Kirjoittaja Aihe: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille  (Luettu 17587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« : Maaliskuu 18, 2009, 08:13:55 »
Bsi/mittaristo vertailee jokaisen käynnistyksen yhteydessä kummassa on suurempi km lukema ja ottaa käyttöön suuremman.

Eli siis missään tapauksessa ei saa mennä vaihtelemaan keskenään eri autojen mittaristoa tai BSI:tä kokeilumielessä ettei käy niin, että auton mittariin ilmestyy lisäkilometrejä. Ainoa tapa päästä takaisin on vaihtaa monella tonnilla osia.

Joku voisi kertoa mistä kaikista Citroën malleista löytyy BSI.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2009, 14:58:04 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2009, 15:22:14 »
Jostain -99 mallista alkaen Xsarat.. Ilmeisesti myös Berlingot.
Kaikki Picassot.
Kaikki C5:set.
Lentsussa kotona- en jaksa nyt kaikkia alkaa etsimään. Kysykää vaikka auton tiedoilla jos on aihetta.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 437
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2009, 20:06:25 »
Mulla on sellanen käsitys että BSI boksi on kaikissa malleissa missä on digitaalinen matkamittari?
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #3 : Maaliskuu 18, 2009, 22:38:45 »
Näissä on ollut aina:
Citroën Xsara vm.1999-> ja uudemmat.
Citroën Xsara Picasso
Citroën C2, C3, C4, C5, C6, C8
Citroën Berlingo = Peugeot Partner M49 alk. dam 8610 (ilmeisesti vm.1999 ja uudemmat).
Citroën Berlingo = Peugeot Partner M59

Näissä ei ole BSI:tä:
Citroën C1
Citroën Xsara vm.1997-1999
Citroën Xantia 1993-> Xantia II:sta en tiedä?
Citroën Evasion = Peugeot 806
Citroën Berlingo = Peugeot Partner M49 dam 8609 Mukaan lukien

Citroën Jumper I = Boxer I
Citroën Jumper II = Boxer II
Citroën Jumper III = Boxer III

ja muut vanhemmat mallit  :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2009, 09:19:24 kirjoittanut PicassoHDI »

cee5

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #4 : Joulukuu 11, 2009, 22:49:23 »
Joo näin kävi .
Vaihdoin mittarin c 5:een ja tuli 150000km lisää matka mittariin HUH.Eikä mikään enää asiaa muuta.
No saan todistuksen asiasta liikkeestä onneks.
Se on niin että todellakin suurempi lukema jää voimaan.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2009, 09:12:16 »
Ikävä juttu.

Karvanoppa

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #6 : Tammikuu 15, 2010, 17:44:58 »
Entä malli AX?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2010, 19:35:57 »
AX menee tuohon "ja muut vanhemmat mallit" -kategoriaan, eli ei hätää.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #8 : Maaliskuu 06, 2010, 06:57:49 »
Akun tyhjettyä 8 V tasolle erehdyin kytkemään sytytysvirran. Mittaristossa paloi kaikki valot, ja matkamittarin lukemaksi ilmaantui 000000. Tämä jatkui vaikka otin avaimen irti lukosta. Akku irti, lataukseen, ja takaisin, ja matkamittari näytti jälleen normaalia  :)

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #9 : Maaliskuu 06, 2010, 09:56:46 »
Myös vääränlaiset sytytystulpat voivat sekoittaa mittarilukeman. Esim. 140tkm ajettuun autoon oli mittarilukemaksi tullut 700tkm.

Poissa Jeth

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 714
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
    • Automeca
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2010, 23:20:59 »
Myös vääränlaiset sytytystulpat voivat sekoittaa mittarilukeman. Esim. 140tkm ajettuun autoon oli mittarilukemaksi tullut 700tkm.

joopajoo.

Faktaa esille
2cv6 -71

Citronella82

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #11 : Maaliskuu 06, 2010, 23:40:09 »
Muistan pari tapausta toiselta ranskiaismerkiltä tietyn mallin edustajasta kahden vuoden tarkkuudella joissa puolaviat sai mittariston räpsimään ja satunnaisesti myös matkamittarin sekaisin. Ikinä en ole kuullut tai havainnut että sytytyspuolen ongelma olisi rikkonut tai pysyvästi muuttanut mittariston tietoja ???

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #12 : Maaliskuu 06, 2010, 23:43:21 »
Myös vääränlaiset sytytystulpat voivat sekoittaa mittarilukeman. Esim. 140tkm ajettuun autoon oli mittarilukemaksi tullut 700tkm.

joopajoo.

