Perjantaipollin paikka: Mikä eniten harmittaa liikenteessä?

Aloittaja Jallu, heinäkuu 31, 2009, 08:32:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Siis mikä ottaa pattiin. Pistän tähän muutaman asian, joista aina joku avautuu:

Vilkun käyttämättömyys
11 (19%)
Puskurissa roikkujat
25 (43.1%)
Sumuvalot
2 (3.4%)
Alinopeusnysvärit
17 (29.3%)
Ylinopeuskaaharit
3 (5.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

Jallu

Lainaus käyttäjältä: marx - elokuu 03, 2009, 18:37:34
Puolan suhteen olen samaa mieltä, mutta muuten kaikkialla Euroopassa ajelleena eri mieltä. Tänäkin kesänä ajoin Ruotsi - Tanska - Saksa - Itävalta - Slovenia - Kroatia edestakaisin ja vituttamaan alkoi kun ajelin Turusta Helsinkiin. Ja ihan erityisesti Espoon lähestyessä!
Minua ottaa pollaan nimenomaan espoolaiset, erityisesti tuolla kehäteillä. Ovat espoolaiset omineet sen vasemmanpuoleisen kaistan, ajavat ylinopeutta ja suuttuvat, kun stadilainen ryhmittyy eteen kääntyäkseen kohti kotia. Yrittävät vielä ajaa niin tiukassa jonossa, ettei kukaan pääsisi väliin... Espoolaisilla ei ole kaikki ns kotona.

Sua vaan otti pattiin, kun loma loppu.  :)

Ps. 3 herätystä loman alkuun.  :laugh:

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 02, 2009, 21:23:49
Muutaman viikon kun ajelee ympäri Puolaa niin ei sen jälkeen täkäläinen meno paljoa hetkauta ;D
Täsmälleen! Ja ihan vaan Puolan läpi ajaminenkin riittää.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Foranamo - elokuu 04, 2009, 07:39:24
Rauhoittuuhan sitä väkisinkin, itse olen ainakin kohtuu koomassa kun autossa sisälämpömittari näyttelee saunaa kovempia lämpöjä :)

Juu, tarkkaavaisuus kärsii ja itse tulee tuota kompensoitua sillä, että kasvatan turvamarginaaleja tai ainakin yritän, oletettavasti aika moni muukin tekee samaa :D

Jallu

Lainaus käyttäjältä: jtbo - elokuu 04, 2009, 14:16:27
Lainaus käyttäjältä: Foranamo - elokuu 04, 2009, 07:39:24
Rauhoittuuhan sitä väkisinkin, itse olen ainakin kohtuu koomassa kun autossa sisälämpömittari näyttelee saunaa kovempia lämpöjä :)

Juu, tarkkaavaisuus kärsii ja itse tulee tuota kompensoitua sillä, että kasvatan turvamarginaaleja tai ainakin yritän, oletettavasti aika moni muukin tekee samaa :D

Mulla taas (tuskaisen) kuumassa pinna pakkaa kiristymään ja ärsytyskynnys alenee.  >:(

Xari

Lainaus käyttäjältä: Lemon - elokuu 04, 2009, 09:54:19
Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 02, 2009, 21:23:49
Muutaman viikon kun ajelee ympäri Puolaa niin ei sen jälkeen täkäläinen meno paljoa hetkauta ;D
Täsmälleen! Ja ihan vaan Puolan läpi ajaminenkin riittää.

Tehokas pikaopetus oikeasti joustavaan liikenteeseen  ;D

Gitikka

LainaaOnnettomuuspaikan kyttäys aiheutti ketjukolarin Vantaan päivystävän palomestarin Ari Koivun mukaan ketjukolari aiheutui siitä, kun vastaantulevilta kaistoilta katseltiin kaiteeseen ajanutta autoa.
http://www.vartti.fi/artikkeli/12c7d42f-1939-432d-a4ac-b07e3ae512a1  hei, kolari :o

en se minä mutta ne muut....

hyvää (etelä-)suomalaista ajotapaa taas, heh... etetänvetelät siellä kyttää toisiaan jo liikenteessäkin, ei riitä että asutaan kuin sillit purkissa ja joka paikka turvoksissa urpoja....

