Xsara Picasso - 2.0 HDi hehkutulpissa vikaa?

Aloittaja Peteku, joulukuu 15, 2009, 17:16:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reverend

Lainaus käyttäjältä: Peteku - joulukuu 17, 2009, 08:53:47
Lainaus käyttäjältä: Jankos - joulukuu 17, 2009, 08:50:03
Paljonko ajettu? Oudolta kuulostava vika  :o Ja saako näitä hdi suuttimia muka korjattuakin?

Ajettu 253tkm.. Oudolta kuulostaa munkin mielestä, muita oireita ei ole kuin ei meinaa käynnistyä ~-15asteessa. Käy tasasesti, ei säksätä ainakaan pahasti.
Näin mulle sanottiin että näihin saa vaihdettua jotkut kärjet, en sitten tiedä oliko teknikko ajantasalla juuri näistä mun suuttimista..

Taidan ekaks koittaa jotain puhdistusainetta esim: http://www.valvoline.fi/tuotteet/Engine_care_/dieselmoottorit/disel_lisaaine.html

Suuttimia saattaa saada myös purkuosana? Jos muistan oikein niin fortella on "ätäkämpi" ;D puhdistusaine! Oot varmaan laittanut vedenestoa tankkiin? Jos on suodattimen vaihto myöhässä niin kannattanee huolehtia se ensin kuntoon.

edit: Ilmavuoto?

Juska

Citroën Berlingo 1.2 2017
Citroën C3 1.0 2015

Sitikkapuoskari

Eikö korjaamolla ole suuttimien testaukseen laitetta kun vahvasti epäilevät vaan?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

Onko merkkihuolto jossa huollatat autoa. Mitkä on ruiskusuuttimien korjausarvot. Mulla näytti lexia -0,20 joka suuttimelle.

Kaikki hehkutulpat kannattaa uusia kerralla. Jos yhden vaihtaa, niin muut voi hajota melko pian.

Peteku

Tuo minuakin vähän sapetti kun sanovat vaan että suuttimet on vian aiheuttaja mut ei oltu mitattu ohivuotoja. Kaikki hehkutulpat on kyllä vaihdettu. Soitin Veholle ja kysyin mitä maksaa suuttimien tutkinta, vähän hekin kyllä hymähtivät kun mainitsin toisen korjaamon diagnoosin.. mutta kuulemma ihan mahdollista tosin harvinaista.

Enpä muuten tiedä onko virallinen merkkihuolto.. sivuilla vaan mainitaan : Nämä tunnemme, Peugeot, Citroen. Ja olen kuullut positiivista palautetta kyseisestä korjaamosta, sen takia sinne vein.

Peteku

Nyt kun on netti luettu kokonaan :) niin törmäilin paljon sellaiseen että akku on mennyt huonoksi. Voiko olla että Hdi kone ei käynnisty(ei nosta tarpeeksi painetta) jos akku heikossa kunnossa, mutta jaksaa pyörittää konetta vaikka kuinka?

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Peteku - joulukuu 17, 2009, 17:11:52
Nyt kun on netti luettu kokonaan :) niin törmäilin paljon sellaiseen että akku on mennyt huonoksi. Voiko olla että Hdi kone ei käynnisty(ei nosta tarpeeksi painetta) jos akku heikossa kunnossa, mutta jaksaa pyörittää konetta vaikka kuinka?

Pitää kutinsa. Koita ladata akku. Jos vähän vaisusti pyörittää, niin paine ei nouse eikä käynnistyslupaa tule.

Peteku

Käynnistin auton nyt ekaa kertaa tänään. -15 astetta ja pörähti käymään heti. Jotenkin mulla on kutina että suuttimet on ihan ok.. Akku vois olla sitten heikosssa kunnossa, tällä käynniskerralla oli parempi lataus ilmeisesti? Näin mä ainakin haluan ajatella :)

Jankos

Kurkkaappa sinne penkin alle että onko siellä vielä orkkisakku paikassaan? Voi hyvinkin olla koska mullakin xantussa :D Se on kylläkin aivan loppu ja ei varmaan saa käymään näillä pakkasilla ilman lämmitystä.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

PicassoHDI

Penkki taka-asentoon, niskatuki pois, paina istuimen alaosassa vasemmalta ja oikealta klipsut alas ja nyt kallista istuin rattiin päin. Näin pääset akkuun käsiksi. Poista akun suojakansi.

Reverend

Onkos tankissa muuten kesä- vai talvilaatua?  ;D Mulla sattuu olemaan kesälaatua, olin unohtanut koko jutun ja tänään tuli todettua että -19C on liikaa.. ei pysy käynnissä.

patukka

LainaaMulla sattuu olemaan kesälaatua

Kestää sitten jonkin aikaa että parafiinit sulaa vaikka kelit lämpiäisivätkin, jollet saa kikotinta sisätiloihin lämpiämään :). Tuli takavuosina harjoiteltua kun tuttavan mersuun oli jäänyt kesänaftat tankkiin kun hän pakeni pakkasia keniaan ja palasi kolmen kuukauden reissun jälkeen helmikuussa ja pakkasta oli reilu parikymmentä kuten nytkin. Se kuusikymmentä litraa kesti sulaa käyttökelpoiseksi lämpimässä korjaamohallissa reilun kolme vuorokautta. Tosin sen aikaisen kesänaftan pakkaskestävyys oli suunnilleen -5 c nykyäänhän se liennee noin -13 c.

