin ei ne ala siellä osaa eli tuulettimen moottoria korjaamaan, ei ole kannattavaa... :) Ja varsinkin kun itse en oo maksumiehenä, niin ei kiinnosta muu kuin se, että tulee kuntoon :D

Itse vaihdoin ja koska vanhat oli aivan loppu. Oireena oli puhaltimen hidas pyöriminen ja ajoittainen pätkiminen. Hommana ei hirveän paha mutta jos itse en olisi ollut maksumies, niin olisin antanut jonkun muun tehdä. Vaikka on toi kyllä tavallaan sairasta nyky-yhteiskunnassa, ettei mitään enää korjata vaan heitetään pois ja ostetaan uutta. Hiilien vaihto tossa kohtaa kun puhallin on kädessä ei ole enää kun parin minuutin homma..

t.Rasmus

kahe

Hiilet vaihdettu myös täälläkin pätkimisen takia ja lopulta lopetti pyörimisen. Vanhat poikki johdosta ja uudet juottaa siihen tynkään. Vaikea saada koko johtoa irti litistetystä kiinnittyksestään. Vaikkei ihan loppu olleet, niin jäykkä johdin jää kantamaan eikä päästä hiiltä pohjalle asti.

GC4P

Lainaus käyttäjältä: kahe - helmikuu 11, 2016, 16:35:49
Hiilet vaihdettu myös täälläkin pätkimisen takia ja lopulta lopetti pyörimisen. Vanhat poikki johdosta ja uudet juottaa siihen tynkään. Vaikea saada koko johtoa irti litistetystä kiinnittyksestään. Vaikkei ihan loppu olleet, niin jäykkä johdin jää kantamaan eikä päästä hiiltä pohjalle asti.

Itse juotin hiilien johdot suoraan vanhan johtimen kiinnityspisteen yläpuolelle irroittamatta vanhoja johdon rippeitä. Uusissa hiilissä oli kyllä reilusti johtoakin. Vanhat johdot vedin sivareilla juuresta poikki.

t.Rasmus

KariM

Lainaus käyttäjältä: timoxi - tammikuu 03, 2016, 14:28:08
C4 Picassossa, vm -08 1,8 koneella, on koko syksyn matkustamo pysynyt viileänä ja nyt pakkasten viimein tultua ei puhalla kuin kylmää. Lämpotila-asetuksella 20-28  astetta ei ole perstuntumalta vaikutusta kabiiniin tulevan ilman lämpötilaan. Autoon on vaihdettu kesällä 2014 merkkihuollossa jakohihnan vaihdon yhteydessä vesipumppu ja viime talvena ei tätä ongelmaa ollut.

Kelit ovat lämmenneet, mutta saitko auton lämpenemään kunnolla ennen talven loppua? :)

timoxi

Kabiinin lämpötilaa sain kyllä parannettua ihan huomattavasti. Alkuperäinen sähköisesti ohjattu termostaatti oli rikkoutunut runko-osastaan ja jousi piti termostaatin aina auki kuten yhtenä vaihtoehtona kylmyydelle epäilinkin. Tämä näkyy kuvassa termostaatin keskeltä havaittavassa päivänpaisteesta. Sähköohjattua termostaattia ei tuntunut löytyvän helposti mistään joten asensin ns. normaalin termostaatin. Gatesin tarviketermari asettui ongelmitta paikalleen. Samalla vaihdoin jäähdytysnesteet eikä järjestelmän ilmaaminenkaan tuottanut tuskaa. Tälläkin foorumilla varoiteltua vikakoodia ei ainakaan mittaritauluun ole ilmaantunut. Saa nähdä sitten seuraavassa katsastuksessa onko ecussa vikakoodia. Talven viimeisinä kylminä päivinä pystyi jo matkustamaan ilman karvahattua ja pilkkihaalareita. Kuumaksi ei kyllä autoa vieläkään voinut väittää.
DS5H -13, XM Break -95 (väliaikaisesti poistettu käytöstä), XM Berline -98 (harrasteajoneuvo), C4 Picasso -08, C4 VTR Coupe -05, C5 2.0 Break -06.

KariM

Hyvä homma :) Pienehköltä näyttävä vuoto termostaatissa tekee kyllä suuren vaikutuksen, kokemusta on siitä itsellänikin.

Patuc

Mistä nuo hiilet voi ostaa/tilata, merkki/malli/osanumero/jotain?

Omassa pätkii välillä puhalluksen pois pelistä kans. Tarkoitus viikonloppuna kaivaa puhallin esiin ja tutkiskella. Oliko se nyt kuskin jalkatilassa siis?

Patuc

Toisessa hiilessä ei ollut kovin montaa milliä jäljellä. Voisiko se olla syynä muutamaan otteeseen tapahtuneeseen tuulettimen toimimattomuuteen? En siis ole perillä noiden toimintaperiaatteesta.

7x7mm näytti olevan hiilten koko, jos joku tuota tietoa joskus kaipaisi.

