Navigaattorit

Aloittaja Xantiago, heinäkuu 03, 2009, 09:33:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

srout

Vanhassa "möhkö" Tomtomissa on sen verran iso kiinnitysjalka, että sen saa mitä parhaiten tuohon sivupikkuikkunaan. Uuden hankkimista onkin osaltaan estänyt, että uusien kiinnitysjalka naveineen ei ilmeisesti mahdu kääntymään tuohon lähes 90 asteen kulmaan.

vibes

^Täydellinen paikka naville mun mielestä. Cnelkussa on tupakansytytin ärsyttävästi siellä penkkien välissä, joten laturinjohdon pitää olla melkoisen pitkä.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - joulukuu 29, 2009, 08:16:47
Hmm... täytynee tutkia. Ideana olisi kumminkin päästä noista imukuppivirityksistä eroon. C4:ssa tuulilasikiinnitys jää niin pirun kauas. Ei ylety ajon aikana [sic] räpläämään. Ja tekstikin on niin pientä.
Eilisessä Turun Sanomissa Auto ja liikenne-liitteessä liikkuvan poliisin tiedottaja sanoi, että "tuulilasiin ei saa kiinnittää mitään, koska näkökenttää ei saa peittää. Kielto koskee navigaattoreita ja muita auton lisävarusteita".
No minulla ei edes ole mitään muuta paikkaa kuin tuulilasi, mihin navin kiinnittäisin. Ei kyllä kertaakaan ole tullut mieleen, etä se peittää näkökenttää. Tosin viimeksi käyttäessäni navia zx:ssä en viitsinyt kiinnittää sitä minnekään, vaan yritin saada sen pysymään siinä pienessä kolossa vaihdekepin edessä, ja kyllä se jotenkin pysyikin.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Lemon - joulukuu 29, 2009, 11:19:50Eilisessä Turun Sanomissa Auto ja liikenne-liitteessä liikkuvan poliisin tiedottaja sanoi, että "tuulilasiin ei saa kiinnittää mitään, koska näkökenttää ei saa peittää. Kielto koskee navigaattoreita ja muita auton lisävarusteita".

Näinhän se lain tosiaan kirjain sanoo. En kyllä ole kuullut, että poliisi olisi ketään aiheesta sakottanut. Laki oli kuitenkin ennen laitetta ja poliisillakin(?) järki päässä.  EUssa ollaan kai jo sorvaamassa ohjeistusta navien kiinnittämisestä sallivampaan suuntaan.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vibes - joulukuu 29, 2009, 10:56:06
^Täydellinen paikka naville mun mielestä. Cnelkussa on tupakansytytin ärsyttävästi siellä penkkien välissä, joten laturinjohdon pitää olla melkoisen pitkä.

Pitänee tutkia tuota vaihtoehtoa. Tupakansytkä on tosiaan liian kaukana, ja navi vielä liikkuu karkuun oven mukana. Tuli kuitenkin joskus hankittua tupakansytkän jatkohaaroitin. Ehkä sen saisi viritettyä tuonne oven kulmalle penkin takaa kiertäen.

srout

Mun alkuperäinen johto riittää juuri siitä ohjauspylvään yli ja keskikonsolin vierestä virtapistokkeeseen. Joskus pakkasella sen verran jäykkä, että ovenavauksessa irtoaa. Tässähän johto menee siihen telineeseen (GO 500).

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Lemon - joulukuu 29, 2009, 11:19:50
Eilisessä Turun Sanomissa Auto ja liikenne-liitteessä liikkuvan poliisin tiedottaja sanoi, että "tuulilasiin ei saa kiinnittää mitään, koska näkökenttää ei saa peittää. Kielto koskee navigaattoreita ja muita auton lisävarusteita".
No minulla ei edes ole mitään muuta paikkaa kuin tuulilasi, mihin navin kiinnittäisin. Ei kyllä kertaakaan ole tullut mieleen, etä se peittää näkökenttää. Tosin viimeksi käyttäessäni navia zx:ssä en viitsinyt kiinnittää sitä minnekään, vaan yritin saada sen pysymään siinä pienessä kolossa vaihdekepin edessä, ja kyllä se jotenkin pysyikin.

Olennaista tuossa on juuri se, että näkökenttää ei saa peittää, kyllä tuulilasiin saa kiinnittää navin, kunhan ei lyö keskelle sitä lasia (tuotakin on nähty). Mullakin on lasin alareunassa ja peittäähän se näkymän osaan konepeltiä, mutta ei muuten haittaa näkyvyyttä.

