Takajarrusatulat

Aloittaja ealab, lokakuu 06, 2009, 07:48:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ealab

Piti uudelleen kraapia satulan ja tukivarren välit. Taannoin olin laittanut niihin jotain, en muista, mitä. Se oli liuennut olemattomiin, sekin vähä, mitä rakoon jää kiinnityksen jälkeen. Nyt alustamassaa. Pitäisi kuitenkin olla vedenkestävää, ettei liukene?. Ehkä alustamassan, potkuriakselivaseliinin ja alumiinitahnan sekoitus? Taitaa mennä perin "tieteelliseksi", jos aikoo maksimoida keston.

CitikasC4

Alustavaseliini vois olla kans yksi hyvä, on veden kestävä. Itse laitoin kuparitahnaa, jos vaikka kestäisi...

powerage

Kupari/suolavesi syövyttää alumiinia, tiedä sitten tosta kuparitahnasta...
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Sitikkapuoskari

Me on ainakin laitettu väliin aina kuparitahnaa eikä ole toista kertaa tullut ongelmia.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

powerage

Hyvä näin jos kerran kuparitahna ei syövytä alumiinia (tiedänpähän seuraavan kerran laittaa kuparitahnaa "väliin")

Alumiini:

Al, sulamispiste n. 660 astetta, suuri lämmönjohtavuus, pieni murtolujuus. Kestää hyvin ilman, veden ja happojen vaikutuksia oksidikerroksen ansiosta. Liukenee emäksiin, lipeäliuoksiin. Elektrolyyttistä syöpymistä syntyy alumiinin joutuessa kosketuksiin kosteassa sitä jalomman metallin kanssa, esim. kuparin./u]
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Xari

Kerran olen laittanut takapalojen reunaan kuparitahnaa, toista kertaa en laita, oli meinaan palat tiukassa >:(

CitikasC4

Lainaus käyttäjältä: Xari - lokakuu 06, 2009, 13:49:58
Kerran olen laittanut takapalojen reunaan kuparitahnaa, toista kertaa en laita, oli meinaan palat tiukassa >:(

Paloihin en kyllä sotkisi mitään, koska se kuitenkin kerää kaiken sonnan siihen ja tekee huonommin liikkuvan. TAsaisin väliajoin riippuen olosuhteista, niin tulee puhdistettua liukupinnat pesemällä ja messinkiharjalla puhtaaksi. Puhdas pinta kulkee parhaiten, kun ei voi voitelua käyttää.

Mutta tämä nyt oli vain minun mielipiteeni...

Sitikkapuoskari

Onnea mielipiteellenne :P Meillä laitetaan kuparitahnaa kaikkiin jarrupaloihin- ei siis kitkapinnoille ;)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Aapo

12 vuotta vanha Xanttu, mulla seitsemättä vuotta. Mitään en oo takajarruille tehnyt ja aina on katsastuksessa kelvannut. Käyttäkää niitä jarruja, niin pysyvät kunnossa! No kait seuraavassa katsastuksessa nyt sitten tulee hylsy takajarruista.

Mitään ja mitään, olen pari kertaa ilmannut viiveen poistamiseksi.

kaselin

Miten luulet ihmisten ajelevan jolleivat käytä jarruja? Miten itse käytät?Kysyy utelijas.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Lexa

Tyhjällä tiellä kannattaa joskus polkea tosissaan niitä jarruja, niin pääsevät liikkumaan kunnolla...ja muutenkin silloin tällöin reippaita jarrutuksia, eikä pelkästään moottorijarrutuksia - silloin jumittaa varmasti jonkin ajan kuluttua.

Tuo tyhjällä tiellä -täysjarrutukset on muutenkin hyvä -> jos letku paukahtaa tai muuta häikkää jarruissa, niin tulee ilmi "vaarattomassa" tilanteessa...

Eipäs ole vaimon autoa kukaan jarrutellut muutamaan vuoteen - jouduin eka kertaa putsaamaan...mittarilukema 330tkm...
...Hilijaa ja matalalla...
Ex-C6 2007 2.7HDI

Aapo

Oli Lexa näkymmä jo vastannut puolestani.

CitikasC4

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - lokakuu 06, 2009, 15:39:44
Onnea mielipiteellenne :P Meillä laitetaan kuparitahnaa kaikkiin jarrupaloihin- ei siis kitkapinnoille ;)

Ei ku se vaan tuli miäleen, että itsellä kuitenkin jokusenkymmentä kilomeetriä hiakkatiätä päivittäi, joten vassut ja koppertahnat on hyvin pitkälti kaikkea muuta kuin voitelevat aineet. Hiakkaa ja pölyä lentää sen verta et parempi ku ei laita mittää tököttejä sotkeentumaa.

Notta näi o asiat!  :)