C5 III - Webaston savutus

Aloittaja MarkoCee, lokakuu 18, 2009, 16:56:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CelaVii5

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla tuo savutus on ollut hyvin satunnaista. Ehkä kolme-neljä kertaa on savu ollut sakeaa, useimmiten pakokaasuja ei juuri huomaa. Ja se Webasto kyllä käynnistyy aina ettei siitä kyse ole. :D

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Ralle - helmikuu 14, 2013, 18:09:49
Lainaus käyttäjältä: Huikko - helmikuu 14, 2013, 17:52:25
Tee kirjallinen reklamaatio johon vaadit kirjallisen vastauksen. Sen jälkeen kun saat kirjallisen "ei", niin menet webastokauppaan ja asennutat sinne tilalle EVO5-mallin joka menee samaan telineeseen.

Sen jälkeen teet valituksen kuluttajalautakuntaan, johon liität mukaan myyjäliikkeen kirjallisen kieltäytymisen.
Käytännössä myyjäliike on luopunut kieltäytymisen jälkeen oikeudestaan korjata virhe, jonka jälkeen saat korjauttaa sen heidän kustannuksellaan muualla.

Muista laittaa tilinumero valitukseen oikein.
Vuoden päästä tulee rahat tilille, jos myyjäliike haluaa noudattaa viraston suositusta.
Jos ei noudata ja maksa, niin pääsee mustalle listalle.

Ei kannata tapella kovin kauaa asiasta. Kysyt korjataanko asentamalla uusi webasto joka ei savuta, jos se ei käy, niin korjauta itse ja valita ja kerää rahat pois.

Suositus? Kerätä rahat pois?

Kuluttajariitalautakunnan päätös on vain suositus. Myyjäliikettä ei voi pakottaa maksamaan/noudattamaan päätöstä.
Käytännössä 99% noudattaa päätöstä, eli silloin käytännössä kerätään rahat pois.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Saxo

Musta savutushan kertoo vaan siitä että seokset on sekasin.Palaminen on epäpuhdasta.
Liikaa polttoainetta/liian vähän ilmaa. Pätkä käyttö vain pahentaa tätä.
Voi johtua:
-Säädöt väärät mm. laitteen nokeentumisen takia
-Puhallin ei toimi kunnolla(liian vähän ilmaa)
-Pakoputki tukossa(liian vähän ilmaa)
-höyrystin ei toimi kunnolla(liikaa polttoainetta mikä ei syty)

En ole mikään webasto asentaja mutta käytän ja korjaan isompia öljypolttimia.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

CelaVii5

Mulla tuli päätös kuluttajariitalautakunnassa tammikuun alussa ja valituksen laitoin sisään syyskuun alussa. Ei siis kestä tällä hetkellä kovin kauaa toi päätöksen tekeminen.

isokissa

Kiitos Huikko. Nuinhan se taitaa mennä :)
Kutakuinkin tuota mieltä oli myös kuluttajaneuvoja, tosin hieman eri sanoin muotoili saman asian.
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen aina oikeassa"

Kane80

Noh, tuosta savutuksesta kun aikansa valittaa, ja lopuksi lienee Rahoitusyhtiön painavalla sanalla, se saakelin webasto on tänään vaihdettu, ei ottanut montaa vuotta......

MartyMcFly

Onko tuota mahdollisesti ongelmallista ja savuttavaa Webaston V-mallia ollut C5 III:ssa mihin vuosimalliin saakka, vai asennetaanko sitä edelleen? Itsellä on kiikarissa liikkeessä oleva vm -10 C5 HDi 136, ja mietisekelen että tuleeko tuon kanssa ongelmia. Mistä (maallikko) näkee jos webasto on jo vaihdettu esim. Evo -malliseksi? Myyjällä luonnollisesti ei ole mitään käsitystä asiasta.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Nuudeli

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - tammikuu 21, 2014, 12:00:38
Onko tuota mahdollisesti ongelmallista ja savuttavaa Webaston V-mallia ollut C5 III:ssa mihin vuosimalliin saakka, vai asennetaanko sitä edelleen? Itsellä on kiikarissa liikkeessä oleva vm -10 C5 HDi 136, ja mietisekelen että tuleeko tuon kanssa ongelmia. Mistä (maallikko) näkee jos webasto on jo vaihdettu esim. Evo -malliseksi? Myyjällä luonnollisesti ei ole mitään käsitystä asiasta.

