Sitikoiden laatu

Aloittaja Rojekti, joulukuu 21, 2010, 14:28:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rojekti

Sitikat ovat paskoja. Ne valmistetaan huonoista komponenteista ja ranskalaiset insinöörit eivät osaa juurikaan mitään tehdä. Sähköviat vaivaavat ainakin minua päivittäin. Käyn viikoittain ammattihuollossa, jossa paskiaiset repivät viimeiset rahani. Xantia oli hirveä vikatikki ja kun vaihdoin seevitoseen niin kyllähän vitutti, voi pojat. Suosittelenkin kaikkia erityisen paljon karttamaan sitikoita, koska ne ovat kauheita romuja. Niitä kun näkee tien päällä niin sääliksi käy. Moottorit hajoavat 200tkm jälkeen ja öljy valuvat pihalle tämän tästä. Pallot halkeilevat ja tuntuma tiehen on niin tiessään, ettei ajaa pysty: on kuin kelluisi ilmalaivalla Saturnuksen ilmakehässä. Jos rengas puhkeaa, sitä ei huomaa ennen kuin vasta rekan alta koristessa. Pohja ruostuu, pakoputket putoilevat ja hydrauliikka tuottaa päänvaivaa. Ikkunat avautuvat itsestään ja sähköviat kukkivat kuin kevätkielot. Kyllä pojat raivostuttaa ajella sitikalla.

Suosittelen muitakin sitikkamiehiä jakamaan tätä ilosanomaa. Asia on nääs niin, että ilman sitikkaan kohdistuvia epäluuloja, joutuisimme maksamaan helvetin hyvistä autoistamme tuplahinnan. Koska niitä vihataan ja kartetaan Suomessa, saamme kaiken puoleen hintaan. Uuden sitikan hinta putoaa nopeasti murto-osaan ja joku joka tietää kuinka näppärä sitikalla on ajaa, voi sen siitä sitten ostaa paljon halvemmalla kuin vastaavan kivireen! Voi pojat, puskaradio on hyvä keksintö. Istukamme siis Esson kahvipöytään ja kirotkaamme koslamme helvetin alimpaan kerrokseen. Sitten ajellaan hymyssä suin paksu lompakko taakkanamme.
XM 1990 2.0i, C4 2015 130 1.3 puretech

Pasis

^ Ei se uusien autojen hintaan paljonkaan vaikuta vaikka niitä kuinka paljon itse haukkuisi ja jälleenmyyntihintahan on olematon jo muutenkin.  ???

Teuski

Lainaus käyttäjältä: Pasis - joulukuu 21, 2010, 14:58:47
^ Ei se uusien autojen hintaan paljonkaan vaikuta vaikka niitä kuinka paljon itse haukkuisi ja jälleenmyyntihintahan on olematon jo muutenkin.  ???

Mä olen aina miettinyt, että mikä ihme siinä pakasta vedetyssä autossa on niin hienoa, että ihmiset ilosta hihkuen ostavat ihan uusia autoja. Arvo putoaa ekan parin vuoden aikana niin paljon, että ei tuossa tunnu olevan mitään järkeä. Jonkunhan ne autot on kuitenkin käytettävä että niistä käytettyjä tulee :)

Ei saa vetää herneitä nenään, mutta minä en ainakaan sitä käsitä mikä siinä upouudessa on oikeasti niin viehättävää. No okei, joidenkin on saatava näyttää naapurille että on millä mällätä, mutta kuka hemmetti ostaa uuden sitikan kun se naapuri kuitenkin nauraa partaansa ajellessaan maailman parhaalla korollallaan :D
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Seppo

Täällä päin on naapureilla ihan uusiakin sitikoita, älkää nyt vaan kukaan
neuvoko että uuden auton ostamisessa ei ole järkeä.

