Parkkipaikka kolhut etc.

Aloittaja C5 Shadow, toukokuu 20, 2009, 11:32:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C5 Shadow

Tuli aiheutettua naapurin autoon oman auton takaovella "hankaumaa". Omasta ovestani siihen hieman väriä jäänyt vaan ei klommoa. Millähän tuota voisi alkaa siistimään ?
Oma vikani siis ja korjaan jälkeni kyllä, mutta naapurinkin auto on 12v. vanha toyta ja uutta ovea en hänelle ajatellut tehdä. Kenties jokin värivaha ?
Onko jotain liuotinta mitä voisi ensin kokeilla että lähtisikö väri pois ja sitten vahat päälle ?

Miten muuten itse suhtaudutte vastaaviin asioihin ? Korjaatteko virheenne (niin kuin kuuluu) vai poistutteko paikalta ja kuinka kovasti vituttaa kun muut ei tee samoin ?

Megaman

Hae vaikka Farecla G3:sta tuubi ja hinkkaa omat maalit pois naapurin autosta. Naapuri ei varmaan tuntis enää autoaan samaksi, kun tolla aineella ja kunnollisella myllytyskoneella kävis koko auton läpi. Pienet nirhaumat saa kyllä hinkattua ilman konetta. :)

http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=471

Markettien pihassa pyrin jättämään auton mahd. kauas ja omassa pihassa kolhin todennäköisesti itse omia autojani... :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - toukokuu 20, 2009, 11:32:33Miten muuten itse suhtaudutte vastaaviin asioihin ? Korjaatteko virheenne (niin kuin kuuluu) vai poistutteko paikalta ja kuinka kovasti vituttaa kun muut ei tee samoin ?

Kovasti vituttaa juu. Puutarhakaupan pihassa kitymaasturikuski väänsi puskurillaan autostani apukuskin puolelta kummatkin ovet lommolle. Omasta vakuutuksestahan se meni. Ei ollut hondakuskilla selkärankaa sen vertaa.

Kalliiksi tuli lämpöpuinen piha-arkku... :(

Megaman

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - toukokuu 20, 2009, 12:15:08
Omasta vakuutuksestahan se meni. Ei ollut hondakuskilla selkärankaa sen vertaa.

Milläs konstilla tää hondamies selvisi maksuitta? ??? Vai kolhiko poissaollessasi ja häipyi?

Joskus noita parkkikolhuja voi selvitellä esim. parkkihallin kameroiden avulla.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Megaman - toukokuu 20, 2009, 12:59:08
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - toukokuu 20, 2009, 12:15:08
Omasta vakuutuksestahan se meni. Ei ollut hondakuskilla selkärankaa sen vertaa.

Milläs konstilla tää hondamies selvisi maksuitta? ??? Vai kolhiko poissaollessasi ja häipyi?

Joskus noita parkkikolhuja voi selvitellä esim. parkkihallin kameroiden avulla.

Kolhi poissaollessani ja häipyi. Honda oli viereisessä ruudussa kun saavuin itse autoineni paikalle. Montut oman auton sivuovissa sopivasti samalla korkeudella kuin keskiverto nelivetomunanjatkeen etupuskuri. Maalijäljetkin vastasivat maasturin väritystä. Valvontakameroita en heti silloin tajunnut kysyä. Tuskin tuollaiselta avoparkkikselta semmoisia olisi löytynytkään.

Tuon jälkeen on tullut tavaksi nappailla kännykameralla viereisen auton kilpi talteen jos ruudut vaikuttavat normaalia ahtaammilta. 80-luvun parkkihallit varsinkin ovat nykymöhköille oikeita surmanloukkuja.

Gitikka

mää oon joskus pahassa paikassa ottanut oikeen valokuvan kännykameralla jos oon oman laittanut ruutuun oikein ja "vastustaja" ei... sit käynyt kaupassa, onneksi olen niin nopee soppaileen et kerkeen yleensä takas ennekuin nämä pullosilmät jotka ei osaa parkkeeraa/ajaa/hahmota ajokkinsa rajoja...

yhden klommon oon kyllä saanut takaoveen, eikä tietenkään silläkertaa kuvaa tullu otettua... senkun sais oikaistua nätisti ja edukkaasti, on siinä hassussa pokkauksessa aika ylhäällä... ois ees vänkärin puolella ni ei jokakerta pistäis silmään, helmi kun muuten on ;) -ja tulee kateltua....

C5 Shadow

LainaaTuli aiheutettua naapurin autoon oman auton takaovella "hankaumaa". Omasta ovestani siihen hieman väriä jäänyt vaan ei klommoa. Millähän tuota voisi alkaa siistimään ?
Oma vikani siis ja korjaan jälkeni kyllä, mutta naapurinkin auto on 12v. vanha toyta ja uutta ovea en hänelle ajatellut tehdä. Kenties jokin värivaha ?
Onko jotain liuotinta mitä voisi ensin kokeilla että lähtisikö väri pois ja sitten vahat päälle ?
Oliskos tuohon kellään vinkkiä ?

CelaVii5

Toi Farecla jota ehdotettiin ketjun toisessa viestissä toimii. Nimim. kokemusta on.  :)

Igor

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - toukokuu 20, 2009, 11:32:33
Miten muuten itse suhtaudutte vastaaviin asioihin ? Korjaatteko virheenne (niin kuin kuuluu) vai poistutteko paikalta ja kuinka kovasti vituttaa kun muut ei tee samoin ?
Eipä ole tullut muiden kulkineita kolhittua. Sen verran olen ollut tarkka omistani. Mitä nyt vaimon serkun vääränmerkkisen kylkeä vähän koputtelin C3:n takapuskurilla. Ja vielä omassa pihassa, en kehdannut karkuunkaan lähteä. ;)

Ja kyllähän se vituttaa, kun joku kolhii. Voiko tommosta (kts. liite) jälkeä edes saada aikaiseksi vahingossa? Nuo tummemmat kohdat oli jotain kumia, joka lähti vasta vahalla hinkkaamalla irti. Maaliin ei onneksi jäänyt jälkiä, mutta ovessa on semmoinen parin kämmenen kokoinen painauma, joka onneksi ei erotu kuin sopivasti kylkeä peilailemalla.

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Igor - toukokuu 22, 2009, 13:56:51
Eipä ole tullut muiden kulkineita kolhittua. Sen verran olen ollut tarkka omistani. Mitä nyt vaimon serkun vääränmerkkisen kylkeä vähän koputtelin C3:n takapuskurilla. Ja vielä omassa pihassa, en kehdannut karkuunkaan lähteä. ;)

Ja kyllähän se vituttaa, kun joku kolhii. Voiko tommosta (kts. liite) jälkeä edes saada aikaiseksi vahingossa? Nuo tummemmat kohdat oli jotain kumia, joka lähti vasta vahalla hinkkaamalla irti. Maaliin ei onneksi jäänyt jälkiä, mutta ovessa on semmoinen parin kämmenen kokoinen painauma, joka onneksi ei erotu kuin sopivasti kylkeä peilailemalla.

Liukastuu banaaninkuoreen ja sen sijaan että tipahtaisi niille sijoilleen, niin lentää kuten piirrosfilmissä kengät edellä ovea päin?

No juu, ei oikein vahingolta näytä, ettei olisi joku liimanhaistelijateini yrittänyt murtautua, mutta taito loppunut niin purkanut aggressiota oveen?

PicassoHDI

Joku oli tuossa kaupan parkkipaikalla vetässy appiukon auton kylkeen sellaset 15cm pitkät naarmut vasempaan takaoveen. Ei lähtenyt edes hiovalla vahalla pois naarmut.

ealab

Pari viikkoa sitten huushollimme Bravo kolhittiin reippaasti sittarin parkkipaikalla. Vasempaan etukulmaan puskuriin ja lokariin reilut kuopat, sumuvalo rikki, ajovalossa iso nirhauma. Ja pikkukaskossa ei ilkivaltaosiota. Kyllä hiukan harmittaa.
Tietenkään tekijästä ei tietoa.

jtbo

Näitä tapauksia, kun näkee, niin täytyy ihmetellä miten joillain ihmisillä on edes ajokorttia, meinaan jos parkkinopeuksissa (luokkaa kävelyvauhti) onnistuu kolaroimaan noin, niin kuinka ihmeessä sitten pystyvät maantienopeuksissa suoriutumaan?

Vaan silti nuo epäpätevät kolhivat toisten autoja.

