Kesärenkaat Rengas-Onlinen kautta

Aloittaja pasi.r@pp.nic.fi, syyskuu 21, 2006, 20:48:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Igor

Lainaus käyttäjältä: Juu_pe - maaliskuu 07, 2009, 12:11:04
Lainaus käyttäjältä: Hessu - kesäkuu 30, 2008, 22:47:30
Pari viikkoa sitten saapui C5:een uudet suvikumi ko. lafkan kautta. Palvelu on huonontunut, eli nakit piti noutaa Matkahuollon lähimmästä toimipisteestä. Muistelen, että firman sivuilla luvataan toimitus kotiovelle...

Kannattaa ottaa tilatessa huomioon, että läheskään kaikilla paikkakunnilla matkahuollolla ei ole jakelupalvelua. Näin etenkin pienillä paikkakunnilla, joissa asiamies vetoinen matkahuoltopiste. Eli vaikka toimittaja lupaa kuun taivaalta niin paikallinen toimija ei välttämättä voi pitää siitä kiinni.

Tuskin Hessun tapauksessa tästä kyse, mutta noin muille tiedoksi.
Pari vuotta sitten kun tilasin tuolta renkaat, niin tulivat kotiovelle Postin toimesta. Ovat ilmeisesti vaihtaneet Postista Matkahuoltoon täällä Suomen päässä...?

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

TKoo

Olen itse tilannut tuolta yhteensä 4 sarjaa renkaita ja aina on posti/DPD tuonut kotiovelle. Ei ole tarvinnut Matkahuollosta vielä kertaakaan noutaa.

Rengas-onlinista ei yleensä saa ns. tavallisen kokoisia perusrenkaita paljoakaan halvemmalla. Mutta hintaerot kokoluokassa 17" - 19", ovat jo aika merkittäviä vaikka laskee sen 40€ kustannusta asennukselle. Joka kerran, kun olen tuolta tilannut, olen säästänyt asennuksenkin jälkeen 150 - 250€ per sarja.

pahi

Lainaus käyttäjältä: TKoo - maaliskuu 09, 2009, 11:29:07
Rengas-onlinista ei yleensä saa ns. tavallisen kokoisia perusrenkaita paljoakaan halvemmalla. Mutta hintaerot kokoluokassa 17" - 19", ovat jo aika merkittäviä vaikka laskee sen 40€ kustannusta asennukselle. Joka kerran, kun olen tuolta tilannut, olen säästänyt asennuksenkin jälkeen 150 - 250€ per sarja.
Miten niin ei saa paljoakaan halvemmalla? Mitä tarkoitat sanalla paljon? Onko se noin 10€, 50€ vai 100€? Voitko kertoa esimerkkejä (verkko)kaupoista joista saa 10€:n sisään saman hintaan renkaan per kappale kuin rengas-onlinestä saa?

TKoo

Lainaus käyttäjältä: pahi - maaliskuu 09, 2009, 12:56:29
Miten niin ei saa paljoakaan halvemmalla? Mitä tarkoitat sanalla paljon? Onko se noin 10€, 50€ vai 100€? Voitko kertoa esimerkkejä (verkko)kaupoista joista saa 10€:n sisään saman hintaan renkaan per kappale kuin rengas-onlinestä saa?

Sanalla paljon tarkoitan tässä yhteydessä n. 50€ sarja. Yhtenä esimerkkinä Vannetukku myy esim. Nokian H:ta alle kympin sisään siitä mitä rengas-online. Tietysti on monia muitakin esimerkkejä mutta tuskin niitä tarvitsee kaikkia alkaa tähän luettelemaan. Vertailuhintoina käytän myös täällä Tampereen seudulla rengasliikkeistä saamiani hintoja. 

pahi

Lainaus käyttäjältä: TKoo - maaliskuu 09, 2009, 20:35:35
Lainaus käyttäjältä: pahi - maaliskuu 09, 2009, 12:56:29

Sanalla paljon tarkoitan tässä yhteydessä n. 50€ sarja. Yhtenä esimerkkinä Vannetukku myy esim. Nokian H:ta alle kympin sisään siitä mitä rengas-online. Tietysti on monia muitakin esimerkkejä mutta tuskin niitä tarvitsee kaikkia alkaa tähän luettelemaan. Vertailuhintoina käytän myös täällä Tampereen seudulla rengasliikkeistä saamiani hintoja. 

OK, no tosiaan myös PremiumContact 2 on noin kympin sisään samanhintainen. Tiedänpä yhden butiikin lisää joka toimittaa kilpailukykyisen hintaisia renkaita; kiitti Tkoolle vinkistä. Rengas.net ja vianor ovat kalliimpia. Rengas-online on omassa kastissaan rengasmerkkivalikoimassa. Esim. Bridgestonen renkaita (jotka itse äskettäin tilasin) ei näyttäisi olevan saatavilla Vannetukussa eikä myöskään rengas.netissä. Myös eri nopeusluokkia näyttäisi olevan laajemmalti saatavilla rengas-onlinessä, mikäli tällä seikalla on väliä.

