Nopeusrajoitus

Aloittaja TeeKoo, heinäkuu 09, 2009, 14:58:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lujaako ajaisit

100 tai alle
6 (12%)
100 - 110
10 (20%)
110 - 120
19 (38%)
yli 120
15 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: heinäkuu 16, 2009, 14:58:33

ealab

Ja ainakin kovemmin, kuin puskurissa roikkumaan pyrkivä! Siis aivokuolleiden takia.

Gitikka

LainaaOnneksi ei tarvitse työmatkoille autoa, niin ei tarvii motareilla kaahata. Bensaa säästyy.
Ajelen kiireettömästi 80-90 km/h pitkin vanhoja teitä.

mitenkäs jos ajelis motarilla ton vaikka tasan 90km/h, säästäiskös enemmän bensaa kuin vanhoja teitäpitkin mutkitellen ja nopeuden seilatessa mutkissa ja mäissä? tulipa vaan mieleen... tylsäähän se tietty on kun muut paahtaa ohi eikä maisematkaan välttämättä niin kivoja...

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 12, 2009, 11:05:12
Ja ainakin kovemmin, kuin puskurissa roikkumaan pyrkivä! Siis aivokuolleiden takia.
Ei siellä motarilla puskurissa kukaan roiku kovin pitkää aikaa, kun vieressä on baana vapaana.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Gitikka

LainaaEi siellä motarilla puskurissa kukaan roiku kovin pitkää aikaa, kun vieressä on baana vapaana.

KYLLÄ MUUTEN ROIKKUU!!!! nämä energiaa säästävät suomalaiset jotka ei käytä ajovaloja tahi vilkkujakaan... säästävät bensaa näin, ainakin luulevat niin... mun peesissä ei roiku, konstit on... :police: :o >:D :angel: -noilla pärjää...

Jasu

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - heinäkuu 12, 2009, 01:45:56
Lainaus käyttäjältä: peijoona - heinäkuu 11, 2009, 23:41:25
Ei ole sitikkaa tehty yli 100km/h nopeuksia varten, loppuu välitykset ja melu vihloo korvia.

kyl noi xm:t olivat/ovat todella hiljaisia kovissakin nopeuksissa.
Xm ei ole tehty alle 140km/h nopeuksille, sen jälkeen ominaisuudet vasta tulee esille... Melekeinpä tuskallista on ajella 80km/h alueella, ei ahdin ole mukana ja (automaagi)laatikko on vasta saanut viimeisen numeron päälle...

Kun tuolla pienemmillä (lue: hiljaisemmilla, eli vaikkapa Reisjärveltä kun ajelee Viitasaarelle sitä nelostien "vieressä" kulkevaa äärimmäisen hiljaista käytännössä vastaavaa väylää), niin mittaria tuijottamatta vauhti asettuu jonnekin 130-150km/h välille... Toki vain silloin kun "takapenkin npeudenrajoitin" ei mukana ole-sen kanssa on matkanteko hillitympää...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - heinäkuu 12, 2009, 12:47:40
LainaaEi siellä motarilla puskurissa kukaan roiku kovin pitkää aikaa, kun vieressä on baana vapaana.

KYLLÄ MUUTEN ROIKKUU!!!! nämä energiaa säästävät suomalaiset jotka ei käytä ajovaloja tahi vilkkujakaan... säästävät bensaa näin, ainakin luulevat niin... mun peesissä ei roiku, konstit on... :police: :o >:D :angel: -noilla pärjää...
Ei ainakaan eilen, eikä toissa päivänä taakseni ketään jäänyt roikkumaan motarilla. Kaksikaistaiset ajoradat ovatkin sitten eri juttu.
Minä lukeudun kyllä niihin, jotka luulevat säästävänsä polttoainetta. Tosin en pyri säästämään vilkuissa, enkä ajovaloissa. Takana roikkuminenkaan ei liene kovin taloudellista. Tasaista pumppaamatonta ajoa vakkarilla vaan ilman ohituksia. Eikä ole syytä provosoitua takana roikkuvista.

CitikasC4

Samalla linjalla Gitikan kanssa, kyllä tulee otettua etäisyyttä ym, jos joku vatipää takapuskurissa roikkuu. Ja jos ohi lähtee, niin ei paljon vilkkuja käytetä...

jtbo

Eikös joku fiksu ole lausunut, että kannattaa jättää autoilu jos nopeutta laskemalla alkaa säästämään autoilukuluissa?

