C3 - Sähköissä häikkää...

Aloittaja ken, syyskuu 14, 2009, 17:53:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ken

Elikkäs takalasinpyyhin jää pyyhkimään ja samalla jokin rele koittaa hakata sulakerasiassa ratin vieressä, sekä peilit kääntyilevät itsekseen...

nytkö iski nämä tunnetut ranskalaiset sähköviat muorin sitikkaan, onhan niitä odotettukin jo  >:(

Auto `03 C3...
C3              -03
C-Max         -07

Renee

Periaateessa menisin sinne katkaisimien puolelle kun sieltä se käsky lähtee että pyyhi takalasinpyyhin ja käänny peilit.
Loppujen lopuksi outo systeemi jossa  ne katkaisimet eivät ole kummoiset siksi vaimolle olen sanonut elä koske.
Tuossa minun autossa on sadetunnistin jos sataa ja tuulilasipyykimet päällä peruuttaessa takalasinpyyhin toimii automaattisesti.
Toinen seikkaa kannataa ostaa Alfameristä korjauskirja maksaa takaisn kun puolituntia tekee niitä autosähkömiehen hommia.
On hyvät kaaviot niitä sähköistä se muusta kivasta hommista joita tälläinen tee-se-itse -mies tekee ihan huvikseen.
Paljon muorin Citikalla on kilometriä itsellä vasta 103tkm

ken

Niin siis ne peilit käntyilivät väärään suuntaan, siis ulospäin  ???  ???

...ei katkaisijalla saa niitä mitenkään kääntyilemään niin, epäilen kyllä vahvasti jonkunnäköistä keskusyksikkö vikaa ...
C3              -03
C-Max         -07

Citronella82

Vettä väärässä paikassa, katkennut naru vetää maihin jostain tai katkoo maita toisaalla, yksikköongelma (harvemmin niitä tulee)...Vie autosähköasentajalle niin selvinnee nopeammin.. ;)

ken

No niin, 3.5 vuoden tauko vianhaussa mutta nyt iski inspiraatio taas...ehkä syy siinä että ceekolmonen siirtyi minulle kun emännälle tuli hankittua C-Max.  :). Tänään löytyi irtonainen johto, eli sininen mikä on ollu "juotettuna" takalasiin, eli siis lämmitykseen liittyvä. Teippiä päälle ja kokeilemaan ja avot.... skulaa ku junan vessa. Täytyy seurata vielä vesisateessa että toimiiko myös märällä kelillä mutta ainakin nyt näyttää hyvältä. Takalasin lämmitinkin täytyy korjata jossain vaiheessa mutta hyvä jos tuo takalasinpyyhin nyt toimis.
C3              -03
C-Max         -07

ealab

Ei kuulu varsinaisesti tähän, mutta Stilossa, konehuonepesun jäljiltä piti rele-sulakerasia purkaa alkutekijöihinsä, pestä, huuhdella hyvin ja kuivata hyvin. Rasiassa on johdotuksia=virtakiskoja ristiin rastiin 4 kerrosta kapein eristevälein. Siinä ei paljon likavettä tarvinnut, kun alkoi merkkivalot vilkkua. Myös tulppakaivojen tyhjennykset kuivatuksineen.