Uusi Grand C4 Picasso

Aloittaja PicassoHDI, joulukuu 02, 2010, 08:59:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

Pieni facelift.

- Led valot
- citikan logo päivitys

Pasi A S

Ihmettelin tuossa työsuhdeautoja laskeskellessa C4 picason suppeaa valikoimaa.Volsun Turanin suuntaan olin jo kallellaan.Sieltä tuleekin kesällä uusi C4.Onkohan siinä aito ja lutettavaksi havaittu kaksoikytkinlaatikko :) Missäköhän olisi uudesta C4:sta kuvia?
xx
Mahantuojalta saamani tiedon mukaan C4 Picasso uusiutuu täysin tulevana keväänä. Tämän vuoksi on vanhan mallin alasajo alkanut ja tämä ilmenee juuri supistettuna mallivalikoimana. Toisin sanoen vain hinnastossa mainitut mallit ovat saatavissa rajoitetun ajan. Takarajaa meille ei ole kerrottu.
xxx

Pasi A S

Vitsit, tuon videopätkän perusteella tehtaalla on mennyt maalauspieleen ja peräkin laahaa maata :( Ikkunoiden kalvotuskin on Suomessa vallitsevan lainsäädännön vastainen.Ymmärrän pienet heitot ranskalaisessa laadussa,mutta että nyt tälläistä videokuvan kaltaista fiaskoa pitäsi citikka liikkeisiin alkaa odotella :) Suattaapi olla että tuollasella joku päivä vielä kurvailen.

MartyMcFly

Itselläkin ensi vuonna nykyisestä Pösö 5008:sta liisari umputumassa, ja odotankin suurella mielenkiinnolla uutta Grand Picassoa. Tosin ei ole kiire eroon nykyisestäkään, on ollut mainio auto. Pasi A S, et ole itse 5008/3008:ia miettinyt? Kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan 5008 Touranin pieksee mennen tullen. Ainakin siis mun mielestä. :)
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Pasi A S

^Olikos se 2kk sitten kun useampaa ajelin. 5008 koeajolla ohjaus "veteli", keskialue oli epämääräinen, autoa sai ohjastella suoralla maantiellä liiaksi. Oikea jalkani tapaili pahaenteisesti keksikonsolia.En tykänny 5008:sta.Volsu Turan oli vakaampi, siinä on webasto+kello paketti edullinen, turani kulki suoraan ja siihen saa uutena siististi vaihtavan DSG:n :) DSG:n uskaltaa ottaa työsuhdeautoon. 3008; kolme lastani ei tykkää kun takajakkara on kiinteä. Ihmettelin miten 3008 voi olla niin paljon parempi ajella kuin 5008.Ihmettelin myös miksi 308SW tulee erillisillä takajakkaroilla mutta 3008 ainoastana yhtenäisellä takaistuimella.Ford Focus C max oli hyvä ajaa ,mutta lapset tuomitsivat takaistuimet heti,koska keskijakkara on kapeampi kuin reunajakkarat. Käteeni koeajoilta vaihtoehdoiksi jäi Renaultin pikku Scenic,Volsu Turan ja vanhentuneena mutta varteen otettavana vaihtoehtona  C4 Picasso. Nythän km korvauspäätös tuli, sen pohjalta tein oman päätökseni. Ajelen nykysellä sitikalla vuoteen 2014 asti. Km korvaukset kerään loppuun saakka. Vähän tarvii pelivaraa jättää, uusilla autoilla kun on toimitusajat. Puoli pakolla otan työsuhdeauton, en ymmärrä miksi Suomen valtio km korvauspäätöksillään haluaa tukea leasing firmojen liiketoimintaa näin rajusti.

Pate

Jaa, milloin se päätös tuli? Mitä se sisältää?
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Pasi A S

Km korvaukset,lähivuosina . Vuosi 2013 ajetaan 0,43 eur/km.Vuosi 2014 ajetaa 15000 km saakka km korvauksella 0,43 eur/km, 15 000km ylittävä osuus ajetaan km korvauksella 0,25 eur / km
- miksi näin menetellään, tämä aiheuttaa ostoryntäyksen leasing yhtiöihin, miksi tuetaan leasing palveluja tarjoavia yhtiöitä?

Pate

Miksi näin menetellään:

a) no, siksi kun kuvitellaan ihmisten siirtyvän käyttämään joukkoliikennettä oman auton sijaan, huom. lapsellisesti kuvitellaan. Sehän ei ole 90%:ssa tapauksista edes mahdollista. Kuvittelijoina toimivat (Soininvaara ja Tynkkynen).

b) kateus kun kuvitellaan, että jotkut rikastuvat tuolla vaikka ei siitä mitään jää käteen jos ajaa uudella autolla. Kuvittelijana(Kyllönen)

c) väärinkäytökset ja harmaan talouden torjunta. Jotkut kiinteistövälittäjät ja yrittäjät ovat todentotta väärentäneet ajojaan.
Kaikkia rankaistaan, myös syyttömiä. Armeijassa tuota kutsutaan simputukseksi Kyllönen kutsuu sitä ylikompensaation purkamiseksi.

