Kesärenkaat Rengas-Onlinen kautta

Aloittaja pasi.r@pp.nic.fi, syyskuu 21, 2006, 20:48:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

viliwee

Lainaus käyttäjältä: Jankos - maaliskuu 27, 2008, 20:47:01
Miksi ostaa nokialainen kun samaan rahaan saa oikeitakin renkaita ???

Pointtinsa tuossakin. Mutta kysymys onkin, mikä on vaihtoehdoista on paras? Mikä on se "oikea" rengas?

Megaman

Lainaus käyttäjältä: viliwee - maaliskuu 26, 2008, 00:07:54
Mitkä itse ottaisit?

Pari kertaa olen tilannut tuolta ja tiedän kyllä mitä ottaisin. http://tinyurl.com/ypbxyp  :)

Vähän hymyssä suin olin kun noita ekan kerran tilasin,mutta yllätyin täysin,kun halvalla saa kerrankin hyvää.
Nyt on alla misukan X-Ice:t ja kesäksi tulee alle NRHi:t,mutta nuo kun on rullattu loppuun,tiedän kyllä mistä tilaan ja mitä laitetaan alle ja samalla vannekokoa hiukan kasvatetaan.

Itse painotan äänettömyyttä,suuntavakautta ja mukavuuskin on tervetullutta,vaikka matalilla kumeilla se harvoin toteutuu.Ja kyllähän tollanen moderni kuviokin on mukavamman näköinen kuin sellanen perinteinen "pakurengaskuvio" 80 sarjan rungossa... :)
Omegassa oli 205/50/16 ja Sonatassa 205/50/17.Sonatassa oli myös 215/45/17 Kumhot,jotka oli kyllä pohjanoteeraus.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

CC-CAR

Lainaus käyttäjältä: Megaman - maaliskuu 28, 2008, 00:40:26
Lainaus käyttäjältä: viliwee - maaliskuu 26, 2008, 00:07:54
Mitkä itse ottaisit?

Pari kertaa olen tilannut tuolta ja tiedän kyllä mitä ottaisin. http://tinyurl.com/ypbxyp  :)

Vähän hymyssä suin olin kun noita ekan kerran tilasin,mutta yllätyin täysin,kun halvalla saa kerrankin hyvää.
Nyt on alla misukan X-Ice:t ja kesäksi tulee alle NRHi:t,mutta nuo kun on rullattu loppuun,tiedän kyllä mistä tilaan ja mitä laitetaan alle ja samalla vannekokoa hiukan kasvatetaan.

Itse painotan äänettömyyttä,suuntavakautta ja mukavuuskin on tervetullutta,vaikka matalilla kumeilla se harvoin toteutuu.Ja kyllähän tollanen moderni kuviokin on mukavamman näköinen kuin sellanen perinteinen "pakurengaskuvio" 80 sarjan rungossa... :)
Omegassa oli 205/50/16 ja Sonatassa 205/50/17.Sonatassa oli myös 215/45/17 Kumhot,jotka oli kyllä pohjanoteeraus.

Harvassa mahtaa olla ihmiset jotka viittii ihailla renkaan kuviota saati sen tuomia hienoja ominaisuuksia,toki ajan oman mielen kohdalle-
se suurin ilo taitaa ennemminkin tulla,samoin niitten vanteittenkin kohdalla. :)
Mahtaako myöskään niin kauhean "rauhallinen" olla myöskään tuon kokoinen rengas suomen uraisilla teillä,? epäilen vahvasti ainakin keväällä-
kun tiet on kuin kiskoilla ajaisi,eli suomalaiset ei osaa ajaa kuin samaa jälkeä se on tosi asia. :)

Hartsa

Lainaus käyttäjältä: *^CB-CAR^* - maaliskuu 28, 2008, 05:41:57
suomalaiset ei osaa ajaa kuin samaa jälkeä se on tosi asia. :)
Tosi on, on ihan hauska seurata suurta enemmistöä siinä urassa jurnuttamassa. Toisaalta tuo on ihan hyvä, silloin säästyy ne reunaviivojen kohdat paremmassa kunnossa ja voi itse ajella näillä osioilla. 8) Tosin tänä "talvena" reunaviivan vieruskohdat ovat täynnä reikiä ja monttuja, mistäköhän sekin johtuu?  ???