Velmanteri

Mitä mieltä olette. Onko 299.- liikaa Misukan enerki seivereistä koossa 175/65/14?
Hinta sis. vanteille laiton ja tasapainotuksen sekä allelaiton.
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

pahi

Lainaus käyttäjältä: pahi - maaliskuu 03, 2009, 20:02:58
Tänään sain Bridgestone Turanza 205/55 R16 -nakit kesää varten. Toimitus suoraan autoni takakonttiin. Tilauksesta 7 vrk. Päivän viive luvatusta tulee kun DPD -kuljetusliike ei tuo kotiovelle vaan Matkahuollon kautta, joka kylläkin tuo perille. Vanteesiin asennettuna 390ekee.

Nyt renkaat ovat olleet käytössä noin viikon. Renkaat muuten OK, mutta ohjaus on puoltanut vasemmalle aika paljon renkaanvaihdon jälkeen. Paineet on tarkistettu. Olisikohan renkaat mahdollisesti vialliset? Pitäisiköhän vas.eturenkaaseen laittaa vähän korkeammat paineet :-\.

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Velmanteri - maaliskuu 18, 2009, 13:37:08
Mitä mieltä olette. Onko 299.- liikaa Misukan enerki seivereistä koossa 175/65/14?
Hinta sis. vanteille laiton ja tasapainotuksen sekä allelaiton.
Kerro ihmeessä missä?

PetteriP

Kiinnostaa täälläkin päässä tietää mistä?
Citroen C 4 1,6 Hdi BMP -07
Citroen Xantia V6 Activa -00

Velmanteri

Rengaslasissa, Toimipisteet: Linnanpajantie 3, 00950 Helsinki, ja Tietotaajamankehä 12, 04300 TUUSULA, (Ristikiven teollisuusalue)

Edit tohon edelliseen, eli ei sis. allevaihtoa.
Vellu alias Velmanteri

MarieCurie

Väärä suunta. No se siitä sitten...
E:  Ai niin se vastaus kysymykseesi: ehkä arvasitkin että ei ole liikaa  :D

Velmanteri

Kyllä semmoset tuli kotiin haettua emännän vääränmerkkiseen kauppakassiin :D.
Vellu alias Velmanteri

Joerkka

Hauskaa asua täällä Eteläsuomessa. Ennekuin edes katsoin rengashintoja soittelin liikkeisiin kysyäkseni miten nuo keskireittömien aluvanteiden tasapainotus onnistuu ( alkuperäiset Estoril-vanteet, 15 tuumaiset ). Virkkalassa eräässä liikkeesä: "No, kun meillä ei ole NIITÄ vehkeitä, niin me joudutaan tasapainottamaan ne käsin, ja se maksaa sitten parisataa euroa" Firman nimi VIRKBLAD, ei saanut nyt minua asiakkaaksi.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

ilkkata

"kun meillä ei ole NIITÄ vehkeitä, niin me joudutaan tasapainottamaan ne käsin"
Kävitkö kysymässä Vianorilla, niillä oli ainakin muutama vuosi sitten mahdollisuus tasapainottaa Pösön alkuperäiset umpiovanteet

XsaraVTR84

Jepulis, itse kävin kanssa tasapainottamassa xsaran alkup. vanteet vianorilla. Taisivat ottaa noin 10 - 20€ koko hommasta...

Igor

Lainaus käyttäjältä: pahi - huhtikuu 15, 2009, 18:49:52
Lainaus käyttäjältä: pahi - maaliskuu 03, 2009, 20:02:58
Tänään sain Bridgestone Turanza 205/55 R16 -nakit kesää varten. Toimitus suoraan autoni takakonttiin. Tilauksesta 7 vrk. Päivän viive luvatusta tulee kun DPD -kuljetusliike ei tuo kotiovelle vaan Matkahuollon kautta, joka kylläkin tuo perille. Vanteesiin asennettuna 390ekee.

Nyt renkaat ovat olleet käytössä noin viikon. Renkaat muuten OK, mutta ohjaus on puoltanut vasemmalle aika paljon renkaanvaihdon jälkeen. Paineet on tarkistettu. Olisikohan renkaat mahdollisesti vialliset? Pitäisiköhän vas.eturenkaaseen laittaa vähän korkeammat paineet :-\.
Mulla oli yhdessä väärämmerkkisessä nokialaiset, jotka alkoivat puoltamaan, kun erään renkaanvaihdon jälkeen laitoin edessä olleet renkaat taakse ja päin vastoin. Puoltaminen loppui kun vaihdoin renkaat takaisin "oikein päin". Todennäköisesti yksi renkaista oli jotenkin viallinen.

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

Muumuupapa

Tilasin Rengas-onlinen kautta edulliset renkaat ja maksoin tilisiirtona. Tilausvahvistuskin tuli sähköpostiin.

Sitten alkoivat vaikeudet.

Tuli uusi sähköposti, jossa kerrottiin, että tilaamaani rengasta ei ole enää saatavilla, mutta voisin ostaa toiset. Annettiin kaksi vaihtoehtoista tarjousta, joista molemmat olivat:

A) Kallimpia mitä kyseinen liike itse mainostaa nettisivuillaan.