Sen sentään ymmärtää, että tenava repäisee oven päin viereistä autoa, mutta ealabin Bravo on siinä jamassa, että kyllä tuohon on saanut jo yrittää ihan tosissaan.

Pitäisi olla sääntö, jonka mukaan kortti lähtisi lopulliselle lomalle, mikäli kävelynopeuksissa onnistuu kolaroimaan.

Gitikka

Lainaakuinka ihmeessä sitten pystyvät maantienopeuksissa suoriutumaan?

VAUHTI KORJAA VIRHEET  >:D

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: jtbo - toukokuu 22, 2009, 19:19:01
Näitä tapauksia, kun näkee, niin täytyy ihmetellä miten joillain ihmisillä on edes ajokorttia, meinaan jos parkkinopeuksissa (luokkaa kävelyvauhti) onnistuu kolaroimaan noin, niin kuinka ihmeessä sitten pystyvät maantienopeuksissa suoriutumaan?

Tuleeko yllätyksenä jos kerron, että suurin osa liikennevahingoista tapahtuu juuri parkkipaikoilla. :o Yleensä vielä peruuttamalla. Onhan se paljon helpompaa ajaa suoraa tietä etuperin. ;)

Mutta joo en edelleenkään hyväksy rikospaikalta pakenemista.

PS. Ny löyty lommo Citikastakin. Joku parkkipaikalla paiskonut oviaan autoni kylkeen.  :x Onneksi varsin pieni osuma ja apukuskin puolella. Ei osu silmään niin pitkään kun on itse kuskina. :-\

MarieCurie

Tasa-arvovaltuutettu Jallu...
No kuitenkin joku on tehnyt pienen lommon jollain vaalealla autolla mun täydellisen ZX:n oveen  >:( , onneksi kuitenkin ihan pienen.  

jtbo

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - kesäkuu 08, 2009, 09:39:51
Tuleeko yllätyksenä jos kerron, että suurin osa liikennevahingoista tapahtuu juuri parkkipaikoilla. :o Yleensä vielä peruuttamalla. Onhan se paljon helpompaa ajaa suoraa tietä etuperin. ;)

Mutta joo en edelleenkään hyväksy rikospaikalta pakenemista.

PS. Ny löyty lommo Citikastakin. Joku parkkipaikalla paiskonut oviaan autoni kylkeen.  :x Onneksi varsin pieni osuma ja apukuskin puolella. Ei osu silmään niin pitkään kun on itse kuskina. :-\

Ei tule yllätyksenä, usein ovat kuitenkin aika pieniä painaumia, ei sellaisia että olisi ikäänkuin rynnitty vauhdilla päin  :o

Itse tulee otettua parkeeraukseen aina riittävä aika, ilman mitään kiirettä huolellisesti kun katselee mihin ajelee, niin eipä ole kolissut. Tuo lotja on vielä vähän hankala verrattuna vaikka ZX:ään, kun on pitkä, takaylitystäkin on 1,5 metriä, paljon leveämpi kuin normiautot (40cm) ja on aika kankeakin, on ruutuja joihinka laitteella ei yksinkertaisesti pääse tai sitten ei pääse pois, jos sopivasti tulee autoja ruutuihin. Eipä tuollakaan ole kolissut, pakuilla, kuorkeilla ja traktoreillakin on tullut peruuteltua ahtaisiin paikkoihin, ei ongelmaa.

Monet taitaa parkkeratessaankin ajatella Gitikan sanoin: vauhti korjaa virheet?  ;D

Citronella82

Meidän taloyhtiön parkkiksella ei ole kuin reunoilla muutama maksullinen, erittäin tilava parkkiruutu. Muut jättävät kärrynsä alueen keskelle jo näkyviltä kuluneiden parkkiruutujen päälle suunnilleen riviin. Kun syksyllä hommasin Sinipuikulan niin ihmettelin kun viikon sisään ovissa olevat raapaumat muiden ovista tuplaantuivat..Ja siis pidin autoani milloin missäkin kun jonotin vasta omaa ruutua, edellisen kanssa kun ei ollut niin justiinsa...

