Citroen autojen asiakastyytyväisyys kuluttajan näkökulmasta nähtynä.

Aloittaja Renee, helmikuu 02, 2010, 11:49:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renee

Mainos pyörii televisiossa C5 omistajat on Suomen onnellisin kanssa mitä tulee auton omistamiseen /huoltoon.
Oletteko samaa mieltä myös vanhemmalla kalustolla liikkuva.Hyvinkäällä on varaosamyynti(hyvä sellainen) kun sieltä olen hommannut vetoakselin stefan ja sen kääntölaakerin,jotka auton myyjä vaihtoi autooni näissä on niin pitkä takuu että se kestää 5vuotta hyvin(nimimerkillä rehelliseltä vanhojen autojen myyjältä ostettu C3)
Käytettyjen hinta on hyvä siinä 2-3 tonnia voittaa jos samalaista japsi kulkinetta meinaa ostaa.
Hyvä talviauto ei nyvi eikä muutenkaa sähköpuoli tee herjoja varmaakin johtuu kun on Citikalla lämpöinen talli jossa oleskella aina nämä vapaa-ajat.
Itse olen tyytyväinen kiitoksia vaan sinne Perttulaan kun auto oli niin hyvässä kunnossa Veholla huollettu ei mitään halpis paikkoja harrastettu.Hyvä auto ei voi muuta sanoa.
Löytyykö toista onnellista Citikka kuskia,kaikki vastaa??

Xari

Näissä tyytyväiskyselyissä kannattaa aina muistaa asioiden suhteellisuus, jos odottaa vähää ei pienistä pety ;)

Renee

70 luvulla Konela viesti siinä onnellinen omistaja kertoi Jyväskylä -Rovaniemi -Jyväskylä ajettiin Moskovits Elitellä 1500M ja ei mitään ongelmia matkalla ilmeisesti Xari ajoit kommentilla tätä takaa.

Megaman

^ Niin, pessimisti ei pety koskaan... :)

C5 kahdessa vuodessa ostamani osat: Pyöränlaakeri eteen 1 kpl (75 €) ja lämppärin puhaltimen säätövastus asennuksineen lomareissussa  148 €. Ja yksi ajotietokoneen polttimo. Ei paha ainakaan noin rahallisesti. Jotain pikkuvikoja/ominaisuuksia joskus esiintyy, mutta eivät ole vaatineet finanssia, vaan yleensä korjaantuvat itsestään, eli ovat olleet jotain tietokonesekoiluja varusteiden toiminnassa.

Xantia ollut vuoden ja takalevyt ja palat halusin vaihtaa (vaikka kelpasivat katsastuksessa) ja akun uusin syksyllä, koska sillä ei tätä TALVEA olis selvinnyt millään... :)

Eli tähän asti olen ollut tyytyväinen.
Foorumia lukiessa on tosin pakko todeta välillä että: Tieto lisää tuskaa... ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Samone

Xantia oli minulla vähävikaisin auto toistaiseksi. Neljä vuotta ajoin ja joka kerta meni katsastuksesta kerrasta läpi. Hintaansa nähden aivan huippu yksilö eikä ruosteestakaan ollut haittaa. Varmatoiminen hyvä käyttöauto niin talvella kuin kesälläkin. Lämpesi nopeasti ja automaatti-ilmastointi toimi hyvin.

Sitikkapuoskari

Nää tällaiset foorumit kyllä vääristää kuvaa. Harva tulee tällaisille palstoille hehkuttamaan kuinka kaikki on hyvin ja pelaa.
Oma näkemykseni on että asiakastyytyväisyys on ihan hyvällä tolalla Citroen autojen omistajien keskuudessa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Renee - helmikuu 02, 2010, 11:49:40
Mainos pyörii televisiossa C5 omistajat on Suomen onnellisin kanssa mitä tulee auton omistamiseen /huoltoon.

Onko kukaan muuten nähnyt tuollaista tutkimusta jossain muualla kuin ko. mainoksessa ?

jtbo

Osatiskin palveluihin olen kyllä hyvin tyytyväinen, Seinäjoella tuntuu homma toimivan ainakin.

