Xsara Picasso 1.6 Hdi, FAPin poisto

Aloittaja Pasi A S, heinäkuu 15, 2009, 00:40:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pasi A S

1.6 HDi koneen FAPin huolto, muistaakseni 140 tkm kohdalla maksaa ~ 1000 eur. Ko huolto sis uuden katin, litkut ja työt. Tiedän arvostetun liikkeenkin joka lastuttaa autoja,esim. heillä on mahdollista poistattaa FAP. Liike tarjosi palveluaan sitenkin että teen osan työstä itse ja he tsekkaa ajotietokoneen ohjelmamuutoksen, siten ettei FAP ruiskutuskäskyjä tule ja samalla kun ajotietokoneessa ollaan kiinni, saisi kuulemma lisätehoakin koodailtua. Ainoa murhe on katalysaattori, sen tilalle pitäisi tehdä huolella samannäköinen pönttö kuin nykyinenkin on. Yksi vaihtoehto on rälläköidä nykyinen auki, poistaa katalyytti kama ja TIGata kiinni. Virityspaja kertoi että EGR kannattaisi myös poistaa. Katsastuksessa "savuarvo" saa olla kuulemma 0 - 3,00 välillä, citikan koneilla tuohon pääsee ilman EGR:ää ja FAPpia. Minulla on auto pitkään.Minua ei huoleta jälleenmyyntiarvon putoaminen koska autoni ajetaan minun käytöstä aina vaimolle ja vaimolta purkaamolle taikka paalattavaksi. Minua huolettaa laittaa 1000 eur FAP huoltokuluihin, samalla rahalla pääsee ko huoltokulusta eroon! Halvemmallakin jos itse tekee, edes osan töistä

tjs

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - heinäkuu 15, 2009, 00:40:51
Minua huolettaa laittaa 1000 eur FAP huoltokuluihin, samalla rahalla pääsee ko huoltokulusta eroon! Halvemmallakin jos itse tekee, edes osan töistä

Minä ajattelin kokeilla miten pitkälle voi ajaa vanhalla FAPilla, nyt 155tkm takana alkuperäisellä. Litkun täytöllä joutui jo tosin käymään, ei ollut halpaa hupia sekään.

Pasi A S

Mulla on ollut paha tapa huollattaa Vehossa. Kyselin Vehosta 140 tkm huoltoa ja viesti oli tyly, jos tänne tuot "katti" menee vaihtoon.
xxx
Korjaan aiemmin antamaani "tietoa": "Tiedän arvostetun liikkeenkin joka lastuttaa autoja,esim. heillä on mahdollista poistattaa FAP. " Tämän infon sain puhelimessa, olen nyt odotellut pitkään s-postia jossa FAP:n poisto luvattiin tarjota,kirjallisesti.Tarjousta ei ole kuulunut.Olisikos liike peloissaan maineensa puolesta, FAP auton rek otteessa kun on merkintä "vähäpäästöinen"...

CitikasC4

Nyt kuuluukin kysymys: Koska Citroen/PSA oppii tekemään järjestelmän, joka puhdistaa itse itsensä? Kun esim. mersu ja tojota(mahdollisesti joku muukin valmistaja) osaa sellaisen tehdä ja sellainen löytyy jo monesta perusmallista.

Vähäpäästöisyys tarkoittaa muuten katalysaattorin olemassaoloa ja toimimista eikä sillä ole käytännössä mitään tekoa FAP-suodattimen kanssa. Se vain lisää kulutusta a) polttamalla hiukkasia lisäämällä polttoaineen syöttöä, joka nostaa lämpötilaa. b) jarruttamalla pakokaasujen virtausta(johon myös vaikuttaa suodattimen tukkoisuus).

PicassoHDI

Kyllä tämä lisäaineella toimiva fap on parempi.  Noissa joissa ei käytetä lisäainetta on ongelmia öljyn kanssa. Dieseliä menee öljyn sekaan huom. enemmän mitä tälläisessä lisäaine järjestelmässä ja voitelu heikkenee...

CitikasC4

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - heinäkuu 23, 2009, 00:33:47
Kyllä tämä lisäaineella toimiva fap on parempi.  Noissa joissa ei käytetä lisäainetta on ongelmia öljyn kanssa. Dieseliä menee öljyn sekaan huom. enemmän mitä tälläisessä lisäaine järjestelmässä ja voitelu heikkenee...

Höpö höpö, kyllä se on kustannusten siirtoa valmistajalta kuluttajalle. Sitten saattaisi olla perää tuossa, jos lisäaine poistaisi suodattimen vaihtotarpeen. Näin ei kuitenkaan ole. Niin monta taksikuskia kuin tunnenkin, en ole kenenkään kuullut valittavan näiden ilman ureaa kulkevien ajoneuvojen voiteluongelmista tai että siihen liittyvästä aiheesta olisi korjaamolle viety. Nehän kyllä vaihtaa usein autoa, mutta ei ole veholtakaan ole kuulunut sen suuntaista, kun parilta kaverilta(mersu mekaanikoita) olen kysynyt.

Alkuperäiseen aiheeseen: saattaapi olla, että moottoriohjaus on erilainen johtuen juurikin FAPista. Tarkoittaa siis sitä, että vastapaineet on eri kuin ilman suodatinta.