Parkkipaikka kolhut etc.

Aloittaja C5 Shadow, toukokuu 20, 2009, 11:32:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 01, 2009, 14:30:02
Lainaus käyttäjältä: marko - kesäkuu 30, 2009, 11:39:12
eikös vaan tommoset menekin liikennevakuutuksesta, ei kaskosta. Eli jos kolhun aiheuttaja on auton matkustaja.

Mutta tällöinhän lähes kaikki kolhut menisivät liikennevakuutuksesta, matkustaja on usein tosin kuljettajan paikalla ;D

Kehno puujalka piristää päivää :P

Meinaatko, että yleensä se kuljettaja muuttuu matkustajaksi hetki ennen rysähdystä. Varsinkin talviliukkailla. ;)

Seppo

Tämä ei ole kolhu mutta kirjoitanpa kuitenkin, niin
harmitus vähenee. Pyyhin Xantian takaluukusta
linnun k*kkaa Windus-ikkunanpesuaineella jota yleensä
olen käyttänyt ilman vahinkoja. Takaluukusta lähti
pieni muru maalia irti (se luukku on siis muovia) ja pohjamaali
tuli näkyviin.

Pyyhkimiskohtaan jäi ruman näköiset naarmut, kai ne
värivahalla lähtee mutta mitähän se lintu oli syönyt  ???

jtbo

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - heinäkuu 01, 2009, 15:22:08
Meinaatko, että yleensä se kuljettaja muuttuu matkustajaksi hetki ennen rysähdystä. Varsinkin talviliukkailla. ;)

Juu sitäkin ja oikeastaan vähän paljon ennen rysähdystä ainakin toinen osapuoli useimmiten on unohtanut kuljettajan toimintamallin ja sitä on touhuttu jotain muuta tai jätetty ennakointi, maltti tai ajokyky jonnekkin. Toinen juttu toki jos matkustaja tempaisee oven toisen auton kylkeen, ei siinä kovin paljoa voi, pakkopaidan ja ilmastointiteipin hyödyntäminen matkustajien kurissapitämiseksi kun on nykyään jotenkin epäeettistä toimintaa, etenkin jos tämän toiminnan kohdistaa muksuihin, joku voisi jopa moittia tälläistä turvallista kuljettajaa moisesta ???  ;D

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 01, 2009, 21:17:45Toinen juttu toki jos matkustaja tempaisee oven toisen auton kylkeen, ei siinä kovin paljoa voi, pakkopaidan ja ilmastointiteipin hyödyntäminen matkustajien kurissapitämiseksi kun on nykyään jotenkin epäeettistä toimintaa, etenkin jos tämän toiminnan kohdistaa muksuihin, joku voisi jopa moittia tälläistä turvallista kuljettajaa moisesta ???  ;D

Meilläpä hyvää esimerkkiä antaa rakas äitini, jota joskus olen ollut Citikalla kuskaamassa. Melkeen puoli kilsaa ennen perille tuloa alkaa takapenkin turvavyö- ja ovihälyttimet soimaan kun siellä ollaan jo ulos menossa! Ihankun noilla autostanousun etukäteisvalmisteluilla säästäisi useammankin sekunnin kallista elinaikaa. Pahimmassa tapauksessa menee juuri päinvastoin...

Jallu

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - heinäkuu 02, 2009, 08:13:35
Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 01, 2009, 21:17:45Toinen juttu toki jos matkustaja tempaisee oven toisen auton kylkeen, ei siinä kovin paljoa voi, pakkopaidan ja ilmastointiteipin hyödyntäminen matkustajien kurissapitämiseksi kun on nykyään jotenkin epäeettistä toimintaa, etenkin jos tämän toiminnan kohdistaa muksuihin, joku voisi jopa moittia tälläistä turvallista kuljettajaa moisesta ???  ;D

Meilläpä hyvää esimerkkiä antaa rakas äitini, jota joskus olen ollut Citikalla kuskaamassa. Melkeen puoli kilsaa ennen perille tuloa alkaa takapenkin turvavyö- ja ovihälyttimet soimaan kun siellä ollaan jo ulos menossa! Ihankun noilla autostanousun etukäteisvalmisteluilla säästäisi useammankin sekunnin kallista elinaikaa. Pahimmassa tapauksessa menee juuri päinvastoin...

