Kirjoittaja Aihe: HDI ja hehku  (Luettu 3193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TTK

  • Vieras
HDI ja hehku
« : Maaliskuu 22, 2009, 20:44:31 »
Citikassani hehkun merkkivalo palaa pakkasella noin 2s. Kaikki sinänsä on hyvin koska lähtee hyvin käymään. Olen kuitenkin ihmetellyt tätä pikahehkua, että toimiiko se kuitenkaan. Kun muistelen Toyotaani, niin siinä hehkutus vei huomattavasti kauemmin vaikka olikin pikahehku. Kommentoisko joku citikkansa hehkuaikaa

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2009, 21:06:26 »
Aivan normaalisti toimii, joskus kovemmilla pakkasilla hehkutusaika voi olla pitempi.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2009, 22:01:45 »
parin asteen pakkasilla voi ihan vilahtaa vaan se hehkun valo.

K: missä lämpötilassa hehkutuksen tulisi yleensäkään lähteä mukaan?
V: esihehkutus +10 astetta 0,25s, 0 astetta 0,5s, -10 astetta 5 sekuntia, -30 astetta 16 sekuntia. Jälkihehkutus +18 astetta 30s - -30 astetta 3 minuuttia.

Poissa hp10a10

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Peukkuja: 0
  • C2 1.4 VTR 2004
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2009, 07:23:13 »
parin asteen pakkasilla voi ihan vilahtaa vaan se hehkun valo.

K: missä lämpötilassa hehkutuksen tulisi yleensäkään lähteä mukaan?
V: esihehkutus +10 astetta 0,25s, 0 astetta 0,5s, -10 astetta 5 sekuntia, -30 astetta 16 sekuntia. Jälkihehkutus +18 astetta 30s - -30 astetta 3 minuuttia.

Ihan vaan tietämättömyyttäni, mikä on tuon jälkihehkutuksen merkitys käytännössä?

TTK

  • Vieras
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2009, 09:46:03 »
parin asteen pakkasilla voi ihan vilahtaa vaan se hehkun valo.

K: missä lämpötilassa hehkutuksen tulisi yleensäkään lähteä mukaan?
V: esihehkutus +10 astetta 0,25s, 0 astetta 0,5s, -10 astetta 5 sekuntia, -30 astetta 16 sekuntia. Jälkihehkutus +18 astetta 30s - -30 astetta 3 minuuttia.

Ihan vaan tietämättömyyttäni, mikä on tuon jälkihehkutuksen merkitys käytännössä?


Ainakin vähentää kylmänä savutusta ja parantaa kylmä käyntiä, kun polttoaine syttyy herkemmin.

Citronella82

  • Vieras
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2009, 14:26:32 »
Niin se vaan vilahtaa HDissä, hyvä että aina muistaa antaa toisen hehkuttaa ennen kun paukuttaa sitä tulille ;D Oikein kylminä talvi-aamuina kun on duuniin lähtenyt -22 pakkasessa kun eilen oli vielä -5 niin jäänyt melkeen ihmettelemään et onko ny jossain vikaa kun kippura palanut mittarissa yli 5 sek., kun lyhyt matka autolle niin ei ehdi aina tajuumaan että onko ulkona kylmäkin ;D Noh, vilkaisu lämpömittariin (jonka liquidinäyttö on käynyt aavistuksen hitaalla tällöin) on valaissut ymmärrystäni noina aamuina.

Poissa Aapeli71

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #6 : Lokakuu 24, 2012, 20:14:39 »
No nythän mä hokasin,
meinasin kysellä että mikä vika hehkussa ku ei ees valo vilahda enää, mutta vaihdoin ulkolämpötila-anturin ja nyt näyttää oikein (ennen -7 ast. väärin), eli ottaako hehkutusajan tuosta ulkoanturista, nii ja liittyykö vikakoodi P1352 hehkuihin ?
C5 -04 2.0 HDi+AL4

Sampolainen

  • Vieras
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #7 : Marraskuu 07, 2012, 04:21:56 »
P1352 Ignition coil A Primary circuit Malfunction / SID 801- Pre/Post heating relay circuit - Relay & Pre-Heat plugs not controlled

Joten liittyy.

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: HDI ja hehku
« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2018, 21:56:22 »
Mulla heittää ton vikakoodin, kuittaamalla lähtee, mutta tulee uudestaan, rele vaihdettu, mutta ei häivy, tulee antipollo, ja sit sammuu, pumppu pysähtyy tankissa, sekin uusittu, vähän aikaa odottelua ja käynnistyy,  eikä ota kierroksia Mahtaakohan olla oikkaria jossain. Neuvoja otetaan vastaan.