ZX - Sammui kesken ajon

Aloittaja perkemp, elokuu 14, 2009, 22:49:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

perkemp

ZX:säni on oireillut jo pidemmän aikaa käynnistymisen kanssa. Kylmänä ja kuumana käynnistyy hyvin mutta puoli tuntia seisottuaan ei lähde käyntiin. Nyt auto seisoo parkissa kaupungilla kun moottori sammui yllättäen kesken ajon. Sain auton parkkiin hyvällä onnella tien sivuun ja yritin käynnistellä uudelleen tuloksetta. Omituinen piirre oli, että moottorin lämpö laski lämpömittarin mukaan 30 astetta kymmenessä minuutissa vaikka olin ajanut autolla puoli tuntia lämpimänä päivänä. Tiedustelisin neuvoa miten voisin saada vian selville itsekseni kun en kovin taitava automies ole. Onkos muuten vuoden 1996 1.4 l ZX:ää mahdollista hinata? Kuulin jostain, ettei siinä toimi ohjaintehostin eikä jarrut jos moottori ei käy.

Foranamo

Oikein kuulit, ei toimi ohjaustehostin eikä jarrutehostin. Eli siis ohjata ja jarruttaa voi, se vaan vaatii niin maan kerpeleesti voimaa. Valitettavasti en tohon itse ongelmaasi osaa vastata, kun olen vain noihin diesel-versioihin ko. autosta tutustunut.

Jami

Sytytyspuolavika tekee joskus tuollaista, toki kannattaa ensin tarkistaa ainakin sulakkeet / releiden toiminta.