Puhutaan se liikenneurpo suohon - varaventtiili hermoja koetelluille ;)

Aloittaja Citronella82, helmikuu 14, 2010, 19:11:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ralle

No sitähän tässä olen manannut koko illan mielessäni et miten olisi pitänyt tehdä  >:(

Ralle

No nyt on molemmat autot tutkittu poliisin toimesta. Mersun kuljettaja todettu syylliseksi  ;D
halusi vielä itse ,että molemmat tutkitaan. Ei vaan muistanut peräkoukkuaan. No hauska oli uudelleen jutella kun olikin eri ääni kellossa :)
Onneksi ei tappanut sumuvaloa vaan kulman joka on helpohko korjata.

Ralle

Sen verran lisäystä ja neuvoa vastaaviin tilanteisiin.
tässä tilanteessa mamma oli pysähdyksissä ja mersu peruutti päälle syyllinen mersu.
Jos lähdet itse peruuttamaan vaikka pois alta eli olette molemmat liikkeessä on puntit tasan.
ja molemmat ovat syyllisiä. hyvä ehkä kaikkien tietää ;)
Ei muuta kuin helteistä viikonloppua kaikille :)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - toukokuu 14, 2010, 13:30:56

No nyt on molemmat autot tutkittu poliisin toimesta. Mersun kuljettaja todettu syylliseksi  ;D
Tosi hieno juttu!  :)

Ralle

En tiedä mikähän neiti toi kaveri on, just soittivat poliisista ettei se myönnäkkään enää syyllisyyttään  ???
Sille on jo sanottu se mitä siitä seuraa, mutta pitää vängätä vastaan!
No tehdään nyt sitten vaikeimman kautta "¤&kele. Oikeesti olis muutakin tekemistä kun päivän selvän asian takia hirmu homma ja kaveri on jo myöntänyt syyllisyyden vaimolle,mulle ja poliisille ja autotkin on tutkittu niin nyt sitten virallista tietä haluaa mennä.
Ei taas tyhmä tajuu mitä se tolla voittaa? Vai saako se jotenkin hyvän mielen tosta.
Pitäis tollaset oikeesti nostaa seinälle roikkuu :D
päivitetään tilannetta kunhan tästä tehdään uusi rikosilmoitus ja ehtii käydä kuulustelussa  >:(

Renee

Vaimosi on pysähtynyt parkkipaikalle ja mersu peruuttaa keulaan.Peruuttaja ei ole syyllinen omasta mielestä kuka sitten naapurin talomies?Mutta muista ottaa nämä kipurahat  vastapuolen vakuutusyhtiöltä korvauksena puhelin ja bensakulut tulee automaattisesti ja jos työaikaa kuluu niin niistäkin saa korvauksia kun vain hakee ,näitä ei mainosteta missään.

Putkimies22

Mut yritettiin kerran lavastaa syylliseksi siihen kun taskuperuutin parkkipaikalle ja liian lähellä takaani tullut auto peruutti takanaan olleen auton päälle. En nähnyt tapahtumaa eikä kukaan paikan päällä tullut siitä minulle mitään sanomaan.
Postissa tuli vahinkolomake joka pyydettiin täyttämään. Laitoin roskiin kun en kerran ollut missään kolarissa ollut mutta se perhana tuli uudestaan. Sitten soitin ja kysyin mistä oli kyse.
Vakuutusyhtiön täti myönsi että väärää puuta haukutaan kun kysyin miten minun olisi tullut menetellä jotta onnettomuus olisi voitu välttää. Ei keksinyt
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

Ralle

Lainaus käyttäjältä: Renee - toukokuu 17, 2010, 14:57:15
Vaimosi on pysähtynyt parkkipaikalle ja mersu peruuttaa keulaan.Peruuttaja ei ole syyllinen omasta mielestä kuka sitten naapurin talomies?Mutta muista ottaa nämä kipurahat  vastapuolen vakuutusyhtiöltä korvauksena puhelin ja bensakulut tulee automaattisesti ja jos työaikaa kuluu niin niistäkin saa korvauksia kun vain hakee ,näitä ei mainosteta missään.