Faktaa esille

Joitain tapauksia ollut Peugeot 406 malleissa (facelift) joissa on väärät tulpat saaneet mittarilukeman sekaisin. Tämä tieto maahantuojalta peräisin.

jone

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #13 : Toukokuu 14, 2010, 20:38:10 »
En varmasti tiedä miten onnistuu , mutta ulkomailta on löytynyt hakkeroituja mittaristoja, eli auton kilometrimäärää pienenetty.
Että kai se on mahdollista sopivalla ohjelmalla. ???

sitikkapöyröö

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #14 : Elokuu 07, 2010, 10:23:48 »
 :)oman kokemuksen mukaan picasso -01  vaihdettuna  ei mitään ongelmia , tuli 2-vuotta nuorempi mittaristo , pa-mittariin tuli alapalkkiin punainen varoitus valo, muuten toimii niinkuin ennenkin, eli  + + + ( uusi olisi maksanut  yli 1000 euroa)

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #15 : Elokuu 07, 2010, 20:46:42 »
^ Paljon oli km vanhassa mittarissa, entä uudemmassa ?

Poissa knoj

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 59
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #16 : Kesäkuu 21, 2011, 11:26:44 »
Moron
Jos BSIn vaihtaa, niin pitääkö olla aivan samanlaisesta autosta, moottorista? Eli, käykö bensakoneen BSI HDI:hen? Olen löytänyt tällainen BSIn: http://www.lrp-autorecycling.de/EKAT/ersatzteile/partID1001540081006.html (sama valmistaja, PSA 9646022780, Valeo 73004512) , kävisikö tämä -02 HDI:hen?
Autoni on Xsara HDI 90 2002
Onko kellään tietoa?
Syy vaihtoon on että AC ei toimi ja tämä boxi on sellainen, että sitä ei voi korjata. Joko ohjausyksikkö siinä on viallinen. Nesteet on tarkistettu, eikä edes heti täytön jälkeen lähenyt käyntiin. Kun laittaa ACn pälle, ei tapahdu yhtikäs mitään, muuta kuin ACn merkkivalo palaa.
Kiitos etukäteen.
(Irroitin BSIn ja vein korjattavaksi ja ajonesto kytkeytyi päälle, nyt on auto korjaamolla. Saa nähdä, löytyykö se poikittainen bitti)
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #17 : Kesäkuu 21, 2011, 12:21:13 »
Ainakaan meillä virallisilla pajoilla ei ole konstia koodata BSI:tä kuin kerran eli käytetttyjä ei voi uudelleenkoodata eri autoon.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

S_a_m_i

  • Vieras
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #18 : Kesäkuu 21, 2011, 18:36:49 »
Jos vaihdat ECU:n niin joudut vaihtamaan myös samaisesta moottori-/autosetupista BSI:n (tai vaihtoehtoisesti sama toisinpäin => BSI vaihtoon, jolloin myös ECU menee vaihtoon) eli nämä kaksi kulkevat käsi kädessä. Myös avaimen sirun joutuu vaihtamaan, jos haluaa helpolla päästä. Vanhan sirun taitanee pystyä ohjelmoimaan myös uuteen BSI:hin mutta helpoimmalla pääsee kun vaihtaa nuo kaikki kolme kerralla.  Tuli viime syksynä tutustuttua aiheeseen aika syvällisesti ;D

Toki noita ECU:ja maailmalla puukotetaan, jotta niistä saadaan ajonesto pois päältä, jolloin pelkän BSI:n vaihtokin onnistuu, jos se tarvitsee vaihtaa. Tällöinhän on ihan sama mikä ko. moottoriin tarkoitettu ECU siellä on paikallaan.

Hommahan toimii siten, että laitettaessa avain virtalukkoon transponderi (virtalukon ympärillä oleva muovilärpäke) antaa BSI-boksille signaalin, joka taas lähettää ECU:lle tiedon ajoneston poistosta, jolloin moottori käynnistyy. Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy myös ohjelmia, joilla saa auton runkonumeron perusteella ongittua BSI-purkin nelimerkkisen koodin. Sitä en sitten tiedä mitä tuolla tiedolla tekee ???

Poissa knoj

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 59
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #19 : Kesäkuu 22, 2011, 12:30:22 »
Kiitos vastauksista.
Tuli tyly tieto korjaamolta: BSI-boxi vaitoon. Ei yhteyttä BSIn ja ECUn välillä. Kaikki muu toimii niin kuin ennen, paitsi että moottori ei lähde käyntiin. Jopa keskuslukon kaukoohjaus rupesi toimimaan. Mikä sitten on rikkonut BSIn ilmeisesti kukaan ei osaa sanoa.
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #20 : Kesäkuu 22, 2011, 17:07:34 »
Mitä nää termit on suomeksi.Hauskuutanpa itseäni arvailemalla.ECU = electronic control unit,suom. moottorin ohjausyksikkö. BSI = British Standard Instititution ?

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 726
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Varoitus mittariston tai BSI:n vaihtajille
« Vastaus #22 : Marraskuu 02, 2013, 08:41:03 »
Kauppa BSI boksejakin jo kolvaillaan kuntoom? Webastonkin can kortteja korjaillaan.Konkat niistä elektroniikkakorteista kypsyy kun niille ikää tulee.