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 05, 2009, 10:24:30
Tehokas pikaopetus oikeasti joustavaan liikenteeseen  ;D

Ajokortin kolmas vaihe, Puolan läpi ajaminen, sisältää yhden päivän Varsovassa ajamista  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=1P1RjFXiGog

Satuin eilen aika tuoreelle onnettomuuspaikalle 18 tiellä, oli kuormurista lava tien sivussa ja henkilö-auto oli ajanut siihen pahki, palomiehet ohjasi liikennettä, no kummasti ne 6 autoa edelläni stoppasivat siinä romun kohdalla, ajaisivat eivätkä tölläisi niin ei tulisi vahinkoja, mutta kun sitä ei ajatella yhtään laajemmin vain ainoastaan kuunnellaan sitä omaa napaa.

PicassoHDI

jtbo

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - elokuu 05, 2009, 16:21:28
^ Oiko punainen Opel Astra?

Punainen se oli ja mahdollisesti astra tai joku muu näitä 90-luvun jälkeen tehtyjä autoja joita en osaa erottaa toisistaan. En tiedä sen kummemmin tapauksen käänteitä enkä mielestäni löytänyt nettilehdistäkään tuosta mitään, mutta kasassa se oli ihan huolella.

Äkkiä voisi kuvitella, että yhdistelmästä olisi lava irronnut, mutten ole koskaan kuullut moisesta. Kamera oli laukussa, muuten olisin hidastamatta voinut räpätä kuvan sivuikkunasta, kyllä olen minäkin utelias, mutta pyrin välttämään noissa paikoissa tarpeetonta hidastelua ihan yleisen turvallisuuden nimissä, sitä en tiedä onnistuuko se aina, nimim. alinopeutta ajanut, kun etsin pysähdyspaikkaa pellon reunasta, josta voisi kuvata myrskyä, no ketään ei sentään ollut takana ;D

PicassoHDI

^

LainaaNuori paikkakuntalainen mies oli yksin tulossa autolla Seinäjoen suunnasta, kun auto ajautui toistaiseksi tuntemattomasta syystä ajoradalta oikealle puolelle tietä ja törmäsi vankkaan, metallirakenteiseen kuormalavaan. Lava oli ajoradan ulkopuolella. Auton kuljettaja pääsi ilmeisesti vähäisin vammoin, mutta toimitettiin tarkistukseen terveyskeskukseen.

Lähde: sanomalehti Ilkka

jtbo

Kiitokset, tietääpä mikä tuossakin oli takana ja ihan hyvä ettei pahemmin käynyt, kumma tapaus kaikenkaikkiaan.

Siinä olisi Asconalla käynyt kehnommin, ei nuo turvarakenteiden parannukset aivan turhia ole olleet :)

Gitikka

mikä siinä on että pitää jäädä pällistelemään jos joku on ajanut kolarin? menis puhtaasti auttamaan tai jatkais matkaa.... ihme hommaa... no yks on tietty se et roskalehdet maksaa lukijakuvista "kovia"rahoja ja tuolla tienpäällä liikkuu paljon kamerakännyllä varustettuja aivottomia köyhiä... ei mua ainakaan huvita mihinkään kotialbumiin kerätä toisten onnettumuuskuvia, netti on muutenkin täys roskaa ja roinaa jos sellasta haluaa katella...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - elokuu 05, 2009, 21:56:11
mikä siinä on että pitää jäädä pällistelemään jos joku on ajanut kolarin? menis puhtaasti auttamaan tai jatkais matkaa.... ihme hommaa... no yks on tietty se et roskalehdet maksaa lukijakuvista "kovia"rahoja ja tuolla tienpäällä liikkuu paljon kamerakännyllä varustettuja aivottomia köyhiä... ei mua ainakaan huvita mihinkään kotialbumiin kerätä toisten onnettumuuskuvia, netti on muutenkin täys roskaa ja roinaa jos sellasta haluaa katella...