Sen jos sentin kilometrille kokonaiskuluissa tuolla säästää, niin kyllä silloin itsekkin olisin vähän tuota mieltä, kun kuitenkin se maksaa siinä 20 senttiä kilometri tai enemmän.

Motarilla ei kannata turhaan hidastella, nopeuserot ne ovat vaarallisia, ei siis ylinopeus vaan siitä seuraava väärä tilannenopeus jonka osa on liian suuret nopeuserot, joita ei muuta autoilijat osaa ennakoida, siksi motarilla motarinopeuksia ja maaseututeillä maaseututeiden nopeuksia.

Joskus joutunut tuolla 80-lätkäisellä ajelemaan motareilla 120 alueilla, siinä saa kuulkaa olla silmä kovana peileissä, tulee monelle yllärinä se hitaampi nopeus. Silti lähes tyhjällä motarilla tuo kerää jonoa perään, kumma juttu  ???

VTSBOY

mikäli ne roikkuu puskurissa kiinni niin aja pientareen puolelle vähän. siinä lentää irtokiveä pirusti roikkujan päälle ja varmasti hiljentää. ellei sil ole joku vanha romu. olen tehnyt näin 3-5 kertaa. viimeisellä kerralla kaveri lähti perään ja vaati korvausta kun uuden honda accordin konepellissä oli aika paljon kiven iskuja. en suostunut korvaa mitään. poliisit paikalle reilu kahden tunnin odottelun jälkeen. kaveri sait huomautuksen ja mulle sanottiin hyvää päivän jatkoa. :laugh:

eli turha parkua puskurissa roikkujien jos näin käy ;)

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Jasu - heinäkuu 12, 2009, 12:54:59
Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - heinäkuu 12, 2009, 01:45:56
Lainaus käyttäjältä: peijoona - heinäkuu 11, 2009, 23:41:25
Ei ole sitikkaa tehty yli 100km/h nopeuksia varten, loppuu välitykset ja melu vihloo korvia.

kyl noi xm:t olivat/ovat todella hiljaisia kovissakin nopeuksissa.
Xm ei ole tehty alle 140km/h nopeuksille, sen jälkeen ominaisuudet vasta tulee esille... Melekeinpä tuskallista on ajella 80km/h alueella, ei ahdin ole mukana ja (automaagi)laatikko on vasta saanut viimeisen numeron päälle...

Kun tuolla pienemmillä (lue: hiljaisemmilla, eli vaikkapa Reisjärveltä kun ajelee Viitasaarelle sitä nelostien "vieressä" kulkevaa äärimmäisen hiljaista käytännössä vastaavaa väylää), niin mittaria tuijottamatta vauhti asettuu jonnekin 130-150km/h välille... Toki vain silloin kun "takapenkin npeudenrajoitin" ei mukana ole-sen kanssa on matkanteko hillitympää...

aivan totta. xm:mmä tuntuu hitaassa nopeudessa 40-60km/h kömpelöltä. 100km/h ylöspäin mahtavalta ajaa. harmi kun xsaraan ei saatu samaa ominaisuutta :-\

kyl joskus ostan vielä turbo/v6 24v xm:n pihaan(myös ajoon :))

berlingo-partner

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 12, 2009, 14:35:12

Sen jos sentin kilometrille kokonaiskuluissa tuolla säästää, niin kyllä silloin itsekkin olisin vähän tuota mieltä, kun kuitenkin se maksaa siinä 20 senttiä kilometri tai enemmän.

Litra vahemmän kulutusta eli sentin säästö työmatka-ajossa välillä porvoo-hki-porvoo tekee vuositasolla jo 200 euroa (siis dieselillä).

Gitikka

Lainaamikäli ne roikkuu puskurissa kiinni niin aja pientareen puolelle vähän. siinä lentää irtokiveä pirusti roikkujan päälle ja varmasti hiljentää. ellei sil ole joku vanha romu. olen tehnyt näin 3-5 kertaa. viimeisellä kerralla kaveri lähti perään ja vaati korvausta kun uuden honda accordin konepellissä oli aika paljon kiven iskuja. en suostunut korvaa mitään. poliisit paikalle reilu kahden tunnin odottelun jälkeen. kaveri sait huomautuksen ja mulle sanottiin hyvää päivän jatkoa. laugh

eikai noita "vastustajia" tartte tieten tahtoen lähtä vahingoittamaan???? voithan aina vaan hidastaa ja päästää ohi??? pissapojan tyhjentäminenkin on ihna ok jos joku peesaa.... kun ei oo bond-öljyjä tai -raketteja....