Muuten käytettyjä ei saisi mistään :)

c52007

Ostan aina autoni uutena,milloin mitäkin merkkiä.Tälläkerralla oli sitikan vuoro,eikä se ole ollut yhtään huonompi,kuin muutkaan omistamani merkit. Sitäpaitsi,mistä niitä käytettyjä saisi,jos kukaan ei ostaisi niitä uutena? HÄH!!!

pakkotoisto

Lainaus käyttäjältä: Teuski - joulukuu 21, 2010, 15:03:38
Ei saa vetää herneitä nenään, mutta minä en ainakaan sitä käsitä mikä siinä upouudessa on oikeasti niin viehättävää. No okei, joidenkin on saatava näyttää naapurille että on millä mällätä, mutta kuka hemmetti ostaa uuden sitikan kun se naapuri kuitenkin nauraa partaansa ajellessaan maailman parhaalla korollallaan :D

Ei näyttämisen halu, vaan se, että se auto on juuri sellainen kuin itse haluaa. Sen voi myös pitää juuri sellaisessa kunnossa kuin itse haluaa, eikä tarvitse ihmetellä vaihtoautokarsinan mitä mielenkiintoisemmilla tavalla pskottuja vaihdokkeja. Yritä sieltä sitten etsiä helmeä pskan joukosta. Ei löydy!

Ei muuten kiinnosta naapurin ajatukset meikäläisen autovalinnasta, eikä mua kiinnosta muiden valinnat. Pitäisikö kiinnostaa?

Megaman

^

Lainaus käyttäjältä: Teuski - joulukuu 21, 2010, 15:03:38
Ei saa vetää herneitä nenään,

Osu ja uppos tossa ylempänä... ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Rojekti

Juu no jokuhan ne uutena aina ostaa, itse en ostaisi. Miettii vaikka traktorimarkkinoita. Uusi ihmevaltra maksaa 200 tonnia. 1500h ajettu maksaa .. alle 100 tonnia?! Kyllä se säästää joka nipistää. Itse kuulun käytettyjen kanssa leikkiviin.

En ota kantaa uusien ostohintohiin mutta aiai nämä käytettyjen hinnat ovat aika lailla kohdillaan  :)
XM 1990 2.0i, C4 2015 130 1.3 puretech

Foranamo

Käytetyn ostossa keksin vain yhden huonon puolen, pitää odottaa kovin kauan että saa haluamansa mallin käytettynä, jos se on vasta lanseerattu. Eipä tämmönen korkeakouluopiskelija mitään uuden auton ostosta kyllä tiedä, ettei sen puoleen.

OT: Oli se luojan lykky että luin aloitusviestistä toisenkin kappaleen, meinasin jo peikoksi väittää :)

Teuski

Lainaus käyttäjältä: pakkotoisto - joulukuu 21, 2010, 16:38:54
Ei näyttämisen halu, vaan se, että se auto on juuri sellainen kuin itse haluaa. Sen voi myös pitää juuri sellaisessa kunnossa kuin itse haluaa, eikä tarvitse ihmetellä vaihtoautokarsinan mitä mielenkiintoisemmilla tavalla pskottuja vaihdokkeja. Yritä sieltä sitten etsiä helmeä pskan joukosta. Ei löydy!

Kyllähän mä sen ymmärrän, että siihen upouuteen autoon saa just ne varusteet jotka haluaa, mutta saa niistä kyllä sitten maksaakin. Sillä rahallahan saisi vaikka jonkun DS:n tai SM:n vaikka ei varusteita itse pääsekään valitsemaan :D

Sitikkapuoskari

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Teuski

Kyllähän tuon yhden viestin ihmeen selväksi trolliksi haistaa, mutta tuo varustejuttu oli ihan asiallinen argumentti kuitenkin :)

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Teuski - joulukuu 21, 2010, 20:45:47
Kyllähän tuon yhden viestin ihmeen selväksi trolliksi haistaa, mutta tuo varustejuttu oli ihan asiallinen argumentti kuitenkin :)

On ja samoin tuo, että se on sitten tasan niin hyvin pidetty kuin itse pitää.