Entä se vastuspaketti? Yleensähän täydellä teholla toimii, jos vastus rikki. Mutta tietääkö kukaan varmaksi ranskattaresta? Automaatti-ilmastointi. Ja minulla siis ei toimi millään teholla silloin, kun tuo vika on päällä.

Ja kolmas asia, kuinka kevyesti tuon pitäisi pyörähtää? Jos kädellä pyöräytän, niin ei pyörähdä kokonaista kierrostakaan. Toinen laakeri kai siinä päässä, koitin siihen silikonispraytä.. mutten tiedä miten turbiini on kiinni, en uskaltanut voimalla vetää? Siellä varmaan laakeri toisessa päässä myös.

kahe

Mulla se hiilen pätkä kanitti sinne koloonsa ja pätki välillä käytössä. Uusien hiilien kanssa menty kohta jo vuosi. Hiilten metsästys oli myös itsellä ongelma.

Juska

Mulla meni vuoden kun putsaili ja rasvaili. Syksyllä alkoi taas jumittelemaan ja lähti käyntiin kun nyrkillä löi vänkärin jalkotilaan. Soitin sitten paikalliseen tarvikkeeseen ja listalla ei ollut puhallinta mutta kun kaivoin puhaltimen koodit esiin niin löytyi tilaamalla ja maksoi n. 200e. Just samanlainen kuin alkuperäinen mutta oli hiottu sitikan logot pois. :)

Ainakin mulla C4GP:ssä ei ole etuvastusta vaan ohjainmoduli puhaltimessa kiinni.
Citroën Berlingo 1.2 2017
Citroën C3 1.0 2015

Patuc

Saitko Juska propellin kokonaan irti, vai rasvailitko vain sieltä sähkömoottorin päästä?

Jos hakkaamalla korjaantuu, on yleensä hiilet menny sanovat.
Nyt mulla uudet hiilet haettuna, pitääpä alkaa vaihtelemaan.

Juska

Lainaus käyttäjältä: Patuc - marraskuu 06, 2016, 13:55:43
Saitko Juska propellin kokonaan irti, vai rasvailitko vain sieltä sähkömoottorin päästä?

Jos hakkaamalla korjaantuu, on yleensä hiilet menny sanovat.
Nyt mulla uudet hiilet haettuna, pitääpä alkaa vaihtelemaan.

Ei sitä saane purettua ehjänä kokonaan. Paineilmaa ja rasvaa laitoin sähkömoottorin päästä minkä sain. Tyypillisesti alkoi kuumalla kelillä pätkimään kun vissiin ohjainyksikkö lämpesi liikaa aloituksessa. Myös auton asento vaikutti, keula ylemmäs pysäköitynä jäi herkemmin jumiin. Hiiliä oli vielä jäljellä tuossa.
Citroën Berlingo 1.2 2017
Citroën C3 1.0 2015

Patuc

Ourait. Kiitos vastauksista. Nyt on uudet hiilet paikallaan. Motonetistä sai 7.9mm hiiliä, olisi kai mennyt ihan sellaisenaankin, hieman hioin ohuemmaksi. Ja lyhyemmäksi.

Aika näyttää, korjaantuiko vika. Ainakin vielä puhalln toimi, remontista huolimatta!

Tahma

Jaahas, pakkasten tultua samat ongelmat jatkuu.
Sisällä melkein yhtä kylymä kun ulkona.

Kuinkas hankala se lämppärin kenno on vaihtaa?

Saako vaihdettua purkamatta koko kojelautaa?

eju

Olisko seuraavasta apua ?
Minulla, C4 Hatcback:issä, on routamatto alhaalla ja keskellä Motonetin kiinnikkeillä ja konepellissä on 4:llä peltiruuvilla putkieriste tuulihaan takana koko matkalla.
Mietiskelin eilen ku auto käydä ronksutti kaupan parkkipaikalla, että mitä toi turbo mahtaa sanoa ?
On mukava mennä lämpimään autoon !
Mulla oli kuskin ovi lukossa.

Onko C4:ssa muuta konstia lukita auton ovet kuin ikkuna auki ja lukitus napista ovet lukkoon ja sit ikkuna ulkopuolelta kiinni ja sisään mennään vara-avaimella ?
Tietenkin kannattaa harkita konepellin aukasemista raolleen, jos käy niin, ettei saakkaan ovea auki, niin saa ainakin auton sammumaan pahvilapulla eli suljetaan turbolle menevä ilma.
Niin ja kannattaa varmistaa, että lukko toimii, koska monessa se on jumissa !

Tahma

Tuli tehtyä mielenkiintoinen havainto:
-Puhalluksen suuntaus tuulilasille ja tulee pelkkää kylmää suuttimilta.
-Puhallus keskialueelle ja tulee hieman lämmintä mutta ei kuumaa.

Onkohan mahdollisesti kyse läppien jumiutumisesta?

Ohessa linkki prittien C4foorumille. (ei varmaan näy, kun pitää olla rekisteröitynyt sivuille)
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.18