CC-CAR

Kieltämättä tiestöillä on ihme miinakuoppia asfaltissa ja ei ne hyvää ainakaan auton jousitus puolelle tee.
Ja ilmastolla kyllä on tuohon tien kestävyyteen aika iso osuus sekä siinä miten tiestöä huolletaan... :)

Megaman

Se perinteinen "80-sarjan" pallukka voi olla ihan yhtä "susi" kuin matalaprofiilinen nykyrengas.Renkaissa on eroja.
Varmasti jos jossain tiettömän taipaleen takana asuisin,en välttämättä laittais 50 sarjalaisia alle.Toistakymmentä vuotta olen ajellut myös ilman nastoja,mutta jos asuisin jossain jäisen syrjätien varressa,ei nastojen puolesta tarvitsisi edes äänestää. :)

Ite en alle 50 sarjaisten mene,samoin 205 piisaa leveydeksi,jos kantavuus sallii.17" tuumaa riittää ulkonäön saavuttamiseksi.Siitä on vielä pitkä matka torinkiertäjien raskaaseen sarjaan jättivanteisiin ja mataluusalustoihin...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

viliwee

Lainaus käyttäjältä: Megaman - maaliskuu 28, 2008, 00:40:26

Itse en kyllä uskalla Nankangeihin lähteä. Erilaisia nettisivuja lähteinä käyttäen, ei ollut näköjään vakuuttanut märänkelin ominaisuuksilla. Ja vesikeli on kai se, missä kesärenkaiden erot tulevat esiin.

Olen nyt lukenut netistä ehkä kaikki mahdolliset testit (jotka suomeksi ja englanniksi löytyvät), enkä ole vielä saanut selvyyttä, mitkä renkaat ostaisin. Ensi viikolla pitäisi tilata setti...
Vahvimmilla nyt Bridgestone Turanza ER300. Kenelläkään pahaa sanottavaa "siltakivistä"?  :)
Mitäänhän ei varmasti tiedä, ennenkuin on itse kokeillut.

Megaman

Lainaus käyttäjältä: viliwee - maaliskuu 28, 2008, 23:35:23
Mitäänhän ei varmasti tiedä, ennenkuin on itse kokeillut.

Naulan kantaan! :) En tyrkytä,mutta itse olen noista tarpeeksi vakuuttunut.Tärkeintä on että itse tietää,mitä alla pyörii.Turha tuudittautua testivoittoihin ja ESP yms. järjestelmiin.

Itse muistan kun ajoin noilla NS-2:lla Lahti-Helsinki motaria uutiskynnyksen ylittäneessä tulvassa ja kyllä niillä hienosti pärjäsi,kun tahallisesti haki vähän renkaan rajoja... ;) Kuivalla kelillä mutkatiellä kantti loppui ennen kuin pito. Auto oli tosin 1600 kiloinen takavetoinen Omega.

Mutta nyt rullataan toistaiseksi auton mukana tulleilla hyväkuntoisilla misukoilla ja nokioilla. :)

-PH-

Täällä päädyttiin tuohon Good Yearin HydraGrippiin->http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-104263&dsco=36
erityisesti vesikelin ominaisuuksiin vedoten ja kyllähän tuo hintakin oli vähintäänkin kohtuullinen tuossa 195/65 R15 91H koossa :) (66,80€/kpl ja 267,20 EUR/setti)ja eritoten laadukkaiden merkkirenkaiden sarjassa.Renkaat saapuivat juuri luvattuna päivänä eli matka tänne kesti n.viikon ja kaikki toimisi muutoinkin mallikkaasti niin kuin pitikin.Olivat muuten vielä aivan tuoretta valmistuerääkin.

viliwee

Oivoi, kun on tuo perheautojen rengaskoko 195/65R15 kovin kovin edullinen.
Tämä urheilullisempi 195/55 maksaa noin 100€ enempi.  ???