Vasta-argumenttinä tietenkin tuohon toiseen olisi se, että harmittaa vallan vietävästi kun marketin parkkiksella sitten joku kolhii, ensimmäiseen se, että eihän niillä varusteilla mitään tee, kun menevät rikki kumminkin?  ;D

Lyhen elämäni aikana olen kuitenkin oppinut, etten voi todellakaan ymmärtää, edes käsittää kaikkia ihmisten tekemiä valintoja, on niin eritavalla ajattelevia ihmisiä, etten voi ymmärtää heidän valintoja, kuvittelen kuitenkin naiiviuttani, että jos annan toiselle mahdollisuuden omaan valintaan saan myös itse tehdä oman valintani.

Preferenssit vaihtelevat ja toiselle pätevä argumentti on toiselle varsin yhdentekevä seikka.

Mun tuo tonnin pommi on itselleni täysin riittävä, mutta tiedän ihmisiä jotka eivät suostu edes sen kyytiin, eihän siinä ole kuin pari pientä ulkonäköseikkaa valtavirrasta poikkeavasti ??? Niin ja se, että se toimii nykyisellään mainospostin välivarastona + epämääräisen rojun sijoituspaikkana ;D ;D

Jallu

Uudessa autossa on uuden auton haju. Se on se juttu.  :)

Ps. Ei siinnä mitään järkeä ole, mutta jos autot ostettais vaan järkiperustein, níin
tääkin olis joku Dacia palsta.  ;D

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Jallu - joulukuu 22, 2010, 08:52:11

Ps. Ei siinnä mitään järkeä ole, mutta jos autot ostettais vaan järkiperustein, níin

Uuden auton hajua saa nykyään pullosta :D

Järkiperusteissakin voi olla erilaisia painotuksia, esimerkiksi kunnollinen huolto, kun noita nykyvehkeitä on vähän hankalempi itse huoltaa, niin tuhoton määrä purkamista pikkuhommassa.

Turbodiesel automaatti oikeasti toimivalla nelivedolla on aika haastava löytää, vaikka se useille Suomalaisille olisi ehkä se järkevin kulkine, ehkä liikennevaloistakin pääsisivät liikkelle tasaisesti ja heti kun valo vaihtuu  ;D
Tosin ei auta uuttakaan ostaa, ei ole paljoa järkevissä hintaluokissa moisia, Subarulla taisi olla joku ja sitten meneekin Saksalaisiin kivirekiin, joista vain osassa on oikeasti toimiva neliveto ja yleensä aika kova hintalappu.

Sitikka ei tarjoa sellaista järkevää, ehkä enemmänkin toisenlaista järkevää.

Teuski

Lainaus käyttäjältä: jtbo - joulukuu 22, 2010, 10:24:59
Turbodiesel automaatti oikeasti toimivalla nelivedolla on aika haastava löytää, vaikka se useille Suomalaisille olisi ehkä se järkevin kulkine, ehkä liikennevaloistakin pääsisivät liikkelle tasaisesti ja heti kun valo vaihtuu  ;D
Tosin ei auta uuttakaan ostaa, ei ole paljoa järkevissä hintaluokissa moisia, Subarulla taisi olla joku ja sitten meneekin Saksalaisiin kivirekiin, joista vain osassa on oikeasti toimiva neliveto ja yleensä aika kova hintalappu.

Subarun diisseleitä i näköjään valitettavasti saa automaatilla :(
Edellisen mallin Legacy-farkku olisi vielä pirun hyvän näköinenkin ja subarun dieselissä on kivat saundit :)

portos

Lainaus käyttäjältä: Jallu - joulukuu 22, 2010, 08:52:11

Uuden auton hajua saa nykyään pullosta :D

Järkiperusteissakin voi olla erilaisia painotuksia, esimerkiksi kunnollinen huolto, kun noita nykyvehkeitä on vähän hankalempi itse huoltaa, niin tuhoton määrä purkamista pikkuhommassa.

