Parkkeerauksesta

Aloittaja jtbo, syyskuu 26, 2009, 18:47:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jtbo

Kuinkas teillä menee parkkeeraus tien vieressä risteyksen jatkeena olevalle risteykselle/pysäkille jonka kohdalla talo levikkeen vieressä?

Itse tulee tehtyä niin, että kartan viimeiseen asti tuollaista pysäkkiä, mutta jos ihan pakko stopata tuollaiseen paikkaan, niin en nyt ainakaan ikkunan kohdalle stoppaa vaan pyrin stoppaamaan mahdollisimman kauas kohteliaisuudesta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 26, 2009, 18:47:14
Kuinkas teillä menee parkkeeraus tien vieressä risteyksen jatkeena olevalle risteykselle/pysäkille jonka kohdalla talo levikkeen vieressä?

En oikeen jummartanut kysymystä, mutta eikös risteykseen ja pysäkille ole pysäköinti kielletty?
Citroën 2CV AZ Berline -56

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Aakku - syyskuu 26, 2009, 20:23:01
En oikeen jummartanut kysymystä...
Huh, helpotus! Minä jo luulin että olen tosi taukki, kun en oikein ymmärtänyt kysymystä...

jtbo

Kuva taitaa selventää meikäläisen tajunnan virtaa vähän  ;D

Kohtaan 1 vai kohtaan 2 mieluummin stoppaat?

Aakku

No nyt mä hokasin!  :laugh:
Ainakin tuo kohta 1 on kielletty, koska se ei ole viittä metriä risteyksen takareunasta. Voipi olla kohta kaksikin, jos se on linja-autopysäkki.
Citroën 2CV AZ Berline -56

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Aakku - syyskuu 26, 2009, 21:24:15
No nyt mä hokasin!  :laugh:
Ainakin tuo kohta 1 on kielletty, koska se ei ole viittä metriä risteyksen takareunasta. Voipi olla kohta kaksikin, jos se on linja-autopysäkki.

Linja-autopysäkin määritelmässä on 12 metriä merkistä se alue, johon ei saa parkkeerata, eli jos tilaa on, niin sinällään voi seisoskella siinä, mutta jos pysäkkiä ei ole, niin tuolloinhan ei tarvitse moisesta murehtia.

berlingo-partner

Jos pysäkkimerkkiä ei ole ja alue on erotettu katkoviivalla , niin eikö se ole normaali ajokaista?

jtbo

Lainaus käyttäjältä: berlingo-partner - syyskuu 26, 2009, 22:13:58
Jos pysäkkimerkkiä ei ole ja alue on erotettu katkoviivalla , niin eikö se ole normaali ajokaista?

No tavallaan, kolmas kaista, joka on jotain 30m pitkä  :D

marx

Vähän eri asia, mutta tuli tuosta ikkunasta mieleeni. Ajelin poliisimaijan perässä ja pysähdyimme liikennevaloihin. Kaksi rosvoa oli kyydissä ja tuijottivat siinä takaikkunasta toista minuuttia suoraan silmään ennen valojen vaihtumista. Meillä oli sama suunta jatkossakin, Pasilan poliisitalolle, lähistöllä asun. Kolmet valot oli vielä matkalla, kaikki punaisella, mutta nytpä jätinkin ns hajuraon. Pysäytin noin kolme metriä kauemmaksi ja katselin muualle. Jotenkin vain tuntui, ettei minun tarvitse nähdä ketä siellä viedään. Tummennettuhan tuo lasi oli, mutta kyllä olisin tunnistanut, jos olisi tuttuja olleet.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

Jallu

Lainaus käyttäjältä: marx - lokakuu 03, 2009, 14:29:33
Vähän eri asia, mutta tuli tuosta ikkunasta mieleeni. Ajelin poliisimaijan perässä ja pysähdyimme liikennevaloihin. Kaksi rosvoa oli kyydissä ja tuijottivat siinä takaikkunasta toista minuuttia suoraan silmään ennen valojen vaihtumista. Meillä oli sama suunta jatkossakin, Pasilan poliisitalolle, lähistöllä asun. Kolmet valot oli vielä matkalla, kaikki punaisella, mutta nytpä jätinkin ns hajuraon. Pysäytin noin kolme metriä kauemmaksi ja katselin muualle. Jotenkin vain tuntui, ettei minun tarvitse nähdä ketä siellä viedään. Tummennettuhan tuo lasi oli, mutta kyllä olisin tunnistanut, jos olisi tuttuja olleet.

Toi ei mulle ihan avautunut? :? Eikös niiden konnien olis pitänyt katsoa (häpeissään) syrjään ja sun näytellä niille sormimerkkejä tai muuten ilkkua.  ;D

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 26, 2009, 22:46:53
Lainaus käyttäjältä: berlingo-partner - syyskuu 26, 2009, 22:13:58

No tavallaan, kolmas kaista, joka on jotain 30m pitkä  :D

Eihän se ole sellanen bussikaista joita näkee monissa paikoissa juuriki risteyksissä ainaski täällä PK seudulla, eli pituutta on n.30m ja siihen sisältyy pysäkki ennen kun kaista liittyy norm. oik. puoleiseen ajokaistaan? Siinä tapauksessa en ite kyllä jättäis kumpaakaan kohtaan (2. näytäs jäävän juuri siihen pysäkille) vaan risteyksen oik. puolelle mikäli ei kielloin ole pysäköintikieltoaluetta/etuoikeutettua ajotietä osoitettu ja sinne sitten viitisen meetriä siitä risteyksen raunasta länteen tuon kuvan perusteella mahollisimman reunaan (=ojaan melkeinpä ;D ).

Tuli vaan heti tosiaan semmonen bussikaistantynkä mieleen tuosta :P

jtbo

Ei tuossa paikassa mikään kaista jatkunut, pysäkki on toisessa päässä ja noin 30 metriä on tosiaan mittaa, ei risteyksen oikealle puolellekkaan voi jättää, kun siellähän on oja.

Usein olen nähnyt tuosta ohi kulkiessa auton parkissa tuossa ruskean tien ja mustan tien risteyskohdassa, ei oikein fiksua tuokaan.

Ruskean tien molemmin puolinhan on ojat ja samoin sen ohi kulkevan mustan tien sivuilla.