Äitisi lienee rutinoitunut lentomatkustaja.  :)

ealab

Johtuneeko vain sitikasta. Niin pehmeä kyyti, ettei edes tiedä liikkuuko auto, vai ei. :)

erkki

Kylä niitä näkyy tulevan jatkuvasti.
Rekisterikilpi edessä meni uusiksi ja repsikan takaovessa  vekin kohdalla painuma.Lisäsi pitkähköjä naarmuja siellä sun täällä.
Vanhemmat eivät välitä miten jälkikasvu poistuu autosta.
Hirveällä kiireellä vaan ovi auki ja juosten pois.
Ei  kannata pieniä kolhuja korjata vaan antaa olla.
Olen pyrkinyt hakemaan kauempaa yksinäisen paikan,mutta kerrankin
just kun olin poistumassa autosta eiks perhana joku maasturi tulla möyrinyt viereiselle paikalle vaikka väliä seuraavaan autoon oli yli 10 metriä.
Täytyy vaan kestää.

MarieCurie

Tänään marketin parkkiksella valitsin ruudun, jossa oli tyhjä ruutu molemmin puolin. Kun tulin takaisin, oikealle puolelle, melkein viivan päälle, oli parkkeerannut Audi, josta tuli juuri iso korsto ulos. Nippa nappa pääsi ulos autostaan, Audin ovi ottaen tiiviisti kiinni ZX:ään, ja lähti änkeämään itseään autojen välistä virnuillen kaverilleen ja vääntäen mennessään ruhollaan zeksin peilin. Taisin karjaista jotain, korsto vilkaisi mua, pikku paskaa, ja sanoi sitten: ei sun peili rikki mennyt.
Ennen poislähtöäni tarkistin asian: Audin aukeava ovi otti kiinni zeksin muovilistaan johon ei onneksi tullut jälkeä, ja peili OK. Mutta ärsyttää toi asenne: miks helvetissä sen piti parkkeerata noin ahtaasti ja tunkeutua ulos autostaan vaikka ei järjen mukaan mahtunut? Zeksi säilyi ilman vaurioita, mutta ei ihme, että noita pahojakin parkkipaikkavaurioita syntyy tuolla asenteella!

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: Lemon - syyskuu 04, 2009, 22:55:10
Tänään marketin parkkiksella valitsin ruudun, jossa oli tyhjä ruutu molemmin puolin. Kun tulin takaisin, oikealle puolelle, melkein viivan päälle, oli parkkeerannut Audi, josta tuli juuri iso korsto ulos. Nippa nappa pääsi ulos autostaan, Audin ovi ottaen tiiviisti kiinni ZX:ään, ja lähti änkeämään itseään autojen välistä virnuillen kaverilleen ja vääntäen mennessään ruhollaan zeksin peilin. Taisin karjaista jotain, korsto vilkaisi mua, pikku paskaa, ja sanoi sitten: ei sun peili rikki mennyt.
Ennen poislähtöäni tarkistin asian: Audin aukeava ovi otti kiinni zeksin muovilistaan johon ei onneksi tullut jälkeä, ja peili OK. Mutta ärsyttää toi asenne: miks helvetissä sen piti parkkeerata noin ahtaasti ja tunkeutua ulos autostaan vaikka ei järjen mukaan mahtunut? Zeksi säilyi ilman vaurioita, mutta ei ihme, että noita pahojakin parkkipaikkavaurioita syntyy tuolla asenteella!

>:D >:D

Olix se se lehdissä paljon puhuttu Audimies?

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Citronella82 - syyskuu 04, 2009, 23:14:59
Olix se se lehdissä paljon puhuttu Audimies?
En uskaltanut kysyä, kun niitä oli kaksi isoa... :(

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - toukokuu 20, 2009, 17:57:21
mää oon joskus pahassa paikassa ottanut oikeen valokuvan kännykameralla jos oon oman laittanut ruutuun oikein ja "vastustaja" ei... sit käynyt kaupassa, onneksi olen niin nopee soppaileen et kerkeen yleensä takas ennekuin nämä pullosilmät jotka ei osaa parkkeeraa/ajaa/hahmota ajokkinsa rajoja...

yhden klommon oon kyllä saanut takaoveen, eikä tietenkään silläkertaa kuvaa tullu otettua... senkun sais oikaistua nätisti ja edukkaasti, on siinä hassussa pokkauksessa aika ylhäällä... ois ees vänkärin puolella ni ei jokakerta pistäis silmään, helmi kun muuten on ;) -ja tulee kateltua....