Vähän samahan on valaistulla kadulla pitkien käyttö, pitkiä ei tule käyttää tyydyttävästi valaistulla alueella, niinpä no jos katuvalaistus ei tyydytä, niin pitkät vaan päälle ja näkee ne fillaroivat juopot sieltä puskien takaakin, tietty vastaantulijaakaan ei saa häikäistä, se pitää myös pitää mielessä, mutta ei se laki suoraan kiellä pitkien käyttöä katuvalaistulla alueella.

Navia tai radiotakaanhan ei saa räplätä ajon aikana, mikäli se häiritsee ajosuoritusta. Naviin oson naputtelu ajon aikana on liki samaa kuin jos kirjoittaisi tekstiviestiä ajonaikana, toisilta se sujuu ilman ongelmaa, mutta enemmistöllä taitaa haitata ajoa?

Niitä telineitä on sitten aika pitkilläkin 'kauloilla', jolloin saa lähemmäksi sen navin jos sitä tarvitsee.

jtbo

Noniin, kun onnistuin navin hukkaamaan ja uuden saamaan, niin nyt pääsee taas tännekkin laittamaan kokemuksia ja ajatuksia.

Vanha mulla oli TomTom 3rd edition.

Tämä uusi on joku TomTom Start, en tiedä edes onko tämä nyt start 2 vai se eka, mutta hyvin musta kumminkin ja takana lukee ihan vain Start.

Onhan laitteissa eroja, tuntuu kuin puolet toiminnoista olisi jäänyt tehtaalle tämän uuden kanssa.

Otin tietty kaikki mahdolliset valikot käyttöön heti kärkeen, siltikään ei tähän kovin mahtavia toimintoja saanut, ei saa esimerkiksi kello-aikaa näkymään mitenkään ruutuun karttanäkymässä, ruksin laitan, mutta ei se vaan tule. Sain sentään ilmansuuntia näkymään asteina, kompassikin oli hetken, mutta katosi, kun laitoin takaisin kevyet valikot käyttöön, kompassin sisään ei saanut tosin astelukua, mikä olisi ollut kiva, no sai sen tuohon vasemmalle alas.

Onneksi Tripmasterissa näkyy kelloaika, se toimii paljon paremmin kuin mitä se toimi vanhemmassa, ainoa huono puoli on, että nyt 9.x versio navigointisoftasta poistaa navin juuresta ttn tiedoston jollain sumealla logiikalla ja tripmaster tarvitsee ttn tiedoston, koska muutoin välkkyy päälle ja pois, eli se plugin hook apuohjelma ei käynnisty ilman tuota ttn tiedostoa. Rasittavaa ja en ole paljoa löytänyt tuohonkaan juttua, eli aina kun lähtee ajamaan pitää kopsata se ttn filu juureen.

Nopeampi tämä navi muutoin tuntuu olevan käänteissään, mutta päivitin uusimman kartan takuulla nuo v855 kartat ja eipä enää kotia löydy kartoilta, niillä vanhoilla vanhan version kartoilla vielä oli, no ehkä joitain muita parannuksia on sitten sen edestäkin, osaan minä kotini löytää kunhan lähelle navilla pääsee  ;D

Tietenkin, kun navia voi muokata, niin pakkohan sitä on, eli tästähän saa kartta gepsin ttMaps softalla. Karttapaikalta saa kartat python scriptillä ja sitten se kartta vain muunnetaan ECW muotoon Irfan viewillä ja ECW header editor softalla säädetään ECW filuun koordinaatti ja projisointi tieto, jonka jälkeen ttMapsissa itsessään on offset toiminto, jolla kartan saa säädettyä kohdalleen, kun mulla ainakin tuntuu menevän vähän sivuun, vaikka muka pitäisi olla kohdallaan koordinaattien mukaan, en ole vielä ihan sinut kaikkien asetusten kanssa.