En ole varma, mutta tehdasasenteisen Webaston malli saattas näkyä Citroen Servicessä. Laita rek.nro. niin voin vilkasta jos sulla ei itellä ole tunnuksia tuonne.
Nykyiset: MB C 250CDI -A -18, C4 AT -11 (1.6 VTI)

Entiset: 2 x C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Zego

Itse pyysin tsekkaan webaston vm 09/2011 C5:ssa ja kaveri katsoi että osanumero on vaihtunut ja malli oli nyt EVO. Ei silti etteikö satunnaisesti savuttanut käynnistyessä joka tapauksessa. :)

HiTec

Tuossa omassanikin on jo Evo ja kilpiin tuo auto on mennyt loppuvuodesta -09 8)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Zego

Onko sulla yhtään savuttanut? Mulla kolmisen kertaa savuttanut vähän enemmän mutta kaikki on tietty suhteellista. Meidän toisessa autossa ei savua edes näe ja se on vanhempi (eri merkkinen). Olarin Veholla meinasi ettei saa koodattua pois siten että olisi vain kakella ohjattava.

HiTec

Ei mulla ole tuon kanssa about 1v aikana mitä auto on mulla ollut, ole ollut ongelmia. Tuossa oli yksi vikamuistin nollaus kun webaston putki piti uusia => ilmakuplia systeemissä => ylilämpöhälyt vikalogiin ja weba lukkoon. Mutta tosiaan laite piuhan päähän, nollaus ja taas on toiminut siitä lähtien täysin ongelmati. Tässä on käyty jo 2x viikon hiihtolomallakin lapissa, eikä tuolla -30 pakkasissakaan weban kanssa ongemia ilmennyt :)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Zego

En minäkään tuota vielä ongelmaksi ole määritellyt mutta olen tottunut että asioihin pitää varautua etukäteen.

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - tammikuu 21, 2014, 12:00:38

Vuosimallissa 2008.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Rommitommi

Itsellä vm. 2011 ja 115tkm mittarissa ja webastosta tulee kylmillä nättiä vesihöyryä, ei savuta tippaakaan. Ei ollut Peugeotissakaan mitään ongelmia.

Webasto on ainakin oman kokemuksen mukaan kestävä lämppäri, faijankin webasto on reilut 14v toiminut ilman ensimmäistäkään vikaa, nykyään jo tulee savua sen verran, että varmaan alkaa paikat olemaan jo suht tukossa, kilsoja laitteelle on kertynyt about 250tkm.

Samalla ajanjaksolle perheeseen mahtuu viisi uutta Volvoa Ardic:lla, ja niitä sai huoltaa pahimmassa tapauksessa pari kertaa talvessa.

Saabin Eberit myöskin toimi itselläni ilman vikoja, mutta kummassakin dieselsaappaassa hävetti välillä pysähtyä valoihin, kun niistä sitä pikimustaa savua vasta lähti aika ajoin. Kerran tuli jopa Sörkän rantatien valoissa jalankulkija varoittamaan, että auton moottori on tulessa..Seuraavalla käynnistyskerralla toimi taas savuttamatta, joten paha sanoa missä vika.

Tesla Model S P85D -15, Passat GTE -18, BMW 530e -18, Volvo V70 2.5T -04

Zego

Olisikohan tuokin vesihöyryä?

CelaVii5

Täällä on Venturi toiminut tämän talven savukoneena hyvin taajaan. Alkutalvesta jopa motarilla ohittaja viittoili että auto tulessa.  ;D

Kai se pitää ens talveksi koittaa saada tohon vähemmän savuttava laitos tilalle, meinaa olla välillä olo kun kaasukammiossa.  >:(

Aakku

Onko noissa Webastoissa jotain huollettavaa ajan saatossa?

Mulla oli Expertissä jatkuvassa käytössä, siis termostaatilla ja kellolla käynnistyvä Webasto 420 tuhatta ja 10 vuotta. Aina toimi taustalla eleettömästi ja savuttamatta. Meni sitten auto vaihtoon.
Nyt seuraavassa pakussa on Webasto toiminut samalla periaatteella 100 tuhatta ja 7 vuotta. Aivan moitteetta sekin pelannut.
C4:ssä on vasta 60 tuhatta takana, joeten sen Webastosta ei vielä muuta voi sanoa, kuin että toimii normaalisti.
Retkeilyauton 2 Eberiä toimii myös moitteetta, vaikka ikää on kohta 20 vuotta. Liekö sitten edellinen omistaja huoltanut, mutta minä en viimeiseen viiteen vuoteen.

Onko mulla pelkkää tuuria ja hajoavatko ne nyt kaikki ensi viikolla, kun otin puheeksi?
Citroën 2CV AZ Berline -56

Megaman

^ Hyvin toimii pätkä-käytössä. Monesti 15 minsaa lämmitystä ja vain 700 metriä ajoa.  :)
Eikä ole savuttanut ikinä. Ollut vasta vuoden, enkä ole edes opetellu kummemmin nappeja käyttämään. Reunimmaisesta napista käynnistän ja samasta sammutan sen. Akkuakaan en ole saanut vielä tyhjäksi. Kerran olen ladannut akun täyteen talven aikana.