En minäkään ymmärrä miksi pitää pysähtyä, mutta ymmärrän sen että poikkeava tapahtuma kiinnostaa, jo yksin siksi että näkee mitä on käynyt, sitten kun saa tietää miksi näin on käynyt voi omata paremmat mahdollisuudet välttyä sellaisen tapahtumista itselle, tosin aika monilla tuo prosessi taitaa mennä tiedostamatta.

Silloin kannattaa myös stoppailla jos tiellä on ukko pysäytysmerkin kanssa, mutta siitä lähdettäessä kannattaa tasaisesti kiihdyttää eikä himmailla vain tyydyttääkseen uteliaisuuttaan, tosin hidastamisenkin monet varmaan tekevät tiedostamattaan, vähän sama kuin jotkut fillarilla ajaessaan kääntävät tankoa jos kääntävät päätään.

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - elokuu 05, 2009, 10:42:07
LainaaOnnettomuuspaikan kyttäys aiheutti ketjukolarin Vantaan päivystävän palomestarin Ari Koivun mukaan ketjukolari aiheutui siitä, kun vastaantulevilta kaistoilta katseltiin kaiteeseen ajanutta autoa.
http://www.vartti.fi/artikkeli/12c7d42f-1939-432d-a4ac-b07e3ae512a1  hei, kolari :o

hyvää (etelä-)suomalaista ajotapaa taas, heh... etetänvetelät siellä kyttää toisiaan jo liikenteessäkin, ei riitä että asutaan kuin sillit purkissa ja joka paikka turvoksissa urpoja....

Pohjoisessa ei voi "kytätä liikennettä", kun sitä ei ole.  ;D Urpoja sieläkin kyllä riittää.  ::)

Xari

Olis harmittanut jos olis osunut olemaan kohdalla väärään aikaan  >:(

Kevytperäinen tyhjä lavapaku ei ole ihan paras vehje ison kärryn vetoon.

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 06, 2009, 12:28:39
Olis harmittanut jos olis osunut olemaan kohdalla väärään aikaan  >:(

Kevytperäinen tyhjä lavapaku ei ole ihan paras vehje ison kärryn vetoon.

Fysiikan lait ovat ihmeelliset. Sen lain mukaan yhdistelmässä raskain pää pyrkii aina menemään eteen ja jos raskain kuorma on perävaunun akselin takana on ilmiö takuuvarma. Nuolta ei saa menemään pyrstö edellä tauluun vaikka kuinka yrittäisi jne. Jotkut eivät usko teoriaan vaan haluavat kokeilla sen toimivuutta käytännössä.

Jallu

Kannattaa pistää resurssit kameratolppiin ja nollatoleranssikyttäykseen, niin maailma pelastuu.  >:(

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009080610042268_uu.shtml

Gitikka

tossa edellisen jutun linkissä:
LainaaKuljettaja loukkaantui vakavasti, mutta pystyi silti puhaltamaan poliisin alkometriin 1,7 promillen lukemat.
Kuljettajaa epäillään törkeästä rattijuopumuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

niin tarviiko enän epäillä, eikös tuo ole jo varma tapaus, hauskoja nämä tavat ilmaista selvä asia: epäillään... mitä siinä enää epäiltävää jos jätkä kännissä karauttaa autonsa pöpelikköön vaarantaen oman ja muiden turvallisuden? ja jää rysänpäältä kiinni, kyeten vielä puhaltamaankin, huh huh, epäillään....

kunnes toisin todistetaan, syyttömiä ollaan  :)

ja mitä nää lapsetkin tekee känniläisen autossa, sietää vanhempien hävetä.... toki ne syyttää kuskia.... ainahan joku muu on syyllinen...

jtbo

Olihan tuolla myös kuinka isukki oli käynyt ottamassa kuppia ja kotiin lähtö oli stopannut järjestyksenvalvojien tarkkaavaisuuteen, autossa oli nukkumassa isukin 5 vuotias jälkikasvu.