Autot, etenkin ne jotka ovat nähneet jo maailmaa, ovat aina niin yksilöitä, mutta toki on suunnittelussakin eroja, kuitenkaan en ole tuon oman ZX TD:n talviominaisuuksiin ollut kovin tyytyväinen, osiakin tuohon tuntuu menevän enemmän kuin mihin olen tottunut, mutta kunhan lumi sulaa, niin kyllähän tuo oikein hyvin kaikinpuolin pelaa, jopa nuo sähköviat katoaa enimmiltä osin kun kelit lämpenee, jopa ABS jarrut alkavat toimia, kunhan keli on plussalla.

Enimmäkseen aiempien omistajien huono huolto on kyllä syynä näihin pettymyksiin, mutta tuo lämppäri on mysteeri joka ei ole selvinnyt ja tuskin selviääkään.

CitikasC4

Nooh... 7 Citikkaa ja toistakymmentä japsia omistaneena voin kertoa, että kyllähän ne ranskalaiset harrastuksesta käy, mutta en kyllä tähän mennessä ole uskaltanut kuin kahdella ajaa yli 500km päähän kotoa.

Se täytyy kyllä myöntää, että hyviä kyytejä Femma sekä Xanttu antoi(aina kun toimi) eikä uudella Nelkullakaan ollut hullumpi ajella, kunnes ongelmat alkoivat.

En sitten tiedä, onko kohdille sattunut kaikki pommit ja huonosti pidetyt yksilöt. ???

Sanotaan näin, että hinta-laatusuhde kuitenkin kohdallaan, varustelu huippuluokkaa ja kuitenkin tällaisen tavallisen tallaajan saatavilla. Varaosien kohdalla hintaheitot ovat välillä todella rajut.

Citikointi on harrastus ja mielentila, jota moni ei tule ikinä ymmärtämään! :)

danbomp

Lainaus käyttäjältä: Citikas - helmikuu 02, 2010, 21:08:44

Citikointi on harrastus ja mielentila, jota moni ei tule ikinä ymmärtämään! :)

Juuri näin. Tämä se oli suurin ongelma kun C5 tuli markkinoille ja tuli paljon uusia sitikkakuskeja jotka eivät osanneet suhtautua asioihin kuten sitikkaan tulee suhtautua. Sitten haukutaan ihan paskaksi kaikille omaa valintaansa. Varmaan suututin monta asiakasta sillä kun sanoin että selvä käyttövirhe, tosin tein sen hymyssä suin :) No tää on vähän karrikoiden sanottu, mutta näin sen olen kokenut.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Pasis - helmikuu 02, 2010, 19:07:37
Onko kukaan muuten nähnyt tuollaista tutkimusta jossain muualla kuin ko. mainoksessa ?

Kyllä minulle tuossa viime vuoden puolella soitettiin ja kyseltiin ummet ja lammet. :) Samalla kyseltiin myös tyytyväisyyttä suoritettuihin huoltoihin.
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

2fast4u

C4 -07 110 HDI Berline Exclusive II
Olen autooni tähän saakka ollut tyytyväinen. Ensimmäiset "viat" tulivat ilmi tosin jo n. 3 tkm:n kohdalla, jolloin vaihdettiin taka-akselin puslat ja iskunvaimentimet (oikeanpuoleinen kolisi) sekä niiden pultit. Hetken päästä vaihdettiin takaluukun avausmekanismi ja säätymättömät lasinpesurit säädettäviin. Tämä kaikki jo ennen 5 tkm:n rajaa. Sitten menikin sikäli hyvin, että jossakin 40 tkm:n paikkeilla kummittelivat ABS/ESP-merkkivalot ja silloin vaihdettiin jarruvalokatkaisin johtosarjaoineen. Huoleton matka on sittemmin jatkunut, kunnes syksyllä alkoi takapää kolisemaan, varsinkin oikealta. 60 t huollossa ei vikaa löytynyt, mutta ei kyllä kolinatkaan loppuneet. Taka-akselin rakenne itsessään on suhteellisen yksinkertainen ja vaikuttaisi, että vika ei ole puslissa. Esim. alkuviikosta auton oltua päivän tallissa, illalla useamman tunnin pakkasessa seisomisen jälkeen tuntui kuin takajousia ei olisi ollutkaan ja kuopissa sekä kiharoissa takaa kävi kunnon pauke, ei enää kolina. Kilometrien myötä ääni rahoittuu, joten olisikohan kyse taas iskareista, joissa kylmänä on hiukan löysää ja lämmetessä toiminta paranee. Ja onko kokemusta miten huolto suhtautuu iskariasiaan, kun takuu kuitenkin on loppu, tuleeko yhtään vastaan. Huolto kovin varattu kummassakin lähikaupungissa, puhelimella ei tahdo päästä läpi.
Jos tuo vaiva rajoittuu iskareihin, hyvä niin, mutta ellei vastaantuloa uusien hankkimisessa ole, niin varmuudella käännyn muiden kuin alkuperäisvaraosien puoleen. Kyllä minusta pääosin tasaisella kestopäällysteellä päätietä ajaen pitää vaimentimien toimia 60 tkm. Sinänsä pikku juttu alkaa pilata muuten tykästystä autosta saatua kuvaa. Ja tottakai ne valonpesurit eivät toimi, mutta ei kyllä tarvitsekaan, ei viitsi alkaa moottoria vaihtamaan, säästyypähän pesunestettä.