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - heinäkuu 12, 2009, 16:16:40
Lainaamikäli ne roikkuu puskurissa kiinni niin aja pientareen puolelle vähän. siinä lentää irtokiveä pirusti roikkujan päälle ja varmasti hiljentää. ellei sil ole joku vanha romu. olen tehnyt näin 3-5 kertaa. viimeisellä kerralla kaveri lähti perään ja vaati korvausta kun uuden honda accordin konepellissä oli aika paljon kiven iskuja. en suostunut korvaa mitään. poliisit paikalle reilu kahden tunnin odottelun jälkeen. kaveri sait huomautuksen ja mulle sanottiin hyvää päivän jatkoa. laugh

eikai noita "vastustajia" tartte tieten tahtoen lähtä vahingoittamaan???? voithan aina vaan hidastaa ja päästää ohi??? pissapojan tyhjentäminenkin on ihna ok jos joku peesaa.... kun ei oo bond-öljyjä tai -raketteja....

olen vain silloin tehnyt tämän tempun jolloin jarruvalo tai käsimerkki ei riitä. paras tempaus oli kun kaveri ajoi salosta turkuun asti puskurissa kiinni.
monta kertaa olen hidastanut ja yleensä se on toiminut.
yleensä riittää kun näyttää kädellä ohita vaan tai vilkulla. 

Aakku

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - heinäkuu 12, 2009, 15:44:40

mikäli ne roikkuu puskurissa kiinni niin aja pientareen puolelle vähän. siinä lentää irtokiveä pirusti roikkujan päälle ja varmasti hiljentää. ellei sil ole joku vanha romu. olen tehnyt näin 3-5 kertaa. viimeisellä kerralla kaveri lähti perään ja vaati korvausta kun uuden honda accordin konepellissä oli aika paljon kiven iskuja. en suostunut korvaa mitään. poliisit paikalle reilu kahden tunnin odottelun jälkeen. kaveri sait huomautuksen ja mulle sanottiin hyvää päivän jatkoa. :laugh:

Just, juu......

jtbo

Lainaus käyttäjältä: berlingo-partner - heinäkuu 12, 2009, 16:14:38
Litra vahemmän kulutusta eli sentin säästö työmatka-ajossa välillä porvoo-hki-porvoo tekee vuositasolla jo 200 euroa (siis dieselillä).

Jos itse säästäisin sentin kilometrille se olisi noin 700 euroa vuosessa, niin mitätöntä ettei jaksa nähdä vaivaa, menee tuo ZX diesel siltikin alle kuudella ja jenkki alle kympillä (tosin 98:a), eikä tarvitse aiheuttaa ylimääräisiä tilanteita nukkuville takanatulijoille.
En tiedä sitten laskisiko kulutus lainkaan vaikka kuinka hidastelisin, tuskin se sentin edestä kumminkaan.
Tosin itse ajelen paljon Suomen laidalta toiselle, hyvä jos osaan enää kaupungissa edes ajaa  ;D

Usein joku alkaa perässä roikkumaan tuolla etelämmässä, sitten kun tulee mutkaa ja mäkeä, niin yks kaks rakoa onkin jopa 400 metriä, sitten hilaudutaan suoralla takaisin takaloosteriin kiinni, olen näitä varten ajatellut tarraa "Pienhiukkaseni aiheuttavat syöpää, tuoksuuko hyvälle?"

CitikasC4

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 12, 2009, 18:46:06

Usein joku alkaa perässä roikkumaan tuolla etelämmässä, sitten kun tulee mutkaa ja mäkeä, niin yks kaks rakoa onkin jopa 400 metriä, sitten hilaudutaan suoralla takaisin takaloosteriin kiinni, olen näitä varten ajatellut tarraa "Pienhiukkaseni aiheuttavat syöpää, tuoksuuko hyvälle?"

Aivan mahtava! ;D Jos saan Jtbo luvan, niin kiinnitän sellaisen maasturini takaikkunaan, sopii siihen muutenkin hyvin, kun on huoltoauto ja 80 lätkä...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: CitikasC4 - heinäkuu 12, 2009, 19:10:45
Aivan mahtava! ;D Jos saan Jtbo luvan, niin kiinnitän sellaisen maasturini takaikkunaan, sopii siihen muutenkin hyvin, kun on huoltoauto ja 80 lätkä...