Onko tuo päätös jotenkin julkistettu? Itse olen seurannut tiedotusvälineitä mutta vanhuspalvelulain noustua tapetille ei missään ole ollut halaistua sanaakaan että päätös on tehty. Ennen hallituksen budjettiriiheä siitä puhuttiin juuri noin kuin kerroit mutta sen jälkeen ei ole sanottu mitään.

Pasi A S

Minusta autoleasing yritykset saavat nyt liikaa asiakkaita.Outoa että jotakin yritysmuotoa tuetaan näin voimallisesti , valtion km korvauspäätös pelaa suoraan autoleasing yhtiöiden pussiin.Vihreätkin ovat tämän autoleasing yhtiöiden tarjoaman palvelun nimeltä kerskakulutus takana. Kolme vuotta perinteisesti kestää leasing auto sopparia,joissakin tapauksissa myös kilometrejä seurataan. Sitten ne autoleasing autot eteenpäin myydään.Mun oma kiesi oli budjetoitu 10:lle palvelus vuodelle :)

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - syyskuu 06, 2012, 20:11:33
Itselläkin ensi vuonna nykyisestä Pösö 5008:sta liisari umputumassa, ja odotankin suurella mielenkiinnolla uutta Grand Picassoa. Tosin ei ole kiire eroon nykyisestäkään, on ollut mainio auto. Pasi A S, et ole itse 5008/3008:ia miettinyt? Kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan 5008 Touranin pieksee mennen tullen. Ainakin siis mun mielestä. :)

Tässä kokemus touran 140hv tdi 2006:
Työpaikan tourani piti laittaa 7 paikkaiseksi. Olipas hankala homma. Kokeiltiin ensin nostaa 3 rivin penkit pystyyn, mutta ei ne mihinkään liiku. Ensiksi keskirivin penkit piti siirtää eteenpäin reilusti, no penkit ei meinannut millään liikkua eteenpäin, että 3 rivin penkit sai nousemaan ylös. No eihän ne noussut, kun oli rullaverho/hattuhylly vielä paikallaan. No hattu hylly pois ja tuumailua, että mihin se sopii. Sille ei ole autossa paikka ja se ei kyytiin mahdu mitenkään. Hattuhylly verho on siis jätettävä pois kyydistä. No nyt sai lisäpenkit nousemaan ylös. Sitten ei meinannut saada keskirivin penkkejä saada nousemaan ylöspäin ja yksi penkki jäi niin jumiin, että oli hetki tuumattava, että mitähän on saksan insinöörit suunnitellu ku penkki ei liiku mihinkään suuntaan vaikka kuinka liikutusvipua nostaa. Pitikin etupenkkejä siirtää eteenpäin, että sai keskirivin selkänojan nousemaan ylös. Lopulta saatiin penkkien selkänojat nousemaan ja istuimet järjestykseen. En ole missään tila-autossa huomannut näin hankalaa systeemiä. Mitähän on saksan insinöörit miettineet tuota tehdessä. Aina haukutaan ranskalaisia, mutta kyllä tuo Grand C4 Picasso / 5008 pösön systeemi on sieltä parhaasta päästä.

http://www.youtube.com/watch?v=MVOicmCt758
http://www.youtube.com/watch?v=2C7_RUG44mg&playnext=1&list=PL90BBA266CBC4E7AB&feature=results_video

Pasi A S

^työsuhde Zafirassani oli tavaratilan alla lisäpenkit. Tällä takimmaisella rivillä en uskaltanut ketään kuljettaa, jokusia kertoja kieltydyin jalkapallo junioreita niihin ottamasta futismatkan ajaksi. Peräänajoa pelkäsin, takimmaisella rivillä ei juuri selviytymistilaa kolarin sattuessa ole. Minusta takimmaisen rivin olemassa olo sen vaarallisuuden takia täysin turha. Omaksi autoksi ostin Xsara Picasson.Xsara Picassossa penkkejä on tullut irroiteltua kokonaan ja kippailtua ja mekanismi on ihan ok.Täytyypä muistaa että kaikissa ei välttämättä ole näin. Turanista totesin että kekirivin jakaroiden kippaus toimi mukavasti, se minulle useimmiten riittää jotta saan fillarini sisään.

Pate

Minä en voi tarpeeksi korostaa kuinka ikävää on Touranilla ajelu verrattuna uuteen Picassoon. Tuon ei luulisi olevan edes hankala valinta jos kerta "firma maksaa".