Reverend

Lainaus käyttäjältä: patukka - joulukuu 17, 2009, 21:25:17
LainaaMulla sattuu olemaan kesälaatua

Kestää sitten jonkin aikaa että parafiinit sulaa vaikka kelit lämpiäisivätkin, jollet saa kikotinta sisätiloihin lämpiämään :). Tuli takavuosina harjoiteltua kun tuttavan mersuun oli jäänyt kesänaftat tankkiin kun hän pakeni pakkasia keniaan ja palasi kolmen kuukauden reissun jälkeen helmikuussa ja pakkasta oli reilu parikymmentä kuten nytkin. Se kuusikymmentä litraa kesti sulaa käyttökelpoiseksi lämpimässä korjaamohallissa reilun kolme vuorokautta. Tosin sen aikaisen kesänaftan pakkaskestävyys oli suunnilleen -5 c nykyäänhän se liennee noin -13 c.

Jaa onko näin? Kyllä miulla on vakaa aikomus päästä viikonloppuna liikkeelle kun pakkanen laskee kymmenen pintaan, toivottavasti ainakin, muutoin kun seisokista tulee vähän turhan pitkä. Tankkiin aineet että saa suodatettavuuden kohdalleen ja useampi tunti piuhan päässä niin eiköhän riitä. Kunhan nyt saisi konehuoneen tarpeeksi lämpimäksi ja sitten käyntiin niin kyllähän se sitten siitä lähtisi.

Peteku

Lainaus käyttäjältä: Reverend - joulukuu 17, 2009, 20:50:01
Onkos tankissa muuten kesä- vai talvilaatua?  ;D Mulla sattuu olemaan kesälaatua, olin unohtanut koko jutun ja tänään tuli todettua että -19C on liikaa.. ei pysy käynnissä.

Jaa, luulisin että talvilaatua, onhan tuosta jo kuukausi kun viimeks tankkasin :) Tänään -22, pakko oli yrittää käyntiin, ei toivoakaan :)

Peteku

Ööh, pitääkö picasso irroittaa akusta jos lataa akkua verkkovirtalaturilla 10A? Vai saako BSI tjm kyytiä jos kytkee laturin suoraan akkuun, auton omien johtojen ollessa viellä kiinni?

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Peteku - joulukuu 18, 2009, 12:14:58
Ööh, pitääkö picasso irroittaa akusta jos lataa akkua verkkovirtalaturilla 10A? Vai saako BSI tjm kyytiä jos kytkee laturin suoraan akkuun, auton omien johtojen ollessa viellä kiinni?

En ainakaan irroittanut 4A laturilla ladatessa.

Peteku

Sain yhdeltä dieselit tuntevalta kaverilta kommentin; aivan varmasti olet viimeksi tankannut kesälaatu dieseliä. Ei olis eka kerta kun joku st1(missä tankkasinkin) myy myöhään talvella kesälaatua. Tankki oli melkein tyhjä, kävin nesteellä tankkaamassa talvilaatua, saas nähdä mitä tapahtuu huomen aamulla!

Peteku

-16 astetta ja lähti käyntiin! Eli luultavimmin oli siitä kesälaatu diiselistä kyse :)

PicassoHDI

Oletko naftasuodattimen muistanut vaihtaa?

Peteku

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - joulukuu 19, 2009, 09:50:11

En ole viellä vaihtanut  :-[ Pitääkin tänään hakeutua varaosa kauppaan :)

Reverend

Peteku

Lainaus käyttäjältä: Reverend - joulukuu 19, 2009, 14:06:41

Pitääkö tuo suodatin vaihtaa?

Onhan se ihan suotavaa välillä vaihtaa, ainakin mun tapauksessa kun en tiedä milloin se on vaihdettu. Enpä sitten muistanut kauppa reissulla käydä sitä ostamassa :)

Reverend

Lainaus käyttäjältä: Peteku - joulukuu 19, 2009, 14:48:44
Lainaus käyttäjältä: Reverend - joulukuu 19, 2009, 14:06:41

Pitääkö tuo suodatin vaihtaa?

Onhan se ihan suotavaa välillä vaihtaa, ainakin mun tapauksessa kun en tiedä milloin se on vaihdettu. Enpä sitten muistanut kauppa reissulla käydä sitä ostamassa :)

Just. Aattelin että se pitäis tuon kesälaadun takia jostai syystä vaihtaa tai jotain...

Peteku

Kuulemma olis hyvä vaihtaa PA suodatin aina kausien välissä, kesälaadussa enemmän parafiinia?, mikä tukkii suodatinta.

HHS

Mulla oli tuossa taannoin kovilla pakkasilla aivan sama juttu ku Petekulla (2.0 Hdi kone). -19 pakkasta eikä lähtenyt vaikka lupaili ensin. Lämmitystä ja lisää virtaa tarvitsi aika lailla kun sitten lopulta suostui lähtemään. Sitten kun lähti, niin tolkuton pössäys pakoputkesta. Jotenkin tuntuu ettei saanut heti ainetta, ehkä juurikin oli suodatin tukossa tms. Yks vaihtoehto on varmaan noi hehkut kanssa.. Kylmällä meinaa ensi hetket käynnistymisen jälkeen olla melko epätasaiset..

Nyt on suodatin vaihdettu. Akku oli/on ihan jees kunnossa. Diesel 100aa aloin myös käyttämään. Seuraavia yli 15 pakkasia odotellessa..