Siitä vaan, mitä laajemmalla toikin leviää, niin pienessä sairaassa päässäni kuvittelen, että sillä olisi muka jotain vaikutusta joskus johonkin  ;D

ealab

Lainaus käyttäjältä: Aakku - heinäkuu 12, 2009, 18:39:07
Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - heinäkuu 12, 2009, 15:44:40

Just, juu......
Näiden puskurissa roikkuvien aivokuolleiden takia pitää olla tarkkana. Parasta olisi, että pystyisi itse vastaamaan mahdollisen luuvitosen vierailuun. Nimittäin jos edellä ajavan kohteliaisuuden seurauksena tuo roikkuja kiihdyttääkin eteen ja pysäyttää kysyäkseen, miksi ei siedetty roikkumista.

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - heinäkuu 10, 2009, 18:15:42
nämä selkeesti alinopeutta ajavat ne ne aiheuttaa niitä vaaratilanteita ja ne jotka ei seuraa peileistä takaa tulevaa, usein motarillakin joku pukkaa oikeelta eteen ja jää junnaamaan ~100.... niille sakot!

Eiköhän jo alkaisi olla aika lopettaa edellisen kaltaiset valheelliset väittämät. Paskan jauhaminen lienee alkanut Novan liikennelähetyksissä erään "välkyn" toimittajan toitotuksista. Ainakaan minulle eivät hitaammat ole aiheuttaneet vakavia vaaratilanteita. Kyllä niihin ovat aina olleet syyllisiä kaaharit. Tosin täytyy myöntää, että kaaharille hitaat voivat koitua vaaraksi, kun hänellä ei aina ole kiireensä takia aikaa tehdä havaintoja muista tienkäyttäjistä ja/tai kiireen aiheuttama raivo jyskyttää takaraivossa.
Miten motarilla voi oikealta pukata eteen junnaamaan... eikös niillä ole ohituskaista erikseen. Ainakin minä olen aina (lue joka päivä) päässyt vasenta kaistaa hitaampien ohitse. Joskus olen joutunut hieman odottelemaan vuoroani, kun joku rekka ohittaa toista rekkaa ja molemmat nojaa rajoittajaan eli tekee täysin tarpeettoman ohituksen. No ei sekään ole aiheuttanut minulle vaarallista tilannetta, kun tapoihini ei kuulu kostaa toisen tekemää virhettä omalla virheellä, esimerkiksi lähtenyt ohittamaan ohittamassa olevaa rekkaa, kuten bemaristi perjantaina. No jokainen osaa miettiä, kumpi sen vaaran aiheutti hitaammat rekka-autot tai nopeampi bemari.

Gitikka

LainaaEiköhän jo alkaisi olla aika lopettaa edellisen kaltaiset valheelliset väittämät.
jnejne... mihis tämä bullshit nyt perustuu?

ensinnäkään: EN KUUNTELE NOVAA!!!

toisekseen: AJAN KOVAA!!!

kolmannekseen:
Lainaakaaharille hitaat voivat koitua vaaraksi, kun hänellä ei aina ole kiireensä takia aikaa tehdä havaintoja muista tienkäyttäjistä ja/tai kiireen aiheuttama raivo jyskyttää takaraivossa.
eikös tässä juuri se hidas aiheuta sen vaaratilanteen puskemalla sieltä oikealta eteen, peilihin katsomatta, se perkeleen vilkkukos se oikeuttaa sieltä tulemaan? eikai??? no joo, tasapuolisuuden nimissä, aiheuttaa se nopeusrajoitusta ajava tai hieman ylittäväkin, sen vaaratilanteen, ajamalla sen mitä saa... mutta näin mutu-tuntumalla sanoisin että se joka ajaa sen 120 ja risat, on "parempi" kuski kuin se 90-105 motarilla ajava.... joka EI VÄLITÄ säännöistä ja luulee itse olevansa teidenritari, Hannukarpo, se joka oikeen tekee ja jonka tehtävä on muita opettaa tähän samaan hänen turvalliseen ajoonsa... nää "hitaat"pellet ne ne ei muita havainnoi, yhtäkkiä sit huomaavat et joku takalistossa kun ovat vasemmalla kaistalla, pahimmassa tapauksessa alkaa jarrunpolkeminen jossain yli 100km/h vauhdeissa ja letkassa, vittu mitä idiootteja!!! kyllä siellä motarilla näitä pullosilmiä vain on! ja ihmetyttää ne toisiaan ohittaavat rekatkin, niillä periaattessa rajotin vastassa, sitten pakko lähtä ohi toisesta 120km/h aluella, tajuten ja tiedostaen että henkilöautot ajaa sen 120+..minkälaisen jonon ja vaaratilanteen nämäkin aiheuttaa, nekään ei taida tajuta, saattaa olla useemman sata metriä, jopa kilometrin mittainen haitarivaikutus tollasella ohituksella, äkkiähän sen laskeekin joku matemaatikko....

