Hydrauliikan käyttö "tunkkina"?

Aloittaja jsi, heinäkuu 25, 2006, 21:15:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsi

80-luvun alussa oli D-Super.  Renkaanvaihdossa auto ylös, tunkki alle ja auto alas,
jolloin kyljen molemmat pyörät nousivat ylös.  Näin se oli ohjeistettu ja tunkkihan
oli vain tanko.  Saako vieläkin tehdä näin?  Edes yksi pyörä kerrallaan? 
jukka

Fransuli

Olen käyttänyt Xantiassa ja Beksissä autopukkeja apuna renkaanvaihdossa laittamalla ne esim. takapäähän kummallekin puolelle "tunkinkorvakkeen" kohdalle auton ollessa yläasennossa.  Kun seuraavaksi laskee auton ala-asentoon niin takapyörät jäävät hieman irti maasta. Etupäässä joutuu itse auttamaan vaikkapa takapaksissa istumalla auton takapään alaslaskeutumista.

Quincy

Itse vaihdan renkaat omaan Xantiaani seuraavalla kikalla.... Auto ylös, tunkki etukorvakkeen alle, ja veivataan niin kauan että myös takarengas nousee. Saa vaihdettua yhden puolen kerrallaan ettei tarvitse tunkkia joka korvakkeen alle erikseen laittaa....

-Q-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Quincy - marraskuu 10, 2006, 02:42:08
Itse vaihdan renkaat omaan Xantiaani seuraavalla kikalla.... Auto ylös, tunkki etukorvakkeen alle, ja veivataan niin kauan että myös takarengas nousee. Saa vaihdettua yhden puolen kerrallaan ettei tarvitse tunkkia joka korvakkeen alle erikseen laittaa....

Tuo on se aito ja ainoa tapa vaihtaa Citikan renkaita :)

Aapo

Alkuperäiseen kysymykseen: kyllä se onnistuu vieläkin niin. Kun etummaisen tunkinkorvan alle laitetaan jämptihkö tuki ja lasketaan jousitus ala-asentoon, nousevat tuetun puolen pyörät kanttirautojen pakottamana maasta ylös.