Xantia - imuilmavuodon paikantaminen

Aloittaja mjk47830, elokuu 24, 2009, 21:27:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mjk47830

Kuinka on paras tämmönen operaatio suorittaa?

Kierrosten mukaan konehuoneesta kuuluu ujellusta / vihellystä, jonka taajuus muuttuu sitä mukaa, miten kaasua painaa. Auto myös nykii reilulla kaasulla esim. valoista lähdettäessä ja ei kiihdy niin kuin pitäisi. Tulpat, puolankansi, polttoainesuodatin vaihdettu. Kyseessä siis xanttu 1,8i 16V -95.
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

JiiHoo

Itse olen tavannut joko ruiskuttaa jotakin helposti palavaa esim. Puhdistus spreitä tai sitten vettä imusarjan ymt ympärille/liitoksiin.
Kun auto on käynnissä ja suikuttelee niin sen kyllä sitte huomaa auton käynnistä jotta mistä vuotaa .

Citronella82

Jos ei huvita ylimääräisiä aineita suihkia järjestelmään niin halkaisijaltaan n.5-8mm letku missä pituutta sen verran ku tarviit (...50cm...), tulppaat toisen pään omaan korvaan ja toisella päällä alat käymään imuputkistoa läpi. Vuoto kun löytyy niin kuulet vislaamisen tosi selvästi putken kautta.

Sitikkapuoskari

Epäilen että on imusarja halki, siis jos on musta muovinen.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

mjk47830

Imusarja taitaa mulla kyllä olla ihan metallia.. Ongelma on, että vihellys kuuluu vasta ajettaessa, ei tyhjäkäynnillä. Pitäisiköhän sitten kokeilla vaikka tuota veden suihkutusta. Miten se vaikuttaa käyntiin, siis jos suihke osuu vuotokohtaan?
Entiset:

Jaake

Lainaus käyttäjältä: mjk47830 - elokuu 25, 2009, 00:15:13
Imusarja taitaa mulla kyllä olla ihan metallia.. Ongelma on, että vihellys kuuluu vasta ajettaessa, ei tyhjäkäynnillä. Pitäisiköhän sitten kokeilla vaikka tuota veden suihkutusta. Miten se vaikuttaa käyntiin, siis jos suihke osuu vuotokohtaan?

CRC:llä noita ettinyt. Kone meinaa sammua tai sammuu, kun oikea kohta löytyy.

mjk47830

Ei löytynyt vuotoja noilla konsteilla, mutta ihan silmin tarkastelemalla löysin viimein ainakin yhden vuotokohdan.

Ilmansuodatinkotelolta lähtevässä, tyhjäkäyntimoottorin vierestä kulkevassa, noin 2 cm halkaisijaltaan olevassa letkussa oli huomattavia palkeenkieliä. Mikähän tuon letkun nimi mahtaa olla? Siinä oli useita kiristimiä ja osassa letkua oli muovinen, valkoinen putki.

Paikkasin vuodon väliaikaisesti ilmastointiteipillä ja nyt auto nykii 95 prosenttia vähemmän, mutta vihellys kuuluu silti, kuitenkin vaimeammin. Saattaa olla, että putkistoissa on toinenkin vuoto jossain kohtaa.

Mikko

Ps. Ottaa päähän, kun olisin samalla putsannut lisäilmaluistin, mutta osan ylemmän torx-ruuvin kanta kului muodottomaksi, vaikka oli kyllä oikea avain käytössä. Ihmeen pehmeästä seoksesta tehty nuo ruuvit. >:(
Entiset: