C5 - Ajovalopolttimoiden vaihto

Aloittaja JiiKoo, lokakuu 25, 2006, 21:31:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Velmanteri - huhtikuu 05, 2011, 20:11:43
Osramit, ihan sama mitkä, sammuvat (tai ainakin tuntuvat menevän) tosi nopeesti.

Mulla ei oo vielä kokemusta Osrameista, mutta jos on kerran luvataan 3 vuoden takuu, niin miksi laittaa enää muita? ???

Kuitit vaan talteen ja hakee uudet polttimot. Pitää varmaan vannottaa kauppiasta, ennen kuin ostaa... :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

pimpelipompeli

Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 04, 2011, 21:30:34
^  ;D ;D ;D ^

Siinä sitä oli vastoinkäymistä ihan riittävästi...

Kannattaa muuten varmaan laittaa C5:iin niitä Osramin Ultra Life polttimoita, niissä on ainakin kolmen vuoden takuu, lohtua sekin...

Ja niinhän siinä kävi, 40 kilometriä myöhemmin pimeni apukuskin puoli. Paljonko noista osramin ultra lifeistä joutuu köyhtymään ostovaiheessa, sillä eihän tuo takuu varmaankaan ihan ilmaiseksi tule  ???, Nyt käytössä motonetin halppis H7 polttimoita, kun kestoikä on ihan yhtä pitkä kuin puolet kalliimmassa boschin tuikussa.

(Edittiä: motonetistähän nuitakin näköjään saa, 9.90e kipale)

Megaman

^ juu, muistelin kanssa ite, että jotain kympin luokkaa kipale - ei noista vielä konkurssiin joudu.

Edelliseen autoon erehdyin ostamaan jotkut +80% Night Breakerit ja toinen pimahti 3 kk. jälkeen, niin silloin korpesi, kun olivat sen 30 € pari. Sen jälkeen olen laitellut halpiksia.
No nyt on uudet umpiot ja niissä uudet polttimot, merkkiä en tosin tiedä ja niillä mennään - Kirkkaasti näkyy joka tapauksessa! :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Topelius

Mielenkiintoista, pitääpä kokeilla noita polttimoita. Tuntuu että yksi polttimo ei kestä edes puolta vuotta tuossa C5:ssa...
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

pimpelipompeli

Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 05, 2011, 21:22:22

Edelliseen autoon erehdyin ostamaan jotkut +80% Night Breakerit ja toinen pimahti 3 kk. jälkeen, niin silloin korpesi, kun olivat sen 30 € pari. Sen jälkeen olen laitellut halpiksia.
Primeran kanssa tein ennätyksen nuiden breakereiden kanssa, polttimo kesti alle 5h, "takuuseen" tilalle saatu kestikin sitten jopa saman verran. Sen jälkeen en ole nuihin kalliisiin koskenut...

massi

Lainaus käyttäjältä: kaselin - lokakuu 24, 2010, 12:34:42
Laita pysäköintivalot päälle ennen kuin käynnistät kun käy sitten vasta ajovalot päälle tolla tsydeemillä  mulla on kestänyt lamput yli vuoden.
Samaa parkkivalokonstia olen käyttänyt myös minä. Ja ajovalot ovat nyt kestäneet kohta 2 vuotta. Tosin lisäksi käytän päiväsaikaan sumareita huomiovaloina. Eikä ole niitäkään tarvinnut ainakaan kahteen vuoteen vaihtaa.
Nuo sumarit kun eivät mitenkään näytä sumuvaloilta, niin ei ole kukaan - ainakaan vielä - pahoittanut mieltään ... ;D

oddjob58

Lainaus käyttäjältä: massi - huhtikuu 06, 2011, 14:00:38
Lainaus käyttäjältä: kaselin - lokakuu 24, 2010, 12:34:42
Laita pysäköintivalot päälle ennen kuin käynnistät kun käy sitten vasta ajovalot päälle tolla tsydeemillä  mulla on kestänyt lamput yli vuoden.
Samaa parkkivalokonstia olen käyttänyt myös minä. Ja ajovalot ovat nyt kestäneet kohta 2 vuotta. Tosin lisäksi käytän päiväsaikaan sumareita huomiovaloina. Eikä ole niitäkään tarvinnut ainakaan kahteen vuoteen vaihtaa.
Nuo sumarit kun eivät mitenkään näytä sumuvaloilta, niin ei ole kukaan - ainakaan vielä - pahoittanut mieltään ... ;D
Mitenkäs sulla sumarit palaa ilman ajovaloja, sehän ei ole lain mukaan sallittua, lienee...
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Megaman

Lainaus käyttäjältä: oddjob58 - huhtikuu 06, 2011, 14:50:17
Mitenkäs sulla sumarit palaa ilman ajovaloja, sehän ei ole lain mukaan sallittua, lienee...

Saa sumarit palaa seisontavalojen kanssa. C5:ssahan palaa aina vähintään parkit, kun moottori käy.