Tietty voi tuon saman tehdä monella muullakin tapaa, lopputuloksena kuitenkin pitäisi olla sellainen maastokartta Tompassa millaisen näkee karttapaikassakin, mittakaavankin voi itse valita.

ttMaps sammuttaa navin näytön akun säästämiseksi ja virtanapista painamalla sen saa herätettyä, toki tuon asetuksen voi muuttaakkin, mutta Tompassahan ei virtaa riitä kuin jotain pariksi tunniksi normaalisti, mutta tuolla ruudun säästöllä pitäisi kuulemma kahdeksankin tuntia kestää virran, ttMaps sitten piirtää jäljet, eli missä on kuljettu ja niitä voi tallentaa omiksi tiedostoikseen.

Olen sitten yrittänyt saada sellaista softaa pelaamaan kuin Navit, sen pitäisi olla navigointisofta, mutta en ole saanut sitä pelaamaan. Tuohon softaan kuitenkin saisi avoimet kartat, joita tuhannet ihmiset päivittävät jatkuvasti, täysin ilmaiset kartat siis ja täysin ilmainen navigointisofta, softassa näkyisi kelloaikakin.
Ongelmana tuossa on ollut, että vaikka kopsaan pelkän Navit kansion Tomppaan ihan millä nimellä tahansa, niin Tomppa ei enää käynnisty, vaan kaatuu boottiin, tilaakin pitäisi olla jäljellä, mutta joku mättää ja en ole löytänyt oikein mitään ratkaisua tuohon, lähinnä olen nähnyt jollain muulla samantapaista ongelmaa, mutta aika heikosti mitään varsinaista tietoa.

Eli kaatuu ihan vaikkei Navit ole edes käynnistymässä, eli mitään logejakaan ei ole tuosta jäämässä.

TomTom console softankin laitoin, en minä tiedä mitä sillä teen, mutta tuohan se lisää nörttikerrointa, kun voi terminaaliin hakata kirjaimia.

Kiva olisi testata tota Navit softaa ja avoimia karttoja, että näkisi onko niistä mihinkään, taidan kokeilla laittaa sen tähän läppäriin nyt sitten, kun ei tohon tomppaan tunnu onnistuvan, olisipahan ainakin riittävä näyttö navissa, 17" laajakuva ;D

KariM

Raplasin tuota TomTom Startia joskus Gigantissa, ja kylläpä tuntui kovin oudolta laitteelta vanhoin Ttomeihin tottuneelle.

Tämän päivän Tekniset-tarjouslehdessä on Garmin nüvi 205 hintaan 69e.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: KariM - syyskuu 18, 2010, 23:38:30
Raplasin tuota TomTom Startia joskus Gigantissa, ja kylläpä tuntui kovin oudolta laitteelta vanhoin Ttomeihin tottuneelle.

Jos pitäisi navi hankkia, niin kyllä tuota pitäisi ainakin kokeilla, sillä ominaisuuksia laitteessa on aivan valtavasti ainakin mikäli nuo lukemani kaikki pitävät paikkansa, varsinkin muistikorttipaikka on kätevä ja siihen voi ostaa suht edulliseen hintaan kortteja, joilla on eri maiden karttoja, TomTomista pitää olla aika kehittynyt malli, ennen kuin alkaa olemaan likikään tuota määrää ominaisuuksia, jos olisi yhtään ylimääräistä, niin hankkisin kyllä muutenkin tuon ihan vain nähdäkseni onko millaiset kartat ja navigointi noin muutoin.

Kerran olen LG:n laitokseen sortunut (silloin kun ne tuli Cittareihin joskus 2007?) ja pakko oli viedä takaisin kauppaan, kun ei siitä ollut mihinkään, sillä kartat oli vanhoja, niistä puuttui osoitetietoja ja itse navigointikin ontui, ajatti kummia reittejä. Muutoin laite oli oikein nätti ja isolla näytöllä, korkeustieto ruudussa oli myös kiva lisä, mutta kun ei sillä laitteella tehnyt oikein yhtään mitään.

Tossa on siitä Garminista ominaisuuksia kerrottu:
http://www.garmin.fi/product_info.php?products_id=889

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 19, 2010, 18:47:03
Lainaus käyttäjältä: KariM - syyskuu 18, 2010, 23:38:30
Jos pitäisi navi hankkia, niin kyllä tuota pitäisi ainakin kokeilla, sillä ominaisuuksia laitteessa on aivan valtavasti ainakin mikäli nuo lukemani kaikki pitävät paikkansa, varsinkin muistikorttipaikka on kätevä ja siihen voi ostaa suht edulliseen hintaan kortteja, joilla on eri maiden karttoja, TomTomista pitää olla aika kehittynyt malli, ennen kuin alkaa olemaan likikään tuota määrää ominaisuuksia, jos olisi yhtään ylimääräistä, niin hankkisin kyllä muutenkin tuon ihan vain nähdäkseni onko millaiset kartat ja navigointi noin muutoin.

Tossa on siitä Garminista ominaisuuksia kerrottu:
http://www.garmin.fi/product_info.php?products_id=889

itse ostin vähänaikaa sitten tomtom xl:än jossa sisäänrakennettu 2gb muisti ja jossa siis koko euroopan kartasto (1.9gb) ja siihen verrattuna ei tuossa garminissa ole kyllä mitään eroa ominaisuuksissa.
karttojen laadusta en tiedä että millaisia eroja niissä on.
ainoa seikka josta voi olla iloa on se että jos ostaa garminin muistikortti paikalla ja JOS siihen saa suuremmankuin 2gb kortin kiinni (tomtomeihin ei saa) niin silloin siitä on hyötyä enemmän kun saa muitakin karttoja laitteeseen.
kiinnostavat paikat yms vie niin vähän tilaa että niitäkin saa "miljoonia" jo nyt tomtomiin vaikka vapaata tilaa euroopan kartaston jälkeen on vain noin ~200mb ja ääniä ja kuvia paikoista ymsyms....
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

jtbo

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - syyskuu 19, 2010, 19:15:21
itse ostin vähänaikaa sitten tomtom xl:än jossa sisäänrakennettu 2gb muisti ja jossa siis koko euroopan kartasto (1.9gb) ja siihen verrattuna ei tuossa garminissa ole kyllä mitään eroa ominaisuuksissa.
karttojen laadusta en tiedä että millaisia eroja niissä on.
ainoa seikka josta voi olla iloa on se että jos ostaa garminin muistikortti paikalla ja JOS siihen saa suuremmankuin 2gb kortin kiinni (tomtomeihin ei saa) niin silloin siitä on hyötyä enemmän kun saa muitakin karttoja laitteeseen.
kiinnostavat paikat yms vie niin vähän tilaa että niitäkin saa "miljoonia" jo nyt tomtomiin vaikka vapaata tilaa euroopan kartaston jälkeen on vain noin ~200mb ja ääniä ja kuvia paikoista ymsyms....

Eipä Ladassakaan kovin montaa parempaa juttua ole Mersuun verrattuna, mutta jos nyt laitetaan keskenään kilpailevat laitteet rinnakkain eikä Mersua ja Ladaa, eli TomTom Start ja toi Garmin, niin tarina muuttuu täysin toisenlaiseksi, kuinka monta Garminia saa sillä XL:n hinnalla?

Saako Tomppaan maastokartat ilman modaamista? Ne vie sitä tilaakin ihan kivasti, olen huomannut.

Ei ole laskinta eikä saa tohon Starttiin, monesti olisi ollut tarvetta, vanhempiin sai senkin, Tompan filosofia on mennyt siihen, että mitään käyttäjien tekemiä softia eivät tahdo etenkään perusmalleihin laitettavan eli ainoaa valttiaan ovat hukkaamassa kovaa kyytiä.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 19, 2010, 19:53:14
Eipä Ladassakaan kovin montaa parempaa juttua ole Mersuun verrattuna, mutta jos nyt laitetaan keskenään kilpailevat laitteet rinnakkain eikä Mersua ja Ladaa, eli TomTom Start ja toi Garmin, niin tarina muuttuu täysin toisenlaiseksi, kuinka monta Garminia saa sillä XL:n hinnalla?
tom tom start 95€  garmin 69€ (tomtomia voi saada plussakortilla vieläkin halvemmalla riippuen tarjouksesta)
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=615832&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&compartmentId=10016&categoryId=20662

Lainaa
Saako Tomppaan maastokartat ilman modaamista? Ne vie sitä tilaakin ihan kivasti, olen huomannut.
ei saa maastokarttoja...  mutta jos vain olisi niin ne kyllä saa ilman modaamista eli ei vaadi muutakuin usb piuha kiinni ja kopsaa kartat tomtomiin sisälle. that's it. näin ainakin minulla.
toinen seikka on tietysti tämä tilantarve sillä sitä ei missään "mainosteta" että kuin iso muistimäärä vehkeessä on ja kuinka monta karttaa siihen ylipäätään saa kerrallaan... garminissakin ongelma on juuri siinä että erillisillä korteilla pitää olla esim eurooppa ja usa kun eivät mahdu samaanaikaan samaan laitteeseen/muistikorttiin. ja ongelmaa ei voi kiertää isommalla muistikortilla kun laitteet itse ei lue kuin 2gb kokoon asti....

Lainaa
Ei ole laskinta eikä saa tohon Starttiin, monesti olisi ollut tarvetta, vanhempiin sai senkin, Tompan filosofia on mennyt siihen, että mitään käyttäjien tekemiä softia eivät tahdo etenkään perusmalleihin laitettavan eli ainoaa valttiaan ovat hukkaamassa kovaa kyytiä.
softia sinänsä ei taida juu saada mutta ainakin kaikkea muuta materiaalia saa vaikka kuinka ja paljon (ei tosin tomtomin omien sivujen kautta vaan muita reittejä, esim omat valikot saa tehtyä tomtomiinkin..)
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

jtbo

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - syyskuu 19, 2010, 20:00:25
tom tom start 95€  garmin 69€ (tomtomia voi saada plussakortilla vieläkin halvemmalla riippuen tarjouksesta)

Start ja XL on täysin eri laitteet kuitenkin, rojun määrä on erilainen, Startissa ei ole oikein yhtään mitään muuta kuin Navigointi, XL tomppaa ei taida saada 95€:lla?

No, mun startissa on kyllä maastokartat ja vaikka mitä muutakin, mutta vain modaamalla, eli tunkemalla softaa mitä TomTom ei nykysuuntauksen mukaan tahdo laitteisiinsa tungettavan.

Mun mielestä toi perus Garmin antaa enemmän ominaisuuksia euroa kohden kuin perustomppa (eli start, ei XL).

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 19, 2010, 20:26:04
Lainaus käyttäjältä: fsol77m - syyskuu 19, 2010, 20:00:25

Start ja XL on täysin eri laitteet kuitenkin, rojun määrä on erilainen, Startissa ei ole oikein yhtään mitään muuta kuin Navigointi, XL tomppaa ei taida saada 95€:lla?
ei mutta 125€ jo saa...
http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-ja-navigointi/TTXLCUBEEUR/tomtom-xl-classic-europe;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lainaa
Mun mielestä toi perus Garmin antaa enemmän ominaisuuksia euroa kohden kuin perustomppa (eli start, ei XL).
jep... ihan varmasti puhtaasti ominaisuuksia ja hintaa vertaamalla tomtom häviää mutta tuo on juurikin itse päätettävissä että mitä arvostaa ja millaisia ominaisuuksia hakee eli hakeeko sitä halvinta vai millaista laitetta ylipäätään hakee...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - syyskuu 19, 2010, 20:49:07
jep... ihan varmasti puhtaasti ominaisuuksia ja hintaa vertaamalla tomtom häviää mutta tuo on juurikin itse päätettävissä että mitä arvostaa ja millaisia ominaisuuksia hakee eli hakeeko sitä halvinta vai millaista laitetta ylipäätään hakee...

Vaan entäs kun se mitä mää haen on sellaista mitä ei tarjota tai sitten hinta on jotain aivan älytöntä, pari pientä lisäominaisuutta ja valmistajat kuvittelevat, että sitten voi jo nyhtää tuohta tonnikaupalla ;D

Joku 7" näyttö, navina pitää tietty toimia, wifi pitää olla, puhelinta ei missään nimessä saa olla, surffilautana ja muistikirjanakin pitää toimia, akun pitää riittää vähintään 8 tuntia, eikä laite saa miettiä vaan siinä pitää tapahtua heti.
Tietty sillä pitää pystyä tekemään likipitäen kaikkea mitä pc:lläkin, pitää olla tuki, että saa sopivaan kulmaan pöydälle ja USB liittimiä, niin että saa rotan ja näppiksen siihen kiinni, ulkoisen näytön liittämismahdollisuus tietty plussaa ja 3g sisäänrakennettuna olisi myös kiva.

200 euroa tuollaisesta voisi jo maksaa, enemmän on ryöstöä, ei se niin kallis ole valmistaa, kun tarvitaan vaan isompi akku, sekä gps lisätä nykyäänkin saatavilla oleviin tablet masiinoihin, loppu on pientä viilausta ja hienosäätöä ja jos tablet maksaa nyt jotain 120-130 euroa, niin ei nuo pari pientä ominaisuutta voi maksaa kovin paljoa lisää.