Kesällä käyttelin myös pariin otteeseen, että pysyy kunnossa. Ja johonkin töpseliin ruikkasin WD-40:stä, kun sijainti auton alla säiden armoilla... :|

Näin siis Boxerissa, sorry OT.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Megaman - helmikuu 27, 2015, 16:42:31
^ Hyvin toimii pätkä-käytössä. Monesti 15 minsaa lämmitystä ja vain 700 metriä ajoa.  :)
En minäkään usko tuohon pätkäkäytön aihettamaan hajoamiseen.
Siitä on nyt empiirisenä tutkimustuloksena tuo 420tuhatta/10v testi. Pikemminkin ongelmia saattaa tuottaa nuo pitkät käyttämättömyysjaksot kesäisin. Itse olen ainakin kerran kesässä pakottanut Webaston käyntiin.
Citroën 2CV AZ Berline -56

CelaVii5

Olen nyt vaihdattamassa Venturia Evoon omaan piikkiin tuohon 2008 -malliseen C5:een. Autossa ei ole kelloa, eikä esilämmitysvalmiutta.

Evon myyjä kyselee polttoainepumpun tyyppiä ja sitä onko autossani kiertovesipumppu Webastolle, koska Evo ei välttämättä käynnisty ilman sitä. Mistähän ton polttoainepumpun löytää (pohjamuovien alta tankin läheltä??), ja liekö tuota vesipumppua ollenkaan.

Onko joku vaihtanut / vaihdattanut itse Venturia Evoon ja osaisi neuvoa? Luulin että asennus on plug and play, mutta nyt näyttää siltä että pitäisi tietää vaikka mitä ja olla merkkiliikkeen testerit jotta homma onnistuu.  ???

MikkoM

Varma merkki alkavasta talvesta on tämän ketjun ylösnostaminen  ;D

CelaVii5

Joo. Pumput pitää selvityksen mukaan todellakin olla joten nekin tilattu.

Nyt vielä ihmetyttää se pitääkö autoa koodailla leksalla lämmittimen vaihdon jälkeen? Tämä ratkaisisi sen vienkö lämmittimen vaihdettavaksi webasto-pajalle vai sitikkakorjaamolle.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: CelaVii5 - lokakuu 11, 2015, 14:05:02
Olen nyt vaihdattamassa Venturia Evoon omaan piikkiin tuohon 2008 -malliseen C5:een. Autossa ei ole kelloa, eikä esilämmitysvalmiutta.

Evon myyjä kyselee polttoainepumpun tyyppiä ja sitä onko autossani kiertovesipumppu Webastolle, koska Evo ei välttämättä käynnisty ilman sitä. Mistähän ton polttoainepumpun löytää (pohjamuovien alta tankin läheltä??), ja liekö tuota vesipumppua ollenkaan.

Onko joku vaihtanut / vaihdattanut itse Venturia Evoon ja osaisi neuvoa? Luulin että asennus on plug and play, mutta nyt näyttää siltä että pitäisi tietää vaikka mitä ja olla merkkiliikkeen testerit jotta homma onnistuu.  ???

On vaihdattanut. Kiertovesipumppu, bensapumppu, joku CAN-rele ja johtoa, letkua ja muita pitää olla. Teline sopii vanhasta, samoin pakoputki.
Ei tarvinnut mitään koodailla. Kallista oli.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

CelaVii5

Lainaus käyttäjältä: Huikko - lokakuu 16, 2015, 22:07:36
Lainaus käyttäjältä: CelaVii5 - lokakuu 11, 2015, 14:05:02

On vaihdattanut. Kiertovesipumppu, bensapumppu, joku CAN-rele ja johtoa, letkua ja muita pitää olla. Teline sopii vanhasta, samoin pakoputki.
Ei tarvinnut mitään koodailla. Kallista oli.

OK. Oliko se yleismallin Evo vai Sitikkaan tehty malli? Mulle vaihdettava on irroitettu ja kunnostettu aiemminkin Sitikassa tehdasasenteisena ollut lämmitin. Reilut sata tuntia käytetty ja vuoden vanha joten ei pitäisi vielä olla loppuun poltettu. Ainakin päällepäin näyttää uudenveroiselta. Vaatii ton vesi- ja polttoainepumpun (sama ei käy evoon ja venturiin), mutta nekin on hankittu. Reilut 600€ palanut tähän mennessä, asennus vielä siihen päälle. Arvio oli että pari tuntia menee jos sujuu kuin Strömsössä.