Joerkka

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - syyskuu 07, 2012, 23:10:00
Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - syyskuu 06, 2012, 20:11:33

Tässä kokemus touran 140hv tdi 2006:
Työpaikan tourani piti laittaa 7 paikkaiseksi. Olipas hankala homma. Kokeiltiin ensin nostaa 3 rivin penkit pystyyn, mutta ei ne mihinkään liiku. Ensiksi keskirivin penkit piti siirtää eteenpäin reilusti, no penkit ei meinannut millään liikkua eteenpäin, että 3 rivin penkit sai nousemaan ylös. No eihän ne noussut, kun oli rullaverho/hattuhylly vielä paikallaan. No hattu hylly pois ja tuumailua, että mihin se sopii. Sille ei ole autossa paikka ja se ei kyytiin mahdu mitenkään. Hattuhylly verho on siis jätettävä pois kyydistä. No nyt sai lisäpenkit nousemaan ylös. Sitten ei meinannut saada keskirivin penkkejä saada nousemaan ylöspäin ja yksi penkki jäi niin jumiin, että oli hetki tuumattava, että mitähän on saksan insinöörit suunnitellu ku penkki ei liiku mihinkään suuntaan vaikka kuinka liikutusvipua nostaa. Pitikin etupenkkejä siirtää eteenpäin, että sai keskirivin selkänojan nousemaan ylös. Lopulta saatiin penkkien selkänojat nousemaan ja istuimet järjestykseen. En ole missään tila-autossa huomannut näin hankalaa systeemiä. Mitähän on saksan insinöörit miettineet tuota tehdessä. Aina haukutaan ranskalaisia, mutta kyllä tuo Grand C4 Picasso / 5008 pösön systeemi on sieltä parhaasta päästä.

http://www.youtube.com/watch?v=MVOicmCt758
http://www.youtube.com/watch?v=2C7_RUG44mg&playnext=1&list=PL90BBA266CBC4E7AB&feature=results_video
Noh, ei se täysin mutkatonta Citikassakaan ole:
minulla kun on tavaraverkko (se rullattava, TODELLA hankala) + näkösuoja(siis ns hattuhylly).
Molemmat pois ennekuin voit käyttää takimmaisia jakkaroita. Nousevat kyllä, mutta sinne ei pääse ennekuin olet laittanut ne (hattuhylly+tavaraverkko)jonnekin, autoonhan ne eivät sovi. Takimmaisiin penkkeihin pääset, jos siirrät etuistuinta eteenpäin, ja keskipenkit (reunimmaiset) olet siirtänyt niin taakse minkä saat (sitä ennen olet tietysti muistanut nostaa keskijakkaroiden takimmaiset luukut(tavaratilassa, jotka peittävät osittain takimmaiset istuimet) kiinni takaselkänojaan (lukitusnappi jokseenkin hankala).
Nämä 7-paikkaiset vehkeet ovat kyllä persiasta...tällainen piti hankkia, kun vaimo halusi, ja vanha (XSARA Picasso) liian pieni.
Tosin, kun kokelimmi Tourania, vaimo totesi n 5 sekunnin jälkeen "Tää on liian askeettinen"
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

PicassoHDI

5008:ssa on verholle oma paikka jos 7 paikkaisuus käytössä.

Pasi A S

Tekniikan maailman testi 10/2011 kehuu pösö 5008 hyvää ohjaustuntoa.Tarvii vissiin ajaa 5008 uudestaan, jospa koeajo-auto jota ajoin oli jysäytetty rotvallin reunaan tms.

MartyMcFly

Itse en moiti 5008 HDi 150:in suuntavakavuutta tai ohjaustuntoa, joskin suuntavakavuus ei ole niin hyvä kuin edellisessä Volvo V50:ssä. Asiaa hieman paransi ennestään myös viime kuussa tapahtunut ensiasennusmisukoiden vaihtuminen Nokian Hakka Blue -renkaisiin.

Ehkä myös moottorillakin ja sen painolla voisi olla jonkinlainen osuus etujousituksen ja pyöräntuennan toimintaan. En nyt tähän hätään löytänyt asiaankuluvaa dataa mutta voisin maallikkona kuvitella että esim. VTi 120 on melkolailla kevyempi kone kuin esim. tuo HDI 150, jolloin ajotuntumakin lienee erilainen. Voihan kai noissa olla joustuksessakin eroja. Kertoo joka tietää paremmin?

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Pasi A S

Koneen keveys voisi selittää, TM ajoi 5008:a 2 l dieselillä.Minä ajelin 5008 1.6 HDi:tä ja tuskastuin heti ohjaukseen.Liitteessä poikani näkemys valtion km korvausjoukkojen toiminnasta, kuulemma paljon km korvauksia keränneet autot ovat olleet iskujen kohteena.

