Xantia - huohotinputki

Aloittaja rasev, kesäkuu 30, 2006, 13:12:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rasev

Eli minulla kun sellainen tuontiauto, jossa ei huohotinputkessa ole sitä vastusta. Tarvitseeko sellainen talveksi hankkia? Alkuperäinen hiukan vuotaa, ja olen ajatellut ujuttaa sen päälle kutistemuovin. Mietin vaan voisiko sinne asentaa jotain tarvikelämmityskaapelia? Kun sitrosen vastusputki maksaa 100€.

Kenguru

Tästä voi olla montaakin mieltä, mutta tärkeintä taitaa kuitenkin olle että suojaa konehuoneen kunnolla viimalta. Pohjapanssarin ja viimasuojan avulla pääsee kyllä suomen talven yli helposti...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

erkki

Ei tää ole mikään vastaus vaan tärkeä kysymys.??
Onko siis kaikissa maahantuoduissa Xantioissa(Auto-Bon) huohotinputkissa lämmitysvastus.
Bx heitti kerran öljyt pihalle ja olen kuullut samaa C5-kohdalla tapahtuneen.

Tepi

Lainaus käyttäjältä: erkki - heinäkuu 03, 2006, 17:45:41
Onko siis kaikissa maahantuoduissa Xantioissa(Auto-Bon) huohotinputkissa lämmitysvastus.

Ei varmaankaan ihan kaikissa, koska meidän vanhassa -93 Xantiassa moista hibleetä varustetta ei ollut. Tähän -99:iin maahantuoja on sellaisen asentanut. Huohotinongelmia ei ole ollut, mutta päinvastoin tuosta lämmitinvastuksesta oli sen verran haittaa viime syksynä, että sen kärähtäminen lopetti auton käynnistymisen. :D Poijjaat asentamolla olivat kytkeneet vastuksen samaan sarjaan bensapumpun kanssa eli kun ei huohotinputki lämpeä niin ei tule bensaakaan. Että tiedoksi vaan jos joku kerta startatessa ei bensapumppu surraakaan. Olen muistanut tätä kytkentätapaa yrittänyt mainostaa joka välissä, että muillekkin välittyisi samoihin tilanteisiin tietoa, että kyseessä ei ole välttämättä kovin kallis juttu (aka bensapumppu, puola jne) vaan selviää "vaivaisella" viidellä kympillä.
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

andre

Omassa -95 mallin Xantiassa on vastuksia jopa kaksi kappaletta.
Kytkentätavasta ei ole tietoa, toivottavasti ei ole samalla tavalla kuin Tepin tapauksessa.

Juu_pe

Mulla -99 ja -98 dieseli Xsaroissa on myös tupla vastukset, jotka menivät molemmista poikki nyt kuukauden sisällä. Molemmissa autoissa kyntkentä oli laitettu samaan piiriin jarruvalojen kanssa... Turvallista matkaa kun meni jonkin aikaa ennen kuin huomasin, ettei jarruvalot pelaa. Onneksi ei kukaan rysäyttänyt persiiseen.

svc

Sitten hieman hölmö kysymys tuoreelta Xantian omistajalta: Missä kohtaa sen vastuksen läpivienti letkuun on? Jotain johtoja menee yhteen ohuempaan putkeen venttiilikopan lähellä, ei kuitenkaan siihen paksuun lämpöeristettyyn.
"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2,0 HDi -11, Seat León eHybrid -21