Smatrrepair tai vastaava osaavat nämä pikku klommot.

rth

Lainaus käyttäjältä: Lemon - syyskuu 04, 2009, 22:55:10

Noniin, nyt taas pääsi leikkimään boldauksella, niin vois tehdä upean hienon stereotypian tästä: Audi, iso kortso, ei se terävin veitsi enää, kuvittelee olevansa jotain kun ajaa Nordea Rahoituksen autolla. Pakkohan näillä eväillä on änkeä, ainakin jos paikka on lähempänä ovea. :P

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: rth - syyskuu 05, 2009, 09:54:59
Noniin, nyt taas pääsi leikkimään boldauksella, niin vois tehdä upean hienon stereotypian tästä: Audi, iso kortso, ei se terävin veitsi enää, kuvittelee olevansa jotain kun ajaa Nordea Rahoituksen autolla. Pakkohan näillä eväillä on änkeä, ainakin jos paikka on lähempänä ovea. :P
No olihan se, yhden ruudun lähempänä kuin minä

rth

Lainaus käyttäjältä: Lemon - syyskuu 05, 2009, 19:20:07
Lainaus käyttäjältä: rth - syyskuu 05, 2009, 09:54:59
No olihan se, yhden ruudun lähempänä kuin minä

Strateginen matka.

jtbo

Parkkipaikat ovat kai vaan liian ahtaita, tuollaisia tulee itsestään aina parkkipaikoilla, kun tuota pitää. Kuvissa on vasta puolet noista, kaikista ei oikein saa hyvin kuvaa, ovat sellaisia niin pieniä että selvästi näkee, mutta hankala saada kuvaan.

ksi

Tämä ahtaiden parkkiruutujen ongelmahan poistuu kätevästi tällä Helsingin pysäkointistrategialla. Poistetaan pysäköintiruudut katujen varsilta! Niin täällä tehdään.

Autoton keskusta - aukoton logiikka :)
Citroën - Voiture Electromystique

Kenguru

No tulipa tutustuttua itsekkin tähän kolhuaiheeseen. Tosin olis itse se tekevä osapuoli.
Eilen lähdin keilaamasta ja peruutin sitten XM:n takana olevaan autoon vetokoulun mentävän kolosen. Tilanne oli sellainen että ruudussa olleen XM:n taakse oli pysäköity poikittain toinen henkilöauto ajoväylälle. Niin kivasti se oli siinä luiskan seinää vasten että en sitä pimeässä nähnyt ennen kuin tuo 3m tila mikä autojen välissä oli, loppui kesken. Jarrua vasten tuota automaagi XM:ää siitä ruudusta hiissasin pois mutta kyllähän tuon massa pienessäkin vahdissa aika kolon teki.

Kaiken selvittelyn yms. jälkeen kun tein toisen poistumisyrityksen paikalta niin sain kyllä veivailla useamman minuutin tuota laivaa siitä rakosesta pois.. Isoin kolaus tuli itsetuntoon mutta katsellaan minkä hintainen tuli tuosta keilavuorosta  :|
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Kenguru

No tämä episodi päättyi sitten mukavasti. Omistaja oli niin iloisen yllättynyt että olin jättänyt yhteystietoni ja selityksen tapahtuneesta lapulle kirjoitettuna. Ja lisäksi vielä yrittänyt tavoittaa hänet yms. Lopputuloksena hän päätti että korvaukseksi tapahtuneesta riittää että käyn maksamassa hänelle ja miehelleen ruoat valmiiksi läheiseen ravintolaan. 
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

ealab

Lainaus käyttäjältä: ealab - toukokuu 22, 2009, 19:05:18
Pari viikkoa sitten huushollimme Bravo kolhittiin reippaasti sittarin parkkipaikalla. Vasempaan etukulmaan puskuriin ja lokariin reilut kuopat, sumuvalo rikki, ajovalossa iso nirhauma. Ja pikkukaskossa ei ilkivaltaosiota. Kyllä hiukan harmittaa.
Tietenkään tekijästä ei tietoa.
Nyt teki tuttavuutta valkohäntäkauris. Se kun hyökkäsi yllättäen ja etukäteen ilmoittamatta. Meni keula siihen kuntoon, että lunastus on tulossa. Vaan korvaussummaa sai vääntää. Ei henkilövahinkoja. Kauriskin meni menojaan ilman anteeksipyyntöjään.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: ealab - marraskuu 19, 2009, 14:07:47
Nyt teki tuttavuutta valkohäntäkauris. Se kun hyökkäsi yllättäen ja etukäteen ilmoittamatta. Meni keula siihen kuntoon, että lunastus on tulossa. Vaan korvaussummaa sai vääntää. Ei henkilövahinkoja. Kauriskin meni menojaan ilman anteeksipyyntöjään.

Parkkipaikalla  :o :? ;D

Noi on aika pahoja pimeällä, jos sinkoilevat tielle, mokomat usein vielä loikkaavat tien penkalla niin että meinaavat olla turhan korkealla ajoradalla, liian liikennöidyillä teillä melkein mahdoton väistellä, kun ei mahdu ensinnäkään väistämään ja toisekseen suolamössö pitää huolen ettei mitään näe, vaikka muuten valot olisivat riittävät, mitä nekään ei kyllä ole useimmiten.