Tarkkailin ikkunasta että kuka ruoja kolistelee Citroani (kerrostalokyttääjä ;D ) ja havaitsin seuraavaa: pihan halvimmat autot joidenkin etnisten vähemmistöjen ajamana löysivät aina tiensä mun kärryn viereen. Tai lähinnä kylkeen..kerran istuin itse citrossani, juuri olin sapunut kotio kun toinen näistä kahjuista ajoi viereeni jättäen autojen väliin ainakin huimat 40cm...ja vier.ooppelin kuljettajalla oli jo pelkkä perinnehame sitä koko luokkaa että tuskin olis siitä välistä mahtunut ilman pientä tunkua...käynnisin citroni ja ajoin parkkiksen toiseen reunaan. Toinen kärry joka ilmestyi citron viereen usein oli wanha mazda ja varusteisiin kuului etupenkkiläisten riehakas 3-6-vuotias jälkikasvu, kaipa ne ovet vähän lennähteli heilläkin  >:(

No joo, autohan tuo vaan on ja melko normaalia jos silloin tällöin osuu, mutta tuolla nurkkaruudussa saapi olla rauhassa. Ja kauppaan kun menen niin jalat kantaa kauemmastakin parkkiruudusta, eli jätän kanssa suosiolla citron pimeimpään nurkkaan missä on lääniä pitää autoa..vaikka poikittain parin ruudun päällä ;)

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Citronella82 - kesäkuu 10, 2009, 13:44:27
.... jättäen autojen väliin ainakin huimat 40cm...ja vier.ooppelin kuljettajalla oli jo pelkkä perinnehame sitä koko luokkaa että tuskin olis siitä välistä mahtunut ilman pientä tunkua...

Toihan on kätevää. Manne putsaa molempien autojen kyljet kerralla.  ;D

TeeKoo

Joitain vuosia sitten tuuli tempaisi auton oven tyttäreni kädestä, ja vieressä olevan auton oveen tuli tietty pieni lommo.

Meni tietty minun vakuutukseen mutta kun aiheuttaja oli matkustaja, ja auto oli paikallaan, ei tullut bonusmenetyksiä minulle. Onkohan vielä sama käytäntö kaskossa?
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Valvoline

Tänään sattui seuraava lievästi v-sanoja aiheuttanut episodi:

Sain puhelun kesken työpäivän ja soittaja kertoi juuri kolhaisseeni parkkipaikalla lepäävää femmaani. Harmittavinta asiassa oli se että soittaja oli oma tyttöystäväni ja auto jolla hän ajoi oli vieläpä minun Xantiani. Nyt on pihassa kaksi naarmutettua sitikkaa. Mitähän sanottavaa vakuutusyhtiöllä on asiaan.   >:( >:( >:(

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Valvoline - kesäkuu 29, 2009, 21:58:15
Tänään sattui seuraava lievästi v-sanoja aiheuttanut episodi:

Sain puhelun kesken työpäivän ja soittaja kertoi juuri kolhaisseeni parkkipaikalla lepäävää femmaani. Harmittavinta asiassa oli se että soittaja oli oma tyttöystäväni ja auto jolla hän ajoi oli vieläpä minun Xantiani. Nyt on pihassa kaksi naarmutettua sitikkaa. Mitähän sanottavaa vakuutusyhtiöllä on asiaan.   >:( >:( >:(
Laitat syylliseksi sen auton jossa on kasko ja korjautat molemmat..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

marko

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - kesäkuu 11, 2009, 09:58:53
Joitain vuosia sitten tuuli tempaisi auton oven tyttäreni kädestä, ja vieressä olevan auton oveen tuli tietty pieni lommo.

Meni tietty minun vakuutukseen mutta kun aiheuttaja oli matkustaja, ja auto oli paikallaan, ei tullut bonusmenetyksiä minulle. Onkohan vielä sama käytäntö kaskossa?
eikös vaan tommoset menekin liikennevakuutuksesta, ei kaskosta. Eli jos kolhun aiheuttaja on auton matkustaja.
viimasuoja

jtbo

Lainaus käyttäjältä: marko - kesäkuu 30, 2009, 11:39:12
eikös vaan tommoset menekin liikennevakuutuksesta, ei kaskosta. Eli jos kolhun aiheuttaja on auton matkustaja.

Mutta tällöinhän lähes kaikki kolhut menisivät liikennevakuutuksesta, matkustaja on usein tosin kuljettajan paikalla ;D

Kehno puujalka piristää päivää :P