Xsara II - Erikoista ulinaa

Aloittaja Looz, lokakuu 12, 2009, 16:56:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Looz

Lainaus käyttäjältä: Renee - lokakuu 12, 2009, 13:50:46
Lainaus käyttäjältä: Looz - lokakuu 10, 2009, 00:36:39
Olen tässä pohtinut että onko etenkin moottorijarrutuksissa esiintyvä ulina normaalia Xsaralle. :0

Ei kuulosta korvaan yhtään "pahalta", mutta erottuu kuitenkin melko selvästi. Äänestä tulee mieleen lähinnä lentokone. :P

Kyseessä siis Xsara Break 2.0 16v.

Vanhana takaveto miehenä epäilen että moottorijarrutus tekee sen että sinullaa on vetopyörästössä jotain sanomista vian suhteen ,vaihda laatikkoon ne öljyt vaikka ensiksi ja näet onko siinä mangeettikorkissa mitään rautajauhoa,eli siilistä puhutaan ammatitermissä.Onko millainen ääni ettei mikään ilmavuotoon viittavaa vaan sellainen metallinen korkea ääni.
Ei se kyllä oikeastaan metallinenkaan ääni ole. Mutta ei se ole mitenkään "kohisevakaan", että ei mielestäni kuulosta ilmaan liittyvältä.

Ja ääni siis ei esiinny pelkästään moottorijarrutuksissa. Se voi kuulua myös ihan tasaista nopeutta ajaessa, tosin en ole kuullut ääntä yli 70km/h nopeuksissa. Korkeammissa nopeuksissa voi olla osasyynä muu melu, jonka takia sitä ei erota.

Auto siis tuntuu toimivan muuten täysin normaalisti. Olisi mukava kuulla muilta vastaavanlaisen Xsaran omistajilta, että onko tälläistä ulinaa esiintynyt.

Edit: Nyt kiinnitin ulinaan enemmän huomiota. Voimakkaimmillaan se on kakkosvaihteella moottorijarruttaessa, jolloin se kuuluu aina moottorijarruttaessa. Kolmosella ääntä ei edes yleensä kuulu. Nelosvaihteella ääntä ei kuulu ollenkaan.

sniper

Ainakin oma ykköskoppainen pitää sellaista hinkkavaa ääntä juuri kuvailemallasi tavalla. Laatikkoöljyjen vaihto ei vaikuttanut asiaan. Mulle ainakin annettiin ymmärtää että olisi tyypillistä tuon aikakauden (Pösö/Sitikka) voimansiirrolle.
Berlingo XTR 1.6 HDI 110 -10
C4 2.0 HDI VTRS -07

Looz

Hmm, tuo mutterin päätymutterin löystyminen saattaisi hyvinkin olla äänen aiheuttaja... Ellei sitten ole ominaisuus, tosin itse en oikein jaksa uskoa, että olisi ominaisuus. =P

Ajokilometrejäkin on suunnilleen sama määrä (oma 203tkm vs. 190tkm).

Edit: Googlea apuna käyttäen tämä ujellus on parin lähteen mukaan aivan normaalia. Pitää kuitenkin haeskella lisää lähteitä, kun en itse saa mielenrauhaa ilman, että asiasta on varmuus.  :D