Kirjoittaja Aihe: C5 - Takapää laskee itsestään  (Luettu 26340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #50 : Joulukuu 16, 2007, 10:55:16 »
Sorry kun tällai puutuun asiaan vaikken mitään apuva antaa osaakaan, mutta tällainen "vikaantunut, vuotava" sylinteri tai useampikin kiinnostaa voisi. Ihan Pelle-Peloton-meiningillä, tutustumisvaiheessa mielellään kahvikorvauslinjalla, ehkä pullan kanssa...

Jos siis esim C5-03 (tai tietenkin joku muukin) tulee vaihtamaan/vaihdattamaan takasylintereitä, niin yhteydenotosta kiitollinen olisin. Tämä kyseinen nimimerkki vaan sattui silmään tuon JMT:n maininnan takia.
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 617
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #51 : Joulukuu 16, 2007, 11:21:22 »
Terve

Tuo perän vajoaminen korjaantuu kyllä vain pumppuyksikön vaihdolla !  :x
Muutaman auton kokemus vastaavasta viasta . 
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #52 : Joulukuu 16, 2007, 16:22:37 »
Mulla edellinen Cvitonen pudotteli perää. Syyksi selvisi vuotava takajousisylinteri, joka kuulemma on kohtuullisen yleinen vika, niin kuin Ego tuossa aiemmin jo totesikin.

c5-03

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #53 : Joulukuu 16, 2007, 16:42:53 »
Tutkailin ja pähkäilin pumppua ja tulin siihen tulokseen että vika oltava pumpussa. Pumpusta lähtee 2 pilliä, säiliöön tulee 1 jonka tukin, silti vuotaa säiliöön, pakko vuotaa pumpun läpi. Pumppua en silti aio vaihtaa. Ajatuksissa laittaa pilliin takaiskuventtiili. Kirjottelen sitten toimiiko joskus vuodenvaihteen tienoilla. Ps onko kukaan kokeillut moista.

Jasse

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #54 : Joulukuu 16, 2007, 16:58:35 »
Multa löytys autotallista pummpu josta sähkömoottori on päästäny savut pihalle, runko lienee ehjä. Tarkoitus oli tutkia se joskus mutta kun on ollut niin paljon kaikkea muutakin niin voisin varmaan luopua siitä korvausta vastaan :)

Croisette

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #55 : Joulukuu 16, 2007, 19:29:52 »
Jasu: nyt kun asiasta mainitsit, niin olempa tuollaisen yhden vuotaneen sylinterin sivuun laittanut, tarkempi tutkimus sille vaan jäi tekemättä, pitäisköhän luovuttaa se sinulle  :) Tai sitten tietenkin voitais tuota joskus ihmetellä vaikkapa yhdessä.

Poissa cxtuning

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • bx sport turbo, xantia v6 activa
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #56 : Joulukuu 16, 2007, 20:31:53 »
ei sitten ollutkaan kaikkea vaihdettu..

Ekana kannattaa tarkistaa ne takasylinterien ohivuodot(siis vuoto paluupuolelle).

aika varmasti vika sylintereissä.....     

kymmeniä sylintereitä  vaihtaneena voi todeta!!!!!!

c5-03

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #57 : Joulukuu 16, 2007, 21:17:15 »
Eikös se säiliöön tuleva pilli ole paluu, vaikka sen tukkii ei vaikuta mitenkään, eikä vuoda sylinterinkumeihin.
Tarkemmin ajatellen ei taida takaiskuventtiilin laittokaan auttaa, ei taida sen jälkeen toimia auton lasku alas.
Eli kalliiksi taitaa tulla.

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 617
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #58 : Joulukuu 16, 2007, 22:31:53 »
Jaa...

Minäkin olen vaihtanut kymmeniä sylintereitä vitosien takapäähän !!!
Mutta vain sen vuoksi että vuotavat LDS:sää lattialle !!
Takapään vajoaminen ei ole niissä ollut oireena !
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Poissa cxtuning

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • bx sport turbo, xantia v6 activa
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #59 : Joulukuu 17, 2007, 20:29:10 »
niin... sehän on tosi vaikea katsoa sylinterien ohivuodot
Eli säiliöstä korkki auki 
sitten auto pyörät maassa(normaalissa ajoasennossa)paluuletkut irti sylinterien päästä  ja katsoo tuleeko nestettä sylinteristä päin tiputtamalla.. ja se sylinteri on rikki josta tulee nestettä!!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2007, 20:30:23 kirjoittanut cxtuning »

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #60 : Joulukuu 17, 2007, 23:01:46 »
Jaa...