B) Kalliimpia, mitä olivat tilaamani renkaat. Minun olisi siis pitänyt maksaa vielä lisää.

C) Jotakin aasialaista halppismerkkiä, jotka eivät minulle kelpaa.

Lisäksi ihmetytti ilmoitus, että tilaamani renkaat olisivat loppuneet. Tilatessani niitä ilmoitettiin olevan varastossa ja liike mainostaa edelleen kyseisiä renkaita olevan varastossa - tosin nyt korkeampaan hintaan. Tätä asiaa koskevaan tiedusteluun eivät suostu vastaamaan.

Mikään neuvottelu ei tuota tulosta. Asiointi on hankalaa, koska liikkeen lähettämät viestit ovat hankalasti tulkittavia. Suomen kielen taitoisia ei tunnu löytyvän silloin kun kyse on asiakkaan ongelmasta. Tilausta tehtäessä niitä kyllä löytyy. Nyt eivät tunnu millään ymmärtävän tilini numeroa, johon rahat pitäisi palauttaa.

Suomalainen kuluttajasuoja ei myöskään tunnu pätevän saksalaisen nettifirman ollessa kyseessä.

Huonoin kokemus kohdallani ikinä, mitä tulee osien hankintaan!

hyper

Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - helmikuu 03, 2014, 12:49:00
Suomalainen kuluttajasuoja ei myöskään tunnu pätevän saksalaisen nettifirman ollessa kyseessä.

Mutta saksalainen ja EU:n kuluttajansuoja pätee. Kyllä niiden pitää rahat palauttaa jos eivät pysty toimittamaan tuotetta joka oli ja ilmeisesti on edelleen varastossa...

Ulkomailta itsekin viimeksi kesäkumit ostin, Camskilliltä Englannista. Ainakin se ostos onnistui, lukuunottamatta toimimatonta lähetysseurantaa, mutta renkaat kuitenkin löysivät tiensä perille.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

jarmot

Ulkomaiset nettiostokset kannattaa aina maksaa PayPalilla tai luottokortilla. Näin varmistaa, että ongelmatapauksessa saa rahansa takaisin.
Perheen autot:
MeganeII 1.9 dci 2008, Grand Scenic 1.5 dci 2011, Pulsar 1.2 2017, C5 Aircross 1.6 2020, Corolla hybrid 2022

ealab

OT: Eräässä kodinkonejättiputiikissa samansorttista touhua...Täysin härskiä, vastuutonta takuukäsittelyä. Telkassa ei ole vikaa silloin, kun pitäisi takuuasiaa käsitellä.

Muumuupapa

Lainaus käyttäjältä: hyper - helmikuu 04, 2014, 16:04:11
Mutta saksalainen ja EU:n kuluttajansuoja pätee. Kyllä niiden pitää rahat palauttaa jos eivät pysty toimittamaan tuotetta joka oli ja ilmeisesti on edelleen varastossa...

Eilen ilmoittivat palauttaneensa rahat tilille. Uskon, että näkyy tilillä vielä tällä viikolla.

Suomalaisen kuluttajasuojan mukaan kauppa sitoo myyjää ja sen tulee toimittaa tilattu tuote, tai vähintäänkin vastaava, tarjoushinnalla, vaikka siitä koituisi myyjälle tappiota. Ainoa poikkeus säännöstä on, jos tuotteen hinnoittelussa on tapahtunut niin selvä virhe, että kuluttajan olisi pitänyt tajuta se. Mutta tässä tapauksessa sellaista hinnoitteluvirhettä ei ollut, eikä myyjä edes vedonnut siihen. Valehteli vain, ettei kyseistä rengasta ole enää saatavilla.

Taloudellista tappiota tuskin osakseni suuremmin koituu, mutta aikaa hukkaantui selvittelyyn tuntikaupalla ja turha rengasrumba viivästytti projektin eteenpäin viemistä parilla viikolla.

Joker-1979

Tässä vois varmaan myös mainita että mitkä renkaat rengas-onlinessa on kyse. Ettei muut astu samaan "miinaan"...
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

Muumuupapa

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - helmikuu 05, 2014, 08:18:15
Tässä vois varmaan myös mainita että mitkä renkaat rengas-onlinessa on kyse. Ettei muut astu samaan "miinaan"...

Tarvitsen projektiini renkaat joissa on hieman kantavuutta ja tilasin Kleber Transpro195/75 R16C hintaan 68,09 € kappale. Tuo tarjous on nyt poistettu heidän nettisivuiltaan ja uusi hinta kyseiselle renkaalle on 107,50 €/kpl.

kaselin

Täällä toiset valittaa eikä kerro tapauksen asiaa esim mikä vika ja miten/miksi ei ole korvattu ja tai korjattu ???
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Megaman

Kolmet kitkat ja yhdet kesärenkaat on tuolta tilattu. Ei moittimista.

Posti saa sen verran moitteita, että matkan aikana noi paketit monesti eksyy toisistaan. Eli esim. perjantaina saat 2 kpl rinkuloita ja maanantaina tulee loput. >:(
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...