Xantia - voimakas ujellus kylmänä?

Aloittaja Megaman, maaliskuu 27, 2009, 12:32:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Megaman

Taitaa olla ihan normaalia, että kylmän yön (-20) jäljiltä ujeltaa pari minuuttia melko äänekkäästi. Hydrauliikkapumppu ilmeisesti ulvoo hetken aikaa kylmyyttään? Ohjaustehostinkaan ei lähde heti mukaan, enkä viitsi väkisinkään kääntää. Parissa minuutissa ujellus loppuu ja tehostinkin toimii normaalisti. Moniurahihnasta toi ääni ei kuitenkaan lähde, sen verran tuli kurkittua.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Xari

Jaa, kyllähän tuon tyhjäkäyntiääni kylmänä on vähän voimakas mut ihan ujellukseksi en laske mut...

Tehostin on jäykkä kylmänä, ominaisuus, itse kääntelen ennen lähtöä et notkistuu.

Notkeampia hydeöljyjä on kyselty mut kun nykyään huoltoasemalla osataan myydä vain pahaa kahvia, muu on tasoa en mä vaan tiedä,kysy jostain muualta jos joku tietää >:(

Citrung

Lainaus käyttäjältä: Xari - maaliskuu 27, 2009, 13:38:46
Notkeampia hydeöljyjä on kyselty mut kun nykyään huoltoasemalla osataan myydä vain pahaa kahvia, muu on tasoa en mä vaan tiedä,kysy jostain muualta jos joku tietää >:(

Muistaakseni Shelliltä löytyy AeroShell-niminen öljy. Ovat kehuneet sen hyväksi...

Xari

Lainaus käyttäjältä: Citrung - maaliskuu 27, 2009, 15:40:42
Muistaakseni Shelliltä löytyy AeroShell-niminen öljy. Ovat kehuneet sen hyväksi...

Tuota kyselin, jopa Shellin omasta asiakaspalvelusta puhelimella, vastaus oli että jos tiedät montako sataa litraa ostat vuodessa niin voidaan laskea tarjoushinta ::)

Mut mikä olis pienin johonkin myymälään toimitettava määrä ja paljon tulis litrahinnaksi jos tilais  ???  en mää tiedä, koita tilata jostain myymälästä jos niissä joku tietäis  ;D :'(

Sitikkapuoskari

No meidän muiden jotka ei käytetä selliä vaan ihan LHM:ää Citikat ei ujella aamulla. Väitän että vika on muualla..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Citrung

12Soupapes

Kylmänä sekä hihnoille että kaikille hihnapyörille (ts. niiden laakereille) tulee kovempi rasitus, oli öljyt mitkä hyvänsä, varsinaista vikaa hakisin joko jostain remmistä tai sen ohjainpyörästä. Ohjain- ja kiristinpyörien laakerit ilmoittavat tyypillisesti huono oloaan huutamalla kylmänä.
BX 16V -88
XM TurboD12 -90
XM TurboD12 A Pallas -94
XM 3.0 A Pallas -91
XM TurboD12 A Break -98
.... ja pari varaosaa

Xari

Lainaus käyttäjältä: Citrung - maaliskuu 28, 2009, 11:41:27
Motonetissä olen Shelliä nähnyt...

AeroShell Fluid jotain ??? se on tarkoitettu lentokoneiden hydrauliikkaan, siks noi kylmäominaisuudet on aika kohdallaan, tuota ei taida kyll löytyä moponetista ???

Citrung

On sitä ainakin Joensuun motonetissä ollut...