Minäkin olen vaihtanut kymmeniä sylintereitä vitosien takapäähän !!!
Mutta vain sen vuoksi että vuotavat LDS:sää lattialle !!
Takapään vajoaminen ei ole niissä ollut oireena !
Komppaan täältä, C5:set ei tapaa sylinterien vuodon takia putoilla, yleensä on korkeudensäätöpotikka rikki tai jopa joskus hydrauliyksikössä häikkää.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #61 : Joulukuu 22, 2007, 14:51:44 »
Mulla auton perä putosi sylinterin vuodon takia, mutta vasta pidemmän seisomisen jälkeen. Sylinterin korjauksen jälkeen ei enää putoa.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #62 : Joulukuu 22, 2007, 16:19:33 »
Mulla auton perä putosi sylinterin vuodon takia, mutta vasta pidemmän seisomisen jälkeen. Sylinterin korjauksen jälkeen ei enää putoa.

Sama täällä. Parin tunnin sisään putosi perä meikäläisellä (vasen takajousisylinteri vuoti).

anateus

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #63 : Tammikuu 23, 2008, 09:44:08 »
Mikähän mahtaa vaivata kun perä tipahtaa parkissa maahan. Kun lyö käyntiin niin nousee ylös. Tuntuisi myös olevan vähän turhan korkea maavara tuossa nyt?

rado

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #64 : Tammikuu 23, 2008, 16:54:31 »
Tuntuu että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika :-\

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 834
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

andre

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #66 : Tammikuu 23, 2008, 17:16:07 »
Tuntuu että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika :-\

Höpö höpö se mikään ominaisuus ole. Vika löytynee ehkä takasylintereistä jotka eivät pidä painetta.
Minkähän ikäinen auto on kyseessä ja paljonko on kilometrejä mittarissa?

rado

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #67 : Tammikuu 23, 2008, 17:17:19 »
Tuntuu että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika :-\

Höpö höpö se mikään ominaisuus ole. Vika löytynee ehkä takasylintereistä jotka eivät pidä painetta.
Minkähän ikäinen auto on kyseessä ja paljonko on kilometrejä mittarissa?

Miksei taka-akselin varaajapallosta?

anateus

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #68 : Tammikuu 24, 2008, 09:01:40 »
Tuntuu että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika :-\

Höpö höpö se mikään ominaisuus ole. Vika löytynee ehkä takasylintereistä jotka eivät pidä painetta.
Minkähän ikäinen auto on kyseessä ja paljonko on kilometrejä mittarissa?

Auto on 2004 ja mittarissa 140 tkm. Mukava lasku varmaan huollosta huomenna: jakohihnan vaihto, huolto, automatic gear faultia valittelee toisinaan aamuisin ja perä laskee... Saa nähdä hävisikö nyt väli jonka yritin "säästää" kun vaihdoin S80:en tähän. Volvon laatikko aloitti ensikiukuttelunsa ja hintarvio tehdakunnostetusta laatikosta asenettuna oli 5000 eur, väliraha neljävuotta uudempaan ja 100 tkm vähemmän ajettuun farmariin (tähän sitikkaan) 3000 eur. no kestihän tuo peräti 20 tkm, pääseepä taas työkaverit kuittaileen.

Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #69 : Tammikuu 24, 2008, 10:44:12 »
Miksei taka-akselin varaajapallosta?

C5:ssa ei ole taka-akselilla mitään ylimääräisiä painevaraajia. Ja eikä se ylimääräinen pallo ole Xantiassakaan koskaan perän laskeutumiseen/laskeutumattomuuteen vaikuttanut. Väärä käsitys "vajoamisenestopallosta" on ilmeisesti tullut siitä kun se aikoinaan tuli Xantiaan vajoamisenestoventtiilien yhteydessä.