Joel

Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 06, 2011, 15:01:18
Lainaus käyttäjältä: oddjob58 - huhtikuu 06, 2011, 14:50:17

Saa sumarit palaa seisontavalojen kanssa. C5:ssahan palaa aina vähintään parkit, kun moottori käy.

Itse ajelin jonkun aikaa sumareilla, kun ajovalot pimenivät.
Olihan projekti tuo polttimoiden vaihto, tuo kuskinpuolen polttimo vaihtui nopeasti, mutta apparin puoleinen oli haasteellinen..

karib

Huoh!! Tuli sitten vaihdettua kuljettajan puoleinen poltin. Ostin Motonetistä kaksi Bosch merkkistä H7 poltinta, ja vaihdoin tuon kuskin puoleisen.
Ajattelin säästää toisen polttimon, kun matkustajan puoleinen sanoo sopimuksen irti kuitenkin.. Motonetin hinta oli 4,50€/poltin, ja nyt ymmärrän miksi.
Polttimo kesti vajaan vuorokauden (n.60km).. Vaihto sinänsä helppo nyt harjoittelun jälkeen, mutta witutus suuri..
Näyttää siltä, että merkillä ei ole väliä keston suhteen, joten seuraavaksi kokeilen jotain muuta kuin Boschia.

kaselin

LainaaSamaa parkkivalokonstia olen käyttänyt myös minä. Ja ajovalot ovat nyt kestäneet kohta 2 vuotta. Tosin lisäksi käytän päiväsaikaan sumareita huomiovaloina. Eikä ole niitäkään tarvinnut ainakaan kahteen vuoteen vaihtaa.

3vuotta mennään tolla konstilla on ne sumarit yhtä hyvät kun huonoimmat päivänvaloledit.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

pimpelipompeli

Nyt tuli uusi enkka kuskinpuolelle lyhyenpolttimon vaihdossa, pellin avauksen ja kiinnilaiton välinen aika jäi alle 2 minuutin ;D. Joka toinen kuukausi kun vaihtaa tuommoisen motonetin halppispolttimon, niin paikalleen asennustekniikka kehittyy.

karib

Lainaus käyttäjältä: karib - marraskuu 02, 2011, 18:13:47
Huoh!! Tuli sitten vaihdettua kuljettajan puoleinen poltin. Ostin Motonetistä kaksi Bosch merkkistä H7 poltinta, ja vaihdoin tuon kuskin puoleisen.
Ajattelin säästää toisen polttimon, kun matkustajan puoleinen sanoo sopimuksen irti kuitenkin.. Motonetin hinta oli 4,50€/poltin, ja nyt ymmärrän miksi.
Polttimo kesti vajaan vuorokauden (n.60km).. Vaihto sinänsä helppo nyt harjoittelun jälkeen, mutta witutus suuri..
Näyttää siltä, että merkillä ei ole väliä keston suhteen, joten seuraavaksi kokeilen jotain muuta kuin Boschia.
Käytin tuon toisenkin luotettavan Intiassa valmistetun Bosch polttimon, kesti tälläkertaa reilun vuorokauden.
Nyt Osramin poltin kestänyt jo 3 viikkoa...

Jartsa

Tänään pimeni taas, onneks kuskin puolelta. Boschin +60% ei kyllä kestä kovin kauan, ei pääse liittimet tarttumaan tiukkaan. Tavan Osramin taidan laittaa, mitä enemmän tehoja sen lyhempi ikä.

Hujane

Että sitten uskalla kokeilla niitä osramin ultra lifeä...maksaa sen 11.90 ja kestää ainakin c5 1.5 vuotta vaihtamatta,onhan niillä 3v. takuukin...

karib

Käytin tuon toisenkin luotettavan Intiassa valmistetun Bosch polttimon, kesti tälläkertaa reilun vuorokauden.
Noissa Boschin polttimoissa molemmissa langat ehjänä, mutta kannassa selvä palojälki.

Klikkaa kuvaa, niin näet sen täysikokoisena.
P.S Osram toimii vieläkin...

ukonvaaja

^ Valmistusvika, takaisin kauppaan? Tuntuiko liitin istuvan napakasti vai höllästi kuten Jartsalla? Omissa kärryissä olen pitänyt huolta että liittimet on puhtaat ja tarvittaessa vähän esijännittänyt niitä että ottaa napakasti. Tällä on kaksi vaikutusta, huono kontakti lämpenee ja hyvä vie lämpöä pois tuikulta. Silti kyllästyttää H7 ralli, laitan purkausvalot ja päiväajoledit niin loppuu vehtaus.

sittismies

Lainaus käyttäjältä: Juppe - marraskuu 29, 2011, 07:04:00
Että sitten uskalla kokeilla niitä osramin ultra lifeä...maksaa sen 11.90 ja kestää ainakin c5 1.5 vuotta vaihtamatta,onhan niillä 3v. takuukin...