Samone

Ihmeen paljon on kuulunut uudenkarheiden nelosten iskareista kolinaa pakkasella. Toimittajalla sekundaerä???

Mitä taas itse tyytyväisyyteen tulee, niin minä jotenkin olen mieltänyt, että merkkiforumilla olisi niitä hurahtaneita tyyppejä, jotka eivät pienistä teknisistä ongelmista masennu. Tällaiseksi minä itseni luokittelen ja tänne tulin kiinnostuksesta Citikoihin.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Samone - helmikuu 03, 2010, 14:29:29
Ihmeen paljon on kuulunut uudenkarheiden nelosten iskareista kolinaa pakkasella. Toimittajalla sekundaerä???

Mitä taas itse tyytyväisyyteen tulee, niin minä jotenkin olen mieltänyt, että merkkiforumilla olisi niitä hurahtaneita tyyppejä, jotka eivät pienistä teknisistä ongelmista masennu. Tällaiseksi minä itseni luokittelen ja tänne tulin kiinnostuksesta Citikoihin.

Voi olla iskarit tai apurungon kiristys, alapallonivel, jarrusatulat kolisee, hammastangon kiristys jne...

vibes

Helvetin hyvä ja mukava ajettava tuo C4 on, mutta en itse ole Sitikan arvoinen. Oon saanut isältäni verenperintönä autostressin ja tuohon on nyt kymppitonnin ajon aikana joutunut kaikenlaisia juttuja tekemään, joten luotto on mennyt ja koko ajan pelottaa että mikä seuraavaksi prakaa. Toisaalta vaimo aina sanoo että mä kyllä ressaisin huolimatta siitä minkämerkkinen auto pihassa on.

Vaikka eihän sitä tiedä, voihan tuo vielä yllättää iloisesti:)
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Samone

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 03, 2010, 17:25:18

Voi olla iskarit tai apurungon kiristys, alapallonivel, jarrusatulat kolisee, hammastangon kiristys jne...
En ymmärrä tekniikasta hirveästi, mutta eikö nuo muut kolaja myös leudommilla keleillä eikä vain reilussa pakkasessa?

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Samone - helmikuu 03, 2010, 18:13:55
Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 03, 2010, 17:25:18

En ymmärrä tekniikasta hirveästi, mutta eikö nuo muut kolaja myös leudommilla keleillä eikä vain reilussa pakkasessa?

En minäkään hirveesti ymmärrä, mutta erään C4:n alapallonivelen välys tuli esiin vasta -20 asteen pakkasella ja välys poistui nivelen uusimisella. Korjaamolla vikaa ei löydetty koska hallissa oli lämmintä. Lauhemmilla keleillä ei kolissut. Syynä oli tehtaalla liian tiukkaan kiristetty alapallonivel ja kierteet menneet vialliseksi.

Samone

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 03, 2010, 18:31:18
En minäkään hirveesti ymmärrä, mutta erään C4:n alapallonivelen välys tuli esiin vasta -20 asteen pakkasella ja välys poistui nivelen uusimisella. Korjaamolla vikaa ei löydetty koska hallissa oli lämmintä. Lauhemmilla keleillä ei kolissut. Syynä oli tehtaalla liian tiukkaan kiristetty alapallonivel ja kierteet menneet vialliseksi.
Tuo oli mielenkiintoinen juttu! Kiitos. Näkyviin johonkin toiseen enemmän aiheeseen liittyvään paikkaan?