Sitikka ei tarjoa sellaista järkevää, ehkä enemmänkin toisenlaista järkevää.

Citikka ei tarjoa järkevää joo, mutta aika lähelle pääsi Audi. Kävin kojettemassa A6 3.0TDI Quattro automaattia ilmajousilla, meni mukulakivellä mukavammin kuin Xantia. Ja xXantiassa on uudet pallot edessä ja takana paineistetut etc. Toki hintaakin oli 20 xantian verran, mutta...  :)

Megaman

Järkiperusteissakin voi olla erilaisia painotuksia

Ja kaikilla ei ole rittävää kokemusta käytetyn ostosta, joten on helpompaa hakea kaupasta se uusi, jossa on myös kunnollinen takuu. Ei tule niin suurta pettymystä, pääasia että finanssiasiat on kunnossa.

Ite olen ostanut 4 käytettyä autoa nettiautoa hyväksi käyttäen ja turha renkaanpotkiminen on jäänyt historiaan. Xantian ostin jopa hieman riskillä, kun myyjä toi se mulle kotipihaan keskisuomesta. Kaupat syntyi ja oli todella hyvä yksilö.

Omat järkiperusteet, eivät uuden auton ostoa suosi. En nää järkeä olla velkaa autosta monia kymmeniä tuhansia ja merkkiin katsomatta arvonlasku on murheellista katseltavaa, huolloista ja niiden hinnoista puhumattakaan. Sitten kun lakkaa köyhtymästä tai tienaisi vaikkapa 50 t € vuodessa, voisi uuttakin harkita max. 20-30 tonnin kärryä.
Autoilu ja autot ylipäätään on toki itselle mieluinen ja kiinnostava asia, mutta prioriteetiltaan ei kuitenkaan mikään must. Tunnen kyllä kavereita joille auto on nro1 ja sitten tulee vasta muut asiat. Tunnen myös kavereita, jotka voisivat ostaa sen uuden menopelin ilman lainoja, mutta jostain syystä rääkkäävät itseään karmeilla, lahoilla, turvattomilla rakkineilla... ;D

Oma C5 maksoi 3 vuotta sitten 12 t € alle satkun ajettuna...iso ja hyväkuntoinen auto 8 turvatyynyä ja tilaa perheelle ja koiralle. 250 € mennyt yllättäviin korjauksiin ja ite olen vaihdellut öljyt ja suotimet. Luulen, että vielä muutama vuosi tulee pidettyä, kun on niin hyvä yksilö. Pari tonnia taitaa siitä vielä sittenkin saada, jos hyvin käy... ;D

Vaikea on panna paremmaksi em. yhtälöä järkiperustein, jos hakee mukavaa isoa ja turvallista, mutta edullista perheautoa. :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Teuski - joulukuu 22, 2010, 10:49:53
Subarun diisseleitä i näköjään valitettavasti saa automaatilla :(
Edellisen mallin Legacy-farkku olisi vielä pirun hyvän näköinenkin ja subarun dieselissä on kivat saundit :)

Joo, aika kumma, kun ensin sai vähän aikaa noita tomaattinakin, vaan ei enää  ???

Audi varmaankin on ominaisuuksiltaan lähinnä sellaista mitä täkäläisissä olosuhteissa vaaditaan, mutta se hinta ja rumuus kiusaa, no toki pärjää sitä yksivetoisellakin, mutta pärjäähän sitä kesärenkaillakin läpi talven, mutta aina voi olla se yksi päivä/tapaus, jolloin olisi järkevää olla jotain muuta  :D

Käyttikset hankin käteisellä, se on periaate mistä en tykkää tinkiä, kas kun suolaliemessä kun sitä joutuu kumminkin uittamaan, niin ei siihen kovin paljoa viitsi pääomia hukata, sijoittaa vaikka osakkeisiin ennemmin.