Ei tuollaisen pitäisi koskaan enää ajaa tai saada kasvattaa lapsia, jos ei pysty hallitsemaan omaa toimintaansa, niin kuinka siinä voi rakentaa lapselle arvoja joihin perustaa elämänsä?

Loppuiäksi rataa tekemään, vaan eiköhän tuo selviä nuhteluilla ja parin kuukauden ajokiellolla, koska täytyy ymmärtää on ollut niin vaikeaa  ::)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - elokuu 07, 2009, 10:41:10
ja mitä nää lapsetkin tekee känniläisen autossa, sietää vanhempien hävetä.... toki ne syyttää kuskia.... ainahan joku muu on syyllinen...
No hei, ei kai voida olettaa että tuon ikäiset lapset on koko ajan vanhempien valvovien silmien alla! Muistele vaan itseäsi 12-13-vuotiaana.
...mutta et kai tuota kirjoittanutkaan tosissasi  :)

Putkimies22

Lainaus käyttäjältä: Jallu - elokuu 06, 2009, 08:49:49
Lainaus käyttäjältä: Gitikka - elokuu 05, 2009, 10:42:07

Pohjoisessa ei voi "kytätä liikennettä", kun sitä ei ole.  ;D Urpoja sieläkin kyllä riittää.  ::)

Vaasassa edelläajanut suoritti komean peräänajon töllätessään toisella kaistalla ojaan ajanutta autoa. Kuski löi vielä harmistuksissaan oman autonsa kattoon mojovan lommon  ;D
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

PicassoHDI

Tänään 9.8.2009 19.xx väillä jalasjärvi - seinäjoki, pari pahaa ohitusta. Huh huh. Uusikorinen musta Mazda 6 kuskilta saisi kortin ottaa heti pois. Ohi vaikka väkisin ja kyllä muut väistää... On se kumma kun joillakin palaa hermot, niin se on sitten menoa vaikka henki menis.

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - elokuu 09, 2009, 16:47:13
Vaasassa edelläajanut suoritti komean peräänajon töllätessään toisella kaistalla ojaan ajanutta autoa. Kuski löi vielä harmistuksissaan oman autonsa kattoon mojovan lommon  ;D
...tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja autokin...

Gitikka

Lainaa...tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja autokin...

lopunperin sama se kunhan ei sivullisten tarttis kärsiä!!! jos on niin idiootti että ittelle ja omaisuudelleen tekee hallaa, saisi niin ollakkin, mutta on niin väärin jos sivulliset kärsii, eli näinhän kuitenkin usein on, ja sitä vasten on jotain sääntöjä, noudattakoomme niitä sitten, kun ei tulla ulkona kuitenkaan ihan yksin olla...

vielä kun matsta-foorumilaisille saman sais kaaliin... ja muillekkin....

XsaraVTR84

Pakettiautokuskit pitäisi vielä lisätä tuonne ylös. Tänään meinasi yksi sankari ajaa kylkeen kun olin vasemmalle kääntymässä, eikä edes yrittänyt jarruttaa milläänlailla. Ajeli vielä huomattaa ylinopeutta...  ??? Kyseinen paikka on todella paha ainakin tämmöisellä madalletulla autolla ja yleensä näkökentän peittää vielä joku toinen auto tai puska/ryteikkö. Ei ole tänäpäivänä tullut semmoista pakettiautokuskia joka ajaisi rajoitusten mukaan... yleensä roikutaan persiissä ja vedetään ylinopeutta kännykkä korvassa. On kyllä tullut ajettua pakettiautolla ja silloin tuli ihan rajoitusten mukaan ajettua ja ei todellakaan roikuttu kenenkään persiissä. :angel: