Xsara - Ilmastointi rikki

Aloittaja Jambbe, heinäkuu 09, 2006, 21:51:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jambbe

Eli olen tuollaisen ilmastoidun Xsara VTSän ostamista suunnitellut, mutta nyt on herännyt kysymys tuon ilmastoinnin vikaherkkyydestä. Eli olen törmännyt jo kahteen autoon mistä ilmastointi on rikki. Toisesta oli myyjän mukaan joku putki syöpynyt ja toinen ei muuten vaan puskenut kylmää ilmaa.
Onkohan kellään mitään käsitystä paljonko tuollaisten syöpyneiden putkien uusiminen voisi maksaa?
Entäs mitä tulisi ostettaessa tutkia tuosta ilmastointilaitteesta, ettei se heti seuraavalla viikolla hajoa? Vai täytyykö vain ostohetkellä kokeilla puskeeko se kylmää ilmaa ja luottaa tuuriin? Eikös jossain päin ilmastointia ole joku osa missä on joku ikkuna mistä näkee kylmäaineen virtausta tms? Missäköhän tuo sijaitsee Xsarassa?

Toivottavasti joku jaksaa selventää mulle ilmastoinnin ihmeellistä maailmaa...

TatuS

Jos se ei osto hetkellä toimi niin laitata se liikkeen piikkiin. Vaikea noita on ennustaa ellei ihmeellisiä ääniä kuulu.
Mulla hapettu/puhkes ensin putket yks kerrallaan ja lopuksi räjähti lauhdutin.
Täyttö maksaa aina sen 80-150e.
Ei ne ilmastoinnin putket kovin montaa kymppiä maksanu kappaleelta + työ.
Lauhdutin olikin sitten kalliimpi jo.
Onhan noissa kuulemma kompuran stefatkin vuotanu kun talvella käytön puuttesta ovat kuivuneet.
Pienen keulakolarin jälkeen kun kaikki uusittiin toimi ekaa kertaa koko kesän. Toissa talvena sitten vaihtuikin auto.

Voithan pyytää, että liike tekee siihen ilmastoinnin huollon, jos sitä ei huoltokirjassa näy.
Huollon yhteydessä pyydät, että varmistaa vuotamattomuuden.

Petsku73

Kuinka voimakkaasti ilmastointi normaalisti pitää ääntä? Mulla xsaran vts huomaa heti kun laittaa ilmastoinnin päälle. Kuuluu napsahdus, ja koneen käyntiääni muuttuu. Vielä toistaiseksi on jaksanut puhallella kylmempää. Tosin voisi varmaan tuohonkin auttaa aineitten täyttö.
Kuuluuko tuo täyttö johonkin huoltoväliin?

TatuS

Ilmastoinnin huolto ei kuulu normaali huoltoihin.
Kyllähän kierros luvut kuuluukin nousta ja solenoidin naksahtaa, mutta kunhan ei kummempia sirinöitä ja vinkunoita kuulu niin kaikki pitäis olla suht ok.
VTS Xsrassa vielä hyvä tsekata, että toinen ropelleista pyörähtää käyntiin samalla.

Mulla kun kylmäaineen taso alko laskee niin ilmastoinnin ollessa päällä kuulu semonen hassu ujellus ja sirinä.

pasi.r@pp.nic.fi

Miten tuota ikkunaa josta näkee ilmastointi mömmöt tulkitaan???

Jambbe

Jatketaan nyt vielä keskustelua tästä aiheesta.
Eli kävin eilen koajamassa taas yhden VTSän ja yllätys yllätys, ilmastointi ei toiminut.
Kompura kyllä lähti päälle (koneen kierrokset laski), mutta eipä tuo kylmää puhaltanut.
Ilmankuivaimen päältä löysin ikkunan, jonka luulen olevan tuon ilmastoinnin tarkastusluukun ja siitä katsomalla näytti olevan ilmakuplia freoneiden seassa.
En vain ymmärrä miten kompura voi mennä päälle jos freonit ovat niin lopussa ettei kylmää ilmaa tule ollenkaan?
Auto oli seissyt liikkeessä n. 1.5kk ja kun soittelin edelliselle omistajalle niin sanoi ilmastoinnin toimineen hyvin liikkeeseen myytäessä. Eli aika taitaa olla aika suuri vuoto kun noin nopeasti on tyhjiin mennyt.
Liikkeeseenhän tuo auto sitten jäikin...Oli siinä toki muutakin vikaa kuin vain tuo ilmastointi.

Petsku73

Lainaus käyttäjältä: TatuS - heinäkuu 09, 2006, 23:34:20
Jos se ei osto hetkellä toimi niin laitata se liikkeen piikkiin. Vaikea noita on ennustaa ellei ihmeellisiä ääniä kuulu.
Mulla hapettu/puhkes ensin putket yks kerrallaan ja lopuksi räjähti lauhdutin.
Täyttö maksaa aina sen 80-150e.
Ei ne ilmastoinnin putket kovin montaa kymppiä maksanu kappaleelta + työ.
Lauhdutin olikin sitten kalliimpi jo.
Onhan noissa kuulemma kompuran stefatkin vuotanu kun talvella käytön puuttesta ovat kuivuneet.
Pienen keulakolarin jälkeen kun kaikki uusittiin toimi ekaa kertaa koko kesän. Toissa talvena sitten vaihtuikin auto.

Voithan pyytää, että liike tekee siihen ilmastoinnin huollon, jos sitä ei huoltokirjassa näy.
Huollon yhteydessä pyydät, että varmistaa vuotamattomuuden.

Mitäs maksoi lauhdutin, ja mistä? Saako noita varaosakaupasta, vai kannattaako hakea "alkuperäinen"?
Vein auton huoltoon, ja pyysin uudet aineet. aineet kun lyötiin sisään, alkoi kuulemma pihinä käymään.  :) Ilmeisesti lauhdutin vuotaa.