MartyMcFly

Jatketaan vielä hetki OT linjalla: 5008:n ohjaus on muuten mielestäni aika herkkä, ja pienikin ratin liike muuttaa auton kulkusuuntaa. Faijallani meinasi myös palaa käämit sen kanssa, kunnes hoksasin että hän oli tottunut 406:n ohjaukseen, jossa (tai ainakin noissa hänellä olleissa 2:ssa yksilössä) pieni ratin liike ei saa samanlaista reaktiota aikaan. Sen jälkeen kun kehoitin "ohjaamaan vähemmän" niin homma alkoi luistaa. Eli ns. pehmeät kädet tuntuvat auttavan tässä asiassa.

Pasi A S

^ajoin tännään uudestaan 5008:a. Se oli ihan ok ohjastaa kaupungila ja motarilla, tätä ajokertaa edeltävällä kerralla taisi autossa olla jotain feelua silloin ko auto ei ollut suuntavakaa. Tämä kulki kuin kiskoilla suoraan. Scenic 1.5 DCi on pykälää hiljaisempi kuin 5008 1.6 HDi. Ajoinpa uuden 508:kin ja tuli osallistutta johonkin arvontaan. 508:n 1.6 HDi huutaa liki 3000 1/min 130 km/h nopeudessa motarilla, siinäpä onkin  5 pykälinen laatikko.

MartyMcFly

Ei välttämättä ollut mitään vikaa siiä edellisessä, saattoi ollta vaan liiaan alhaiset rengaspaineet, on meinaan sille(kin) herkkä. Itse pidän itse asiassa yleensä 0,1 tjsp baria yli suosituksen, tuntuu pelittävän paremmin.

janteros

Ja kai tuo suuntavakavuus/ajettavuus on rengaskoosta/profiilistakin kiinni...oman Grand Picasso HDi136 automaatin hain Saksasta ja siellä uskalsi kokeilla huiput 190 ja marssivauhdissa cruisella 155 km/h pysty hyvin juttelemaan / kuuntelemaan musiikkia. Tässä 17" misukat 215/profiilia en muista olisko 50.

Entisessä 136Hdi BMP:ssä oli 16" (205/55?) renkaat ja niillä auto oli tuuliherkempi + meluisampi....nykyisessä laminoidut sivuikkunat(kin) joten hiljasuus varmaan siitä johtuvaa...renkaina varmaan nuo leveemmät/matalammat on meluisammat?

Toki nykyisen taka-akselin ilmajousetkin vakauttanee kulkua.

Täällä ollaan oman auton loukussa, vielä saa jotain kilsakorvauksia mutta firman kettutyttö-päästörajat liisareiden päästöarvoissa estävät hankkimasta liisaria. Meillä rajana 140 g/km, joten se siitä. Jos uuteen Grand C4 Picassoon tulisi tuo hybrid4 vaihtoehto, niin sit vois mennä alle päästörajojen...siinä olis taas tuollanen BMP, joskin tuntuu toimivan hybridin kyljessä mukavammin kuin näissä tavallisissa?!. Tuskin silti automaatin veroinen.

Pasi A S

^Kävin UIL:n työsuhde iltamissa. Pientä lohtua tuo se että TES neuvotteluissa vuonna 2014 käydään km korvauskeskustelua. Ensi vuoden voi ajella omalla ja vuonna 2014 jänskätetään saako ay väk aikaiseksi jotain tolkullista kompensaatiota tähän km korvaus vääntöön.

MartyMcFly

Tuon jo kesäkuun lopun artikkelin mukaan auto esitellään tän vuoden Pariisin näyttelyssä, mutta eipä taidettu niin tehdä? Vai missasinko jotain?

Ja on siis hyvän näköinen, ja vielä mielenkiintoisemmaksi tuon tekee se mahdollisesti takaliukuovilla oleva 7-p versio, eli ilmeisesti uusi Grand C4 Picasso. Perheellisen unelma, mutta hinnoittelu taitaa paukkua 2l dieseltomaatilla ja hyvillä varusteilla reilusti yli 40t€. Toki hinnat alkaen mallin saanee varmaan autoon täysin sopimattomalla VTI 120:lla ja veivattavilla ikkunoilla reilun 25t egeen, mutta ei liene se versio mikään herkkupala.

Edit: löytyyhän tuosta lisääkin kuvia: http://blog.glinche-automobiles.com/article-citroen-c4-picasso-2013-facelift,10.html

Ja jostain jo luinkin että esittely voisi olla Geneven näyttelyssä kevättalvella 2013 ja myynti lähtis käyntin ensi kesänä. Mulle yks. Heti.  :)