No kyllä nyt kaikki otetaan mitä irti lähtee, jos ei osaa päättää niin tehrään vaikeemman kautta :D
Ja eikös yrittäjä ole aina töissä ;)

Ralle

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - toukokuu 17, 2010, 15:33:34
Mut yritettiin kerran lavastaa syylliseksi siihen kun taskuperuutin parkkipaikalle ja liian lähellä takaani tullut auto peruutti takanaan olleen auton päälle. En nähnyt tapahtumaa eikä kukaan paikan päällä tullut siitä minulle mitään sanomaan.
Postissa tuli vahinkolomake joka pyydettiin täyttämään. Laitoin roskiin kun en kerran ollut missään kolarissa ollut mutta se perhana tuli uudestaan. Sitten soitin ja kysyin mistä oli kyse.
Vakuutusyhtiön täti myönsi että väärää puuta haukutaan kun kysyin miten minun olisi tullut menetellä jotta onnettomuus olisi voitu välttää. Ei keksinyt

No tässä tilanteessa toi kuljettaja on myöntänyt jo kahdesti ja perunut sen jälkeen.
Halusi jopa,että poliisi tutkii vahingot ja autot olivat lavastetusti samoin kuin itse tilanteessa. Tämän jälkeen halusi maksaa mutta nyt taas ei kun on mennyt pari päivää. Poliisi vielä ehdotti että laitetaan virallinen lasku ja maksaavat sen ja ei tule mitään. Oli vielä sanonut ,jos tuo ei onnistu niin sakko napsahtaa miehelle heti!
No ei noita aina voi ymmärtää....

MarieCurie

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Lemon - toukokuu 18, 2010, 00:54:26
Se Mersumies ei taida olla ihan terve?

Viive mielen kääntyimsessä viittaisi joko emännän tai jonkun tuttavan ohjailuun, lieneekö niin tekemätön tapaus, että muut pyörittää tuon mieltä kuin tahtovat?

Kummia juttuja kumminkin sattuu, isäni riisikupin peräänkin eräs taksimersu luisteli pakkasella, taksikuski oli yksin liikkeellä, ihmetys oli suuri, kun vähän ajan kuluttua homma meni ihan oikeuteen asti ja kolme kyytiläistäkin oli ilmestynyt tyhjään taksiin, lisäksi konepelti, tuulilasi, lokarit sekä etupuskurikin oli jouduttu vaihtamaan ja maalaamaan, riisikupin takapuskurissa oli noin 1cm kokoinen hyvin lievä painauma, mersun muovipuskuri toki oli kyllä haljennut.

Hommassa kävi niin, että taksikuski naurettiin ulos oikeustalosta ja taisi sille vieläpä laskukin koitua mokomasta.

Liekkö sitten sama henkilö nytkin kyseessä, elkeet vaikuttaisivat samalta, vai sattuuko noita sitten olemaan enemmänkin liikkeellä  ???

Ralle

Lainaus käyttäjältä: jtbo - toukokuu 18, 2010, 03:41:47
Lainaus käyttäjältä: Lemon - toukokuu 18, 2010, 00:54:26
Se Mersumies ei taida olla ihan terve?

Viive mielen kääntyimsessä viittaisi joko emännän tai jonkun tuttavan ohjailuun, lieneekö niin tekemätön tapaus, että muut pyörittää tuon mieltä kuin tahtovat?

No toi munkin mieleen on tullut kun menee vähän ja sitten ei haluakkaan sopia. Olis hauska tietää mikä nyt mielen muutta.
Pikkasen otti eilen pannuun sen jälkeen kun puhelin soi. Ekana nauratti mutta sitten se olo tila muuttui. Kait se ajattelee ettei kukaan viitsi viedä enempää asiaa eteenpäin vaan antaisi olla tai jotain?!
Kyllä tuli illallakin mietittyä ettei koko sinä aikana kun on kortti ollut en ole ikinä nähnyt tollasta "sankaria"
Tänään jos sais duunissa kirjotettua ton paprun puhtaaksi ja huomenissa kävis arviot ottamassa ja veis laput laitokselle.

Renee

Kuten tiedätte olen merimies ja siellä merellä on tarkat meriliikenne säännöt.Kuten se että jos tarvitsee väistää alusta niin aina  perän puolelta.Itse ajelin tuota valtatie 7 Kotkan liittymässä meinasi paikallinen lippispää ottaa autosta etupuskurin mukaa kun koukkasi 2 kaistan yli Kotkaan menevään ramppiin.

Ralle

Toi on tänä päivänä tosi yleistä. Ensin kiireellä ohi sitten kurvaus oikeelle ja ramppiin. Siinä tulee mietittyä miksi toikin piti tehä kun tietää et on menossa pois vaikka nyt motarilta ???

Aakku

Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - toukokuu 22, 2010, 10:37:15

Toi on tänä päivänä tosi yleistä. Ensin kiireellä ohi sitten kurvaus oikeelle ja ramppiin. Siinä tulee mietittyä miksi toikin piti tehä kun tietää et on menossa pois vaikka nyt motarilta ???
Minusta kyllä tuntuu, ettei ne tiedä itsekään mihin ovat menossa.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Citronella82

Siis MIKÄ on niin hemmetin vaikeeta kiertoliittymissä? ??? Täällä Espoossa missä niitä viljellään ihan ammatiksi asti ilmestyi männä viikolla työmatkan varrelle toinen kiertoliittymä valo-ohjatun tarpeex monta kaistaa omaavan t-risteyksen tilalle. Joo, on vähän onnettoman näkönen vielä kun lähinnä keskelle heitetty pari aitaa, keiloilla suljettu pari kääntyvien kaistaa että saatu liittymä yksikaistaseks mutta silti siinä on selkeällä ryhmitysmerkilä osoitettu kyseessä olevan KIERTOLIITTYMÄ! Ja ihan yksikaistainen tavallinen kiertoliittymä! Eikös silti jotku 15 vuotta siitä risteyksestä läpi valojen opastamana ajellut pysähdy hölmönä risteyksen reunaan, kuikuile joka suuntaan ollen kuitenkin selkeästi menossa Tapiolan suuntaan ja jännittäessä että mitenkäs tonne sekaan nyt ajan. Kun perhana liittymässä ei ole ketään, missään ei ole ketään ja perhana sekin joka on on vielä 50 metrin päässä liittymästä!  :x

Siinä sitten torvi huutamaan toiselle että töihin joskus pääsisin. Oli sentään jollain hauskaa. Duunarit tienvarressa katteli huvittuneen oloisina tilannetta ja hörähteli silmin nähden. Prkl, se on vaan kiertoliittymä!

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Aakku - toukokuu 22, 2010, 12:58:29
Minusta kyllä tuntuu, ettei ne tiedä itsekään mihin ovat menossa.

Tämä on kyllä täysin totta  :D

Citronella, olenpa huomannut, että etenkin 40 tai yli jos on ikää Suomalaisella miehellä, niin jokaikinen rutiinista poikkeava asia vaikuttaa lyövän sellaisen luulukon aivoihin, että ei mitään rajaa, siinä vaiheessa jos menisi kysympää kumpi on vasen ja kumpi oikea, niin ei välttämättä tulisi vastausta siihenkään.

Onko se sitten seurausta siitä, että sitä päättelyä ja omaa ajattelua ei edellytetä vai mitä, mutta noita tuntuu olevan helposti 10% liikkujista, maaseudulla etenkin voi olla suurin osa noita.

Yksikin koki tuossa poikkeavan tilanteen, kun oli yhdistelmä tien pientareella parkissa vastakkaisella puolella tietä, niin kovasti tilanne oli yllättävä, että taisi unohtaa ajavansa autoa sitä ihmetellessään ja ajoi suoralla tiellä aurinkoisena päivänä pahki liikenteenjakajaan, sekin on jo saavutus toki sinällään, mutta tuo looginen ajattelu ja priorisointi tuntuu olevan joiltain aika pahasti hukassa.
Sitä minä vaan jaksan ihmetellä, miten noin heikoilla kyvyillä sitä autoa ylipäätään annetaan ajaa, kun onhan tuollainen aikamoinen riski, etenkin kun nämä vielä kurkkivat näkyykö tuttuja jne ajamiseen keskittymisen sijaan, eli ne vähäisetkään resurssit eivät ole sitten käytössä siinä missä pitäisi.

Jaa, ettei vaan se Citronellan edessä oleva pelännyt, että jos se liittymä yllättää, kuten liukas keli ja suistaa autoilijan?  ;D

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: jtbo - toukokuu 22, 2010, 17:31:09
...

Jaa, ettei vaan se Citronellan edessä oleva pelännyt, että jos se liittymä yllättää, kuten liukas keli ja suistaa autoilijan?  ;D

No se voi olla ;D Tommonen ikiaikasista kaavoista poikkeava tilanne saattaa hyvinkin sisältää yllätysmomentin :D :D

ealab

Kuten entisellä autoilijalla, kun ihmeteltiin, miksi iltapäivällä yritti saada taas auton liikkumaan nelosella. No, kyllä minä aamulla ykkösellä läksin....Lähtövaihteiden valinta kun oli sidoksissa kellonaikaan/lähtökertoihin, oli siis neljäs startti....

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ealab - toukokuu 22, 2010, 21:57:50
Kuten entisellä autoilijalla, kun ihmeteltiin, miksi iltapäivällä yritti saada taas auton liikkumaan nelosella. No, kyllä minä aamulla ykkösellä läksin....Lähtövaihteiden valinta kun oli sidoksissa kellonaikaan/lähtökertoihin, oli siis neljäs startti....
Mä lähen usein aamullakin nelosella, mutta siinä onkin 16 vaihdetta...
Citroën 2CV AZ Berline -56

Ralle

Lainaus käyttäjältä: Aakku - toukokuu 22, 2010, 23:09:42
Lainaus käyttäjältä: ealab - toukokuu 22, 2010, 21:57:50
Mä lähen usein aamullakin nelosella, mutta siinä onkin 16 vaihdetta...

;D

KariM

21-vaihteisessani onkin jo niin paljon pykäliä, etten edes tiedä millä vaihteella lähden, riittää kunhan on riittävän kevyt.

vibes

Ai perhana siinähän mulle onkin hommaa täksi päiväksi, ku kaivan fillarin talviteloilta ja rasvailen kuntoon. Pyöräilykypäräkin tarttis töhäyttää paukkupurkin kanssa mattamustaksi ni on sitten katu-uskottavampi.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Xari

Olihan taas urpo pakukuski, tavoitin satasen alueella 90 menevän jonon ja ohitin siitä tarkalleen laillisella satasen vauhdilla niin monta kun kerkisin, 1 moottoripyörä, 1 henkilöauto ja pakettiauton tapainen ;D

Tie kun muuttui 2-kaistaiseksi ja rajoitus 70, jota lainkuuliaisena autoilijana tietysti tarkasti noudatin, pakukuski veti ohitse vapaata kaistaa reilulla ylinopeudella, ainakin 20 liikaa, seuraavasta risteyksestä poistuin oikealle ja pakukuski jäi seisomaan punaisiin ::)

Mistä noita sikiää ??? valkoinen VW Transportter, kyljessä luki isolla että POLIISI ;D ;D

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: Xari - toukokuu 26, 2010, 19:01:51
...

Mistä noita sikiää ??? valkoinen VW Transportter, kyljessä luki isolla että POLIISI ;D ;D

Ne on JUST niitä pahimpia! Ajelee ihan miten sattuu kuvitellen kai olevansa kunnon kansalaisten yläpuolella kun aletaan tieliikennelakeja tulkitsemaan! ;D