Citikka99

Olen erittäin tyytyväinen Xantun ominaisuuksiin ja ongelmattomuuteen. Aivan sama, mihin aikaisempaan omistamaani automerkkiin vertaan ei Citikassani ole ollut yhtään enemmän vikoja. Olen omistanut toista kymmentä eri merkkistä autoa, joten hieman on kokemustakin.
Hyvää muihin verrattuna on mm. lämmityslaite. Olen asettanut automaatin osoittamaan n. 20 asteen lämpötilaa. Siinä samassa asennossa sen on ollut kestät talvet ja automaatti on hoitanut lämmöt talvella ja viileyden kesällä. Ajo-ominaisuudet ja jousitus ovat parhaasta päästä. Ei ole vielä esiintynyt sähkövikoja, ei laakeri vikoja, ei jarruvikoja, ei nivelväljyyttä  lukuunottamatta vasenta koiranluuta. Akun vaihdoin varmuuden vuoksi syksyllä. Johan tuo entinen oli liki kymmen vuotias. H1 polttimoita, jarrupaloja ja etupään jarrulevyt sekä renkaita olen tietenkin joutunut vaihtamaan. Samoin pakoputkiston väliputken pari kertaa ja äänenvaimentimen kerran. Kohta menee jakopään hihna toisen kerran vaihtoon ym. siihen liittyvät tilpehöörit.
Autolla ei tosin vielä ole ajettu kuin hieman vajaa 180000 km. Joten ehtiihän niitä vikoja vielä tulla. Vuositasolla  korjauskulut ovat vaihdelleet 50 eurosta 300 euroon. Huollot ja muut pikkuhommat olen tehnyt itse.
Ainoa ongelma tällä hetkellä on, kun toisaalta pitäisi hankkia uusi C5, mutta toisaalta en välittäisi luopua kymmen vuotiaasta xantusta. Siinähän on edelleen kunnossa lähes kaikki samat mukavuudet kuin uusissakin kulkineissa.

ealab

Muuta en voi sanoa, kuin samat sanat. (Xantia -00, 120tkm)Enkä odota kulumavikojen ilmestyvän, koska pyrin pitämään paikat kunnossa. Ja kun sen käytettynä ostettuun kerralla tekee, ei tarvitse hetikohta "uudelleen avata konepeltiä". Vaikka on sitä kampiakselin siiva uusittu  alle 100tuhannessa. Etupään puslat. Koiranluita. Takakynkän laakerit juuri tarkistin, olivat, kuin uudet. Maadoitukset, toimivina, sun muut tarkistettu, suojattu, niistä ei pitäisi tulla murheita "kello kaulassa". Tää on semmosta harrastusta ja mielenkiintoa tekniikkaa kohtaan. OT: Vast´ikään vaimolle ostetun Bravan vetarien sisäpäiden suojakumit uusin (paska homma!), samalla irrotin joustintuet ja suojasin lautasen ja korin kohdat. Nyt saa ao. pultit pois ilman hammasten kiristystä. Oli meinaan tukien alapään pultit tosilujasti kiinni, vaikka iskarit oli vaihdettukin, pultit vain suojaamattomina takaisin. Kahteen turkulaiseen tarvikeputiikkiin vein Fiiun raidetangon pään takaisin, syy: liian matalat kierteet molempien myymissä. Niiden takia sai juosta, ostin alkuperäisen. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun motonettiin olen vienyt raidetangonpäitä takaisin.

Renee

Eiköhän ole niin jos haluat heti päästä korjaamaan sopivalla varaosalla niin kannattaa suosia näitä merkkiliikkeen varaosahyllyä kun useasti sattuu että se alkuperäinen osa voi olla halvempi kuin tarvikeosa.Itse tekee niin asennuspalkasta 50% voi käyttää hyvään osaan.

ealab

Lainaus käyttäjältä: Renee - helmikuu 09, 2010, 09:36:46
Eiköhän ole niin jos haluat heti päästä korjaamaan sopivalla varaosalla niin kannattaa suosia näitä merkkiliikkeen varaosahyllyä kun useasti sattuu että se alkuperäinen osa voi olla halvempi kuin tarvikeosa.Itse tekee niin asennuspalkasta 50% voi käyttää hyvään osaan.
Ja tulee halvemmaksi ja vähemmin vaivoin, kun mainittu palauttelurumbakin maksaa.