Vaan ei se kaikilla noin tosiaan mene.

C5 on vahvoilla tuon ZX:n seuraajaksi, se on varsin järkevä valinta mielestäni, eivät maksa 'mitään' vaan on kumminkin paljon autoa.

vko

Kaikissa automerkeissä on ns maanantaikappaleensa. Ehkä joissakin vähemmän kuin toisissa.
Kun ostaa rysäytin C5:n käytettynä sai kuulla työkavereilta jatkuvasti mainintoja "rapeista ranskalaisista". Ja sitikat kuulemma on aina hajoamassa ja niitä saa seisottaa tämän tästä korjaamolla.
Jos joku auto nykyään ruostuu helposti ei se ainakaan ole C5. Eiköhän nuo ruostumisasiat ole melkolailla kunnossa nykyään automerkistä riippumatta.

Mitä on kokemuksena 9 kk ajalta, jonka auto on ollut käytössäni?
- Yksi määräaikaishuolto (100000 km) osui ajanjaksoon.
- Yksi merkittävä vika on ilmennyt - vasen etuparkkivalo on sammunut. (Voi olla suurikin vika jonkun premiumluokan merkille)

Siinä kaikki. Parkkivaloa en ole vaihdattanut (vaihtanut) vielä. Itse tehtynä kuulemma vaikeaa.
Muuten ajopeli on toiminut loistavasti. Voisihan polttoaineen kulutus tietysti olla pienempi.

Maksoin 3,5 vuotta vanhasta 90000 ajetusta autostani niin vähän, että ihan hävettää kertoa. Hinta ihan Lada-luokkaa.

Aikaisempaa autoani (Megane) oli jo kertaalleen hinattu korjaamolle yhtä pitkän ajanjakson sisällä.

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä Portos:
Citikka ei tarjoa järkevää joo, mutta aika lähelle pääsi Audi. Kävin kojettemassa A6 3.0TDI Quattro automaattia ilmajousilla, meni mukulakivellä mukavammin kuin Xantia. Ja xXantiassa on uudet pallot edessä ja takana paineistetut etc. Toki hintaakin oli 20 xantian verran, mutta...  :)

[/quote]
Paljonko maksaa ilmajousitteinen saksalainen auto, hinnat alkaen? Ilmajousitusta ei taida saada A4 kokoluokan autoon ollenkaan? Saksalainen on ihan siedettävä kulkine kun joka nurkassa on ilmajouset, mutta tämä kokemus on hankittu omiin tarpeisiin tarpeettoman suurella vuokraamo mersulla.

pakkotoisto

Lainaus käyttäjältä: Teuski - joulukuu 21, 2010, 20:45:47

Sikäli mikäli tässä nyt allekirjoittanutta trolliksi haukutaan yhden postauksen/mielipiteen takia, niin vikaan menee. Valitettavasti pysyn mielipiteeni takana. En osaa sitä hienomminkaan kirjoittaa tai selventää. Aikani turasin käytettyjen kanssa, kunnes totesin, että uusi on aina uusi. Pskotuilla tarkoitin muuten lähinnä sitä, että ne ovat olleet olemukseltaan pilattuja jopa vähillä kilometreillä. Eli tupakoituja, koira haisee, ratit on syövytetty käsirasvalla/tupakalla, maalipinta täynnä naarmuja jne. Autot maksaa Suomessa kuitenkin niin paljon, että miten ihmiset voivat sellaisilla rytöläjillä ajaa? Tekniikkaa aina korjaa suht vähin ponnisteluin, mutta sisustan ja maalipinnan uusiminen on vähän eri juttu sitten. Pitäkää vain päästäni vajaana, mutta minusta siistillä autolla ajaminen on puoli ajonautintoa!

Onko muuten eriävän mielipiteen kertominen tällä palstalla automaattisesti trollin merkki?

jtbo

Perusteltu eriävä mielipide kaiketi otetaan vastaan suopeammin kuin pelkkä väittämä käytetyt = paskoja, tai jotain, mutta ei noista kannata niin stressata.