Jeth

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #70 : Tammikuu 24, 2008, 13:49:21 »
Joissakin C5:ssa on ollut tuota A. Citroenin mainitsemaa takajousisylinterin vuotoa, joka aiheuttaa perän putoamisen. Siitä kannattaisi aloittaa.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #71 : Tammikuu 29, 2008, 11:55:16 »
Tuntuu että se on enemmänkin ominaisuus kuin vika :-\

Höpö höpö se mikään ominaisuus ole. Vika löytynee ehkä takasylintereistä jotka eivät pidä painetta.
Minkähän ikäinen auto on kyseessä ja paljonko on kilometrejä mittarissa?

Jepujee, eli tuo se oli vika omassani taannoin, osia taakse vaiheltiin, silloin auto oli juuri hiukan yli 2 vuotias ja ajettu jotain 25 tonnii.
Nyt mittarissa 50 tonnia, takalasi vaihdettu kerran, nykyinen pysyy kiinni kun piuhat revin luukun sisältä irti, nykii tasakaasulla, laatikko temppuilee välillä(öljyt vaihdettu), välillä tuntuu myös tehot kadonneen, ym, ym.

Suoraan sanoen kilometreihin ja käyttöön nähden paska auto. 

Poissa vili20

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #72 : Tammikuu 29, 2008, 21:33:21 »
Minulla oli viime kesänä sama vaiva et perä tipahti muutaman tunnin jälkeen alas.Vein auton huoltoon ja sanoivat että toisessa takasylinterissä on ohivuotoa, joten sylinterin vaihto 185 euroa. ja se on siinä.

anateus

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #73 : Tammikuu 31, 2008, 09:07:03 »
Sylinterit vuotavat, 130 eur/kpl + vaihto. Laatikkoon pitää vaihtaa ohjasuventtiili yksikkö, osat 821 eur  :-\ Autolla ikää kolmevuotta ja kilsoja 140 tkm. Huolto pelkästään maksoi 768 eur, ei merkkiliike. Elämä on. Onneksi myyjäliike laittaa tuon laatikon kuntoon ilman erillistä tappelua. Nyt taas säästellään hetken aikaa, että saadaan nuo sylinterit vaihdettua.

Löytyisiköhän jostakin kohtuu hintainen, hyvä ajettava, pieniruokainen riittävän iso farkku ja ennenkaikkea kestävä. No tuo autokuume aina mukavasti helpottaa kun katselee noita hintoja ja lompakkoa...

C5BA

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #74 : Tammikuu 31, 2008, 17:52:07 »
Näyttää siltä, että tuohon automaattilaatikkoon saa vaihtaa n. 100 tuhannen välein tuon ohjausyksikön, tai hydrauliikkayksiköksikin kutsutun osan. Minulla nimittäin ensimmäinen vaihdettiin n. 110 tuhannen kohdalla vaihtoautotakuun piikkiin ja nyt, 1,5 vuotta ja n. 100 tuhatta myöhemmin laatikko meni kerran vikatilaan. Veho vaihtoi osan takuuna koska osilla on kahden vuoden takuu. Olisi maksanut töineen 1200 €. Kyselin muutamasta automaattivaihteistokorjaamosta mitä he tekisivät vastaavassa tilanteessa ja mitä maksaisi. Mielenkiintoista että yksi korjaamo ilmoitti osan ja vaihdon maksavan heillä 1500 €, eli enempi kuin Veholla. Pari muuta kertoi että ei osaa tarvitse vaihtaa, sen voi puhdistaa ja homma maksaisi 500-600 € öljyineen. Eli AL4 on muuten hyvä ja kestävä laatikko mutta 100 tuhannen välein saa varautua 500- 1500 € huoltoon. Toisaalta minun kilometreillä se menee Vehon varaosatakuun piikkiin tällä rytmillä.
Muutoin täytyy kehua Vehon palvelua, eivät yhtään nikotelleet takuun suhteen vaikka auto on jo nelivuotias ja yli 200 tuhatta ajettu. Myös palvelu oli nopeaa, vajaassa kolmessa tunnissa hoitivat koko homman.
Muutoin en ainakaan tällä kokemuksella pääse vielä moittimaan C5 kalliiksi ylläpitää, siitä menee pyörän laakereita ( minulta molemmat edestä ja toinen takaa) mutta ne ovat aika halpoja vaihtaa. Itse vaihdan öljyt ja suodattimet niin eipä muuta juuri tehdä tarvitse. Katsotaan nyt, miten jatkossa menee. Ne paljon puhutut sähköviat ovat minun autoa karttaneet koska mitään ongelmia ei ole ollut.