Muovikeulat tahtoo mennä aika helposti päreiksi noissa ja sitten tosiaan jos tulee ylemmäs, niin lasi + katto kärsii. Aika karseita kuvia joskus nähnyt, kun peura on purkautunut kabiiniin  :-\

Putkimies22

Pari viikkoa sitten huushollimme Bravo kolhittiin reippaasti sittarin parkkipaikalla. Vasempaan etukulmaan puskuriin ja lokariin reilut kuopat, sumuvalo rikki, ajovalossa iso nirhauma. Ja pikkukaskossa ei ilkivaltaosiota. Kyllä hiukan harmittaa.

Mikä kärry sulta meni rikki?
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

ealab

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - marraskuu 19, 2009, 22:35:42

Mikä kärry sulta meni rikki?
No, tämä sama kiesi!

Poro-

Pari episodia on sitikankin kanssa jo ehtinyt tapahtumaan, joku niljake oli käynyt peiliä vääntämässä yliopiston parkkipaikalla. Onneksi ei rikki mennyt.

Toinen hyvä tapaus oli kun olin töissä, ja istuin autossa kirjoittamassa papereita. Viereen ajoi n. kolmekymppinen nainen saksanihmeellään, havahduin kun vierestä kuuluu kolaus ja hän avasi oven ronskisti suoraan auton kylkeen. Meinasin jo nousta autosta ulos ja mennä katsomaan vahingot, sillä hän varmasti näki että olin autossani istumassa.

En ehtinyt ylös nousta, kun hän lähti ottamaan takaovesta kassia, ja avasi myös takaoven suoraan kylkeen samalla tavalla. Siinävaiheessa oli jo pakko nousta ulos ja sanoa muutama valittu sana. Onneksi mitään vakavampaa ei tästäkään tullut. Se nyt on ihan ymmärrettävää jos vahingossa joskus ovella kolauttaa ahtaalla parkkipaikalla, mutta se, että sen tekee kahdesti puolen minuutin sisällä vaatii jo hieman piittaamattomuutta toisten omaisuudesta.

Itse en kyllä pienten kuhmujen kanssa kovin tarkka ole, auto on minulle kuin vasara rakennusmiehelle, ei naulatessa ajatella meneekö vasara rikki. ;)

Putkimies22

Lainaus käyttäjältä: Poro- - joulukuu 13, 2009, 13:17:55
Pari episodia on sitikankin kanssa jo ehtinyt tapahtumaan, joku niljake oli käynyt peiliä vääntämässä yliopiston parkkipaikalla. Onneksi ei rikki mennyt.

Toinen hyvä tapaus oli kun olin töissä, ja istuin autossa kirjoittamassa papereita. Viereen ajoi n. kolmekymppinen nainen saksanihmeellään, havahduin kun vierestä kuuluu kolaus ja hän avasi oven ronskisti suoraan auton kylkeen. Meinasin jo nousta autosta ulos ja mennä katsomaan vahingot, sillä hän varmasti näki että olin autossani istumassa.

En ehtinyt ylös nousta, kun hän lähti ottamaan takaovesta kassia, ja avasi myös takaoven suoraan kylkeen samalla tavalla. Siinävaiheessa oli jo pakko nousta ulos ja sanoa muutama valittu sana. Onneksi mitään vakavampaa ei tästäkään tullut. Se nyt on ihan ymmärrettävää jos vahingossa joskus ovella kolauttaa ahtaalla parkkipaikalla, mutta se, että sen tekee kahdesti puolen minuutin sisällä vaatii jo hieman piittaamattomuutta toisten omaisuudesta.

Itse en kyllä pienten kuhmujen kanssa kovin tarkka ole, auto on minulle kuin vasara rakennusmiehelle, ei naulatessa ajatella meneekö vasara rikki. ;)

No mitä se nainen sanoi?
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

maximi

Eilen illalla Saara sain pienen pusun takalistoonsa eräältä Fordilta. Takaluukun alareunassa oleva muovilista halki (ja pala pois) sekä takapuskuri halki... että silleen. Topicciin sopien odotin vuoroani ajaa P-alueelta kadulle, kun töötti persuksiin tuli. Kuski oli hyvinkin pahoillaan ja puolipaniikissa, mutta eipäs tässä nyt mitään sen dramaattisempaa. Henkilötiedot talteen+rekkari ja vakuutusyhtiön verkkosivuille. Sattuuhan sitä, tätähän varten autoissa on vakuutukset...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02