Luulen, että pakkotoistokaan ei mun autoon haluaisi edes kyytiin  ;D

Kaikista hauskintahan tuon suhteen on, että lukuisat ulkokuoren vauriot ovat tulleet edellisten omistajien toimesta, itse olen onnistunut vain yhden kerran rengaspinon kaatamaan päälle ja taannoin jäi kävelysauva etuoven väliin, joten ruttasin ovea kiinni kiskoessani oven sisäpuoleltakin, joku parkkipaikalla oli jo aiemmin ulkopuolelle oveen saanut aikaan kolhun, niin mm. oviin + vähän muuallekkin.

Kun vierailee riittävästi hotelleissa, noita kolhuja vaan kertyy, kanssa-autoilijat tekee niitä jatkuvasti, joten siksi mulla taas järkevää on olla yksi käyttis, joka ei ole likikään siistiä, ei kelpaa varkaille, eikä harmita uudet kolhut, harrastepelit sitten erikseen.

Jos olisi vain yksi auto, niin sitten olisi tilanne varmastikkin toisella tapaa, mutta mun tilanteessa ei taas yhdellä oikein pärjäisi, tai siis siinä olisi paljon korjattavaa, jopa viikottain.

Näissä pitää muistaa toki myös erilaiset tilanteetkin.

Itse olen hyväksynyt sen, että kun ostaa käytetyn, niin se itse auto on vain aihio, siihen ostohinnan verran ensimmäisen vuoden aikana kiinni, niin alkaa olemaan sellainen luotettava käyttis.

Omastani (-97 ZX) maksoin 2000 euroa joskus 2008(?) kesällä, on siihen tainnut mennä se summa jo, mutta onpahan tullut kilsojakin, jotain vajaa 20snt/km kaikkine kuluineen, vielä laturi pitäisi kunnostaa, jos pitoautoa meinaisi, on tuo hankkinut hintansa ja huoltonsa jo moneen kertaan, mutta ei sitä kauniiksi voi sanoa :)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: pakkotoisto - joulukuu 22, 2010, 21:39:16
Onko muuten eriävän mielipiteen kertominen tällä palstalla automaattisesti trollin merkki?
Sitä minäkin ihmettelen... mut mä oonkin joko tyhmä, outo tai molempia ja saanut kai juuri siksi moneen kertaan nenilleni tuolla toisella foorumilla  ;D
ja maksoin muuten ZX Reflexistäni 3 000 vuonna 2004  ??? Enkä oo katunut!

vko

Lainaus käyttäjältä: vko - joulukuu 22, 2010, 15:53:32
.......
Mitä on kokemuksena 9 kk ajalta, jonka auto on ollut käytössäni?
- Yksi määräaikaishuolto (100000 km) osui ajanjaksoon.
- Yksi merkittävä vika on ilmennyt - vasen etuparkkivalo on sammunut. (Voi olla suurikin vika jonkun premiumluokan merkille)

Siinä kaikki. Parkkivaloa en ole vaihdattanut (vaihtanut) vielä. Itse tehtynä kuulemma vaikeaa.
Muuten ajopeli on toiminut loistavasti. Voisihan polttoaineen kulutus tietysti olla pienempi.
.......

Korjaus tuohon aikaisempaan viestiini.
Tänään aamulla kaivautuessani hangen läpi autoni luokse ja käynnistettyäni sen huomasin myös oikean parkin edessä olevan pimeänä. Kopautin harjan varrella sitä ja kas, se alkoi toimimaan. Päätin kokeilla konstia  myös toisella puolen ja kas kummaa sekin alkoi toimimaan. Näköjään vanhat, jo kuplavolkkarin aikaiset konstit toimivat vieläkin.
Eli ainoa huomattava tapahtuma käyttöjakson aikana on ollut määräaikaishuolto.