Xantia - Löysä takapää

Aloittaja sisse, marraskuu 10, 2009, 17:54:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sisse

Lisää murheita:

Huomasinpas juuri, että Xantiani tekee näin:

Käyntiin ja odotetaan, että ajokorkeus saavutetaan. Takapää nousee niin vähän, että takarenkaan yläreunasta jää joku 5cm rengasta lokarin sisäpuolelle, sillä lailla , että koko rengas ei näy kun auto on ajokorkeudessa. (Auto etupäästä silmin nähtävästi ylempänä)

Sitten kun painaa takapäästä, auto lössähtää takaata alas ja pomppii lähestulkoon niiden pohjaanlyöntikumien varassa(kerta jouset lössähti niin alas). Kun odottaa hetken auto nostaa takapäätä vain semmoiset 5cm ylöspäin ja kun uudestaan painaa niin lössähtää taas.

Kun taas auton takaboksin päälle menee esim. istumaan, niin auto painuu alas taas, mutta pumppaa piakkoin takapään siihen oikeaan ajokorkeuteen siten, että takarengaskin näkyy tälläkertaa kunnolla eli aivan oikein. Sitten kun hyppää pois kontinpäältä auto pysyy hetken ajan siinä TÄYSIN OIKEASSA korkeudessa, mutta laskee taas pian takapään hyvin alas kuten tuolla ylhäällä kerroin.

Ajettu 195tkm ja muistaakseni takapallot oli vaihdettu jossain 180tkm paikkeilla.

Ehkä tuli vähän sekavaa tekstia mutta joo. Xantia Vm-93

Mistäs voisi tämmöinen johtua?

agentti86

Takakorkeudensäätimessä likaa tai korkeudensäädinvivusto ei liiku kunnolla. Tai jos on jotain remonttia tehty sinne takapäähän ja korkeudensäädön asetus muuttunut.. Itse kuitenkin lähtisin siitä korkeudensäätimen puhdistuksesta. Omassa otin käteen vivustoineen päivineen, pesin huolella kaikki osat (mm. purin korkeudensäätimen). Sen jälkeen alkoi toimimaan kunnolla. Jouduin kyllä säätämään ajokorkeutta kun kerran olin ottanut kaikki pois.

sisse

Video:

Ajokorkeus
Sitten se lössähtää alas, sitten se nousu ja taas lasku.
Ensiviikolla pesen ne säätimet ja aiheen saa poistaa

Jankos

Toihan toimii ihan niinkuin pitääkin ja mun mielestä aika mallikkaastikin vastaa painomuutoksiin. Ehkä vähän pehmeät pallot mutta niinhän se pitäisi ollakin ;)

Ainoa vika on että perä on liian alhaalla, eli takapyörien alle vaikka irtorenkaat ja sitten sopivien työkalujen kanssa säätämään korkeus kohdalleen.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

sisse

Lainaus käyttäjältä: Jankos - marraskuu 15, 2009, 11:53:29
Toihan toimii ihan niinkuin pitääkin ja mun mielestä aika mallikkaastikin vastaa painomuutoksiin. Ehkä vähän pehmeät pallot mutta niinhän se pitäisi ollakin ;)

Ainoa vika on että perä on liian alhaalla, eli takapyörien alle vaikka irtorenkaat ja sitten sopivien työkalujen kanssa säätämään korkeus kohdalleen.

Okei, jos löytyy linkkiä ohjeisiin tai joku osaa hyvin selittää miten korkeutta säädetään niin olisin kiitollinen.