Olisi kätevää, kun navi toimisi läppärin korvikkeena sekä kalenterina ja muistikirjana jne. USB liittimiä vaan tarpeeksi, niin että saa printteriä sekä muistitikkua kiinni tarpeellisen määrän vaikka jo näppistä ja hiirtä olisikin kiinni.

Noilla valmistajilla on kova hinku ajaa käyttäjät parempien mallien pariin, kun niissä on hinnoittelussa otettu vähän ronskimmin katetta, itse-asiassa jotkut taitavat perusmallejaan kaupata niin halvalla, että ne menee vähän tappiollekkin, juurikaan eroa ei ole perusmallin ja huippumallin valmistuskuluissa, suunnittelussa vähän enemmän, mutta huippumallissa on katetta aika julmasti. Siksikin tuo mun tahtoma värkki ei tule näkemään päivänvaloa kovin pienellä hintalapulla, kun siitä ei ole enää kovin helppoa pistää paremmaksi, että voisi ottaa lisää katetta jostain paremmasta.

Jos se tehtäisiin perusmallin hinnoittelulla, niin sitten voisi olla sen parisatkua, mutta ei varmaan tässä realismissa ja sekös mua harmittaa, kun joutuisi pulittamaan liki tonnin noin etevästä vekottimesta  ;D

vibes

iPad taitaa päästä lähimmäksi tota, eikä se todellakaan irtoa parilla sadalla ;D

jtbo

Lainaus käyttäjältä: vibes - syyskuu 19, 2010, 22:36:54
iPad taitaa päästä lähimmäksi tota, eikä se todellakaan irtoa parilla sadalla ;D

Ei todellakaan, siinä on ainakin Omppulisää ja teknolelulisää hinnassa, taitaa olla trendilisääkin :D

Dealextremestä jotain olen yrittänyt katsella, mistä saisi aihion, mutta kaikki palikat ulkoisina siitä tulee aika ikävä raahattava.

Kyllähän toi TomTom start tietty asiansa ajaa, aika paljon sitä tosin piti käsitellä, ei sitä ilman muokkausta olisi kestänyt käyttää, vähintään Yoda äänet pitää olla, kun ei noista muista ota tolkkua mitä ne selittää ;D

maximi

Arvoisa raati, kokemuksia/mielipiteitä kaivattaisiin agitaattoreiden toiminnasta c5:ssa. Työkaverilla on siis c5:a, ja agitaattori(t) ei oikein tahdo toimia. 2 eri TomTomia käytössä. Molemmat kadottelevat signaalia useasti (ja aina silloin kun sitä tarvittaisiin...) ja lähdössä keeeeeeeestäää ennen kuin arvoisa Tomppa löytää missä hän on. Agitaattorin tällinki on kuskinpuoleisen A-tolpan juurella. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Nokia 500-agitaattori toimii ongelmitta, ei kadottele signaalia ja käynnistyessään löytää sijaintinsa nopeasti. Ainoa ongelma sen kanssa on se, että peltipoliisivaroitinta ei siihen saa väsättyä (ellei jyrää firmistä iGo:n vastaavalla...). Fyysisesti Nuukia-agitaattori istuu keskikonsolissa vaihdekepin takana, eli todella alhaalla (juu, se siis toimittaa ainoastaan HF:n virkaa tällä hetkellä).
Eli, onko perusongelma siis

• C5:n lasien lämpökalvot jotka ei päästä signaalia läpi ?
  • TomTom:in aversio hydesitikoita vastaan? (ja vastaavasti Nokia tykkää?)
  • Aurinkotuuli/pilkut (nämähän aiheuttavat vaikka mitä, esim ilmaston lämpenemistä, kihtiä, tulvia ja pörssiromahduksia)?
  • UFOt ovat nyysineet GPS-satelliitit silloin kun Tomppa on sitikassa (ei silloin kun Tomppa on muualla)?
Miten teillä muilla toimii agitaattorit Cfemmoissa? ...ihmettelee hän...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

vibes

Eiköhän syylinen oo ne lasit. Ootteko kokeilleet laittaa tomppaa sinne keskikonsolin huitteille, onko vaikutusta?

Megaman

Lainaus käyttäjältä: maximi - tammikuu 12, 2011, 10:24:12
Miten teillä muilla toimii agitaattorit Cfemmoissa? ...ihmettelee hän...