neljännekseen: yhtään kolaria en ole vielä ajanut, siis merkittävää, jolla olisi joku vaikutus sivullisiin... typeryyttäni saatoin nuorena ajaa mutkan pitkäksi, turvallisesti parkkipaikalla tms., ei edes pellit mennyt läjään, kokeillakseni vain mihin auto pystyy ja miten se toimii, ettei tarvi liikenteessä sitä tehdä muiden vaaraksi... korttinkin ollut vasta sen vähän vaille 20v... eli noviisi ollaan, myönnetään... mutta vielä toimintakuntoinen... monellakin osa-aluella ;) ja näistä hölmäilyistä olen oppinut ja oppirahat maksanut, sen eteen ei ole tarvinnut ketään liikenteessä rampauttaa/tappaa... autoa kun ajan, ajan autoa, en haaveile... tosin sitikalla ajaminen senverran lepposaa, et meinaa joskus mennä haaveilun puolelle, nopeesti sitä kuitenkin palaa havainnoimaan ympäristöään, kun muut siellä tötöilee ja koettaa niitä varoo ettei ittelle sattus mitään ikävää toisen takia... tai toiselle ittensä....

viidennekseen: ei, en ottanut hernettä nenään, no ehkä yhden... varmaankin juuri samanmoisen nyt kuin näiden tötöilijöiden takia tuolla liikenteessä, toivottavasti emme kohtaa Citikka99 kanssa tienpäällä... ainakaan peltimme eivät kohtaa... pidetään huolta siitä, kumpinkin tavallaan, ok?

jtbo

Vakkari päällä kun 80 nopeutta olen joutunut motarilla ajelemaan, niin kyllä sieltä sivusta tulijoilla on joskus meinannut tilannetta olla, pyrin välttämään tuolla motarille menoa viimeiseen asti, mutta muutaman kerran olen käynyt ja joka kerta on tullut aiheutettua potentiaalinen vaaratilanne, vaikka olen ajanut oikeanpuoleista kaistaa vakkaripäällä.

Kun muut olettaa ette tuo menee 100 tai 120, mutta nopeus onkin 80, niin kyllä siinä vaan tulee virhearviointeja.

Toki olen havainnoinut eteen, taakse ja sivuille tilannetta ja hidastanut tai kiihdyttänyt, että yllättynyt autoilija ei aiheuta mitään pahaa tilannetta, mutta ei se poista sitä tosiseikkaa, että nopeuserot / riittämättömät välit ne ovat tuolla usein tilanteen synnyttäjänä. Motarin rampilta kun monet pyrkii toisen perää tai keulaa nuollen liittymään siihen liikennevirtaan.

On muuten hiljaisia motareita, mutta on myös sellaisia, että vasemmalle kaistalle ei vaan pääse, kun on liikennettä vähän enemmän, sitten tälläisessä tilanteessa voi rampilta tulla joku jolle ei ole oikein selvinnyt vielä motarille liittymisen idea, eli nopeutta vähintään se sallittu ja jos enemmän autoja, niin tähtää jonkun auton taakse, ei ne liittyvät sieltä 80 tai alle nopeudella yhtään katsomatta heti tuon liittymän alusta, sama se vaikka olisit tulossa 120 täysin laillista nopeutta, usein se vilkun käyttökin noilta unohtuu.

Neljä rinnan meni autoja Jyväskylän motarilla taannoin, kun joku pappa ladallaan teki juuri tuollaisen liikkeen, tie täynnä pölyä, renkaat valitti ja kiva kaaos päällä, itse katselin tuota onneksi aitiopaikalta juuri noiden takana riittävällä turvavälillä, joten ei ongelmaa, mutta ei se pappa vaan sitä ladaansa vauhtiin saanut siinä motarillakaan.

Se jos itse tuosta selviääkin, niin entäs takana ne puskurissa seuraajat?