Näitä olen laittanut kahteen autoon, C5 ja 407 molemmissa pelittäneet nyt vuoden verran, eikä propleemia. Kelpaa mulle :)
C5 BREAK 2,0 AT -07, ID 1959,   Peugeot 407 SW -09 Ja Peugeot 208 -16.

karib

Lainaus käyttäjältä: ukonvaaja - joulukuu 08, 2011, 12:52:58
^ Valmistusvika, takaisin kauppaan? Tuntuiko liitin istuvan napakasti vai höllästi kuten Jartsalla? Omissa kärryissä olen pitänyt huolta että liittimet on puhtaat ja tarvittaessa vähän esijännittänyt niitä että ottaa napakasti. Tällä on kaksi vaikutusta, huono kontakti lämpenee ja hyvä vie lämpöä pois tuikulta. Silti kyllästyttää H7 ralli, laitan purkausvalot ja päiväajoledit niin loppuu vehtaus.
Saattoi olla, että ei istunut aivan niin napakasti kuin Osramin polttimoon. Kauppaan en viitsi raahata takaisin, kuitinkin hävitin jo eikä taloudellinen vahinko ollut suuri.

joksa

Pistämpä tähän topicciin muistiin että tällä päivämäärällä tuli vaihdettua molemmat lähivalojen polttimot tuohon 1-koppaiseen. Vänkärin puoli simahti muutama päivä sitten ja kuskin puoli tänään, paikoillaan oli possilaiset. Ei tietoa milloin nuo tuikut sinne oli laitettu. Vänkärin puolelle meni Philipsin joku +30% kun satti olemaan osulassa, kuskin puolelle Osramin tekele. Kilometrejä mittarissa 208124 kappaletta.

Edit: Yllättävän kivuttomasti meni, tosin mulla onkin teinitytön kädet ;D Ja peilistä oli apua että näki millainen jousi siellä on vastassa.

roudari

Tänään tuli vaihdettua H7.t ja parkkeihin jotkut tarvike ledit, aika tyhmän näköiset noi parkit, mutta 7€.n hintaan ajattelin kuitenkin kokeilla.
Varaosamyyjä kertoi, että olivat testauttaneet kaverilla, jolla on ollut useampi c5 alla ja kilometrejä kertyy aikalailla, noita eri valmistajan polttimoita. Väitti että pisimpään oli kestänyt Philipsin longlife ecovision poltin.
Pakkaus lupailee nelinkertaista ikää.( verrokista ei mainintaa)
Tuolla polttimolla oli mennyt 46tkm. Ajo pidempää yhtäjaksoista, joten syttymisiä tietysti suhteessa vähemmän pätkäajoon verrattuna.
Itse vaihtamisesta; irrottamalla parkkien kumisen suojatulpan, pääsee näkemään sen koukun, mihin/mistä jousi kiinnittyy.
Edith: Noi polttimoiden takuut koskee huollossa vaihdettuja valoja. En tiedä tuliko jo aiemmin mainittua.
Edith 2: Jos irrottaa sen suojakumin parkkien kohdalta, niin pääsee pitkällä ruuvarilla tms. työntämään ja kiertämällä kampeamaan jousen auki, sormet säästyy...

black_van

Pelonsekaisin tuntein olen lukenut polttimonvaihdoista vaikkapa ykköskoppaiseen viitoseen. Tänään sitten pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan polttimonvaihtoa kuskin puolelle. Kädet on kuin lapiot mutta ensikertalaisena meni h7+parkki viiteen minuuttiin. Ei tarvinnut akkua siirtää eikä muistakaan kikkoja. Ei tartte kikkailla lamppujen kestolla,käytän jatkossa valoteholtaan parhaimpia ja vaihtelen sitten tarvittaessa uutta

takku

Otin kanssa käyttöön tuon "parkit ensin päälle" kikan puolisen vuotta sitten ja ainakaan vielä ei ole polttimoita tarvinnut vaihtaa. :)
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: takku - maaliskuu 12, 2013, 11:42:22
Otin kanssa käyttöön tuon "parkit ensin päälle" kikan puolisen vuotta sitten ja ainakaan vielä ei ole polttimoita tarvinnut vaihtaa. :)

Relluissa tuota keinoa on pakko käyttää, muuten saa kyllä vaihtaa lamppuja moneen kertaan vuoden aikana. Onneksi tässä C5:ssa menee ensin pelkät parkit päälle kun laittaa virrat päälle, ja vasta 1-1,5 sek auton käynnistyttyä syttyy ajovalot :)
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

ealab

Lainaus käyttäjältä: karib - joulukuu 07, 2011, 15:25:59
Noissa Boschin polttimoissa molemmissa langat ehjänä, mutta kannassa selvä palojälki.

Klikkaa kuvaa, niin näet sen täysikokoisena.
P.S Osram toimii vieläkin...

Juotosvialta näyttää. Tina on pehmeätä, eikä liene hyvin tarttunut juotettaviin pintoihin, mekaanista jännitystä, lämpötilat. Siitä se. Valmistusvika.