Ilmastointipullon kansi-ikkunassa vilisee. Xantia 1.8 -99

Aloittaja jsi, kesäkuu 18, 2006, 20:10:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsi

Kun käynnistän ilmastoinnin, mikään ei muutu.  Ääntä vaan tulee vähän lisää jostakin. 
Enhän minä ilmastointia tarvitse, kun Suomessa ei ole koskaan liian lämmin (ja ajan aika vähän),
mutta jos se on vika, voisihan sen korjauttaa. Hintaennuste? 
jukka

Xanteri

Voi olla, että järjestelmässä on kylmäainetta niin vähän, että kompura ei enää käynnisty. Ilmastointilaitteen täyttö maksaa noin 100 euroa. Jos on vuotoja, niin sitten kustannus on luonnollisesti enemmän.

jsi

Lainaus käyttäjältä: Xanteri - kesäkuu 18, 2006, 21:13:07
Voi olla, että järjestelmässä on kylmäainetta niin vähän, että kompura ei enää käynnisty.
Kun jotain ääntä kuitenkin alkaa kuulua, eikö se todista, että kompura käynnistyy?
jukka

Kenguru

XM:ssä kuuluu ääni, mitään ei tapahdu. Taas on kylmäaine vajannut sen verran että kylmää ilmaa ei tule kuin ajatuksissa. En oo vielä jaksanut täyttää. Viime syksyllä tuli jo sellasta viileähköä ilmaa mutta enää ei edes sen vertaa... Laiska kun olen, niin hikoilen.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Xanteri

Kylmäainetta häviää järjestelmästä näissä nykyvehkeissä n. 10 prosenttia vuodessa. Eli 7 vuotta vanhassa järjestelmässä on jäljellä niin vähän ainetta, että tuo toimimattomuus johtuu hyvin todennäköisesti liian vähäisestä kylmäaineen määrästä (tai sitten järjestelmässä on vuoto esim. lauhduttimessa).

Itse kävin noin viisivuotiaan Xantian kanssa ilmastointihuollossa, ja kylmäaine oli vähentynyt hieman alle puoleen alkuperäisestä. Ilmastointilaitteen teho muuttui todella radikaalisti täytön jälkeen.

erkki

Joo itelläni on 99-break ja aineen vähyyshän se näkyy ikkunasta kuplina.
Täytätin Tampereela hintaan 80 e ,homma sisälsi siis tyhjennyksen , kuivauksen , uudet litkut ja testauksen.
Mielestäni homma kannatti sinänsä ,loska täälläkin huudellaan noin 130-150 e  yleisesti tunnetuimmilla firmoilla.Vehosta en pyytänyt tarjousta.
Jotkut henkilöt väittävät,että on firmoja jotka lisäävät vain ainetta jolloin hinta saattaa liikkua muutamissa kymmenissä euroissa.
Kysellen löydät edullisimman.

Terv erkki

janteros

Mulla (myynnissä) samanlainen mutta -98, viime syksynä autoa ostaessani edellinen omistaja sanoi, että ilmastointi ei enää ole täydessä tikissä...Huollatin laitteen auton oston yhteydessä, kuulemma kylmäainetta oli jäljellä noin 25%. Toiminut hyvin täytön jälkeen.

Eli varmaan ton ikäsessä aineet lopussa, ellei ole ikinä huollettu.

pasi.r@pp.nic.fi

Tsory väliinsekaannus, kun flektit toimivat ok ja ilmastointikytketään päälle lähtevät flektit yleensäkin puoliteholla päälle(sarjassa kytkettynä), saattaahan ne toki helteellä lähteä joskus täysilläkin(rinnankytkettynä)

Bitbam

Kun käytin viimeeksi ilmastointia huollattamassa, niin epäilivät niitä täyttökorkkeja vuodon aiheuttajaksi.Ja taas puhaltaa niinkuin lehmän hönkäys.

rasev

Miunullakin ilmastoidussa autossa normaalisti pyörii molemmat flektit puoliteholla, mutta helteellä ja paikallaan ollessa pärähtävät täysille. Ja sen kuulee kyllä jo äänestä. Voikohan niiden flektien laakerita vaihtaa/voidella?

pasi.r@pp.nic.fi

Kokenut ja pätevä merkkihuollon mies(Suzu-auto Raahe) tuosta sanoi että ilmastointi kun laitetaan päälle tulee flektien lähteä puoliteholla päälle(saattaahan ne joskus pärähtää päälle täysilläkin ollessa riittävän kuuma(auto paikallaan+moottorin lämmöt myös ylhäällä)Eli kun minulla flektien vikaa paikallistettiin silloin tuosta toiminnasta oli puhetta ilmastoinnin kannalta. Minulla oli xantussa(2,0i 16v   1999)2kpl Ecian 250w flektejä, kyllä niihinkin saa laakerit vaihdettua, siinä oli muistaakseni jotkin väkäset jotka sivuunkääntämällä saa flektin auki, laakerit oli munkin flekteissä paskana mutta uusin kuitenkin koko flektit. En mene väittämään itse flektien toiminnoista muuta kuin sen että uskon merkkihuollon miestä, hän on nimittäin ollut usein oikeassa koskien xanttua ja on kuulemma useasti törmännyt xantun flektiongelmiin sekä korjannut niitä-
-Flektien ollessa irrallaan kokeiltiin voitelua, eipäs mulla ainakaan auttanut, rohisi niin penteleesti.

Kokeilkaapas xanttu miehet/naiset miten teidän flektinne käyttäytyy laitettaessa ilmastointi päälle, veikkaanpa että lähes kaikilla joilla flektit toimii oikein lähtevät ne alkuun päälle puoliteholla olettaen että ei ole kovin älytön helle/auton lämmöt eivät ole ylhäällä.