Tilasimpa nyt sarjan Bridgestone Turanza ER300 -renkaita tuolta Rengas-Onlinesta.
Toivottavasti homma pelaa hyvin. Nyt ei kun odottelemaan...  :)

Megaman

Ei kannata sitten hämmentyä jos ensin tulee vain 2 rengasta. Ja seuraavana päivänä loput 2 kpl...suomen postissa noi paketit välillä eksyy toisistaan.Ja jotkut rengasliikkeet ottaa luonnollisesti listahinnan rengastöistä,koska kilpailijan renkaista ei jää katetta...mikä on täysin ymmärrettävää toimintaa.
Kaverilla on onneksi rengaskoneet ja vanteille asennus,tasapainoitus ja allelaitosta oon selvinny parilla kympillä.

viliwee

Listahinta asennuksesta on näköjään siinä 35-50€ välillä.
Tuleehan se kuitenkin vielä selvästi halvemmaksi (renkaat 350€+40€=390€) kuin ostaa sama paketti Suomesta (noin.510€).
Täytyy ensin kysellä liikkeistä, jotka myyvät renkaita muun toiminnan ohessa. Saattaa olla asennus edullisempi. Mene ja tiedä...

Kenguru

Mulla on kesärenkaina juurikin nuo Nankangin NS-2:set. Yhden kesän olleet alla ja tyytyväinen olen. Normaaliolosuhteissa ei pito lopu kesken ja vesikeli ominaisuudet ovat kyllä hyvät. Kertaakaan ei vesiliirtoa ole kohdalle sattunut. Ja onhan noissa tuo kuvio hyvännäköinen. Ja kyllä, minä katson minkälainen kuvio on renkaassa  :)

Ainut kerta kun ongelmia Nankangilla on tullut oli viime kesänä Alastarolla. XM:n painoisen auton kanssa ei pito riittänyt eturenkaissa vaan alkoi puskemaan mutkissa. Eli ei radalle soveltuvaiset renkaat mutta muuten ihan OK. Niin ja Rengas-Onlinen kautta ovat tulleet. Ei moitittavaa myöskään toimituksessa.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Joerkka

Mitenkö vanhat renkaat ne lähettävät, eli DOT-merkinnän jälkeen nelinumeroin luku, josta kaksi ensimmäistä viikko, ja kaksi viimeistä vuosi ( 2000-luku ), 90-luvun merkinnät kolme numeroa + kolmio. Kyselisin, kun postissa vähän hankalaa...
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

-PH-

Lainaus käyttäjältä: Joerkka - huhtikuu 01, 2008, 10:25:04
Mitenkö vanhat renkaat ne lähettävät, eli DOT-merkinnän jälkeen nelinumeroin luku, josta kaksi ensimmäistä viikko, ja kaksi viimeistä vuosi ( 2000-luku ), 90-luvun merkinnät kolme numeroa + kolmio. Kyselisin, kun postissa vähän hankalaa...
Noistahan ei voi varmaan kukaan varmaksi mitään ikää sanoa,elleivät tarkista tuota ennen lähetystä erikseen niin pyydettäessä,mutta itsellä oli n.6kk "vanhaa" valmistuserää nuo Hydrat.Nuo Hydrat olivat muuten Made in France ;).Kokemuksesta tiedän, että voit kotimaisessakin tutussa liikkeessä aivan yhtä todennäköisesti saada pari vuotta vanhaa tuotantoa ja jopa vanhempaakin,etenkin kesärenkaiden ollessa kyseessä.Eihän läheskään kaikkia tuo valmistusajankohta tunnu kauheasti kiinnostavan.Talvirenkaita täällä pyritään myymään vain mahdollisimman tuoretta tavaraa ja silloin puhutaan ymmärtääkseni max.1vuosi.Kesärenkaassahan ei aivan niin paljon vielä tuo ikä vaikuta kuin talvirenkaassa.Rengashan kovettuu iän myötä.

KariM

Viikoilla 3607 ja 3907 oli nuo Falkenit valmistettu. Hyvä niin, mutta ei kai tästä mitään sääntöä voi johtaa.

viliwee

Hei mistä pystyn seuraamaan paketin kulkua?
Sain tälläisen viestin:
Lager Nord DPD, Lager Mitte DPD, Lager Süd GLS-paketin numero(t) : 01305005289***, 01305005289***
En vain löytänyt nettisivua, johon koodit sopivat.

