Xsara - Alustan ruosteet... hiekkapuhallus?

Aloittaja xzara, heinäkuu 30, 2009, 12:41:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

xzara

Tämä juttu tulikin mieleen tuosta bensansuodatinaiheesta:

"OFFtopic. Kannattaa muuten nuo ruostevauriot korjata pikaisesti."

Kun siellä suodatinta vaihtaessa katselin Xrasan alustaa, niin ruosteen määrä
kauhistutti. Ilmeisesti sitä ei kai ole kunnolla tai ollenkaan tehty koskaan  >:(
Itse en jaksa/pysty sitä tekemään koska kaaran pitäisi olla nosturilla kai viikon.

Onko kukaan teettänyt alustan hiekkapuhallusta + suojausta ja mitähän maksaisi?
Ja mitä voi tehdä itse kustannuksien minimoimiseksi...

Edit: Lisätty kuva

MiikaR

Eikös tuo kohta ole mistä tunkilla nostetaan? Tuppaa ruostumaan jos siitä on nosteltu. Rikkoo helposti tuon maalin ja massan pinnan.

CitXsan97

Auton ikä ja ajokilometrit?
Aika kova homma, varmaan, olisi puhaltaa ja massata uudestaan. Mitäs jos öljyäis, se ainakin hidastais korroosion etenemistä? Jatkaisi taas käyttöikää jonnii verran. Semmoisiin paikkoihin paikkamassaus, mistä olisi helppo tuota ruostetta rapsutella.

Vai?

xzara

Sehän on se kohta josta tunkilla nostetaan. Eli kestävin kohta alustassa.
Mutta koko muu setti, tuohan on helppo hoitaa itse. muutoin alustassa paljon
repaleita (ehkä) tehdystä "suojauksesta".
Auto Xsara VTS 1999, kilsoja 130tkm. Ollut leasing auto ennen mulle tuloa.

Tuipa tuossa mieleen... onko kukaan kokeillut KORKEAPAINEpesuria (ei mitään lelua),
läthisikö ruosteenroippeet sillä ja sitten oljysumut... vai jykevämpää.
Ei noi öljyt varmaan suomen suolaa kestä vuottakaan...?

3D55J

Eihän tuo ole ruostetta nähnytkään.

Teetin omaani massauksen paikallisessa pikkupajassa vuonna 2001. Se maksoi 1800 markkaa. Vuonna 2005 vein uusintakäsittelyyn toiseen pajaan, se maksoi 250 euroa. Ruostetta on lähinnä semmoisissa kierretapin näköisissä tuolla pohjassa. Mikähän niidenkin tarkoitus on? Taitavat kerätä melkoisen hiekkapuhalluksen ajossa eikä massa ole oikein pysynyt. Itse olen aina nostaessani laittanut pehmustetta väliin eikä ole nostokohdista lähtenyt ruostumaan.

Jukka

Käsittääkseni noissa nostokohdissa on helmakotelon vedenpoistoaukot, joita ei varmaan kannata massata tukkoon.

rth

Lainaus käyttäjältä: 3D55J - heinäkuu 30, 2009, 22:23:38
Eihän tuo ole ruostetta nähnytkään.

Ei todellakaan. Tuo on nyt iha normaalia jokaisessa autossa. Juurikin konttorilla käyneenä, katsastusmiehen kanssa jutelleena, että ei noista tartte nyt huolestua. Katteloo sitte joskus jos leviää.

xzara

No joo,
laitanpa muutaman päivän sisällä pari kuvaa alusta/jousituxesta. Kun on pakko ajaa
kärry rampeille (ihan muusta syystä) niin ehkä mahtuu alle kuvaamaan...
Olen nähnyt ruostetta  ;D
Niin, siitä vielä että onko kokemuksia alustan ruostesuojauksesta (ei teeseitse)
paljonko maxaa ja tuleeko takuu? (ja mitä siinä tehdään)

rth

Lainaus käyttäjältä: xzara - elokuu 24, 2009, 15:15:23
No joo,
laitanpa muutaman päivän sisällä pari kuvaa alusta/jousituksesta. Kun on pakko ajaa
kärry rampeille (ihan muusta syystä) niin ehkä mahtuu alle kuvaamaan...
Olen nähnyt ruostetta  ;D
Niin, siitä vielä että onko kokemuksia alustan ruostesuojauksesta (ei teeseitse)
paljonko maksaa ja tuleeko takuu? (ja mitä siinä tehdään)

Jos hetken viitsii vaikka guuglailla, niin saa aika äkkiä selville hintahaarukkaa. 400-600 euroa, toisaalta ehkä kannattaa käydä kysymässä ihan ruostesuojauksia tekevästä liikkeestä asiaa. Varmasti lähitienoolla on ainakin yksi joka tekee noita. Ja takuusta kannattaa myös sieltä kysyä.