Pasis

Lainaus käyttäjältä: ealab - helmikuu 09, 2010, 09:06:20
Muuta en voi sanoa, kuin samat sanat. (Xantia -00, 120tkm)Enkä odota kulumavikojen ilmestyvän, koska pyrin pitämään paikat kunnossa. Ja kun sen käytettynä ostettuun kerralla tekee, ei tarvitse hetikohta "uudelleen avata konepeltiä". Vaikka on sitä kampiakselin siiva uusittu  alle 100tuhannessa. Etupään puslat. Koiranluita. Takakynkän laakerit juuri tarkistin, olivat, kuin uudet. Maadoitukset, toimivina, sun muut tarkistettu, suojattu, niistä ei pitäisi tulla murheita "kello kaulassa". Tää on semmosta harrastusta ja mielenkiintoa tekniikkaa kohtaan. OT: Vast´ikään vaimolle ostetun Bravan vetarien sisäpäiden suojakumit uusin (paska homma!), samalla irrotin joustintuet ja suojasin lautasen ja korin kohdat. Nyt saa ao. pultit pois ilman hammasten kiristystä. Oli meinaan tukien alapään pultit tosilujasti kiinni, vaikka iskarit oli vaihdettukin, pultit vain suojaamattomina takaisin. Kahteen turkulaiseen tarvikeputiikkiin vein Fiiun raidetangon pään takaisin, syy: liian matalat kierteet molempien myymissä. Niiden takia sai juosta, ostin alkuperäisen. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun motonettiin olen vienyt raidetangonpäitä takaisin.

Eikö listastasi unohtunut uusi moottori vai muistanko väärin ?

Citronella82

Onnellinen Citro kuski ilmottautuu täälläkin! o/

Nykyisellä matkakumppanilla on tullu veivattua 54tkm, hommasin ton perheenjäsenex syyskuun puolessavälissä 2008. Ja kyllä, luotettavia kilsoja on ollut. Ja hurjan halvalla päässyt ne ajamaan! Edellinen oli sitten Renu, sekin "ihan  jees" mutta sitä ennen ollutta ZX:ää muistelen melkein kaiholla kun sen sata tonnia pyöritin sitä ja kivaa oli! Tuo Sinipuikula on kyllä mukavampi. En ole luotettavammalla autolla ajellut joka olis noin mukavakin ;D JA eipä voi sanoa että tuttavapiirissä olisï vastaavilla käyttöominaisuuksilla varustettua. Paitsi no joo, aikoinaan tuttujen 306 joka lienee vieläkin ajossa.

Muutamaa erinäistä merkkiä korjanneena, pääpaino ollut vuosien saatossa (kas kun) ranskiaisissa ja muuan "ruotsalais"merkillä kanssa jonkun verran perehdytystä, viime aikoina kaikki merkit (pää paiono jostain ihmeen syystä VAGilaisilla ja eräällä kolme kirjainta omaavalla baijerilaismerkillä vm.03->) niin olen voinut monet kerrat huoahtaa helpotuksesta että onnex mulla on tommonen nelivuotias Xsara. Aina joskus sitä yllättää meinaa ittensäkin järkevillä haaveilla ja niiden toteutuksella ;D ;)

-Ihana vempele ja värikin on kohdillaan.

seefive

Ei ole pahemmin kyselty tyytyväisyydestä.

C5 Hdi 136 Exclusive sedanin mittarissa alkaa olla lähemmäs 50tkm. Mitään vikoja ei ole ollut, siitä voi olla tyytyväinen. Talvikin on mennyt yskimättä, oikeastaan tää on ollut niitä harvoja autoja jossa lasit on pysyneet kirkkaina kun on porukkaa auto täynnä. Samoin lämpöä on riittänyt hyvin.

Liekö hyvä yksilö, mene ja tiedä...