Mitään ongelmaahan ei olisi nopeuseroista, jos ihminen olisi kone, mutta nuo muut ei aina aja kuin kone, toisin kuin minä, toki maailman parhaana kuskina  ;D ;D ;D

Tuolla tienpäällä tapaa niin kummallisia tilanteita toisinaan, että välillä meinaa puistattaa, esim. yksinhuoltajat siirtää tenavia autosta toiseen risteysalueella autot keskellä risteystä ja rajoitus tuossa 80km/h, ennakoi? No, kyseessä risteys joten jotain kummaa aina mahdollista olla niissä paikoissa (se on oikeasti merkillistä miten vähän ihmiset ajattelee asioita eteenpäin/muilta kanteilta), joten olin varautunut, vaikka tulikin vähän mutkan takaa yllättäen, vaan jos olisi ollut talvi, niin olisi saanut testata kuinka sitikka nousee penkasta, pentujen yliajoon kun tässä maassa olet aina syypää, vaikka makaisivat mustissa vaatteissa sateisena syysyönä tiukassa kurvassa keskellä kaistaa, kun kyse on lapsista aina olet syyllinen sinä paha autoilija, juu on pikkaisen antipatioita.

Gitikka

Lainaakun kyse on lapsista aina olet syyllinen sinä paha autoilija

niin, eiköhän tuonkin syyllisyyden taakan kumoa Kuningas Alkoholi? vai? no tositietoa ei aiheesta ole, mutta tuntuma että alkoholikuskit saa suhteettoman lieviä rangaistuksia kun ovat menneet reppanat sitä viinaa juomaan ja auton rattiin vielä eksyneet, eihän siinä itse juoppo voi syypää olla jos lapsi mustissaa syksyllä makaa märässä asfaltissa heti mäen nyppylän ja mutkan jälkeen, saati ennen niin suoralla tiellä, joka nyt yli 2promillen ei niin suora olekkaan...

niin, mustaa huumoria tässä... älkääs liian vakavasti suhtautuko tähän...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - heinäkuu 12, 2009, 22:33:12
Lainaakun kyse on lapsista aina olet syyllinen sinä paha autoilija

niin, eiköhän tuonkin syyllisyyden taakan kumoa Kuningas Alkoholi? vai? no tositietoa ei aiheesta ole, mutta tuntuma että alkoholikuskit saa suhteettoman lieviä rangaistuksia kun ovat menneet reppanat sitä viinaa juomaan ja auton rattiin vielä eksyneet, eihän siinä itse juoppo voi syypää olla jos lapsi mustissaa syksyllä makaa märässä asfaltissa heti mäen nyppylän ja mutkan jälkeen, saati ennen niin suoralla tiellä, joka nyt yli 2promillen ei niin suora olekkaan...

niin, mustaa huumoria tässä... älkääs liian vakavasti suhtautuko tähän...

Vaan tottahan haastat, pienen vanhanaikaisen ihmisen on aina välillä vaikea ymmärtää logiikkaa tässä yhteiskunnassa  :-\

Gitikka

tää onkin tätä SUMEAA LOGIKKAA

logiikan suunta ja tyyli muuttu riippuen mm.
- katsanta kannasta
- iästä
- sukupuolesta
- yhteiskunnallisesta asemasta/poliittisesta asemasta
- hyväveli-verkostosta/sen puutteesta
- rahasta
- nautintoaineista/nauttimatta jättämisestä
- autosta ;)

sitikka-kansa koettakoon elää patonkimaisen pitkää ja toisinaan sitkeääkin elämää! yhtenäistä silti!!!

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Aakku - heinäkuu 12, 2009, 10:36:16
Lainaus käyttäjältä: XsaraVTR84 - heinäkuu 11, 2009, 22:38:19
Itsekkin tulee ajeltua noita mutkasia teitä kun niissä ei tarvitse ajaa niin prkl kovaa niin kuin motareilla. Eihän tuossa suoraan ajamisessa ole mitään hienoa, nopeahan tuommoinen moottoritie on mutta todella tylsä ajaa pidemmän päälle.  ;)
Miksi motarilla pitää ajaa niin prkl kovaa?
Eihän sitä ole toki pakko ajaa... mutta noin yleensähän moottoriteillä ajetaan sitä 140 - 150km/h. Itse kyllä ajelen 120km/h alueella 110km/h kun kulutus nousee aika paljon jos ajelee yli 120km/h. Viimeksi kun ajoin tuota moottoritietä 110km/h niin kaikki meni ohi, hehe no eipä ollut kiire minnekkään ja toisaalta autosta tulee niin meluisa että ei tee mieli paljon ajella yli tuota 110km/h. Välttelen myös noita moottoriteitä, aina löytyy joku mukava mutkikas tie missä voi rauhassa ajella.  ;)