Mulla on wanha Hakkapeliitta GPS ja pelaa kuin junan vessa. Satelliittien haku kestää kyllä välillä viisikin minuuttia, mutta sen jälkeen ei ongelmia.

iPhonen mukana tullutta Tomppaa tossa kokeilin joku kerta ja se surffasi pitkin peltoja menemään ja joka tienhaarassa oli jo kääntynyt mukamas...taitaa toimia paremmin kävellessä, pitää vielä katsoa... ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

c5kuski

Itellä Garmin istuu (yleensä) A-pilarin vieressä. Kestää, varsinkin autohallista lähtiessä, tolkuttoman pitkään paikantaa ittensä ja ajossa yllättävän paljon jäljessä (risteyksissä esim saattaa olla, että eksyttäjä sanoo olevansa kohdalla vasta kun on menty toista sataa metriä ohi). Oon pistänyt lasin kalvojen piikkiin, edellisessä autossa en huomannut yhtä paljon viiveitä.  Oon kokeillut myös peräpeilin kohdalla, jolloin antenni olisi mahd lähellä kalvovapaata aluetta, mutta a) ei se ero ole huomattava ja b) se on hemmetin paljon pahemmin näkökentässä siinä.

Järkevä ratkaisu olisi varmasti ulkoisen antennin laittamista, varsinkin kun nykyisessä telineessä on sille suoraan paikkakin. Piiskan vaihto monikäyttö-haievään käynyt mielessä.

Megaman

Niin, mulla noi navit on ollut keskellä autoa. Tuulilasi on alkup. Varmaan signaali löytyis paremmin läheltä A-pilaria. Mutta toi Hakkis pelaa vaikka laivassa hytin ikkunan tuntumasa...

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

maximi

Lainaus käyttäjältä: vibes - tammikuu 12, 2011, 11:17:50
Eiköhän syylinen oo ne lasit. Ootteko kokeilleet laittaa tomppaa sinne keskikonsolin huitteille, onko vaikutusta?

No kun kaveri haluaisi sen aika korkealle jotta sen näkisi mutta toisaalta se ei saisi näkökenttääkään peittää... eli se A-tolpan juuri on aika passeli tähän (lukuunottamatta pienoista vastaanotto-ongelmaa...)

Lainaus käyttäjältä: c5kuski - tammikuu 12, 2011, 12:18:07
Itellä Garmin istuu (yleensä) A-pilarin vieressä. Kestää, varsinkin autohallista lähtiessä, tolkuttoman pitkään paikantaa ittensä ja ajossa yllättävän paljon jäljessä (risteyksissä esim saattaa olla, että eksyttäjä sanoo olevansa kohdalla vasta kun on menty toista sataa metriä ohi). Oon pistänyt lasin kalvojen piikkiin, edellisessä autossa en huomannut yhtä paljon viiveitä.  Oon kokeillut myös peräpeilin kohdalla, jolloin antenni olisi mahd lähellä kalvovapaata aluetta, mutta a) ei se ero ole huomattava ja b) se on hemmetin paljon pahemmin näkökentässä siinä.

Järkevä ratkaisu olisi varmasti ulkoisen antennin laittamista, varsinkin kun nykyisessä telineessä on sille suoraan paikkakin. Piiskan vaihto monikäyttö-haievään käynyt mielessä.

Joo, ulkoinen antenni olisi aivan ehdoton. Sääli vaan että (uudemmat) Tompat eivät anna sellaiseen mahdollisuutta (ainakaan ilman poraa ja kolvia...). Elämä on. Itse käytän PDA:ta ja BT-gepsivastaanotinta (se Navicore:n tulitikkuaski). Toimii kun junan vessa. Toisaalta ei ole Saarassa megasuperhyperkalvolasiviritelmiäkään. Kesällä paistuu (siis ellei ole kylmäkonetta ;D) mutta gepsi toimii...

Hmm, pitäisköhän ehdottaa sellaista bumerangiantennia femman katolle  :mrgreen:? Ei olis ihan joka naapurilla samanlaista...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

c52007

Navigon 6350 pelaa ihan hyvin sitikassa. Aika monipuolinen laite,ajopäiväkirjasta sää-ja kelitiedotuksiin.Kaistaopastus ym. Uudet kartat 3kk. välein ilmaiseksi 2 vuotta.