JoneTolppa

Äskön lähti tilaus. Päädyin sitten kohtalaisen tuntemattomaan (ainakin itselle) merkkiin. Maloya Crono 465 on renkaan nimi ja tyyppi. Hintakin oli edullinen, 50.9€ per kiekko.
Pitkään niitä halppiksia siinä pyörittelin ja googlettamalla löysin tm:n testin jossa k.o. rengas sai arvosanan "suositeltava" ja sijan 6. Myöskin tuo TyreTest puolsi valintaa. Jos tuohon nyt on mitenkään luottamista. Kokeilemallahan se selviää. Kaippa noilla tiellä pysyy. Parin kesän päästä voikin sitten ostaa taas "kunnon" renkaat :)

MarkoCee

Juurikin tuommoset alkup. listalta on vaimon autossa (Xsara 2), ostin viime syksyn lopulla kun halvalla sain: Pirelli P 7 195/55 R15 85H. Hyvää on suuntavakavuus, "kulkee kuin kiskoilla". huonompaa pintakovuus jos nyt normimisukkoihin vertaa. Melutaso on keskitasoa, olisipa Suomessa sileämmät tiet.

viliwee

Noniin, nyt tulivat renkaat mukavasti kotiovelle kannettuna.
Toimitus kesti arvioidusta päivän pitempään, mutta pääasia, että tulivat.

Lainaus käyttäjältä: Joerkka - huhtikuu 01, 2008, 10:25:04

Itselle tulleissa renkaissa merkinnät 0608 ja 0708, eli täysin "bränäriä" valmistuserää.
Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen tähän mennessä.  :)

JoneTolppa

Päivitetääs nyt tännekin renkaiden saapumisen tarina.
07.04. lähti tilaus ja tilausvahvistus tuli samana päivänä. Lähti kahtena pakettina ja tilasin renkaat "asennuspisteeseen" joka sivujen mukaan oli Ristinarkun rengas. Tämähän sopi minulle koska olen siinä 500m päässä töissä.
No, renkaat tulivat tämän viikon tiistaina. Eivät asennuspisteeseen vaan kuski oli yrittänyt tuoda niitä kotio ??? Enkä tietenkään ollut kotona joten se vei kaksi rengasta läheiseen Siwaan, joku matkahuoltojuttu, ja kaksi rengasta Tampereen pääpostiin. Minkä lie aivopierun saanut ja tuijottanut papereita liian tarkasti ja jättänyt pelisilmän kaivamatta esiin.
Mutta nyt on renkaat alla ja DOT numerotkin olivat 0708 kolmessa ja yhdessä tais olla pari viikkoa aikaisemmin.

kahe

Vaimon autoon tilasin vakiokoon Hydragripit. Niissä oli 1007 merkintä. Kaverilla oli 3506 Turanzoissa. Ovat vaan alkaneet ottaa listahintaa asennukselle omista renkaista näissä paikallisissa liikkeissä eikä alennuksia heru. Tietysti oli kevät sesonki menossa.

Pasis

Lainaus käyttäjältä: JoneTolppa - huhtikuu 18, 2008, 05:41:20
Päivitetääs nyt tännekin renkaiden saapumisen tarina.
07.04. lähti tilaus ja tilausvahvistus tuli samana päivänä. Lähti kahtena pakettina ja tilasin renkaat "asennuspisteeseen" joka sivujen mukaan oli Ristinarkun rengas. Tämähän sopi minulle koska olen siinä 500m päässä töissä.
No, renkaat tulivat tämän viikon tiistaina. Eivät asennuspisteeseen vaan kuski oli yrittänyt tuoda niitä kotio ??? Enkä tietenkään ollut kotona joten se vei kaksi rengasta läheiseen Siwaan, joku matkahuoltojuttu, ja kaksi rengasta Tampereen pääpostiin. Minkä lie aivopierun saanut ja tuijottanut papereita liian tarkasti ja jättänyt pelisilmän kaivamatta esiin.
Mutta nyt on renkaat alla ja DOT numerotkin olivat 0708 kolmessa ja yhdessä tais olla pari viikkoa aikaisemmin.

Eikö siellä sivulla väitetä, että pitäisi tilata kotiin eikä asennusliikkeeseen ?

-PH-

Rengas-Onlinen sivuilta lainaus:
Valitse kahdesta toimitustavasta:

1. Renkaat toimitetaan suoraan kotiosoitteeseesi.Toimitamme samaan osoitteeseen, mihin laskukin lähetetään. Voit asentaa renkaat itse tai viedä ne haluamaasi paikkaan asennettaviksi.
   2. Renkaat toimitetaan vaihtoehtoiseen osoitteeseen. Siinä tapauksessa pyydämme sinua ilmoittamaan toimitusosoitteen ja henkilön, joka on oikeutettu vastaanottamaan renkaat puolestasi.