Xsara - VTS:n vaihdelaatikon jäykkyys

Aloittaja Lauri, syyskuu 15, 2009, 21:12:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lauri

Tervehdys.

Liityin foorumille, kun autoamme on alkanut vaivata mystinen ongelma. Kyseessä on siis vuosimallin -02 Xsara VTS. Noin reilu kuukausi sitten auton vaihteensiirto alkoi tuntua tahmealta ja jäykältä. Vaivaa jatkui muutaman päivän, kunnes laatikko tuntui palautuneen jälleen "normaaliksi". Tänään töistä lähtiessäni yllätyin, kun huomasin, että vaihteensiirto takkuilee jälleen. Vaihteet löytyvät ja pykälät menee kyllä päälle, mutta mistähän tällainen satunnainen tahmeus mahtaisi johtua? Vaihteistoöljyt on vaihdettu noin vuosi sitten. 

Sitikkapuoskari

Tervetuloa foorumille.
Vaihda laatikko-öljyt kuitenkin ensin. Vivustokin olisi hyvä tarkistaa ja voidella..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Lauri

Kiitoksia paljon.

Mitä noita muita viestejä luin, niin tuo Totalin laatikkoöljy lienee paras vaihtoehto? Nyt siellä näyttäs olevan Castrolin vastaavat.

VTSBOY

totalin öljyt ovat todella hyvät xsara vts:ssä.

itse olen niitä käyttänyt jo monta vuotta omassa vts:ässäni.

vaihteensiirtäjät voivat kans jumittaa.

Lauri

No niin ensi tiistaina tulee asiaan lisäselvyyttä samalla keikalla, kun vaihdetaan vuotava ilmastointikenno. Totalin öljyt tulee laatikkoon. Toivottavasti asettuu sen jälkeen.

Jonsku

Omassa saarassa auttoi tuo valitsintankojen rasvaus kummasti kepin liikkuvuutta.
Ruikin ensin aseöljyä niiden kuppien sisään, ja pieni vaseliinikerros (siis ihan kunnon tatinaa, ei spray) päälle.

Kannattaa kokeilla

XsaraVTR84

Eikös tämä myös kuulu hiukan ranskalaisten ominaisuuksiin...  ;D

ealab

Itse en käyttäisi (en enää)Total- öljyä. Mieluimmin Nesteen. On joitain kokemuksia siitä, mikä öljy mustuu ja mikä ei.

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: ealab - syyskuu 17, 2009, 07:14:03
Itse en käyttäisi (en enää)Total- öljyä. Mieluimmin Nesteen. On joitain kokemuksia siitä, mikä öljy mustuu ja mikä ei.
Öö- öljyn yksi tehtävä liottaa epäpuhtaudet.. nimim. Totalia 10 vuotta sitikoihin laittanut.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.